کالج Langara

فهرست مطالب

کالج Langara

کالج Langara که در شهر زیبای ونکوور واقع شده­است، در سال 1965 فعالیتش را به عنوان بخشی از کالج Vancouver Community آغاز و در 1 آوریل سال 1994 تحت قوانین ایالتی رسماً به یک کالج  دولتی مستقل تبدیل شد. این کالج با عنوان خانه آموزش نیز شناخته می­شود، نامی که توسط بومیان این منطقه بر آن نهاده شده­است.

امروزه، کالج Langara یکی از برجسته­ترین کالج­های استان British Columbia بر اساس ارائه برنامه­های تحصیلی دانشگاهی، وابسته به شغل، پیوسته و دوره­های آموزشی مختلف با بیش از 21000 دانشجو

می­باشد.

 

 

تاریخچه

رشته­ها و دوره­های تحصیلی کالج Langara در سال 1965 در مرکز King Edward کالج Vancouver City برگزار می­شد. از سال 1970، پردیس کنونی در خیابان West 49th برای تقریباً 50 سال میزبان این برنامه­ها شد. در سال 1994 کالج Langara به عنوان یک کالج دولتی مستقل کارش را شروع کرد. در سال 1997 رشته­های تحصیلی پیوسته به این کالج اضافه شد. در ژانویه سال 1997 فضای آموزشی بزرگ­تر، کلاس­های بیشتر و ساختمان­های اداری به این مجموعه افزوده­شد. و نهایتاً در سال 2007، ساختمان کتابخانه و کلاس­ها نیز در این کالج افتتاح شد.

 

مشخصات

در ژانویه سال 2016، بومیان منطقه­ای که توسط کالج Langara اشغال شده­بود، نام “خانه آموزش” را به این کالج دادند. منظور آنان از این نامگذاری تشویق کودکان برای ورود به این کالج و ساختن شخصیتشان بود. این اولین بار در تاریخ است که بومیان یک منطقه نامی برای کالج یا مؤسسه آموزشی تعیین می­کنند.

 

رشته­ها و دوره­های تحصیلی

رشته­ها و دوره­های تحصیلی در کالج Langara به قرار زیر است:

  • هنر
  • کسب­و­کار
  • سلامت
  • علوم انسانی و خدمات اجتماعی
  • علوم و فناوری

 

برنامه­های تحصیلی دانشگاهی

کالج Langara برنامه­های تحصیلی در سطح دانشگاه مانند؛ لیسانس، فوق­دیپلم، دیپلم، گواهینامه تحصیلی  و همچنین تقدیرنامه تحصیلی ارائه می­دهد. 3 رشته تحصیلی 4 ساله پرستاری، مدیریت بازآفرینی و مدیریت کسب­و­کار در این کالج برگزار می­شود. گستره رشته­های کالج Langara به بیش از 60 می­رسد و به صورت 3 ترم در سال ارائه می­شوند. این کالج انتخاب خوبی برای دانشجویان انتقالی که می­خواهند از کلاس­های کم­ جمعیت­تر، خدمات رفاهی بیشتر و هزینه آموزشی کمتر برخوردار شوند می­باشد. این کالج بیشترین تعداد ورودی­ به دانشگاه­های British Columbia را در میان همه کالج­های این استان دارد.

 

برنامه­های تحصیلی وابسته به شغل

کالج Langara برنامه­های وابسته به شغل با صدور گواهینامه تحصیلی 1 ساله، دیپلم 2 ساله و لیسانس 4 ساله در رشته­های حیطه مشاغل، صنعت، خدمات اجتماعی و هنر ارائه می­دهد. اگرچه بعضی از برنامه­های تحصیلی وابسته به شغل کالج Langara تمام­وقت هستند، اما خیلی از این رشته­ها نیز به صورت پاره­وقت ارائه می­شوند.

 

برنامه­های تحصیلی پیوسته

برنامه­های تحصیلی پیوسته کالج Langara به بیش از 700 دوره تحصیلی و 35 گواهینامه تحصیلی می­رسد. هدف این دپارتمان ایجاد فرصت­های تحصیلی بیشتر و برآوردن نیاز دانشجویان می­باشد. در ترم پاییز سال 2016، تعداد 4479 دانشجو در این رشته­های مشغول به تحصیل بودند.

 

استودیو 58

استودیو 58 مدرسه تئاتر در کالج Langara برگزار کننده دوره­های تخصصی تئاتر برای بازیگران و پرسنل این مجموعه می­باشد. این استودیو در سال 2006 جزء 5 مدرسه تئاتر برتر در سطح کانادا شد. مدرسه تئاتر کالج Langara صدها متقاضی از سرتاسر کانادا دارد، اما در هر ترم تنها 16 نفر را می­پذیرد. در مجموع 72 دانشجو در دوره 3 ساله دیپلم  و دوره 2 ساله تولید این مدرسه شرکت می­کنند. ریاست مدرسه تئاتر کالج Langara در حال حاضر بر عهده Kathryn Shaw می­باشد.

 

ورزشکاران

رشته­های ورزشی درون­کالجی کالج Langara، از برترین­های ورزشی در کانادا می­باشد. این کالج اعضای بیشماری در انجمن Pacific Western Athletic Association (PACWEST)، انجمنی که سابقاً به انجمن ورزشی کالج­های British Columbia یا همان BCCAA معروف بود و انجمن ورزشکاران کالج­های کانادا یا CCAA دارد. در سال 1999 کالج Langara پیشتاز ورزش CCAA به خاطر وجود بیشترین ورشکار برنده جایزه بین سال­های 1974 و 1999 شد.

نویسنده: پیام پاک مهر


فرم های ارزیابی رایگان

Photo Credit : ambientdynamics.ca

error: Content is protected !!