کالج Camosun

فهرست مطالب

کالج Camosun

کالج Camosun کالج عمومی در Greater Victoria استان British Columbia می­باشد. این کالج دارای دو پردیس Campus interdowne و Landsdowne با 20000 دانشجو است.  کالج Camosun در زمینه­های کسب­و­کار داخلی، تحقیقات، نوآوری و خدمات نمونه­سازی صنعتی و آموزش دانشجویان در جهت معرفی به کارفرمایان فعالیت می­کند.

پردیس Landsdowne کالج Camosun رشته­های قابل نقل و انتقال دانشگاهی و وابسته به شغل را در حیطه هنر، علوم، کسب­و­کار، بهداشت و خدمات انسانی ارائه می­دهد. پردیس interdowne نیز ارائه­دهنده رشته­هایی در زمینه تجارت، فناوری، کسب­و­کار، ورزش و تربیت بدنی می­باشد. این کالج یک روزنامه دانشجویی به نام Nexus نیز دارد.

 

Camosun College Young Building clock tower, Camosun College, Lansdowne Campus, Victoria, BC

 

جمعیت شناسی دانشجویی

کالج Camosun از سال تحصیلی 2013-2014  تا کنون بیش از 19000 دانشجوی تمام­وقت و نیمه­وقت پذیرفته­است. هر ساله تقریباً 1000 دانشجوی بومی با 50 قومیت مختلف و بیش از 1100 دانشجوی بین­المللی از 60 کشور جهان در این کالج ثبت نام می­کنند.

تاریخچه

تاریخچه این کالج به سال 1914 و زمانیکه ساختمان Young به عنوان اولین مدرسه Victoria در زمین 3 هکتاری متعلق به کمپانی Hudson Bay (که اکنون بخشی از پردیس Landsdowne کالج Camosun  است) ساخته شد، می­رسد. در آن زمان تعداد دانش آموزان این مدرسه 275 نفر بودند.

در طول جنگ جهانی دوم، ساختمان Young به بیمارستان ارتش تبدیل شد. در سال 1946 این ساختمان مجدداً به کاربری سابق خود به عنوان یک مؤسسه آموزشی مشترک بین یک مدرسه دولتی و کالج Victoria که در سال 1956 به هم پیوستند، برگشت.

در سال 1967 این مدرسه به همراه کالج Victoria به پردیس Gordon Head Campus در دانشگاه Victoria منتقل و مؤسسه آموزشی بزرگسالان توسط مسئولان مدرسه Greater Victoria تأسیس شد. مؤسسه آموزشی بزرگسالان در مکان فعلی ساختمان Ewing  قرار داشت و اولین مرکز برگزاری دوره­های روزانه برای ادامه تحصیل بزرگسالان به حساب می­آمد.

در 9 اکتبر سال 1970 شهروندان Victoria به تأسیس کالج رأی مثبت دادند. و پس از آن برنامه افتتاح کالج Juan de Fuca پیگیری شد. دولت ایالتی در 27 اکتبر 1970 به طور رسمی مجوز تأسیس این کالج را صادر کرد.

در سال 1971 مشاوران این کالج تصمیم به تغییر نام آن به Camosun که نام اولیه شهر Victoria بوده­است، گرفتند. در سپتامبر سال 1971، آخرین گام در جهت تکمیل این پروژه صورت گرفت و آن تأسیس پردیس interurban و Landsdowne این کالج و تبدیل آن به نهمین کالج دولتی استان British Columbia بود. در سپتامبر سال 1971 اولین دانشجویان از شهروندان Vancouver Island جنوبی در دوره­های دو ساله رشته­های قابل نقل و انتقال، وابسته به شغل و دوره­های پیشرفته ثبت نام کردند. در سال 2014، این کالج بیش از 900 کارمند و 105 میلیون دلار بودجه داشت.

 

پردیس­ها

پردیس Campus Landsdowne

پردیس Landsdowne کالج Camosun در منطقه Saanich و در تقاطع جاده Landsdowne و Foul Bay با نمایی از شهر Victoria و کوه­های Olympic واقع شده­است. پردیس  Landsdowne هر ترم میزبان دانشجویان رشته­های قابل نقل و انتقال و وابسته به شغل در شاخه­های هنر، علوم پایه، کسب­وکار، بهداشت و خدمات انسانی می­باشد. این پردیس توسط یک زمین سه بخشی احاطه شده­است. کتابخانه Alan Batey که در سال 1991 افتتاح شد، در مرکز این پردیس قرار دارد. مرکز آموزش بهداشت دهان و دندان در سال 1990 روبروی این کتابخانه ساخته شد و ساختمان Thomas به عنوان جدیدترین بخش این مجموعه و مرکز فرهنگی کالج Camosun شروع به فعالیت کرد.

ساختمان Isabel Dawson مرکز خدمات دانشجویی است و ارائه دهنده خدمات مربوط به ثبت­نام و اطلاعات، دانشجویان بین­المللی، مشاوره علمی، کمک هزینه دانشجویی، سرویس­های ناتوانی، مشاوره و منابع شغلی می­باشد. ساختمان Fisher میزبان کتابخانه، کافه­تریا، کلاس­های درس، آزمایشگاه­ها و دفاتر اداری رشته­های پرستاری، زیست­شناسی، فیزیک، شیمی و … است. ساختمان Paul و Richmond House نیز کلاس­های درس، آزمایشگاه­ها و دفاتر اداری را پوشش می­دهد. مرکز نگهداری کودکان نیز تقریباً 25 کودک را نگهداری می­کند.

در جنوبی­ترین بخش پردیس Dunlop House قرار دارد که رشته­ مدیریت هتل و رستوران در آن ارائه می­شود و رستورانی با مدیریت دانشجویان این رشته در آن وجود دارد. در گوشه جنوب غربی این پردیس ساختمان Young با سبک معماری ایتالیایی و برج ساعتش نماد تاریخی این کالج محسوب می­شود.

از سال 1991 رشته موسیقی کالج Camosun و کنسرواتوار Victoria به طور مشترک در ساختمانی در پردیس Landsdowne فعالیت می­کنند. در سپتامبر سال 2012، دوره دو ساله فناوری رادیوگرافی درمانی به این مجموعه اضافه شد.

 

پردیس Campus Interurban

پردیس interurban در منطقه روستایی Saanich قرار گرفته­است و تقریباً 15 دقیقه با پردیس Landsdowne فاصله دارد. دانشجویان این پردیس در رشته­های تجارت، فناوری، کسب­و­کار و … تحصیل می­کنند. این پردیس توسط یک جنگل طبیعی، زمین زراعی و مسیر پیاده­روی احاطه شده­است.

ساختمان مرکزی این پردیس در مجاورت جاده Interurban اطلاعاتی در مورد رشته­ها و خدمات کالج Camosun در اختیار متقاضیان قرار می­دهد. این ساختمان همچنین محل استقرار دفتر ثبت­نام و مرکز منابع شغلی،  مرکز مشاوره تحصیلی، مشاوره، سرویس­های استخدامی دانشجویان و فارغ­التحصیلان، دفاتر انجمن­های دانشجویی و شماری از دفاتر مدیریتی، سالن جلسات و کلاس­های درس می­باشد. در یک طرف ساختمان برج ساعتی با نقشی خاص وجود دارد که توسط Richard Hunt طراحی شده و یادبود بازی­های مشترک­المنافع سال 1994 می­باشد.

در وسط پردیس مرکز آموزش Helmut Huber قرار دارد، که میزبان مؤسسه هنرهای آشپزخانه­ای می­باشد. کلیه اعضای پردیس می­توانند صبحانه و نهاری که توسط دانشجویان تهیه شده است را، از این مؤسسه تهیه کنند. عصرها کافه تریای این بخش تبدیل به کلاس درس می­شود. در سال 2018 رشته هنرهای آشپزخانه­ای توسعه یافت، تا جاییکه کامیون غذای سیار نیز به خدماتش اضافه شد. در انتهای شمالی پردیس، ساختمان­های Jack White و John Drysdale واقع شده­اند که میزبان بخش تحصیلات پیوسته و رشته­های حوزه تجارت می­باشد. چندین برنامه کارآموزی، آماده­سازی پیش از استخدام و رشته­های پیشرفته نیز از طریق کلاس­ها و ورکشاپ­های سالانه در این پردیس ارائه می­شود.

این پردیس محل برگزاری مرکز فناوری و مرکز کسب­و­کار کالج است. همه این ساختمان­ها در محوطه­ای پوشیده از گل و گیاه گرد هم آمده­اند. ساختمانی شامل مرکز نگهداری نوزادان و خردسالان نیز در این پردیس قرار گرفته­است.

پشت این پردیس Park Vancouver Island Technology وجود دارد که دانشجویان و کارمندانی که در پروژه­های صنعتی و تحقیقاتی مشارکت دارند را پوشش می­دهد. در نیمه جنوبی پردیس، مؤسسه Pacific میزبان ورزش دانشگاه و Sport Exellence (PISE) می­باشد که در سپتامبر سال 2008 ساخته­ شده­است. این مرکز به صورت مشترک بین کالج Camosun و Pacific Sport Victoria استفاده می­شود و تربیت بدنی استانی و کشوری، مربی­گری، ارتقاء ورزشکاران و تحقیقات ورزشی را زیر سقف خود پوشش می­دهد.

در سپتامبر سال 2012 با سرمایه­ای که به این پروژه اختصاص داده­شد، مرکز آموزشی کسب­و­کار و نوآوری (CTEI) توسط گروه معماری B+H طراحی و توسط CitySpace Consulting ساخته و اوایل سال 2015 تکمیل شد. این مجموعه شامل مرکز Marine and Metal برای رشته­های جوشکاری، ورق­سازی، فلزکاری، ساخت و تعمیر کشتی و دریانوردی و همچنین مرکز کسب­و­کار مکانیکی شاخه ماشین­آلات سنگین و تکنسینی خدمات خودروسازی می­باشد. یک فروشگاه الکترونیک نیز در این مجموعه قرار دارد.

 

تحقیقات

مرکز تحقیقات کاربردی و نوآوری کالج Camosun یا همان CARI از کارمندان و اساتیدی که در این زمینه فعالیت می­کنند، حمایت مالی کرده و سیاست­هایی در  جهت جذب شریک تجاری، نیرو و حامی دارد.

 

سازمان

ریاست کالج Camosun بر عهده Sherri Bell می­باشد.

 

ورزش و دیگر فعالیت­های انجمن­های دانشجویی

کالج Camosun 5 تیم ورزشی دارد: بسکتبال مردان، بسکتبال زنان، والیبال مردان، والیبال زنان و گلف مردان. البته تیم صخره­نوردی نیز در این کالج فعالیت می­کند.

 

امور دانشجویی

انجمن دانشجویی کالج Camosun که مدیرانش منتخب دانشجویان هستند، در پردیس این کالج فعالیت می­کند. رأی­گیری برای انتخاب این مدیران مارچ و آپریل هر سال صورت می­گیرد.

Nexus روزنامه دانشجویی رسمی کالج Camosun می­باشد، که به طور مستقل از انجمن دانشجویی کالج فعالیت می­کند. این روزنامه عضو شبکه خبری دانشگاه­های کانادایی است.

نویسنده: پیام پاک مهر


فرم های ارزیابی رایگان

 Photo Credit : David Bukach

error: Content is protected !!