دانشگاه Windsor

فهرست مطالب

دانشگاه Windsor یک دانشگاه تحقیقاتی جامع و دولتی در شهر Windsor ایالت انتاریوی کانادا است. این دانشگاه، جنوبی ترین دانشگاه انتاریو محسوب می شود. دانشگاه Windsor تقریباً 12000 دانشجوی کارشناسی تمام وقت و نیمه وقت و بیش از 3000 دانشجوی کارشناسی ارشد دارد. این دانشگاه در سال 1963 تأسیس شده است و تا کنون 100000 نفر را فارغ التحصیل کرده است.
دانشگاه Windsor دارای 9 دانشکده است، که شامل؛ دانشکده هنر، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، دانشکده آموزش، مدرسه کسب و کار Odette، دانشکده مطالعات کارشناسی، دانشکده حرکت شناسی انسانی، دانشکده حقوق، دانشکده پرستاری و دانشکده علوم می باشد. این دانشگاه از طریق دانشکده ها و مؤسسات وابسته به خود به تحقیقاتی در زمینه صنعت خودروسازی، محیط زیست، عدالت اجتماعی و تجارت بین المللی می پردازد. در سال های اخیر، این دانشگاه تحقیقاتی نیز در زمینه سلامت، علوم طبیعی و کارآموزی انجام داده است.
البته تاریخ تأسیس این دانشگاه به سال 1857 برمی گردد، که کالج Assumption College Catholic در Windsor انتاریو تأسیس شد.
کالج Assumption، یک مؤسسه مذهبی بود، که در سال 1857 توسط Eugene Carlisle LeBel پدر روحانی کلیسای St. Basil تأسیس شد. در طول سال های بعد، این کالج به طور مداوم گسترش یافت و چندین کالج دیگر به آن افزوده شد.
در سال 1919، کالج Assumption به دانشگاه Western Ontario پیوست. در اصل، کالج Assumption یکی از بزرگترین کالج های دانشگاه Western Ontario به حساب می آمد. هزینه های بالا، این مؤسسه را وادار کرد که به مؤسسه ای دولتی تبدیل شود، تا از حمایت های دولتی و عمومی بهره مند شود. در سال 1953 این دانشگاه دولتی شد.

دانشگاه Windsor
در سال 1950، کالج Assumption به اولین دانشجویان دختر پذیرش داد. در سال 1953، طی یک مسوبه قانونی، کالج Assumption مجوز دانشگاه شدن را دریافت کرد و همکاری اش را با دانشگاه Western Ontario قطع کرد. در سال 1956، این مؤسسه نامش را به assumption University of windsor و از روی اولین رئیسش، Carlisle LeBel، C.S.B نام گرفت. کالج غیرمذهبی Essex که اخیراً با ریاست Frank A. DeMarco تأسیس شده است، در زمینه علوم محض و علوم کاربردی نظیر: کسب و کار، مدیریت و پرستاری فعالیت می کند. (کالج Essex در 15 مارچ سال 2007 با مجوز رسمی دولت کانادا تأسیس شد).
در اوایل دهه 1960، شهر Windsor توسعه یافت و فضای آموزشی گسترده تری را نیز می طلبید. در نتیجه نمایندگان شهر و هیئت رئیسه کالج های Assumption و Essex درخواستی مبنی بر تأسیس دانشگاهی غیرمذهبی در شهر Windsor برای دولت ایالتی انتاریو ارسال کردند. در 19 دسامبر سال 1962 دولت ایالتی مجوز تأسیس این دانشگاه را صادر کرد. تبدیل یک مؤسسه خصوصی و سنتی کاتولیک به یک دانشگاه غیرمذهبی پیشرفت بزرگی به حساب می آمد.
در 1 جولای سال 1963، مجموع دانشکده ها، تأسیسات و پردیس ها؛ دانشگاه Windsor نام گرفت. در خلال این تغییرات، کالج مذهبی Assumption به دانشگاه الهیات تبدیل شد. پدر روحانی Eugene Carlisle LeBel از ریاست کالج Assumption به ریاست دانشگاه Windsor رسید و Frank A. DeMarco دو سمت معاون رئیس دانشگاه و رئیس دانشکده علوم کاربردی Essex را به عهده گرفت. آرم این دانشگاه توسط Alan Beddoe طراحی شد.
شش ماه بعد، دانشگاه Windsor با کالج (Holy redeemer (Academie Sainte_Cecile کنونی، کالج Canterbury (در Windsor انتاریو) و کالج جدیدتر Lona (در Windsor انتاریو) (که همگی وابسته به کلیسای کانادا می باشند) توافقنامه همکاری امضاء کرد.
کالج Canterbury به اولین کالج وابسته به کلیسا در جهان تبدیل شد، که جزئی از دانشگاه Roman Catholic محسوب می شد.

برج Lambton در پردیس (Campus)
در سال 1964، زمانیکه E.C.LeBel بازنشسته شد، دکتر John Francis Leddy به عنوان رئیس دانشگاه Windsor انتخاب و عامل توسعه قابل توجهی در دوران ریاست خود شد. از سال 1967 تا 1977، دانشجویان تمام وقت دانشگاه Windsor از 1500 نفر به 8000 نفر رسیدند. در دهه 1980 و اوایل 1990 نیز، این رشد ادامه داشت. از ساختمان های تأسیس شده در این دوران، می توان به ساختمان کسب و کار Odette و مرکز دانشجویی CAW اشاره کرد.

علمی
دانشگاه Windsor به طور مجموع در 9 دانشکده خود، بیش از 120 رشته تحصیلی کارشناسی و 55 مدرک کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهد.

• دانشکده هنر و دانشکده علوم انسانی و اجتماعی
مطالعات استدلالی، هنرهای انسانی و لیبرال و مطالعات تخصصی، ارتباطات، رسانه و فیلم؛ هنرهای خلاق، هنرهای نمایشی، زبان انگلیسی، ادبیات، نویسندگی خلاق، تاریخ، زبان شناسی، ادبیات و فرهنگ، فلسفه، علوم سیاسی، روانشناسی، انسان شناسی، جرم شناسی، امور اجتماعی و مطالعات زن و جنسیت

• دانشکده آموزش
• دانشکده مهندسی
مهندسی شهری، مهندسی کامپیوتر و الکترونیک، مهندسی محیط زیست، مهندسی صنایع، کشاورزی و سیستم ها، مهندسی مکانیک، مهندسی خوروسازی، مهندسی هوافضا و مهندسی مواد

• مدرسه کسب و کار odette
حسابداری، بازاریابی، مدیریت، منابع انسانی، بودجه و استراتژی
• دانشکده مطالعات کارشناسی
• دانشکده حرکت شناسی انسانی
مطالعات ورزشی، علوم حرکت شناسی و مدیریت ورزشی
• دانشکده حقوق
• دانشکده پرستاری
• دانشکده علوم
علوم زیست شناسی، شیمی و شیمی زیستی، علوم کامپیوتر، علوم زمین-شناسی و محیط زیست، اقتصاد، ریاضیات و آمار، فیزیک، دانش عمومی

دانشگاه Windsor رشته های نظیر؛ مطالعات قانونی محیط زیست و همچنین رشته-های علمی و هنری دیگری نیز ارائه می دهد.

دانشگاه Windsor
دانشکده کسب و کار، ساختمان Odette
دانشکده حقوق دانشگاه Windsor ، یکی از شش دانشکده حقوق برتر انتاریو است و به طور گسترده بر عدالت اجتماعی و اموری از این قبیل می پردازد. این دانشکده، دو مجله در زمینه علم حقوق منتشر می کند: Faculty Led Access to Justic و Windsor Review of legal and Social issues.
این دانشکده رشته های تحصیلی فراوانی در زمینه حقوق ارائه می دهد. دانشجویان حقوق می توانند در رشته هایی چون؛ حقوق انسانی، حقوق اجتماعی، حقوق بومیان و رشته هایی در زمینه حقوق زنان، اقلیت ها و کودکان به تحصیل بپردازند. این دانشکده همچنین تمرکز زیادی بر تحقیقات در زیمینه حقوق جنایی دارد چراکه، در این زمینه تجربه علمی و عملی کافی دارد.این دانشکده در همکاری با سیستم قضایی انتاریو، یک مرکز حقوقی به نام Legal Assistance Windsor که به منظور رفع مشکلات حقوقی مردم کم درآمد و کسانی که عدالت اجتماعی از آنان دریغ شده است، افتتاح کرد. این مرکز در تمام زمینه های حقوقی مثل مالک و مستأجر فعالیت می کند.
دانشگاه Windsor دومین مرکز حقوقی خود را در نبش Sunset و دانشگاه بنا کرد. این مرکز که (Student Legal Aid Services Siciety (SLASS نام دارد، توسط دانشجویان حقوق داوطلب و وکلای رده بالا که شورای بازنگری نام دارند، اداره می شود. این مرکز در ابتدا در زمینه، حقوق جنایی، امور مالک و مستأجر و جلسات دادرسی کوچک فعالیت می کرد. این مرکز خدماتی به صورت رایگان به کسانی چون دانشجویان Windsor ارائه می دهد.
این دانشکده همچنین با دانشگاه Detroit Mercy به برنامه ABA_Approved J.D. degree پیوست. این برنامه سه ساله، دوره هایی در هر دو دانشگاه Detroit Mercy و Windsor برگزار می کند. دانشجویان این دوره ها گواهینامه امریکایی و کانادایی دریافت می کنند و می توانند در در هر ایالت در کانادا و همچنین در ایالت متحده امریکا فعالیت حقوق کنند. دپارتمان فلسفه دانشگاه windsor، که به خاطر فعالیت در زمینه حقوق غیررسمی معروف است، هر ساله میزبان کنفرانس بین المللی جامعه انتاریو در حیطه مطالعات استدلالی می باشد. دانشجویان، اساتید و محققان در یک گروه تحقیقاتی به نام Centre for Research in Reasoning, Argumentation, and Rhetoric همکاری می کنند.
در سال 2016، دانشگاه Windsor، دکترای مطالعات استدلالی را در امریکای شمالی ارائه داد.
در سال 2008، دانشگاه Windsor میزبان پردیس راه دور مدرسه داروسازی و دندان پزشکی Schulich دانشگاه Western Ontario شد.

رده بندی دانشگاهی
رده بندی جهانی
651-700 QS World
601-800 Times World
992 U.S News& World Report Global
رده بندی در سطح کانادا
22-25 QS National
22-26 Times National
29 U.S News& World Report National
15 Macleans Comprehensive

پردیس (Campus)
پردیس دانشگاه windsor که در “automotive capital” در مرز Detroit واقع شده است، نزدیک به ایالت متحده است و با خط اتوبوس به ایالت متحده می رسد. این پردیس از غرب به پل Ambassador و از شمال به رودخانه Detroit می رسد.
این پردیس 51 هکتار مساحت دارد و توسط یک منطقه مسکونی احاطه شده است. این پردیس همچنین دارای یک فضای سبز است، که جزئی از جنگل Carolinian محسوب می-شود. پردیس Windsor تقریباً 10 دقیقه با ماشین از مرکز شهر windsor فاصله دارد. دانشگاه بعضی رشته هایش مانند؛ امور اجتماعی و آموزش تخصصی و اجرایی را در مرکز شهر برگزار می کند. موسیقی و هنرهای زیبا در سال 2018 به این رشته ها افزوده شد. به خاطر اصالت مذهبی این دانشگاه، معماری بیشتر ساختمان های آن مانند؛ مرکز کارآموزی Joyce که 10 میلیون دلار هزینه برده است، به سبک کلیسا می باشد.
یادبود War Memorial Hall (که بیشتر با نام Memorial Hall شناخته می-شود)، محل استقرار کلاس های درس، آزمایشگاه ها و ادارات است. این مرکز افتخار فارغ التحصیل کردن دانشجویانی را دارد، که در جنگ جهانی اول و دوم شرکت کرده و یا کشته شده اند. یک نشان از جنس برنز به یاد فارغ التحصیلان کالج Assumption که در جنگ جهانی دوم کشته شده اند، در این ساختمان قرار دارد.
مرکز دانشجویی CAW، مرکز جامع و اصلی دانشگاه است، که کلیه نیازهای دانشجویان را برطرف می کند. این مرکز میزبان غذاخوری های بزرگ و کتابفروشی اصلی پردیس می باشد. همچنین در مرکز CAW موارد زیر وجود دارد: خدمات سلامت دانشجویی، دندان پزشکی، خدمات مشاوره ای، عکاسی، داروخانه، (University of windsor Student Alliance (UWSA، فضای چندمنظوره، ایستگاه رادیوی پردیس به نام CJAM_FM و بخش اطلاعات. یک منطقه وسیع نیز برای باشگاه ها و برگزاری مجمع ها در نظر گرفته شده است.
برای مثال، در طول ماه اکتبر خیلی از دانشجویان حقوق در مجمع هایی که برای پاسخگویی به سؤالاتشان برگزار می شود، شرکت می کنند.
مرکز St. Denis که در انتهای جنوبی پردیس در خیابان کالج قرار دارد، محل فعالیت های ورزشی و تفریحی دانشجویان می باشد. این مرکز شامل سالن های وسیع، تجهیزات ورزشی و استخر شنا می باشد. پردیس جنوبی جدیدی نیز در مجاورت مرکز St. Denis برای ورودی های 2005 ساخته شد، که رختکنی نیز برای تیم های Lancer در نظر گرفته است و در خیابان Huron Church، قرار دارد. دپارتمان ورزشی این دانشگاه به خاطر رشته دو و میدانی و دختران و پسران بسکتبالیست خود معروف است.

دانشگاه Windsor
زندگی دانشجویی
دانشجویان بین المللی تقریباً 10 درصد از جمعیت دانشجویی دانشگاه windsor هستند، که شامل 1500 دانشجو از 70 کشور جهان می باشند.

جمعیت­شناسی دانشجویان دانشگاه (Windsor (2015-2016
کارشناسی کارشناسی ارشد
زن 45 % 50%
مرد 51.8% 50%
دانشجویان کانادایی 91.1% 48%
دانشجویان بین­المللی 8.9% 52%

با وجود تعداد بالای دانشجویان بین المللی، اما عمده دانشجویان این دانشگاه بومی هستند و از شهرهای Windsor و Essex می آیند.
سه انجمن برادری بین المللی به نام های؛ Delta Chi، Pi Lambda و Sigma Chi و دو انجمن خواهری بین المللی به نام های Phi Sigma و Delta zeta و یک انجمن خواهری داخلی به نام Delta Alpha Theta در دانشگاه وجود دارد.

خوابگاه دانشجویان در پردیس (Campus)
همه دانشجویان کارشناسی تمام وقت عضو پیمان دانشجویی دانشگاه Windsor هستند، که خدمات سلامتی و دندان پزشکی را پوشش داده و شامل بورسیه Thirsty، یک روزنامه و ایستگاه رادیویی نیز می باشد.
به علاوه روزنامه The Lane که توسط UWSA تأسیس شده است و مطالب آن توسط دانشجویان داوطلب تأمین می شود، دانشجویان دانشگاه Windsor نشریات مستقل دیگری نیز دارند. The Student Movement یا به اصطلاح “جنبش دانشجویی” یک گاهنامه مستقل دانشجویی است، که با مدیریت UWSA اداره می شود. Issue نیز یک مجله الکترونیکی است، که به موضوعات حقوقی و اجتماعی می پردازد.
کتابخانه Leddy، کتابخانه اصلی پردیس است. کتابخانه Paul Martin Law نیز منبع کتاب های حقوقی دانشگاه است. اتحادیه Canadian Auto Workers Union در ساخت مرکز دانشجویی CAW همکاری کرد، تا به مرکزی برای مجمع های دانشجویی تبدیل شود. دانشگاه Windsor طی قراردادی که با Ambassador Duty Free Store در کانادا دارد، برای دانشجویان شغل، 400 محل پارک ماشین و یک مقرری سالانه تهیه کرده است.
دانشجویان همچنین از مزایای سکونت در مرکز شهر از رستوران و کافه گرفته تا فروشگاه چاپ و تکثیر و بسیاری فروشگاه های مورد علاقه دانشجویان بهره می برند.

بورسیه
این دانشگاه به پروژه Hero یا قهرمان، که توسط ژنرال Rick Hillier برای جانبازان یا کشته شدگان ارتش کانادا و خانواده هایشان بنا نهاده شده است، پیوسته است.
این دانشگاه همچنین جایزه Rosa Schreiber Award را با همکاری استاد اقتصاد سابق دانشگاه windsor یعنی Alan A. Brown تأسیس کرده است. شورای جوایز دانشجویی دانشگاه شرایط شرکت در رقابت های هنری و اجتماعی را برای دانشجویان فراهم کرده اند. این رقابت های در سال های اول تا سال آخر انجام می شود. جایزه Rosa Schreiber به افتخار یک رزمنده آزاد اهل Austria که در جنگ جهانی دوم جان خود را فدای دیگران کرد، نامگذاری شده است.

مدیریت
رئیس کنونی دانشگاه Windsor، دکتر Douglas Kneale است. او در 1 جولای سال 2018 به عنوان رئیس اداری دانشگاه و معاون رئیس کل دانشگاه استخدام شد.

عضویت
دانشگاه Windsor عضوی از National Conference of Canadian Universities and Colleges، the Univwersity Articulation Board of Ontario، The International Association of Universities و Association of the British Commonwealth می باشد. روزنامه Lane (رزونامه دانشگاه Windsor) عضو CUP می باشد.

نویسنده: پیام پاک مهر


فرم های ارزیابی رایگان

error: Content is protected !!