کالج Okanagan

فهرست مطالب

کالج Okanagan

کالج Okanagan یک مؤسسه آموزش عالی با ارائه بیش از 120 گواهینامه تحصیلی، دیپلم، دوره کارآموزی، دوره پیش از کارآموزی و رشته­های فنی و حرفه­ای می­باشد. بزرگترین پردیس این کالج در شهر Kelowna استان Columbia British واقع شده ­است. این کالج که در سال 1963 تأسیس شد به چنان رشدی دست یافت که اکنون به بزرگترین کالج استان Columbia British با بیش از 8500 دانشجوی تمام­ وقت در 4 پردیس و دومین کالج فنی و حرفه­ای بزرگ این استان تبدیل شده­ است. در حال حاضر تقریباً 1000 دانشجوی بین­المللی از 40 کشور جهان در کالج Okanagan تحصیل می­کنند. این کالج همچنین بیشترین سرعت رشد و توسعه را در استان Columbia British داشته است؛ بطوریکه در سال تحصیلی 2016-2015 به بیش از 1680 دانشجوی بومی خدمات آموزشی ارائه داده است، یعنی بیش از سه برابر این تعداد در سال تحصیلی 2006-2005.

 

تاریخچه

تأسیس کالج Okanagan در سال 1963 نقش مهمی در پیشرفت این منطقه داشته­ است. در سال 1995 این کالج نامش را به کالج دانشگاه Okanagan یا OUC تغییر داد؛ هرچند که در جولای سال 2005 به دو بخش کالج Okanagan و UBC Okanagan تقسیم شد.

 

پردیس­ها

کالج Okanagan ارائه دهنده برنامه­های تحصیلات تکمیلی در 4 منطقه در حد فاصل مرز کانادا و ایالت­متحده در جنوب، تا Revelstoke در شمال می­باشد.

4 پردیس (Campus) اصلی این کالج در Penticton، Kelowna، Vernon و Salmon Arm قرار دارند. هر ساله بیش­ از 20000 دانشجو شامل: 7000 دانشجوی تمام ­وقت در رشته­های فنی و حرفه­ای و دوره­های تخصصی وارد این کالج می­شوند. در سال 2006 کالج Okanagan 4 پردیس اصلی و چندین مرکز به مجموعه­اش اضافه کرد.

 

پردیس Kelowna Campus

پردیس Kelowna Campus میزبان طیف وسیعی از رشته­های شاخه هنر و علوم، فنی و حرفه­ای، کسب­و­کار، بهداشت حرفه­ای و برنامه­های تحصیلی وابسته به شغل می­باشد. این پردیس 5500 دانشجو را در برنامه­های تحصیلی یک­ ساله و همچنین دوره لیسانس دو ساله ( لیسانس مدیریت کسب­ و ­کار و لیسانس سیستم­های اطلاعاتی کامپیوتری ) و دو مدرک فوق­ دیپلم ( فوق ­دیپلم هنر و فوق ­دیپلم علوم) پوشش می­دهد.

در پاییز سال 2016 مجتمع جدید Kelowna Trades رسماً افتتاح شد. بر اساس استاندارهای LEED Platinum، این مجتمع یکی از پیشرفته­ترین­های کانادا به حساب می­آید. مرکز آموزش کالج Okanagan نشان طلای LEED دارد و در سال 2009 افتتاح شده­ است. همچنین ساخت یک مرکز بهداشت جدید 19.8 میلیون دلاری تابستان 2018 آغاز شده و براساس پیش­بینی­ها تا بهار سال 2020 تکمیل می­شود.

پردیس Kelowna Campus به تدریج برنامه­های تحصیلی بین­­المللی خود را گسترش داد تا پذیرای دانشجویان مختلف از کشورهای سرتاسر دنیا باشد. همچنین برنامه­های تفریحی و فعالیت­های اجتماعی فراوانی برای دانشجویان این پردیس در نظر گرفته شده­است. یک مرکز تناسب اندام و مسیر پیاده­روی نیز در این مجموعه قرار دارد. در ژوئن سال 2017 باغی در این پردیس افتتاح شد که دارای بیش از 50 نوع گیاه متفاوت می­باشد و اهمیت فراوانی برای بومیان این منطقه دارد. غذاهای بومی این منطقه و تولیدات خلاقانه غذایی دانشجویان رشته هنرهای آشپزی و آشپزخانه­ای در رستورانی ارائه می­شود که در وعده نهار و شام سرویس­دهی دارد.

اگر به دنبال مجالی برای کسب تجربه شغلی، بدست آوردن اولین حرفه، اخذ مدرک دانشگاهی و همچنین دنبال کردن یک علاقمندی جدید برای پیشرفت شخصی یا حرفه­ای خود هستید، پردیس Kelowna campus برنامه­ها، سرویس­های پشتیبانی و محیط آموزشی مناسبی برای دستیابی به اهدافتان در اختیار شما قرار می­دهد.

 

پردیس Vernon Campus

شروع دوره دو ساله دیپلم در پردیس Vernon campus پاییز 2019 می­باشد. دانشجویان دیپلم نویسندگی و چاپ در تکنولوژی و مهارت چه در چاپ سنتی و چه در مدل پیشرفته­اش و همچنین در نرم­افزارهای طراحی، گرافیک و کدگذاری وب مهارت فراوانی کسب می­کنند. فارغ­التحصیلان این رشته آماده برآوردن نیازهای بازار کار چاپ قرن 21 هستند که این می­تواند در هر زمینه­ای چون: طراحی، بازاریابی، ارتباطات یا چاپ کتاب باشد.

 

رشته ­های تحصیلی

کالج Okanagan طیف وسیعی از رشته­های تحصیلی را در زمینه­های هنر، علوم، کسب­و­کار، تجارت، سلامت، فناوری، آموزش بزرگسالان، آموزش ویژه بزرگسالان و تحصیلات پیوسته ارئه می­دهد.

رشته­هایی که مورد علاقه دانشجویان بین­المللی است شامل؛ دور­های ESL/آموزش زبان، رشته­های وابسته به شغل و دوره چهارساله کسب­و­کار و سیستم­های اطلاعاتی کامپیوتری می­باشد. خیلی از دانشجویان رشته­های قابل نقل و انتقال را انتخاب می­کنند تا در صورت نیاز بتوانند به معتبرترین دانشگاه­های کانادا منتقل شوند. این رشته­ها شامل: تاریخ، ادبیات، روان­شناسی، شیمی، زیست‌شناسی، فیزیک و جنسیت­شناسی می­باشد. ناگفته نماند که، هیئت علمی این کالج عمیقاً به دانشجویان اهمیت می­دهند. این کالج همچنین سابقه طولانی و درخشانی در گردش­های علمی دانشجویان و برنامه­های آموزشی گروهی دارد.

کالج Okanagan میزبان رشته­هایی است که منحصر به خودش می­باشد مانند: فناوری مدیریت ساخت و ساز مبنی بر حفظ محیط زیست (SCMT) که در Jim Pattison Centre of Excellence در پردیس Penticton Campus ارائه می­شود. این رشته دانشجویان را از طریق روش­های عملی و تجربی در جهت فناوری ساخت­و­ساز سازگار با محیط زیست آموزش می­دهد.
نویسنده: پیام پاک مهر


فرم های ارزیابی رایگان

Photo Credit : vernonmorningstar.com

error: Content is protected !!