مؤسسه فناوری دانشگاه انتاریو

فهرست مطالب

مؤسسه فناوری دانشگاه انتاریو شعبه ای از دانشگاه تکنولوژی انتاریو است؛ که از مارچ سال 2019، به یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در شهر Oshawa در ایالت انتاریو در کانادا تبدیل شده است. این مؤسسه در سال 2002 توسط قانون مؤسسات فناوری دانشگاه های انتاریو مجوز گرفت و در سال 2003 اولین دانشجویان در آن شروع به تحصیل کردند. این دانشگاه از جدیدترین دانشگاه های کاناداست.
Ontario Tech طیفی از رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در شاخه های علوم، مهندسی، سلامت و فناوری اطلاعات (IT) در پردیس اصلی اش که با کالج Durham در زمینی 400 هکتاری در بخش شمالی Oshawa واقع شده است، ارائه می دهد. پردیس دوم این دانشگاه که در منطقه مرکزی Oshawa واقع شده است، رشته های تحصیلی علوم اجتماعی و تربیت معلم را ارئه می دهد.
قانونگذاری Ontario Tech شامل اجرای (Technology Enriched Learning Environment (TELE است، که بر بهینه سازی منابع کامپیوتری از طریق تجربه دانشجویان تأکید دارد. کادر اساتید دانشجویان را به استفاده از لبتاب یا دیگر وسایل کامپیوتری برای تکمیل ثبت نام، انجام تحقیقات آزمایشگاهی و تعامل با اساتید در طول سخنرانی تشویق می کنند. پیش تر از این، دانشجویان رشته های کارشناسی دانشگاه ملزم به اجاره لبتاب از دانشگاه برای انجام امور ثبت نامی بودند. اما اخیراً این شرایط تغییر کرده است و رویکرد “لبتاب خودت را بیاور” (BYOD) را پیش گرفته اند، تا نرم افزارهای ضروری را روی آن نصب کنند.

مؤسسه فناوری دانشگاه انتاریو

تاریخچه
Ontario Tech در سال 2002 براساس لایحه 109 تأسیس و در 27 ژوئن 2002 توسط مجلس قانونگذار Ontario افتتاح شد. این دانشگاه یک دانشگاه دولتی است، که به رشته های علوم و فناوری می پردازد و بخشی از نوآوری های دولت انتاریو به منظور ایجاد فضاهای آموزشی بیشتر در جهت ارتقاء تحصیلات تکمیلی در سال 2003 است. Ontario Tech در منطقه Durham در انتاریو واقع شده است.
در سپتامبر 2003، Ontario Tech رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین فرصت های تحقیقاتی فراوانی را در اختیار اولین دانشجویانش که تا سال تحصیلی 2007-2008 به بیش از 5000 نفر رسیده بودند، قرار داد. این میزان رشد پذیرش دانشجو در دانشگاه-های انتاریو بی سابقه است. امروزه جمعیت دانشجویان این دانشگاه بیش از 10000 نفر است.
در سال 2002 طراحی اولین ساختمان این دانشگاه توسط Diamond Schmitt Architects صورت گرفت؛ که مجهز به سیستم گرمایشی و سرمایشی “زمین گرمایی” است، که منبعش 190 متر زیر زمین پردیس اصلی قرار دارد. اولین ساختمان ها که در مجموع سه تا بودند، در سال 2004 تکمیل شدند. ساختمان (Ontario Power Generation (OPG و مجتمع تفریحی پردیس، همچنین مرکز تندرستی (CRWC) در سال 2007 ساخته شدند. در سال 2009 دانشگاه اقدام به خرید سالن تئاتر قدیمی Regent در مرکز شهر Oshawa کرد، که در سال 2010 به سالن کنفرانس تبدیل شد. در سال 2011، (Automotive Centre of Excellence (ACE و مرکز تحقیقات دانش هسته ای و سیستم های انرژی (ERC) در این دانشگاه افتتاح شد. در سال 2014، مرکز دانشجویی UOIT_Baagwaiting Indigenous یا به اختصار (UBISC) به این مجموعه اضافه شد. در سال 2017، مرکز تحقیقات انفورماتیک و نرم افزاری (SIRC) افتتاح شد. در مارچ 2019، این مجموعه به دانشگاه Ontario Tech تبدیل شد.

مؤسسه فناوری دانشگاه انتاریو

پردیس ها campus
پردیس North
پردیس North در 2000 Simcoe St North با عنوان پردیس اصلی افتتاح شد. دانشکده بازرگانی و فناوری اطلاعات (FBIT)، دانشکده دانش هسته ای و سیستم های انرژی (FESNS)، دانشکده علوم کاربردی و مهندسی (FEAS)، دانشکده علوم (FS)، دانشکده علوم سلامت (FHS) و دانشکده مطالعات کارشناسی در این پردیس قرار دارند.
تأسیسات واقع در پردیس North شامل: کتابخانه پردیس که برنده جایزه شده است، ساختمان سلامت، ساختمان فناوری اطلاعات و بازرگانی، مرکز تحقیقات هسته ای و سیستم های انرژی (ERC)، ساختمان تولید نیروی انتاریو (OPG)، مرکز خودگردان Excellence (ACE)، مرکز تحقیقات انفورماتیک و نرم افزار (SIRC)، مرکز تندرستی و سرگرمی پردیس CRWC، University Paviliion UP، ساختمان امور دانشجویی و خوابگاه دانشجویی می باشد. پردیس North با پردیس کالج Durham در مکانی مشترک قرار دارند و بعضی تأسیسات در میان آنها مشترک است. این ساختمان های مشترک شامل: کتابخانه پردیس، CRWC، فروشگاه کتاب و همچنین تأسیسات خدماتی مختلفی مانند: پارکینگ، حراست و خدمات IT است. دانشگاه Ontario Tech در نظر دارد؛ در سال های آتی با همکاری کالج Durham، از زمین هایی که به طور مشترک خریداری کرده اند به منظور توسعه فضای آموزش استفاده کنند. بخشی از این طرح شامل تأسیس مرکز تحقیقاتی Cybercrime، یک ساختمان تحقیقاتی و آموزشی در زمینه جنبه های متفاوت تخلفات کامپیوتری است، می باشد.

Automotive Centre of Excellence
این بخش یک مرکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی چندسطحی است که شامل: یک تونل باد 5 طبقه برای آزمایش آب و هوا، پایداری هوا و چرخه زیستی می باشد. این بخش در همکاری با (General Motors (GM کانادا، دولت ایالتی انتاریو، دولت کانادا و سازمان ارتقاء جمعی آموزش مهندسی (PACE) ساخته شده است. هزینه کل این مجموعه تقریباً 100 میلیون دلار بوده است. این مرکز توسط دانشگاه و به منظور انجام تحقیقات و امور آموزشی و همچنین توسط GM کانادا و دیگر حامیان مالی خود با اهداف مختلفی افتتاح شد. این مرکز به دو بخش تقسیم می شود: یک مرکز تحقیقات هسته ای (CRF) و یک مرکز آموزشی (IRTF) که کل فضای آن 16300 مترمربع می باشد.
IRTF بخش اصلی این ساختمان است، که شامل 5 طبقه فضای آموزشی می باشد. این بخش از ساختمان ACE همواره بر روی دانشجویان باز است، تا بتوانند در آن به مطالعه بپردازند. CRF که معمولاً با عنوان “تونل باد” شناخته می شود؛ شامل یک سالن بزرگ است که وضعیت آب و هوا، پایداری آب و هوا و چرخه زیستی در آن سنجیده می شود. در این سالن آزمایش، سرعت باد می تواند تا 240 کیلومتر در ساعت برسد، دما می تواند تا منفی 40 و مثبت 60 برسد و رطوبت هوا نیز از 5 تا 95 قابل تغییر است. تونل باد یک دهانه چرخشی دارد، که می تواند وزش باد را از 7 تا 13 مترمربع (و بزرگ تر) برساند. همچنین یک شاسی انعطاف پذیر که زاویه باد مثلاً زاویه مخلاف باد را آزمایش و تعیین می کند. این سالن همچنین شامل یک چینش خورشیدی است، که می تواند اثرات خورشید را شبیه سازی کند.

مرکز تحقیقات انرژی
مرکز تحقیقات انرژی (ERC) یک مجتمع 4 طبقه 9290 متر مربعی است که بر روی فناوری انرژی پاک کار می کند، و میزبان رشته تحصیلی کارشناسی مهندسی هسته ای می باشد. این ساختمان به منظور تحقیقات بر روی فناوری انرژی های زمین گرمایی، هیدرولیکی، هیدروژنی، گاز طبیعی، هسته ای، خورشیدی و بادی ساخته شده-است. ERC نتیجه سرمایه گذاری 45.4 میلیون دلاری دولت کانادا و دولت انتاریو به عنوان بخشی از برنامه تقویت زیرساخت های آموزشی است.
ERC شامل یک سالن کنفرانس 72 نفره، 3 کلاس درس 50 نفره، 2 کلاس درس دانشجویان با شرایط خاص 30 نفره با صندلی های قابل انعطاف، 11 اتاق مطالعه برای دانشجویان، 12 آزمایشگاه، ایستگاه های کار اختصاصی برای فارغ التحصیلان و فضای مدیریتی برای کارمندان و اساتید می باشد. یکی از آزمایشگاه های قابل توجه این مجموعه، یک شبیه ساز کامپیوتری راکتور انرژی هسته ای گران قیمت است، که گران-قیمت ترین مورد از نوع خود می باشد. طبقات سوم، چهارم و پنجم ERC یک سالن شیشه ای است که یک مجسمه فلزی از Northern Dancer، اسب کانادایی معروف برنده جایزه که متعلق به Windfield Farm است، از آن آویزان است. در سال 2013، Ontario Tech و کالج Durham منطقه مرکزی Windfield Farm که مکان سوختن Northern Dancer و استقرار مجسمه یادبود آن است را خریداری کردند.

مؤسسه فناوری دانشگاه انتاریو

پردیس Downtown
پردیس Downtown در منطقه مرکزی Oshawa، که تقریباً 10 دقیقه از پردیس North فاصله دارد، قرار گرفته است. بیشتر ساختمان های Ontario Tech در پردیس Downtown که هنوز نام خاصی ندارد و نامش اشاره به مکان قرار گیری اش دارد، واقع شده است. دانشکده دانش اجتماع و انسان (FSSH) و دانشکده آموزش (FE) در این پردیس قرار دارند.
دانشکده های واقع در این پردیس از قرار زیر است: Bordessa Hall، 61 Charles Street، Regent Theatre، 2 Simcoe Street South، 11 Simcoe Street North و UOIT_Baagwating Indigenous Student Centre  UBISC.

سالن Regent
سالن Regent که یک سالن 609 نفره است؛ که برخلاف اینکه ظاهر سنتی دارد ولی، مجهز به سوکت های الکتریکی برای اتصال به کامپیوتر می باشد. این سالن زمانی که توسط دانشگاه استفاده نمی-شود؛ برای رویدادهای آخر هفته مثل اجرای کنسرت توسط ارکستر Philharmonic انتاریو اجاره داده می شود.

مؤسسه فناوری دانشگاه انتاریو

خوابگاه دانشجویی
خوابگاه Ontario Tech با خوابگاه کالج Durham مشترک است، همانطور که دانشجویان دانشگاه Trent در پردیس Trent Oshawa تحصیل می کنند. دو خوابگاه مجزا در این پردیس وجود دارد: Simcoe Village و South village. هر دوی این خوابگاه ها توسط مرکز امور خوابگاه ها مدیریت می شوند.

پایداری محیط زیست
Ontario Tech ویژگی های دوستدار محیط زیستی فراوانی در پردیس دارد، که شامل: پنل خورشیدی در سقف Promenade، منابع زمین گرمایی از اعماق Polonsky Commons و پشت بام سرسبز که برای کاهش هزینه سیستم های گرمایشی و سرمایشی به کار می رود.

علمی
آموزش و تحقیق دو رکن اساسی این دانشگاه هستند. دانشکده های این دانشگاه از قرار زیر است: دانشکده بازرگانی و فناوری اطلاعات (FBIT)، دانشکده سیستم های انرژی و علوم هسته ای (FESNS)، دانشکده مهندسی و علوم کاربردی (FEAS)، دانشکده علوم (FS)، دانشکده دانش سلامت (FHS)، دانشکده دانش اجتماع و انسان (FSSH)، دانشکده آموزش (FE) و دانشکده مطالعات کارشناسی.
Ontario Tech تنها دانشگاه کانادایی است ،که رشته تحصیلی کارشناسی مهندسی هسته ای را ارائه می دهد. Ontario Tech عضو شبکه دانشگاهی Excellence در مهندسی هسته ای است که رابطه نزدیکی با شرکای صنعتی مثل انرژی اتمی کانادا، Bruce Power، Cameco Corporation، Canadian Nuclear Safety Commission، Ontario Power Generation و SNC_Lavalin دارد.

زندگی دانشجویی

جدول جمعیت دانشجویی
کارشناسی کارشناسی ارشد
زن 57.6% 58.4%
مرد 42.4% 41.6%
دانشجویان کانادایی 94.4% 80.0%
دانشجویان بین­ المللی 5.6% 20.0%

مؤسسه فناوری دانشگاه انتاریو

ورزش
تیم Ontario Tech Ridgeback عضوUniversity Athletics (OUT) Ontario و ورزش بین دانشگاهی کانادا (CIS) است، و در مسابقات قایقرانی، بولینگ روی یخ، گلف، بدمینتون و هاکی و فوتبال زنان و مردان شرکت می کند.

ائتلاف دانشجویی
در سال تحصیلی 2017-2018، دانشجویان Ontario Tech توسط ائتلاف دانشجویی (UOITSU)اعلام حضور کردند. این سازمان خدمات دانشجویی و محافظتی را برای کلیه دانشجویان پردیس Ontario Tech فراهم می کند.
پیش از سال 2017، دانشجویان Ontario Tech توسط انجمن دانشجویی UOIT_DC که دانشجویان Ontario Tech و کالج Durham را به طور مشترک حمایت می کرد، خدمات رسانی می-شدند؛ اما در رأی گیری که در ابتدای سال 2107 صورت گرفت، دانشجویان به استقلال از کالج Durham رأی دادند. این انجمن دانشجویی به خاطر جشن های سالانه ای که داخل پردیس برگذار می-شود، معروف است که از آن جمله می توان به کنسرت های سالانه اشاره کرد. اجراهای غیر از کنسرت شامل Avicii، 20 Amp Soundchild، Monster Truck، Tommy Trash، The Chainsmokers و Wolfgang Gartner می باشد.
خدمات این دانشگاه قبلاً توسط UOIT_DC که شامل مرکز تأمین غذای، مرکز Pride + LGBTQ، یک مرکز منابع سلامت جنسی، یک مرکز زنان، لیگ های درون دانشگاهی و یا بیرون دانشگاهی، رادیو Riot (یک ایستگاه رادیویی دانشجویی) و چندین انجمن از قبیل مجمع دانشجویان مهندسی فراهم می شد. بیشتر این انجمن ها در حال حاضر توسط UOITSU حمایت می شوند با این وجود، بعضی از آنها نام و شکلشان را تغییر داده اند.

باشگاه های زنانه و مردانه
Ontario Tech قانونی دارد که هویت هیچیک از باشگاه های زنانه و مردانه که مستقل از دانشگاه فعالیت می کنند، را تأیید نمی کند. هرچند چندین مورد از این باشگاه ها در اطراف پردیس وجود دارد. این باشگاه ها که بعضی از آنها مسکونی و بعضی غیرمسکونی هستند، میزبان رویدادهای دانشجویی هستند که اقدامات بشر دوستانه ای در جامعه خود انجام می دهند. به طور مثال Tau Kappa Epsilon که یک رویداد سالانه است و پولی تحت عنوان “بندازش تو جعبه” جمع آوری کرده و به مرکز تهیه غذای پردیس می پردازد و Zeta Psi که خیریه سالانه است و با عنوان “Zata car Push” شناخته می-شود.
باشگاه مردانه ای در اطراف Ontario Tech واقع شده است که شامل Tau Kappa Epsilon، Zeta Psi و Delta Lambda Phi است. و باشگاه های زنانه اطراف Ontario Tech شامل Alpha Gamma Delta، Delta Psi Delta، Delta Phi Nu، Kappa Sigma Psi و Alpha Sigma Chi (که در سال 2017 منحل شد) است.

نمادها و مشخصه ها
نام لاتین این دانشگاه Universitas Ontario Instituto Technologiae و شعار آن “Cogitando et Agendo, Ducemus” است که معنای آن “ما با فکر و عمل سبقت می گیریم” است. و آرمان Ontario Tech “چالش، نوآوری و ارتباط” است.

نام اختصاری
در مارچ سال 2019، دانشگاه به طور رسمی برند اختصاصی خود را افتتاح کرد: Ontario Tech University. نام پیشین این دانشگاه UOIT بود، که خلاصه ای از نام رسمی این دانشگاه به حساب می آمد.

نویسنده: پیام پاک مهر

error: Content is protected !!