دانشگاه Trinity Western

فهرست مطالب

دانشگاه Trinity Western

دانشگاه Trinity Western یا به اختصار TWU یک دانشگاه خصوصی و مسیحی در حوزه هنرهای لیبرال است، که در شهر Langley ایالت British Columbia کانادا واقع شده­است. این دانشگاه جزء مجموعه دانشگاه­های کانادا به حساب می­آید.

در سال 1962 و با تأسیس دانشگاه Trinity Western، حدود 4000 دانشجو در این دانشگاه ثبت­نام کرده و در پردیس  (Campus) 157 هکتاری حومه شهر در نزدیکی منطقه Fort Langley مشغول به تحصیل شدند.

دانشگاه Trinity Western بزرگترین دانشگاه خصوصی و مسیحی کانادا به حساب می­آید. این دانشگاه در زمینه هنرهای لیبرال، علوم و مطالعات کارشناسی فعالیت کرده و ارائه­دهنده 45 رشته کارشناسی و 17 رشته کارشناسی ارشد و دکترا می­باشد. نسبت دانشجو به عضو هیئت علمی در این دانشگاه  16 به 1 است و تعداد دانشجو در کلاس­های سال اولی 37 و در بقیه کلاس­ها به طور متوسط 15 نفر می­باشد.

دانشگاه Trinity Western عضو Royal Society of Canada می­باشد. تیم ورزشی این دانشگاه با عنوان Spartans (اسپارتی­ها) عضو U Sport می­باشد. بر طبق انجمن دانشگاه­های کانادا (سازمان ملی دانشگاه­ها و کالج­های غیرانتفاعی کانادایی)، TWU بالاترین شهریه را در میان دانشگاه­ها کانادا دارد.

 

تاریخچه

تاریخچه دانشگاه Trinity Western به سال 1957 و زمانیکه؛ انجمن Evangelical Free Church of America تأسیس شد و تمرکزش بر گسترش فضای کالج­های هنرهای لیبرال در Pacific Coast امریکای شمالی بود، برمی­گردد. بدین منظور؛ این انجمن منطقه بین Vancouver و seattle در ایالت British Columbia که اکنون با عنوان شهر   Langley شناخته می­شود، را انتخاب کردند. کالج Trinity Junior در سال 1962 و در ابتدا با ارائه دوره­های دوساله تحصیلی آغاز به کار کرد و 10 سال بعد، با توسعه رشته­های تحصیلی و افزایش تعداد دانشجویان به دانشگاه Trinity Western تغییر نام داد. به عنوان یک کالج تبدیل شده به دانشگاه، Trinity Western بعد از بیست سال  و در سال 1980 مجوز ارائه مدرک کارشناسی را کسب کرد. در سال 1985 دولت ایالتی British Columbia این مؤسسه مسیحی را به دانشگاه Trinity Western تبدیل کرد. دانشگاه Trinity Western چهارمین دانشگاه قدیمی ایالت British Columbia بعد از دانشگاه­های؛ British Columbia، Victoria  و دانشگاه هنر و طراحی Emily Carr می­باشد.

شعار این دانشگاه Turris Fortis Deus Noster است. معادل انگلیسی این شعار “A Mighty Fortress Is Our God” می­باشد. رنگ دانشگاه Trinity Western نیز طلایی و آبی است.

 

علمی

دانشگاه  Trinity Western، یک مؤسسه مستقل با سرمایه­گذاری بخش خصوصی است و رشته­های حیطه هنر لیبرال را ارائه می­دهد. از زمان تأسیس این دانشگاه در سال 1962، این مؤسسه با وجود عدم وابستگی به هر کلیسا یا سازمان مذهبی، باز هم به صورت دانشگاهی مسیحی شناخته می­شده است. دانشگاه Trinity Western توسط 14 عضو هیئت مدیره اداره می­شود، که هرکدام از این 14 عضو به ریاست دانشگاه گزارش می­دهند. رئیس کنونی Trinity Western، آقای Robert Kuhn تا قبل از مراسم تحلیفش در سال 2014، به صورت موقت ریاست این دانشگاه را به عهده داشت.

متقاضیان دوره­های کارشناسی در دانشگاه Trinity Western، می­توانند از طیف وسیع رشته­ها و دوره­های تحصیلی انتخاب کنند. دانشجویان معمولاً دوره­هایی که در هر سال سه ترم ارائه می­دهند را، انتخاب می­کنند. ترم پاییز ازسپتامبر تا دسامبر و ترم بهار از ژانویه تا آپریل به طول می­انجامد. ناگفته نماند که، دانشجویانی که قصد اخذ ترم تابستانی را نیز دارند، این دوره را از می تا آگوست می­گذرانند.

دانشجویان کارشناسی دوره­های خود را در دانشکده کارشناسی و تحت نظارت هیئت قانونگذاری می­گذرانند. کارشناسی ارشد نیز در رشته­های؛ علوم انسانی، آموزش، زبان­شناسی، روان­شناسی، کسب­و­کار، پرستاری و الهیات ارائه می­شود.

دانشگاه Trinity Western میزبان چندین مؤسسه و مرکز تحصیلی مانند؛ مؤسسه   Dead Sea Scrolls، مؤسسه Gender studies، گروه تحقیاتی فرهنگ و مذهب، مؤسسه septuagint، مرکز  مدیریت کارآفرینی، مرکز تشکل­های معنوی در آموزش عالی، مؤسسه مذهبی کانادا، مؤسسه چالش­های داخلی و رویکردها می­باشد.

دانشجویان دانشگاه Trinity Western از 10 ایالت کانادا، 37 استان ایالت متحده و 33 کشور خارجی می­آیند. 72 درصد این دانشجویان کانادایی، 12 درصد امریکایی و 13 درصد آنها خارجی می­باشند. این دانشگاه همچنین 250 استاد و عضو هیئت علمی دارد، که نسبت دانشجوها به این اعضا 11 به 1 و تعداد دانشجویان هر کلاس 25 نفر می­باشد. بیش از 85 درصد از اساتید این دانشگاه، دارای مدرک دکترا می­باشند.

دانشگاه Trinity Western عضو انجمن دانشگاه­ها و کالج­های کانادا و دپارتمان آموزش U.S. می­باشد. این دانشگاه همچنین، عضوی از شورای دانشگاه­ها و کالج­های مسیحی است. شهریه دانشگاه Trinity Western در سال تحصیلی 2014-2015 برابر با 22260 دلار بود، که بالاترین نرخ شهریه در بین دانشگاه­های کانادا به حساب می­آید.  بیش از 95 درصد درآمد Trinity Western، صرف کمک­هزینه دانشجویی، بورسیه و وام دانشجویی می­شود. شهریه دانشجویان بین­المللی دقیقاً برابر با شهریه دانشجویان کانادایی می­باشد.

دانشگاه Trinity Western، عضو Royal Society of Canada (سازمان ملی تحقیقات و آموزش عالی کانادا) می­باشد.

 

کارشناسی

رشته­های مقطع کارشناسی دانشگاه Trinity Western عبارتند از: کارشناسی هنر، کارشناسی هنرهای زیبا، کارشناسی علوم، کارشناسی علوم پرستاری، کارشناسی مدیریت کسب­و­کار، کارشناسی تربیت معلم و کارشناسی حرکت­شناسی انسانی. به علاوه رشته­ کارشناسی علوم مهندسی وابسته به دپارتمان مهندسی دانشگاه Columbia British ، در این دانشگاه ارائه می­شود. رشته­های افتخاری فراوانی نیز در اختیار متقاضیان قرار می­گیرد.

دوره­های کارشناسی رشته­­های علوم انسانی، یک یا دو بار در هفته، جلسات پرسش و پاسخی با عنوان “گروه مباحثه” برگزار می­کند. همه دانشجویان کارشناسی در این دانشگاه باید، دوره هنرهای لیبرال را که عنوان دوره اصلی دانشگاه را دارد و دارای 18 زمینه متفاوست را بگذرانند. این دوره به دانشجویان فرصت شرکت در رشته هنری مورد علاقه خود مازاد رشته اصلی دانشگاهی­شان را می­دهد. بیشتر جلسات این دوره­ها در Trinity Western توسط اساتید تمام­وقت در 18 کلاس و با دانشجویانی که دو ترم زبان انگلیسی گذرانده­اند در دپارتمان­های هنرهای زیبا، علوم طبیعی، فلسفه، تاریخ، جامعه­شناسی و مطالعات مذهبی؛ دو دوره مطالعات کارآموزی و سه دوره اموزش فیزیکال اراه می­شوند.

علاوه بر این دوره­ها، دانشجویان ملزم به گذراندن دوره تحصیلی اصلی در دانشگاه می­باشند. دانشگاه Trinity Western در مقطع کارشناسی، ارائه دهنده 45 رشته اصلی و 56 رشته فرعی و بیش از 1200 دوره تحصیلی می­باشد. دانشجویان در هر کدام از دانشکده­ها و کالج­های زیر می­توانند تحصیل کنند:

  • دانشکده علوم انسانی و اجتماعی
  • دانشکده علوم طبیعی و کاربردی
  • کالج هنر، رسانه و فرهنگ
  • کالج کسب­و­کار
  • کالج حرکت­شناسی انسانی
  • کالج تربیت معلم
  • کالج پرستاری
  • کالج Catholic Pacific، کالج کاتولیک دانشگاه Trinity Western

اگرچه عمده رشته­های تحصیلی در پردیس اصلی دانشگاه در Langley برگزار می­شود، اما پردیس­هایی نیز در Bellingham، Washington، Richmond و British Columbia و برای دانشجویان انتقالی پردیس­هایی در سراسر جهان وابسته به این دانشگاه وجود دارد. دانشجویان می­توانند با کمک اساتید و کارمندان دانشگاه؛ کم و کیف دوره تحصیلی خود را، خود تعیین کنند.

 

رشته­های بین­المللی

دانشگاه Trinity Western به همه متقاضیان از سرتاسر جهان، رشته­های تحصیلی بین­المللی به صورت یک ترم تابستان و یا تحصیل در کل سال ارائه می­دهد. کالج Kinesiology دانشجویان انتقالی را در ترم تابستانه بازی­های المپیک سال 2008 و 2012، به ترتیب در Beijing و لندن پوشش داد. کالج هنر، رسانه و فرهنگ یک ترم تابستانه در پاریس و لندن دارد؛ در حالیکه کالج کسب­و­کار همین دوره را در Ottawa و Quebec برگزار می­کند. دانشگاه Trinity Western دوره­های تحصیلی دیگری نیز در سراسر دنیا برگزار می­کند، که از آن میان می­توان به؛ دوره زیست­شناسی ساحل­های مرجانی در هاوایی، شناخت و مطالعه کتاب مقدس در اسراییل و بانکداری غربی و ادبیات Johannine در ترکیه اشاره کرد.

علاوه بر موارد بالا، دانشگاه Trinity Western با همکاری CCCU، 12 رشته به متقاضیان ارائه می­دهد. این رشته­ها شامل؛ مطالعات افریقا شناسی در Uganda، فیلم سازی و فیلم­شناسی در لس­آنجلس، مطالعات هندشناسی در Tamil Nadu، مطالعات شناخت امریکای لاتین در San Jose، Costa Rica و مطالعات امریکا شناسی در Washington D.C. می­بانشد.

همکاری تحقیقاتی و مبادله اطلاعات دانشگاه Trinity Western با دانشگاه آکسفورد، دانشجویان این دانشگاه را با دانشجویان دانشگاه آکسفورد در طول یک ترم و یا یک سال تحصیلی آشنا می­کند. رشته­هایی با قابلیت مبادله دانشجو نیز، در دانشگاه Salamanca اسپانیا و دانشگاه xiamen چین ارائه می­شوند. دانشجویان همچنین می­توانند با هماهنگی دانشگاه، به عنوان مهمان در دانشگاه­های کانادا و یا دیگر نقاط جهان تحصیل کنند.

 

مرکز Laurentian Leadership

این مرکز که در یک مکان تاریخی در کانادا به نام Ottawas Booth House قرار دارد، دوره­های تحصیلی سه یا چهارساله­ای را در اختیار دانشجویان قرار می­دهد در حالیکه، آنها می­توانند همزمان دوره کارآموزی خود را در پارلمان و یا گروه­های سیاسی،  شرکت­های رسانه­ای یا NGO ان جی او های مختلف بگذرانند. مکان برگزاری دوره­های کارآموزی این مرکز شامل؛ وزارت کشور، وزارت امور خارجه، وزارت اقتصاد، گروه­های محافظه کار، لیبرال و دموکرات نو و همچنین قوه اجراییه در بخش­های؛division  Royal Banks Capital Markets، CIDA، World Vision و CPAC است. این دوره­ها برای حضور و مشاهده توسط دانشجویان سراسر جهان بلامانع می­باشد.

 

Teambuilding OMADA

Teambuilding OMADA یک برنامه تیم­سازی و مدیریت در کالج حرکت­شناسی انسانی می­باشد. این برنامه از آموزش تجربی و دستی برای دانشجویان Trinity Western و دیگر دانشجویان بیرون از این دانشگاه استفاده می­کند. شروع این برنامه آموزشی در سال 1998 بود و با چالش OMADA Teambuilding در سال 2009 کیفیت و توسعه پیدا کرد.

 

کارشناسی ارشد

دانشگاه Trinity Western 11 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و در دانشکده مطالعات کارشناسی خود ارائه می­دهد:

  • کارشناسی ارشد هنر، شاخه مطالعات کتاب مقدس
  • کارشناسی ارشد مدیریت کسب­و­کار
  • کارشناسی ارشد علوم، شاخه پرستاری
  • کارشناسی ارشد روان­شناسی مشاوره
  • کارشناسی ارشد هنر، شاخه مدیریت آموزشی
  • کارشناسی ارشد هنرهای زبان­شناسی
  • کارشناسی ارشد مطالعات آموزشی، آموزش ویژه
  • کارشناسی ارشد هنر، شاخه رهبری
  • کارشناسی ارشد هنر شاخه رهبری- جریان کسب­و­کار در Mandarin
  • کارشناسی ارشد هنرهای TESOL

رشته MBA که در شاخه مدیریت و کسب­و­کار بین­المللی در این دانشگاه ارائه می­شود، یکی از دو رشته MBA دانشگاه­های غیرانتفاعی کانادا می­باشد.

رشته روان­شناسی مشاوره MA در حال حاضر یکی از شش رشته تحصیلی در کاناداست، که توسط یکی از شعبه­های CCPA به نام CACEP مجوز گرفته­است.

دانشگاه Trinity Western همچنین میزبان دانشکده الهیات ACTS است. گروهی از مراکز آموزشی مذهبی همزمان با تأسیس مؤسسات آموزشی مذهبی توسط چندین مقام مسیحی و با هدف ارائه آموزش دینی به مردان و زنان و همچنین برای کسب مقاماتی نظیر کشیشی پایه­گذاری شد. رشته­های کارشناسی ارشد زیر در دانشکده الهیات ACTS ارائه می­شود:

  • کارشناسی ارشد مطالعات مذهبی
  • کارشناسی ارشد الهیات
  • کارشناسی ارشد دین­شناسی
  • کارشناسی ارشد هنر، شاخه ازدواج و خانواده درمانی
  • کارشناسی ارشد هنر، مطالعات مسیحی
  • کارشناسی ارشد مطالعات دینی
  • کارشناسی ارشد زبان­شناسی کاربردی و تفسیر کتب مقدس
  • دکترای کشیشی

 

دانشکده حقوق

در جولای سال 2012، دانشگاه Trinity Western پیشنهادی در مورد برنامه Juris Doctor دریافت کرد. این طرح در اختیار سازمان آموزش عالی ایالت و بنیاد جامعه حقوقی کانادا قرار گرفت و در دسامبر سال 2013 پذیرفته شد.

در 12 دسامبر سال 2014 بنابر دعاوی حقوقی بیشمار مخالف با جامعه حقوقی که به مجوز وکالت گرفتن اتوماتیک فارغ­التحصیلان این رشته رأی داده­بوند، وزیر آموزش عالی Amrik Virk مجوز دانشکده حقوق دانشگاه Trinity Western را لغو کرد. در بیانیه وی در این زمینه نوشته شده بود، که برای آغاز به کار مجدد این دانشکده ملزم به حل و فصل پرونده­های دعاوی مورد نظر در دادگاه می­باشد.

 

آیین مسیحیت و تعهد

دانشگاه Trinity Western توسط کلیسای آزاد پروتستان در امریکا و با هدف تأسیس یک کالج هنرهای لیبرال بنا نهاده­شد. این نهاد پردیس­ها و دانشگاه را تأسیس کرد. دانشگاه Trinity Western در ارتباط نزدیکی با کلیسای مسیحی باقی ماند و ارتباطات نزدیکش را با سران پروتستان، کلیسای اصلی پروتستان و کلیسای فرقه منونیت در طول تاریخ حفظ کرد. این ارتباط تأثیر بسزایی در فضای دانشگاه Trinity Western داشته است، که از این نظر منحصر به فرد است. از هر 6 دانشجو در این دانشگاه، یک نفر از آنها امریکایی می­باشد.

دانشگاه Trinity Western قبلاً دستور داده بود، که دانشجویان دارای کد تعهد اجتماعی باشند. این تعهد آنها را از داشتن روابط جنسی خارج از ازدواج، انجام کارای تحقیرآمیز و یا هر گونه خشونت کلامی و فیزیکی از قبیل؛ سرقت علمی، دزدی، آسیب زدن به اموال دیگران، مصرف داروهای غیر مجاز یا مواد مخدر، مصرف مشروبات الکلی در فضای پردیس­ها و یا استفاده از پورنوگرافی منع می­کرد. در سال 2015 دادگاه عالی عدالت Ontario بیانیه­ای را با این شرح منتشر کرد: ” نه تنها همجنسگرایان بلکه زنان و هر کسی که روش زندگی منحصر به فردی دارد و یا اعتقادات مذهبی متفاوتی دارد، متحمل تبعیض شده است. علیرغم تلاش­های Trinity Western در زمینه تعهد اجتماعی و با هدف عدم تبعیض، اما ماهیت این تعهد خود تبعیض است. رأی دادگاه مبنی بر این مورد بود که: “شکست در مقوله تعهد اجتماعی، تبعاتی جدی در پی داشته است”. حداقل اشکالی که این تعهد دارد این است که، حکم اخراج برای کسانی که رابطه جنسی نامشروع داشته­اند، خود باعث مشکلات جنسی بعدی در دانشجویان می­شود. در 9 آگوست 2018، هیئت رئیسه دانشگاه قانونی مبنی بر اختیاری بودن این تعهد برای دانشجویان مشغول به تحصیل و ورودی­های جدید وضع کردند.  ریاست دانشگاه Robert Kuhn اظهار کرد که؛  این تغییر به این خاطر است که، دانشگاه فرض را بر این نهاده است که همه دانشجویان مایلند از اصول مسیحیت و فلسفه اصلی آن به دلخواه پیروی کنند”.

اساتید دانشگاه هر ساله طی یک بانیه پیمان می­بندند. این رویکرد باعث ایجاد بحث­هایی در دانشگاه شد، که بر اساس  Macleansدلیلیش پیشینه اعتقادی متفاوت اعضای دانشگاه است. در نهایت ترکیبی از قوانین دین مسیحیت در دانشگاه برقرار شد. در میان اساتید و کارمندان این دانشگاه ارتودکسی و عبری نیز دیده می­شود.

تقریباً 80 درصد از دانشجویان کارشناسی ثبت نامی خودشان را مسیحی معرفی کرده­اند. سازمان­ها، باشگاه­ها و انجمن­های مسیحی بیشماری در پردیس­های این دانشگاه وجود دارد. هیچ اجباری برای شرکت در مراسمات مذهبی در این دانشگاه وجود ندارد. دانشجویان و انجمن­های وابسته به مذاهب دیگر، کاملاً حمایت می­شوند. تقریباً همه خوابگاه­ها یک پدر روحانی دارد، که هر هفته مراسم عبادی برگزار می­کند. البته شرکت در این مراسم کاملاً اختیاری است و هر جمعه مراسم عشای ربانی برگزار می­شود. دانشجویان 4 ترم مطالعات مذهبی می­گذرانند. یک ترم به شناخت کتاب عهد عتیق (بخش اول انجیل) اختصاص دارد؛ ترم دوم به شناخت کتاب عهد جدید مسیحیان، دو ترم دیگر نیز به مطالعه مذهب و فرهنگ مسیحیت می­پردازد.

کالج Catholic Pacific College که قبلاً Redeemer Pacific College نام داشت، کالج وابسته به مذهب کاتولیک در دانشگاه است. پردیس CPCs Glover Road Campus نیز در مجاورت TWU قرار دارد. CPC به طور مستقل از دانشگاه فعالیت می­کند و کلاس­های مطالعات کاتولیک و هنرهای لیبرال را ارائه می­دهد. مراسم مذهبی این کالج نیز 4 بار در هفته برگزار می­شود.

 

رده­بندی

مجله Maclean معمولاً دانشگاه­های خصوصی یا کالج­های کانادایی ارتش سلطنتی را در رده­بندی­هایش شرکت نمی­دهد.

 

پردیس­ (Campus)     

پردیس اصلی دانشگاه Trinity Western در شهرک Langley در ایالت British Columbia واقع شده­است و با 157 هکتار مساحت، در حاشیه منطقه تاریخی Fort Langley قرار دارد. Fort Langley، بخشی از کارخانه Hudsons Bay Company زمانیکه در سال 1858،Vancouver Island و British Columbia مستعمره و تحت امر Sir James Douglas بودند، اولین پایتخت British Columbia بود. یکی از خوابگاه­های این دانشگاه به افتخار Sir James Douglas نامگذاری شده­است. این پردیس تقریباً 45 دقیقه در سمت جنوب Vancouver و 2 ساعت در سمت شمال Seattle واقع شده­است.

ساختمان­های این پردیس از نظر قدمت و سبک معماری؛ از ساختمان Hanson Chapel متعلق به سال 1962 (اولین ساختمان پردیس)، تا خوابگاه Skidmore Hall که در سال 2017 ساخته شده­است، کاملاً متفاوتند. امروزه این پردیس دارای 35 ساختمان و خوابگاه می­باشد، که میزبان دپارتمان­ها و دانشجویان مختلف است.

معماری پردیس الهام گرفته از سبک معماری British Columbia و Pacific Northwest می­باشد. کتابخانه Alloway، سالن مرکزی larsen و مرکز دانشجویی Stanley Nelson با نمای آجری قرمز رنگ در قلب پردیس قرار دارند. از دیگر ساختمان­های اصلی پردیس می­توان به ساختمان Robert N. Thompson؛ که مکان قرار گیری دپارتمان­های علوم سیاسی، تاریخ، زبان انگلیسی و جغرافیا است، اشاره کرد. ساختمان جدیدی با نام ساختمان موسیقی نیز در این پردیس وجود دارد، که میزبان رشته هنر، رسانه و فرهنگ می­باشد. دانشکده علوم طبیعی و کاربردی همچنین میزبان مرکز علوم Neufeld است، که در سال 2011 به طور گسترده­ای بازسازی شد و مرکز Vernon Stromback در انتهای شرقی پردیس می­باشد. به طور کلی، 33 ساختمان در پردیس این دانشگاه قرار دارد.

در طول ریاست Raymond، دانشگاه اقدام به ساخت ساختمان موسیقی در سال 2010، و بازسازی مرکز علوم Neufeld و Fraser Hall در سال 2011 کرد. در سال 2012 مرکز Vernon Strombeck، بازسازی داخلی و خارجی، و در سال 2013 نیز ساختمان Robert N. Thompson  بازسازی شد. در سپتامبر سال 2017، دانشگاه Trinity Western بنا به افزایش پذیرش دانشجو، اولین خوابگاه جدید خود  را بعد از 25 سال ساخت.

 

تأسیسات علمی

کتابخانه Norman Marion Alloway ، کتابخانه اصلی دانشگاه برای دانشجویان کارشناسی به حساب می­آید، که دارای 300000 جلد کتاب، 12000 گاهنامه و دسترسی کامپیوتری به بیش از هزاران عنوان می­باشد. آرشیو دانشگاه میزبان چندین مجموعه منحصر به فرد از قبیل: آرشیو Mel Smith، مجموعه Robert N. Thompson و مجموعه Lyle Wicks Paper می­باشد؛ که شامل آثار و سندهای شخصی در زمینه تاریخ سیاسی کانادا می­باشند. این کتابخانه میزبان یک مجموعه کره­ای نیز می­باشد.

دانشکده مطالعات کارشناسی و دانشکده الهیات، کتابخانه مجزای خود را دارند. اینترنت بی­سیم و رایگان در پردیس­ در دسترس می­باشد.

 

تأسیسات ورزشی

مجموعه ورزشی Rogers Field در شمالی­ترین بخش پردیس قرار دارد و میزبان تیم­های فوتبال دختران و پسران می­باشد. در سال 2008 این مجموعه ورزشی، میزبان مسابقات قهرمانی CIS Championship بود و تیم فوتبال دختران اسپارتی­ها، برنده این لیگ شد. این ورزشگاه همچنین در سال 2009، میزبان مسابقات قهرمانی CIS Championship فوتبال پسران بود.

سالن ورزشی David E. Enarson که در سال 1969 ساخته شده­است، محل برگزاری رشته­های ورزشی درون سالنی می­باشد. در سال 2009 مرکز Langley Events Centre، جایگزین Enarson و مکان برگزاری رشته­های ورزشی بسکتبال، والیبال و هاکی اسپارتی­ها شد. در سال 2011 که تیم والیبال پسران اسپارتی در لیگ قهرمانی CIS برنده شد، LEC میزبان این مسابقات بود. امروزه سالن ورزشی Enarson، میزبان ادارت ورزشی دانشگاه، سالن  گرم کردن، کلاس­های آموزشی ورزشی، رویدادهای درون دانشگاهی و رویدادهای ورزشی می­باشد. این سالن همچنین میزبان Vancouver Dragons از انجمن بسکتبال قهرمانی می­باشد.

زمین تنیس، یک دیوار صخره­نوردی درون سالنی و سالن­های تمرینی نیز در این پردیس قرار دارند. اکرچه دانشگاه به طور رسمی تیم قایق­رانی ندار، اما امکانات و تجهیزات قایق رانی را در رودخانه Fraser در اختیار دانشجویان علاقمند قرار می­دهد. تمرینات تیم­های دو و دیگر ورزش­های میدانی در منطقه پارک ورزشکاران langleys McLeod برگزار می­شود. این پارک ورزشی میزبان مسابقات قهرمانی سال 2010 British Columbia Games بوده­است. زمین گلف Redwoods و Belmont با فاصله چند دقیقه از پردیس قرار گرفته­ اند.

 

پردیس­های راه دور

مرکز Laurentian Leadership Centre در Ottawa، یک Booth House یا عمارت تاریخی در مرکز شهر Ottawa و یک بنای ملی تاریخی در کانادا به حساب می­آید. این بنا که در سال 1901 ساخته شده­است، منزلگاه راه­آهن و انبار الوار بارون john R. Booth بود و در سال 2000 توسط دانشگاه Trinity Western خریداری شد. این پردیس در خیابان Metcalfe در نزدیکی Somerset و با فاصله­ای چند دقیقه­ای از پارلمان کانادا و وزارت­ها و دپارتمان­های دولتی واقع شده­است.

برنامه Laurentian Leadership Centre، توسعه دانشگاه Trinity Western با دوره­های سه­ساله و چهار­ساله وایجاد فرصت آموزش تجربی و کارآموزی در زمینه ارتباطات پارلمانی، کسب­و­کار و NGO ها در پایتخت ملی کانادا Ottawa, Ontario می­باشد. اگرچه شرکت در این دوره­ها برای دانشجویان کلیه رشته­ها آزاد است؛ اما در اصل برای کسانی­ است، که قصد وارد شدن به مشاغلی مرتبط با علوم سیاسی، کسب­و­کار، ارتباطات، تاریخ و یا مطالعات بین­المللی را دارند. بازدید ارز این برنامه­ها برای دانشجویان دیگر دانشگاه­ها نیز آزاد است.

LLC چند بلوک از Parliament Hall در Ottawa فاصله دارد. این مکان در هر ترم 20 دانشجو می­پذیرد، که باید سه دوره در: Canadian Governmental Leadership، Ethics& Publics Affairs و Law& Pubic Policy بگذرانند. این دوره­ها توسط اساتید TWU برگزار می­شود و از بزرگترین رهبران ملی و بین­المللی به عنوان سخنران دعوت به عمل می­آورد.

برنامه کارآموزی ویژگی­های مجزایی از مرکز Laurentian Leadership Centre دارد. مدیریت LLC هر دانشجو را در برنامه کارآموزی مطابق با علاقه­اش می­پذیرد. برنامه کارآموزی در چندین دسته طبقه­بندی می­شود: دولت، مشارکت، رسانه، ارتباطات و غیر دولتی. برنامه کارآموزی سابق شامل: اداره وزارت کشور (که هر ترم فقط یک کارآموز می­پذیرفت)، وزارت امور خارجه، دفتر اعضای مجلس و شورا، Mitel، World Vision، Make Poverty History، مرکز هنر ملی، بازار ملی RBC، روزنامه شهروند Ottawa و موارد دیگر می­شد. کارآموزی در این مکان­ها، غالباً منتج به استخدام تمام وقت در آنها می­شد. در حال حاضر، چندین جایگاه در PMO، منصب­های سیاسی، کار در وزارتخانه­ها و بازار تجاری کانادا در احتیار دانشجویان قرار دارد.

دانجویانی که در برنامه­های کارآموزی شرکت می­کنند؛ در Booth House که در خیابان تاریخی Metcalfe واقع شده است و یک مکان تاریخی در کانادا به حساب می­آید، ساکن می­شوند.

مدیر کنونی این مجموعه، دکتر Janet Epp Buckingham می­باشد.

 

Bellingham

این مجموعه که در نزدیکی مرز کانادا و ایالت متحده قرار گرفته­است، محل ارائه کارشناسی رشته­های هنری مدیریت، فلسفه و علوم اجتماعی  مختص بزرگسالان می­باشد. دانشجویان یک شب در هر هفته و یک شنبه در هر دوره کلاس حضوری دارند. بعد از اتمام دوره­های 6 هفته­ای، دانشجویان موفق به کسب مدرک کارشناسی خود بعد از 18 ماه می­شوند. عملکرد این دانشجویان به طور مجزا توسط TWU Bellingham ارزیابی می­شود و بر اساس مهارت و دانش کاربردیشان در مدارج بالاتر پذیرفته می­شوند. کلاس­های این مجموعه با گفتمان­هایی پویا و تمرکز بر موفقیت همراه است.

پردیس Trinity Western Bellingham Campus همچنین میزبان برنامه Freshman FastTrack، که یک برنامه آموزشی یک­ساله در زمینه هنرهای لیبرال برای ورودی­های جدید است، می­باشد. این برنامه برای آماده­سازی دانشجویان برای انتقال از دبیرستان به دانشگاه یا کالج طراحی شده­است. تمرکز این برنامه بر یادگیری میان­رشته­ای، به کارگیری الگوهای آموزش گروهی، کلاس­های کوچک با گفتمان­های پویا و نظارت مربیان تمرکز دارد. نتیجه این سبک آموزشی، گذراندن 31 ترم توسط دانشجویان است که، صبح­ها در کلاس شرکت می­کنند، بعدازظهرها آزاد هستند و عصرها به کار و مطالعه بر روی درس­هایشان می­پردازند.

 

Richmond

در سال 2008  رسایت دانشگاه Jonathan raymond اعلام کرد که، فضایی به مساحت 3700 متر مربع در Richmond اجاره کرده­است. در سال 2012، پردیس Richmond Campus در نزدیکی Vancouver افتتاح و موجب توسعه دانشگاه  Trinity Western در بخش تکمیل تحصیلات کارشناسی بزرگسالان شد.

 

زندگی دانشجویی

در سال 2011 دانشگاه Trinity Western، رتبه اول The Global and Mail را بر اساس میزان رضایت دانشجویان و جامعه پردیس­ها به دست آورد. پردیس­های دانشگاه Trinity Western به همه دانشجویان سال اولی و یا سال بالایی که مجبورند جدا از خانواده­شان زندگی کنند، اسکان می­دهد. دانشجویان سال سوم و چهارم گزینه­های اقامتی خارج از پردیسی نیز دارند. Trinity Western در نزدیک به 100 سازمان، تیم ورزشی و گروه­های دانشجویی خدمات می­دهد.

 

گروه­های دانشجویی

100 سازمان و باشگاه و انجمن دانشجویی در Trinity Western به طیف وسیعی از علاقمندان خدمات ارائه می­دهد. در سال 2011، این دانشگاه میزبان 11 گروه علمی، 4 گروه فرهنگی، 5 گروه با زمینه­های خاص، 8 گروه اجرایی، 6 گروه تخصصی، 3 گروه مطبوعاتی و 13 گروه سرگرمی بود.

هرساله، انجمن امور خارجی میزبان کنفرانس Model United Nation برای دانش­آموزان دبیرستانی می­باشد. مدیران انجمن دانشجویی دانشگاه Trinity Western، از بین دانشجویان انتخاب می­شوند و لینکی میان دانشجویان و مدیران دانشگاه به حساب می­آیند. این انجمن میزبان رویدادهای فراوانی در طول سال می­باشد.

اعضای گروه کر دانشگاه Trinity Western معمولاً توسط ارکستر سمفونی Vancouver دعوت به اجرا می­شوند، و توسط رسانه­ای چون رادیو CBC، پوشش خبری می­شود. گروه کر Trinity Western غالباً با ارکستر رادیو CBC، گروه کر Vancouver همکاری کرده و همچنین در Carnegie Hall در نیویورک، Orpheum در Vancouver و Chan Shun Concert Hall  برنامه اجرا می­کنند.

دانشگاه Trinity Western دارای سه نشر دانشجویی است. یکی از این نشریات با عنوان Mars Hill یکی از مطرح­ترین روزنامه­های دانشجویی امریکای شمالی، برنده جایزه Associated Collegiate PressNational Pacemaker Award و جایزه Pulitzer Prize برای بهترین روزنامه سال 2008 و 2010 و برترین­های سال 2006 و 2009 است. این روزنامه عضو Associated Collegiate Press و Canadian University Press می­باشد. یک مجله ادبی سالانه نیز با نام Pillar هر ساله توسط دانشجویان Trinity Western منتشر می­شود و کتاب سال این دانشگاه به حساب می­آید.
نویسنده: پیام پاک مهر


فرم های ارزیابی رایگان

Photo Credit : theglobeandmail.com

error: Content is protected !!