کالج دولتی Vancouver

فهرست مطالب

کالج دولتی Vancouver

کالج دولتی Vancouver یک کالج در شهر ونکوور استان Columbia British کشور کانادا می­باشد. این مؤسسه در سال 1965 تأسیس شده و با ارائه 140 گواهی پایان دوره و دیپلم، بزرگترین و قدیمی­ترین کالج دولتی استان است. Vancouver Community College یا به اختصار VCC دارای سه پردیس در Broadway، Downtown و Annacis Island می­باشد.هر ساله چیزی حدود 26000 دانشجو در VCC ثبت­نام می­کنند که 8 درصد آنها دانشجویان بین­المللی هستند.

 

 

تاریخچه

کالج دولتی Vancouver در سال 1965 وابسته به چهار مؤسسه: Vancouver Vocational Institute، Vancouver School of Art،Vancouver School Board Night  و King Edward Senior Matriculation  و مرکز آموزش عالی تأسیس شد. در سال 1970 کالج دولتی Vancouver با افتتاح پردیس خود در منطقه Langara زمینه استقلال خود را در سال 1994 فراهم کرد.

در سال 1974 این مؤسسه با جدا شدن از انجمن کالج­های ونکوور از Vancouver City College به کالج دولتی Vancouver تغییر نام داد. همچنین در سال 1983 پردیس اصلی آن به مکان جدیدی در آدرس 1155 Broadway 12th Avenue and Oak Street نقل مکان کرد. پردیس مرکز شهر در حال حاضر تأسیسات سابقVancouver Vocational Institute را پوشش می­دهد.

پردیس­ها Campus

کالج دولتی Vancouver دارای سه پردیس است که از طریق خطوط SkyTrain به هم مرتبطند. پردیس Downtown Campus در 200-Block Dunsmuir در Hamilton (با 2 بلوک فاصله از ایستگاه Stadium-Chinatown SkyTrain) قرار دارد. پردیس دوم نیز که با عنوان Broadway Campus شناخته می­شود، در 115 East Broadway و نزدیک به ایستگاه VCC-Clark واقع شده ­است.

همچنین پردیس سومی نیز در مکان VCC Heavy Mechanical واقع شده ­است. این پردیس با VCC/BCIT Campus مشارکت دارد. VCC همچنین دارای سه دوجین مرکز آموزشی و مجمع می­باشد.

در ژانویه سال 2009 پردیس Broadway Campus با هزینه 55 میلیون دلار گسترش یافت. 44 میلیون از این مبلغ توسط دولت British Columbia تأمین شد. این ساختمان 12400 متر مربع مساحت و 7 طبقه ارتفاع دارد و میزبان رشته علوم پزشکی است.

مدیریت

کالج دولتی Vancouver یک مؤسسه دولتی در زمینه تحصیلات تکمیلی است که توسط هیئت مدیره و تحت نظر دولت British Columbia و وزارت آموزش عالی و توسعه بازار کار اداره می­شود. هیئت مدیره مسئول تعیین خط مشی و نظارت بر عملکرد مؤسسه می­باشد. این هیئت همچنین رویکردی در جهت کسب موفقیت­های کوتاه مدت و بلند مدت دارد.

هیئت رئیسه مؤسسه 8 عضو دارد که شامل رئیس، رئیس آموزش، رئیس شورای تحصیلی و 4 عضو انتخابی دیگر از قبیل یک عضو هیئت علمی، یک کارمند پشتیبانی و 2 دانشجو است. VCC تنها مؤسسه­ای است که کارمندان پشتیبانی­اش در هیئت مدیره فعالیت می­کنند.

کارمندان و اساتید

انجمن CUPE Local 4627 Vancouver Community College Employees Union (VCCEU) تقریباً 600 کارمند را تحت CUPE Support Staff Collective Agreement (CUPE Local 4627) پوشش می­دهد. کارمندان این مجموعه خدماتی نظیر دستورالعمل­ها، راهنمای رشته­ها، امور مالی، امور بومیان، امور اجرایی، فروشگاه کتاب، کتابخانه، ارتباطات، خدمات غذایی، امور آزمایشگاه­ها، تحقیقات، IT، چاپ و فناوری رسانه ارائه می­دهند. VCCEU که در سال 2003 تشکیل شد نیز کارفرمایان حیطه فناوری، دستیاران برنامه و کارکنان کافه­تریا را در بخش Food Trades در VCC پوشش می­دهند. 96 درصد از اعضای CUPE 4627 نیز در نوامبر سال 2012 اعتصاب کردند و در نتیجه قرارداد جدید در مارچ 2013 متفاوت از قرارداد قبلی بسته شد.

در 27 فوریه سال 1951 Labour Board واحد بارگیری، مشاوران و کتابخانه­ای در این مؤسسه تأسیس کرد. این واحد بارگیری Vocational Instruction Association نام گرفت. این واحد در VCC به کارش ادامه داد.Vancouver Community College Faculty Association (VCCFA) در مجموع دارای 750 مدرس، مشاور، کتابدار و پرستار است که در Metro Vancouver مشغول به کار هستند. VCCFA همچنین عضو بنیاد آموزش عالی British Columbia می­باشد. نیروی کار نام برده تحت حمایت Faculty Association Collective Agreement  فعالیت می­کنند.

آکادمیک

VCC رشته­های وابسته به شغل را در قالب دوره­های یک و دو ساله در مقطع دیپلم و دوره 4 ساله لیسانس در رشته­های هنر، کسب­ و­ کار و خدمات اجتماعی ارائه می­دهد. این مؤسسه همچنین رشته­های تمام­ وقت و نیمه­ وقت در ترم­های بهار، تابستان و پاییز ارائه می­دهد. دوره­های مجزایی نیز در قالب دوره­های تحصیلات تکمیلی در این مؤسسه وجود دارد.

زندگی دانشجویی

برنامه­هایی در VCC به منظور فعالیت دانشجو در مشاغل حیطه رشته­شان و در جهت کسب تجربه و مهارت وجود دارد. شرکت در این برنامه­ها برای دانشجویان و عموم مردم آزاد است. سالن غذاخوری JJs در پردیس Downtown Campus توسط دانشجویان رشته هنرهای آشپزخانه­ای اداره می­شود. رستوران Four Corners و Seiffert Market توسط دانشجویان مدیریت مهمانداری VCC گردانده می­شود. سالن VCC در پردیس Downtown Campus خدماتی نظیر آرایشگری و زیبایی را توسط دانشجویان رشته زیبایی و آرایشگری ارائه می­دهد.

امور دانشجویی

انجمن دانشجویی SUVCC در سال 1974 تأسیس شد. این انجمن که در پردیس Downtown Campus قرار دارد با هدف ایجاد سرگرمی، تفریح و فضاهای غیردرسی برای دانشجویان افتتاح شده­است. SUVCC همچنین خدمات پزشکی، دندانپزشکی و حقوقی به دانشجویان ارائه می­دهد. این انجمن عضو Canadian Federation of Student و برنامه U_Pass در استان British Columbia می­باشد.

خدمات دانشجویی

VCC به دانشجویان ناتوان در رشته­های خاص خدمات آموزشی ارائه می­دهد. دسترسی به تجهیزات آموزشی مثل تجهیزات خط بریل براحتی در اختیار این دانشجویان است. VCC همچنین تجهیزات لازم برای زبان اشاره و سرویس­های TypeWell برای ناشنوایان و ناشنوایان نابینا را فراهم کرده­است. این مؤسسه همچنین مجهز به لایسنس­های On-Site، مهد کودک non-Profit، مشاوره حرفه­ای و خدمات پزشکی و یک پزشک در هر پردیس است.

دانشجویان بین­المللی می­توانند براحتی از خدمات آموزشی، خدمات بیمه درمانی و توصیه­نامه­های شغلی این مؤسسه استفاده کنند.

خدمات بومی

VCC عضو Coastal Corridor Consortium که در جهت ارتقاء سطح تحصیلی و دانشجویان بومی فعالیت می­کند، است. این Consortium شامل LiWat Nation، Musqueam Nation، Sechelt Nation، Squamish Nation، Tsleil-Waututh Nation، United Native Nation، Metis Nation British Columbia، Capilano University، Native Education College می­باشد.

VCC دارای دپارتمان خدمات آموزشی مختص بومیان است و خدمات تحصیلی، ورکشاپ­های فرهنگی، پشتیبانی شخصی و حمایت و مشاوره سران جامعه بومیان را در اختیار دانشجویان قرار می­دهد. پردیس­های Broadway و Downtown مکان­های خاصی نیز برای گردهم­آیی بومیان دارند. سران جامعه بومیان جایگاهی در هر پردیس دارند و به دانشجویان در هر زمینه­ای مشاوره می­دهند.

 
نویسنده: پیام پاک مهر


فرم های ارزیابی رایگان

Photo Credit : canadacollege.co

error: Content is protected !!