مؤسسه فناوری Northern Alberta Technology Institute

فهرست مطالب

مؤسسه فناوری Northern Alberta Technology Institute

مؤسسه پلی تکنیک Northern Alberta Technology Institute یا به اختصار NAIT که در زمینه علوم کاربردی فعالیت می کند، در شهر Edmonton استان Alberta کشور کانادا واقع شده است. این مؤسسه در عرصه رشته های فنی، تحقیقات کاربردی، آموزش تکنیکی، آموزش کاربردی و رشته هایی متناسب با نیاز بخش صنعتی استان Alberta فعالیت می کند. مؤسسه فناوری Northern Alberta  تقریباً 120 رشته اعتباری با ارئه مدارک فنی، دیپلم و گواهی پایان دوره دارد. تا سال 2018 حدود 16000 دانشجو در رشته های اعتباری و 12000 کارآموز، 14500 دانشجوی رشته های غیر اعتباری و بیش از 20000 دانشجوی خارجی از 94 کشور جهان در این مؤسسه ثبت نام کرده اند. این مؤسسه عملکردی شبیه به یک مؤسسه فناوری و یا دانشگاه علوم کاربردی دارد. روزنامه پردیس مؤسسه فناوری Northern Alberta  با نام NAIT Nugget عضو انتشارات Canadian University Press (CUP) می باشد.

 

 Northern Alberta Technology Institute
Northern Alberta Technology Institute

 

رشته های تحصیلی

مؤسسه فناوری Northern Alberta  ارائه دهنده گواهی پایان دوره، دیپلم، مدارک فنی و لیسانس می باشد. لیسانس مدیریت فناوری، مدیریت ساخت و ساز و مدیریت کسب و کار از سال 2007 در این مؤسسه ارائه می شوند.

NAIT با ارائه 34 نوع دوره کارآموزی، یکی از بزرگترین دوره های کارآموزی را در کانادا دارا می باشد.

 

تاریخچه

در سال 1959 دولت استان Alberta تصمیم به ساخت تأسیسات آموزشی برای ارائه برنامه های کارآموزی در Edmonton گرفت. در آن زمان این برنامه توسط مؤسسه Provincial Institute of Technology (PITA) در Calgary ارائه می شد. مؤسسه جدید Northern Alberta Institute of Technology نام گرفت و PITA به Southern Alberta Institute of Technology یا به اختصار SAIT تغییر نام داد. ساخت مؤسسه جدید در سال 1962 آغاز شد. اولین کلاس های این مؤسسه در اکتبر همان سال یک گروه 29 نفره از متقاضیان رشته برق مخابرات پذیرفتند. NAIT به طور رسمی در 27 می سال 1963 با ریاست Ernest Manning افتتاح شد. در سال 1982 دولت اداره امور مؤسسه را به هیئت رئیسه با ریاست Allan McCagherty داد. مؤسسه فناوری Northern Alberta  برای بیش از 50 سال پیشرو مؤسسات پلی تکنیک استان بوده است. در سال 2012 پنجاهمین سالگرد تأسیس این مؤسسه جشن گرفته شد.

 

پردیس

مؤسسه فناوری Northern Alberta  دارای 4 پردیس در شهر Edmonton و Spruce می باشد:

  • پردیس اصلی در خیابان 11762-106 Street شهر Edmonton
  • پردیس Patricia Campus در خیابان 12204-149 Street شهر Edmonton
  • پردیس South Campus در بلوار 7110 Gateway Boulevard در شهر Edmonton
  • پردیس Spruce Grove Campus در 281 Tamarack Drive, Spruce Grove

در فوریه سال 2019 پردیس اصلی 13.27 هکتار از فرودگاه مرکز شهر Edmonton و همچنین 4.8 هکتار از Westwood Transit Garage را به خود اختصاص داد. این بخش جدید به خوابگاه دانشجویی اختصاص یافت.

 

نشان مؤسسه

نشان NAIT جغد برفی می باشد. NAIT این نشان را در سال 1964 توسط دپارتمان Northern Affair and National Resources دولت فدرال دریافت کرده است. امروزه بیشتر تیم های ورزشی NAIT نام Ook یا همان جغد برفی را برای خود برگزیده اند.

 

انجمن دانشجویی

انجمن دانشجویی مؤسسه فناوری Northern Alberta یا به اختصار NAITSA کاملاً در اختیار دانشجویان مؤسسه است. این انجمن توسط 4 شخصی که توسط هیئت رئیسه انتخاب شده اند و 8 نفر (2 نفر از 9 گروه رشته ها) که توسط شورای دانشگاه انتخاب شده اند، مدیریت می شود. NAITSA مسئول اداره NAIT Nugget (روزنامه پردیس) ، امور پردیس، بهداشت و سلامت دانشجویان و دیگر خدمات مربوط به زندگی دانشجویی است.

 

مجله Techlife Today

مجله Techlife Today مجله رسمی مؤسسه NAIT است که به مسائل حوزه فناوری، ابداعات و مردم می پردازد. چاپ این مجله به صورت کاغذی در اکتبر 2018 متوقف شد، و ادامه فعالیت آن از طریق نسخه اینترنتی ادامه پیدا کرد.

 

سازمان

NAIT به 4 مدرسه آکادمیک و 3 دپارتمان آکادمیک تقسیم می شود:

  • مدرسه کسب و کار JR Shaw
  • مدرسه بهداشت و علوم زیستی
  • مدرسه علوم کاربردی و فناوری
  • مدرسه دوره های مهارتی
  • دپارتمان هنرهای آشپزخانه ای و مطالعات تخصصی غذا
  • دپارتمان تحصیلات تکمیلی
  • دپارتمان دوره های مشارکتی و بین المللی

 

 

Photo Credit : http://study.alberta.ca

error: Content is protected !!