دانشگاه Canada West

فهرست مطالب

دانشگاه Canada West

دانشگاه Canada West یا به اختصار UCW یک دانشگاه خصوصی و غیرانتفاعی در استان British Columbia کانادا می­باشد. این دانشگاه در سال 2005 توسط ریاست اسبق دانشگاه Victoria یعنی David F. Strong تأسیس شد. UCW در سال 2008 توسط گروه Emirate خریداری و در سال 2014 به سیستم­ دانشگاهی جهانی فروخته­شد. این دانشگاه که در قسمت جنوبی شهر Vancouver قرار دارد، ارائه دهنده رشته­های کسب­و­کار و مدیریت در مقاطع لیسانس و فوق ­لیسانس می­باشد.

 

تاریخچه

دانشگاه Canada West توسط رئیس سابق دانشگاه Victoria و گروهی از سرمایه­داران تأسیس شد. این دانشگاه در ابتدا برای دانش­آموزان مؤسسات غیردولتی استان British Columbia که قصد ادامه تحصیل را داشتند در نظر گرفته­شد و آن زمان 3000 متقاضی را در سال می­پذیرفت. Canada West در واقع زمانی که به مؤسسات غیرانتفاعی مجوز دانشگاه شدن می­دادند، به دانشگاه Canada west تغییر کاربری داد. UCW در سال 2004 مجوز گرفت و در سال 2005 در مکان سابق مدرسه Blanshard در شهر Victoria استان British Columbia شروع به کار کرد. در ابتدا رشته­های کسب­و­کار، ارتباطات، جغرافیا، گردشگری و اقتصاد در مقطع لیسانس و کسب­و­کار در مقطع فوق لیسانس در این دانشگاه ارائه می­شد. البته رشته­های جغرافیا، گردشگری و اقتصاد بعداً از برنامه تحصیلی این دانشگاه حذف شدند.

در جهت گسترش دانشگاه Canada West، کالج هنر Victoria در سال 2006 به این دانشگاه ملحق شد. این اقدام نقطه عطفی برای افزوده شده لیسانس هنرهای زیبا به مجموعه رشته­های این دانشگاه بود. با این وجود، متقاضیان رشته هنرهای زیبا به مرور زمان از 150 نفر به 12 نفر رسید. پس از آن دانشگاه Canada West درخواستی مبنی بر صدور مجوز برای گسترش رشته­های تحصیلی خود به هیئت ارزیابی کیفیت مدارک British Columbia ارسال کرد. UCW دومین پردیس دانشگاهی خود را در سال 2008 و در شهر Vancouver افتتاح کرد. پس ازآن دانشگاه به گروه Emirate فروخته­شد. در همین زمان دانشگاه در شرف ورشکستگی قرار داشت و در حالیکه برای جذب دانشجو تلاش می­کرد متقاضیان ثبت نام در آن روز به روز کمتر می­شدند؛ تا اینکه در فوریه سال 2011 این پردیس بسته شد. در این زمان پردیس Vancouver Campus تنها 24 دانشجو داشت. در این شرایط دانشجویان باید به دیگر کالج­ها منتقل می­شدند. اما، تعدادی از آنها با CBC News مصاحبه کردند و خواستار ماندن در همان پردیس شدند.

در مارچ سال 2012، طی پژوهشی که در روزنامه The Province منتشر شده­بود، دانشجویان عدم رضایت خود را از شرایط UCW و چند کالج کانادایی دیگر اعلام کردند. در اکتبر همان سال نیز، Hindustan Times مقاله­ای در مورد انتقاد دانشجویان، مدرسان و کارمندان دانشگاه Canada West چاپ کرد. در زمان چاپ این مقاله 90 درصد از دانشجویان UCW هندی بودند. با شروع شکایت­ها از دانشگاه Canada West، دانشگاه Jawaharlal Nehru Technological از عضویت Memorandum of Understanding که همراه با UCW بود انصراف داد و به MBA پیوست.

در سال 2009 آقای David Strong از ریاست دانشگاه Canada West کنار رفت و جایش را به Magee Shepherd، رئیس سابق British Columbia Institute Technology داد. Maggee Shepherd نیز در  سال 2012 پست ریاست دانشگاه Canada West را ترک کرد و Arthur Coren به جای او نشست. Coren ریئس سابق دانشکده کسب­و­کار دانشگاه Kwantlen Polytechnic بود. در این زمان گروه Emirate دانشگاه Canada West که اکنون 400 دانشجو در رشته­های حضوری و آنلاین آن ثبت­نام کرده­بودند را، به سیستم دانشگاهی جهانی فروخت.

طبق مصاحبه­ای که نوامبر سال 2014 در مجله PIE News با Coren صورت گرفته­بود؛ متقاضیان ثبت نام در دانشگاه Canada West از سال 2014 به بعد افزایش یافتند؛ که اکثریت 80 درصدی آنها از خارج از کانادا می­آمدند. تنها در یکی از کلاس­های دانشگاه Canada West که 52 نفر تحصیل می­کردند، 23 نفر از آنها از هند و شرق دور، 10 نفر از کانادا، 7 نفر از افریقا، 4 نفر از شرق میانه، 4 نفر از اروپا، و 4 نفر از امریکای مرکزی و جنوبی بودند. این دانشجویان در رشته MBA تحصیل می­کردند.

 

پردیس­ها

دانشگاه Canada West که در ابتدا دو طبقه از یک ساختمان اداری در خیابان Melville را در اختیار داشت در سال 2014، 5 طبقه از ساختمان 10 طبقه London  را صاحب شد. این ساختمان در خیابان 262 West Pender قرار داشت و سابقاً محل استقرار کمپانی London and British North American بوده­است.

 

مدیریت دانشگاه

همسو با اکثر دانشگاه­های کانادایی، Canada West نیز از ساختار مدیریتی متشکل از هیئت علمی و هیئت مدیره برخوردار می­باشد. هیئت مدیره این دانشگاه که شامل اعضایی که توسط سیستم دانشگاهی جهانی نامزد ریاست می­شوند و 4 عضو دیگر از مسئولان و مدیران می­باشد، مسئول امور مالی، اعتباری و قانونی دانشگاه است. تا سال 2018 ریاست این هیئت بر عهده Alfred Morris بود. این شخص در هیئت رئیسه Ardan University و University of Law  نیز فعالیت می­کند. هیئت علمی دانشگاه Canada West، مسئول امور و سیاست­گذاری­های رشته­های تحصیلی است و کارمندان، اساتید، دانشجویان و فارغ­التحصیلان را در بر می­گیرد.

اگرچه دانشگاه Canada West سرمایه دولتی دریافت نمی­کند ولی وزیر آموزش عالی استان British Columbia وضعیت مالی ااین دانشگاه را تحت نظر دارد. همچنین هیئت ارزیابی کیفیت مدرک این استان نیز به طور سالانه امور مربوط به صدور مدرک را در دانشگاه Canada West بررسی می­کند.

 

مشخصات

دانشگاه Canada West مورد تأیید رسمی وزارت آموزش عالی و فنی و حرفه­ای قرار دارد و دارای اعتبارنامه EQA و همچنین تصویب­نامه اعتبار مدارک تحصیلی سال 2003 می­باشد. این دانشگاه همچنین عضوی از شورای پذیرش و نقل و انتقال دانشجویی استان British Columbia است. در سال 2017 مقطع لیسانس و فوق لیسانس رشته کسب­و­کار اعتبارنامه Accreditation Council for Bussiness Schools and Programs یا همان ACBSP را دریافت کرد. در حال حاضر تا سال 2019 رشته حسابداری، هنر روابط تجاری و MBA در دانشگاه Canada West ارائه می­شوند. ارائه این رشته­ها به صورت تمام­وقت و یا پاره­وقت و آنلاین انجام می­گیرد. در ضمن رشته هنر در مقطع فوق دیپلم نیز در این دانشگاه ارائه می­شود.

 

اهداف و رویکرد

رویکرد

دانشگاه Canada West یک مؤسسه علمی در حوزه کسب­و­کار و آموزش فشرده می­باشد. این دانشگاه دانشجویان را برای فراگیری دانش نظری و عملی و همچنین کسب موفقیت در آینده شغلی و علمی­شان آماده می­کند.

اهداف

  • رسیدن به جایگاه شاخص­ترین دانشگاه کانادا.
  • نوآور، فراگیر و مطرح بودن.
  • ارائه دوره­های وابسته به شغل در جهت آماده­سازی دانشجویان برای بازار کار.
  • توسعه خدمات دانشجویی برای دانشجویان حضوری و آنلاین.
  • ارائه دوره­ها به صورتی که نیازهای علمی و حرفه­ای متقاضیان را برطرف کند.
  • ایجاد فضای آموزشی رقابتی با تمرکز بر یادگیری عملی و ارزیابی صلاحیت دریافت بورسیه، کمک هزینه دانشجویی و کسب شایستگی شهروندی با معیارهای جهانی.

 

رشته مدیریت کسب­و­کار

رشته تحصیلی MBA دانشگاه Canada West  مورد تأیید ACBSP می­باشد و دانشجویان را وارد چالش کسب­و­کار و مدیریت می­کند. این رشته صلاحیت دانشجویان را در زمینه تفکر انتقادی، ارتباطات وادارگر، تحلیل سیستم­ها، مدیریت و اصول اخلاقی کسب­و­کار ارتقاء می­دهد.

در این رشته­ دانشجویان، صنایع کانادا و سراسر جهان را بررسی می­کنند.

 

فوق لیسانس مدیریت کسب­و­کار

رشته مدیریت کسب­و­کار در مقطع فوق لیسانس یا به اختصار MBA، شما را برای مدیریت در سطح جهانی آماده می­کند. MBA دانشگاه Canada West مورد تأیید رسمی ACBSP می­باشد. در این رشته شما مدیریت موقعیت­های چالشی، حل مشکلات حیطه کسب­و­کار و روش­های موفقیت سازمان­ها را فرا می­گیرید.

فارغ­التحصیلان MBA قادر خواهند بود:

  • چالش­ها و فرصت­های دنیای کسب­و­کار را بدرستی مدیریت کنند.
  • پیامدهای اخلاقی فعالیت­های تجاری را بشناسند.
  • راه­حل معظلات حوزه کسب­و­کار را بشناسند، یاد بگیرند و ارزیابی کنند.
  • تصمیم­گیری در حوزه کسب­و­کار و تحلیل سیستاتیک که نتیجه تفکر انتقادی است را فرمول گذاری کنند.
  • مهارت­های تأثیر گذار بر گروه­های مردمی مختلف را فرابگیرند.
  • گروه­ها را در جهت رفع معظلات و تکمیل و توفیق پروژه­هایشان رهبری کنند.
  • ارزیابی شخصی­شان در رفع معظلات و مسئولیت پذیری در قبال تصمیمات تقویت شود.
  • بتوانند ایده­ها را بر اساس تحلیل داده­ها ارائه دهند.
  • اطلاعات لازم در جهت ایجاد یک کسب­و­کار را جمع­آوری، تحلیل و تلفیق کنند.

 

مشخصات کلاس­ها

دانشگاه Canada West دانشجویانی را از سرتاسر جهان و در یک محیط آموزشی گرد هم آورده است. این دانشجویان نه تنها از اساتیدشان بلکه از یکدیگر نیز می­آموزند. دانشجویان بسته به فرهنگ و پیشینه­اشان رویکردهای متفاوتی در این زمینه دارند.

 

روش­های یادگیری

رشته MBA دانشگاه Canada West توسط گروهی از متخصصان که در زمینه تجارت علم و تجربه بالایی دارند ارائه می­شود. این رشته در پردیس به صورت حضوری و در خارج از پردیس به صورت آنلاین تدریس می­شود. در آموزش این رشته تلفیقی از روش­های زیر به کار می­رود.

  • ارائه و بحث­های کلاسی
  • مطالعه پیشینه علمی
  • از نزدیک لمس کردن مورد مطالعه
  • گوش دادن به تجربیات هم کلاسی­ها

نویسنده: پیام پاک مهر


فرم های ارزیابی رایگان

Photo Credit : qswownews.com

error: Content is protected !!