دانشگاه Guelph

فهرست مطالب

دانشگاه Guelph یا به اختصار (U of G)؛ یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است، که در شهر Guelph ایالت انتاریوی کانادا واقع شده است. این دانشگاه در سال 1964، از طریق ادغام با کالج کشاورزی انتاریو، مؤسسه MacDonald و کالج دامپزشکی انتاریو چنان توسعه یافت که تا پاییز 2015، به مؤسسه ای با 32000 دانشجو (که شامل دانشجویان پردیس Humber، متقاضیان مدرک دیپلم از راه دور، متقاضیان دیپلم و دانشجویان نیمه وقت است) و بیش از 1500 کارمند تبدیل شد. این دانشگاه 94 رشته کاردانی، 48 رشته کارشناسی و 6 مدرک کاردانی با شرایط ویژه ارائه می دهد.
رشته دامپزشکی در دانشگاه Guelph رتبه 4 جهان را در سال 2015 به دست-آورد. این دانشگاه همچنین در رده بندی Macleans و بر اساس دسته بندی دانشگاه های جامع؛ که شامل دانشگاه هاییست که رشته های تحقیقاتی زیادی را ارائه می دهند و همچنین طیف مدارک کاردانی، کارشناسی و تحصیلات تکمیلی گستره ای نیز دارند، به رتبه 4 کانادا دست پیدا کرد. این موارد راهنمایی برای دانشجویان در جهت تصمیم گیری برای انتخاب دانشگاه در میان دانشگاه هایی با وسعت متوسط بر اساس The Globe and Mail است. دانشگاه Guelph این اعتبار را به خاطر شهرتش در ابداع رشته های تحصیلی تحقیقاتی و سبک زندگی رفاه دانشجویی در پردیس هایش بدست آورده است. این دانشگاه همچنین؛ بر اساس Journal of Hospitality & Tourism Research، از نظر مدیریت گردشگری و میزبانی، بالاترین رتبه را در کانادا دارد. براساس رده بندی Times Higher Education، دانشگاه Guelph در بین 100 دانشگاهی که قدمتی کمتر از 50 سال دارند، در رده 50 قرار دارد. این دانشگاه تمرکز خاصی بر روی “دانش زیستی” دارد و بر همین اساس رتبه 76 تا 100 را در رده بندی ARWU در اختیار دارد.

دانشگاه Guelph

دانشکده های دانشگاه Guelph، 28 کرسی تحقیقاتی کانادا را در زمینه علوم طبیعی، مهندسی، دانش سلامت و علوم اجتماعی در اختیار دارد. از دیگر دست آورد های علمی دانشگاه Guelph، می توان به اولین ارزیابی علمی (Water on Mars، Alpha Particle X-ray Spectrometer (APXs در سطح Curiosity rover و پروژه Barcode of Life برای تشخیص گونه ها اشاره کرد.
تاریخچه
تأسیس دانشگاه Guelph به زمانی برمی گردد؛ که دولت انتاریو زمینی به مساحت 200 هکتار، که بخشی از مزرعه ای به مالکیت William Stone بود را خریداری کرد و مدرسه کشاورزی انتاریو (OAC) را در تاریخ اول می 1874 در آن افتتاح کرد. پس از آن در سال 1880، نام Ontario Agricultural College یا به اختصار (OAC) را بر آن نهاد. این مزرعه آزمایشی، بخشی از پروژه اولیه موزه کشاورزی و باغداری بود. ساختمان اولیه ای که Moreton Lodge نام داشت، در مکان کنونی Johnston Hall قرار داشت و شامل کلاس های درس، خوابگاه ها، یک کتابخانه و یک سالن غذاخوری می شد. در سال 1874، این مؤسسه، دپارتمان زنبورداری را که در آن به تدریس رشتع تحصیلی “پرورش و نگهداری زنبور” در یک ساختمان وقفی می پرداخت، افتتاح کرد. در سال های اخیر، چنین برنامه هایی در “مرکز تحقیقات زنبورعسل” یا Honey Bee Research Centre که در Arboretum واقع شده است، دوره هایی ارائه می دهد که شامل آموزش های تجربی و پخش ویدئوهای آموزش زنبورداری است.
مؤسسه Macdonald که در سال 1903 افتتاح شد، محلی برای برگزاری رشته اقتصاد داخلی، علوم طبیعی و چندین رشته هنری و علمی داخلی ویژه خانم-ها بود. این مؤسسه از روی حامی مالی اش Sir William Macdonald که در زمینه اعتلای سطح علمی کانادا تلاش های فراوانی کرده و کالج Macdonald و کالج دانشگاه McGill را نیز تأسیس کرده است، Macdonald نام گرفت. کالج Vaterinary یا به اختصار (OVC) که در سال 1862 در تورنتو افتتاح شده بود، در سال 1992 به Guelph منتقل شد. ناگفته نماند که، اقتصاددان معروف “John Kenneth Galbraith” در سال 1931 از این کالج فارغ التحصیل شده است. در سال 1919 کالج کشاورزی انتاریو؛ با صنعت غذایی “Farm boys” قرارداد کاری 2 ساله ای با 2000 دلار در سال امضاء کرد، که مبلغ بسیار ناچیزی بود.
در می سال 1964؛ مجلس شورای انتاریو سه کالج را با هم ادغام و دانشگاه Guelph را تأسیس کرد. دانشگاه Guelph هیئت مدیره ای برای مدیریت، امور اجرایی و مدیریت مالی و همچنین شورایی برای رفع دغدغه های علمی دانشگاه تشکیل داد. مؤسسات کاردانی و کارشناسی غیرمذهبی، به طور ویژه برای رشته های تحصیلی کشاورزی و دامپزشکی که این دانشگاه را به وجود-آوردند، باقی ماندند.
کالج Wellington مدت کوتاهی پس از تأسیس دانشگاه Guelph افتتاح شد. این کالج درواقع دارای سه بخش هنری بود، که امروزه دو کالج آن، دانش فیزیکی و علوم اجتماعی نام گرفته اند.

دانشگاه Guelph

مؤسسه Macdonald همچنین به کالج های Family و Consumer Studies تقسیم شده است. بعد از این تقسیمات، دانشگاه Guelph شروع به سازماندهی مجدد خود کرد؛ که این سازماندهی مجدد ابتدا در سال 1971 از کالج دانش زیستی یا (CBS) شروع شد. کالج دانش فیزیکی با مدرسه مهندسی OAC در سال 1989 هم پیمان شد و کالج مهندسی و دانش فیزیکی (CEPS) را به وجود آورد. پس از آن؛ کالج علوم اجتماعی و کالج مطالعات خانواده و مصرف کننده نیز به آنها پیوست و در سال 1988، روی هم رفته کالج دانش کاربردی انسان و اجتماع (CSAHS) را تشکیل داد. در سال 2006؛ در نهایت کالج مدیریت و اقتصاد (CME) که رشته هایی نظیر بازرگانی، مدیریت و اقتصاد را ارئه می دهد، افتتاح شد.
دانشگاه Guelph از روی نام شهر Guelph که در آن قرار دارد، نامگذاری شده است. معادل ایتالیایی Guelph، در واقع Guelfo است و در آلمانی Welf معنی می شود. این نام در واقع به شاه جورج دوم؛ مؤسس این شهر برمی گردد، که اجدادش به House of Hanover که نسل جوان تر House of Welf بودند و گاهی Gwelf نامیده می شدند، برمی گردد.

پردیس ها campus
پردیس اصلی
پردیس اصلی دانشگاه Guelph مساحتی معادل 412 هکتار دارد، که 165 هکتار از آن به خود دانشگاه کشاورزی Guelph تعلق دارد و 12 هکتار از آن پارک تحقیقاتی است.
اولین ساختمان بنا شده در این پردیس، کالج کشاورزی انتاریو است، که میزبان President house و Raithby House می باشد. این ساختمان با سنگ آهک محلی ساخته شده است. این پردیس همچنین دارای چندین ساختمان مدرن با سابقه ای بیش از نیم قرن است، که بیشتر آنها در دهه 1960 به سبک بروتالیسم و به عنوان بخشی از برنامه توسعه مؤسسات علمی ساخته شده-اند.
پس از آن، مواردی نظیر ساختمان هنرهای MacKinnon و کتابخانه McLaughlin توسط Josep Lluis Sert به عنوان مکان اصلی جلسات ساخته شد. این پردیس پوشیده از درخت است؛ و البته یک راه اصلی برای پیاده رو نیز در میانشان قرار گرفته، که پوشیده از آجرهای سفالی قرمز رنگ است. این پردیس همچنین دارای یک باغ نیز می باشد.
پردیس اصلی دانشگاه Guelph، زیر نظر مجمع پردیس های دانشگاه Guelph است، و تیم های اورژانس و افسرهای آتش نشانی را نیز در اختیار خود دارد.

پردیس های کالج کشاورزی انتاریو (OAC)
کالج کشاورزی انتاریو شبکه ای از پردیس ها و ایستگاه های تحقیقاتی دارد، که توسط وزارت کشاورزی، غذا و امور روستایی اداره می شود. همچنین دوره-هایی به زبان انگلیسی در Guelph، Kemptvill و Ridgetown و دوره هایی به زبان فرانسه در پردیس d’Alfred در نزدیکی اتاوا برگزار می کند. از سال 1889 تا 1961 این کالج مجله OAC را برای دانشجویانش منتشر می کرد، که موضوعات سیاسی و اجتماعی را پوشش می داد و گاهی عکس هایی از اطراف پردیس نیز چاپ می کرد.
در سال 2014، دانشگاه Guelph اعلام کرد که رشته های تحصیلی که در پردیس های Alfred و Kemptville ارائه می شوند، پس از اتمام دوره های دانشجویانش دیگر ارائه نخواهند شد. در ابتدای سال 2017، وب سایت دانشگاه Guelph، صراحتاً اعلام کرد که این مؤسسه دیگر رشته ای در هیچ کجا ارائه نمی دهد.
OAC در Guelph و همچنین در پردیس Ridgetown انتاریو که سابقاً کالج فناوری کشاورزی Ridgetown بود و حدود 180 هکتار مساحت داشت، برگزار می شد. این پردیس برنامه ای برای ارائه مدرک کارشناسی ندارد. به جای آن، تمرکز این پردیس بر روی انتقال فناوری با دیپلم های دو و سه ساله می باشد. این رشته ها شامل: کشاورزی، فناوری دامپزشکی، مدیریت محیط زیست و باغداری است. این مکان همچنین دوره یک ساله اسب دوانی و مدیریت اداری دامپزشکی را با مدرک ارائه می دهد. همچنین کارآموزی برای رشته تحصیلی گاوداری و لبنیات نیز (جدیداً در سال 2017) به این دانشگاه اضافه شده است.

دانشگاه Guelph

دانشگاه Guelph_Humber
دانشگاه Guelph_Humber یک پردیس راه دور است، که در سال 2002 براساس همکاری بین دانشگاه Guelph و Guelph_Humber تأسیس شد. این دانشگاه در پردیسی در شمال Humber در تورنتو واقع شده است و هفت دوره تحصیلی چهارساله ارائه می دهد، که دانشجویانش مدرکی افتخاری از دانشگاه Guelph و دیپلم از دانشگاه Humber دریافت می کند.
در پاییز 2015، 4174 دانشجوی تمام وقت و 503 دانشجوی پاره وقت در پردیس Guelph_Humber مشغول به تحصیل بودند.

علمی

مشخصات و رشته ها
دانشگاه Guelph بیش از 90 رشته اصلی دارد، که به صورت 13 رشته با مدرک و 63 فرصت آموزشی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

دانشکده ها
دانشگاه Guelph متشکل از 7 دانشکده می باشد:
• دانشکده هنر
• دانشکده دانش زیستی
• مدرسه بازرگانی و اقتصاد Gordon S. Lang
• دانشکده علوم مهندسی و فیزیک
• دانشکده دانش کاربردی انسان و اجتماع
• داشکده کشاورزی انتاریو
• دانشکده دامپزشکی انتاریو

دیگر بخش های علمی این دانشگاه موارد زیر می باشد:
• دانشکده علوم کامپیوتر
• دانشکده مهندسی
• دانشکده مطالعات انگلیسی و تئاتر
• دانشکده طراحی محیط زیست و توسعه روستایی
• دانشکده هنرهای زیبا و موسیقی
• دانشکده زبان و ادبیات
• دانشکده مدیریت گردشگری و میزبانی
• آموزش آزاد و حمایت تحصیلی
• Guelph_Humber
دانشگاه Guelph به همراه دانشگاه Waterloo و همچنین دانشگاه Wilfrid Laurier، اعضای گروه Tri  University History هستند؛ که مختصر دپارتمان های تاریخی سه دانشگاه در سطح کارشناسی می باشد. دانشجویان کارشناسی بر اساس اولویتشان در یکی از این سه دانشگاه ثبت نام می کنند؛ اما می توانند دوره های تحصیلی را در هر کدام از پردیس ها بگذرانند. دانشگاه Guelph در Scottish History همانند تاریخ روستایی و بومی این مکان می باشد.

برنامه های تحصیلی مشارکتی
• مرکز Guelph_Waterloo برای کارشناسی شیمی و زیست شیمی (GWC2) یکی از بزرگترین و موفق ترین رشته های کارشناسی است.
• مؤسسه فیزیک Guelph_Waterloo یا همان (GWPI)، رشته کارشناسی را توسط دپارتمان فیزیک دانشگاه Waterloo و Guelph ارائه می دهد.
• رشته مشارکتی MA Guelph_McMaster در سیاست عمومی و مدیریت
• برنامه تحصیلی تاریخی سه دانشگاه در سطح کارشناسی (Waterloo, Laurier, Guelph)
• Crossways در Cultural Narratives, Erasmus_Mundus MA (برنامه مشارکت دانشگاه های Guelph، دانشگاه DR Perpignan via Domitia، دانشگاه St. Andrews، دانشگاه Sheffield، دانشگاه Bergamo، دانشگاه Santiago de Compostela، دانشگاه Nova Lisboa، دانشگاه Adam Mickiewicz در Poznan، دانشگاه Tubingen به منظور تأمین بودجه توسط Euو آموزش)

دانشگاه Guelph

تأسیسات و برنامه ها
War Memorial Hall، سال ساخت: 1924
در طول تأسیس OAC، چندین ساختمان نظیر دفتر ریاست، Raithby House و Day Hall ساخته شدند، که هنوز هم بخشی از پردیس اصلی محسوب می شوند. از آغاز تأسیس OVC، ساختمان های فراوانی به این پردیس ها افزوده شده است، مانند: (MacDonald Hall (1903)، Massev Hall (1901)، Rullrina (1901)، Mills Hall (1921 و علوم غذایی.
ساختمان War Memorial Hall در سال 1924 توسط کالج کشاورزی انتاریو و از سنگ آهک تراش خورده ساخته شد؛ ساختمان Landmark توسط Harry Reginald Coales معمار، به عنوان یک سالن سخنرانی یا تئاتر به افتخار دانشجویانی که در جنگ جهانی اول مجروح و یا کشته شدند، ساخته شد. در Memorial Chapel دو یادبود برنزی، یادآور فارغ التحصیلانیست که در جنگ جهانی اول یا دوم کشته شده اند. ساختمان Johnston Hall سمبلی برای دانشگاه است، که در سال 1931 در Moreton Lodge تخریب شد و پس از بازسازی به خانه ای برای مدیریت OAC تبدیل شد. برج Johnston Clock از پیاده روی Winegard و همچنین بیشتر پردیس ها قابل مشاهده است. این ساختمان همچنین از Johnston Green نیز، که مکانی معروف برای فعالیت-های ورزشی و تفریحی و برگزاری کنسرت های فضای باز است نیز، کاملاً قابل دیدن است.

Creelman Hall، یکی از بیشمار اقامتگاه ها در پردیس ها
Rozanski Hall 2003، در قلب پردیس ها قرار دارد. این مکان مجهز به وایت بردهای الکترونیکی، پخش صدای لب تاب، شبکه اینترنتی بی سیم و پروژکتورهای با کیفیت بالا می باشد. Rozanski Hall بیش از 1500 دانشجو را در چندین سالن کنفرانس خود پوشش می دهد.
Science Cimplex در سال تحصیلی 2007-2008 افتتاح شد. این مکان بزرگترین مجتمع آموزشی علمی و تأسیسات تحقیقاتی در امریکای شمالی است. این تأسیسات شامل 150 دانشکده و 4500 دانشجو می باشد و مرکز علوم فیزیک، زیست و محاسبات است. یک ساختمان جدید و پیشرفته که شامل مرکز آسیب شناسی و آزمایشگاه سلامت حیوانات است نیز، در سال 2010 در این مجتمع افتتاح شده است. هدف از تأسیس این مجتمع بالابردن توان کانادا در پیشگیری از بیماری ها و حل مسائل مربوط به سلامت انسان ها و حیوانات است. همچنین، حمایت از توسعه نقش دامپزشکان در تحقیقات و ابتکارات آموزشی مربوط به سلامت عمومی، از دیگر اهداف تأسیس این مکان می باشد. این ساختمان چهارطبقه شامل یک تالار سخنرانی، اتاق های سمینار، آزمایشگاه آموزشی و تأسیسات آزمایشگاهی و تحقیقاتی است.

Day Hall، سال ساخت: 1895
مؤسسه Biodiversity در انتاریو، اولین مرکز جهان برای بارکدگذاری DNA با حجم بالا (تشخیص هویت) میلیون ها گونه است. این مکان سالانه 500000 آنالیز بارکد انجام می دهد. کالج مهندسی این دانشگاه بین سال های 2009 تا 2011 تقریباً 50 میلیون دلار برای توسعه، ساخت و بازسازی هزینه کرد. این عملکرد در پاسخ به ایجاد رشته های جدید مکانیک، زیست پزشکی و مهندسی کامپیوتر؛ توسعه رشته های کاردانی و کارشناسی و توسعه محیط های تحقیقاتی بود. Alexander Hall یک مرکز تحقیقاتی و محیط آموزشی است. مرکز Animal Cancer اولین مؤسسه کانادایی است، که در زمینه سرطان تحقیق می کند. این مرکز شامل یک شتابگر خطی برای پرتودرمانی حیوانات نیز است.
مرکز W.F Mitchell Athletic که در دهه 1940 ساخته شده و در دهه 1950 توسعه یافته است، در پاییز سال 2016 تغییر کاربری داده، توسعه یافت تا پا جای پای دانشگاه بگذارد. بعد از یک همه پرسی دانشجویی در سال 2010، دانشجویان به صرف هزینه 45 میلیون دلاری برای نوسازی Mitchell Athletic Center رأی دادند. یکی از مهمترین موارد موردنظر در ساختمان جدید، افزایش ظرفیت برای رشد جمعیت Guelph از دهه 1950 بود. Athletic Center 15800 متر مربعی همه نیازها را از پشتیبانی دانشجویان، ورزشکاران و دیگر موارد معمول را پوشش می دهد. برای مثال سالن فیتنس 2043 متر مربعی، سالن ژیمناستیک چندمنظوره و دیوار مخصوص صخره-نوردی از امکانات این مکان به حساب می آیند.
در 25 ژوئن سال 1988، مجمع Wireless School Association شماره 4، یک پلاک برنزی به عنوان یادبود کالج No.4 Wireless نیروی هوایی سلطنتی کانادا در جنگ در این مکان نصب کرد؛ که از سال 1941 تا 1945 در مکان پردیس ها نصب بود. این لوح یادبود همرزمانی بود که در ارتش کانادا در طول جنگ جهانی دوم کشته شدند.

(ساختمان Alexander (Axelrod سابق

خوابگاه دانشجویی
بیشتر دانشجویان در خوابگاه مختلط پردیس ها شامل (East Residence (610 نفره، (East Townhouse (645 نفره، (Johnston Hall (315 نفره، (Lambton Hall (400 نفره، (Lennox/Addington Hall (520 نفره، Maids Hall (که با عنوان Artz Haus نیز شناخته می شود 50 نفره)، (Mills Hall (160 نفره، (Watson Hall (67 نفره، ویژه دختران، West Residences 110 دانشجو در میان مجتمع خوابگاه خانوادگی زندگی می کنند و South Residence 1800 نفر که در میان Mountain Hall، Prairie Hall و Maritime Hall تقسیم شده اند، زندگی می کنند.
همچنین در پردیس ها پردیسی به نام East Village Townhouses وجود دارد، که در پاییز سال 2001 افتتاح شده است. این پردیس شامل 164 واحد چهار، پنج و شش تخته است که به صورت خودگردان اداره می شود.
مجتمع West Residences، در 78 College Avenue و 252 Stone Road (از طرفی هم به Wellington Wood می رسد)، میزبان 110 دانشجوی سال بالایی است. این دانشجویان در خوابگاه خانوادگی که به صورت سوییت های دوخوابه و یا آپارتمان های یک یا دوخوابه (تنها در College Avenue ) ساخته شده است، ساکن می باشند. West residences از برنامه های فراوانی مانند انجمن های مختلف دانشجویی حمایت می کند.
South Residence بزرگترین خوابگاه پردیس است، که 1800 دانشجو و بیش از 50 کارمند را در خود جا داده است. این خوابگاه به سه خوابگاه خودگردان که هرکدام به صورت مجزا مجهز به آژیر خطر آتش هستند، تقسیم شده است. این خوابگاه در سال 1968 توسط یک معمار استرالیایی به نام John andrews، که از سبک بروتالیست پیروی می کند، و چندین خوابگاه کانادایی را نظیر CN Tower در تورنتو طراحی کرده است، ساخته شد.
دانشگاه Guelph با داشتن بیش از 14 منطقه مسکونی برای دانشجویان، یکی از بزرگترین سیستم های دانشگاهی همراه با خوابگاه به حساب می آید.

کتابخانه
کتابخانه 6 طبقه McLaughin بیش از 400 کامپیوتر، کتاب، گاهنامه، فیلم، ابزار دید و شنودی، آرشیو اطلاعات، مستندات دولتی و نقشه ها را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. در طول سال تحصیلی 2017-2018، این کتابخانه بیش از 1.4 میلیون بازدید کننده داشت.
کتابخانه های سه گانه این دانشگاه، بخشی از مجمع کتابخانه های دانشگاه های Waterloo، Wilfrid و Laurier هستند. دانشجویان در مجموع به 7.5 میلیون مورد از سیستم اتوماتیک کتابخانه ها دسترسی دارند. دانشجویان Guelph، اساتید و کارمندان به منابع الکترونیک نیز در هر زمان و هر مکانی دسترسی دارند.

Research Park Centre دانشگاه Guelph
MacDonald Stewart Art Centre که شامل مجموعه دانشگاه Guelph می باشد، مورد پشتیبانی دانشگاه Guelph قرار دارد. مرکز هنری؛ یک گالری عمومی و پارک تاریخی است، که در مجموع 4000 اثر هنری متعلق به کشور کانادا و دوره 1700 تا اکنون را میزبانی می کند. این مجموعه شامل نقاشی آمیخته، چندرسانه ای و سازه ها، نقاشی، عکس، چاپ و طراحی، مجسمه، لباس هایی با طراحی خاص، شیشه آلات، آثار فلزی، آثار نقره ای و آثار طلایی، محصولات نساجی و صنایع دستی پارچه ای می باشد.

دانشگاه Guelph

رده بندی و اعتبار

رده بندی دانشگاهی
رده بندی جهانی

301 Arwu World
581-590 QS World
501-600 Times World
423 U.S News& World Report Global

رده­ بندی در سطح کانادا

13-18 Arwu National
20 QS National
19-21 Times National
18 U.S News& World Report National
4 Macleans Comprehensive
12 Macleans Reputation

در سال 2018، دانشگاه Guelph رتبه 16 را در میان 50 دانشگاه تحقیقاتی برتر کانادا بدست آورد. در سال 2012، رده بندی Higher Education Strategy Association به این دانشگاه رتبه 5 را از منظر علوم اجتماعی و انسانی اعطاء کرد. دانشگاه Guelph همچنین، لقب 5 ستاره را از (Quacquarelli Symonds (QS در رده بندی جهانی سالانه بدست آورد.
Canadian University Report، توسط The Global and Mail، به دانشگاه Guelph رتبه 3 را به 15 مورد از 19 دسته دانشگاه های متوسط داد. این رده بندی بر اساس مواردی چون: تعداد پذیرش دانشجو، مشاوره دانشگاهی، خوابگاه دانشجویی، فناوری اطلاعات، فضای پردیس ها، اتحادیه-های محیط زیست و تعادل کاری است.
برطبق تحقیقی که در سال 2012 توسط The Impact Grouph انجام گرفت، دانشگاه Guelph نوآورترین دانشگاه در زمینه کشف نوآوری در میان دانشکده های تمام وقت و صاحب پرتعدادترین نوآوری به ازای هر میلیون دلار هزینه تحقیقات شد.
رده بندی Forbes به این دانشگاه رتبه 61 را در لیست بهترین کارفرمایان کانادایی در سال 2019 اعطاء کرد. این مجله عنوان کرد: “دانشگاه Guelph یکی از برترین دانشگاه های کانادا از نظر دقت ارائه خدمات علمی و آموزش تجربی و همچنین دوره های تحقیقاتی است.
علاوه بر آن، رشته MBA دانشگاه Guelph در شانزدهمین رده بندی سالانه Better World MBA رتبه اول را در کانادا و رتبه 9 را در جهان و توسط Corporate Knight تورنتو بدست آورد.

زندگی دانشجویی

جمعیت شناسی دانشجویان (2014-2015)
دانشجوی کارشناسی فارغ ­التحصیل کارشناسی
زن 40.1% 43.3%
مرد 59.9% 56.7%
دانشجویان کانادایی 97% 85.4%
دانشجویان بین ­المللی 3% 14.6%

دانشگاه Guelph

اداره دانشجویان در پردیس توسط Student Organization Policy در دانشگاه صورت می گیرد. این سازمان در سال 2005 تشکیل شد، و پایه ای برای اعتباربخشی به گروه های دانشجویی در پردیس شد. گروه های دانشجویی با عنوان Primary Student Organization و تحت این سیاست گذاری از قرار زیر است:
• انجمن دانشجویی مرکز (CSA)
• انجمن فارغ التحصیلان (GSA)
• واحد دانشجویی کالج هنر (CA_SU)
• شورای دانشجویی کالج دانش زیستی (CBS_SC)
• انجمن دانشجویی کالج اقتصاد و بازرگانی (CBE_SA)
• شورای دانشجویی کالج علوم مهندسی و فیزیک (CPES_SC)
• اتحادیه دانشجویی کالج علوم انسانی و اجتماعی کاربردی (CSAHS_SA)
• بنیاد دانشجویی کالج کشاورزی انتاریو (SF_OAC)
• انجمن دانشجویی دامپزشکی مرکزی (CVSA)
• شورای داخلی (IHC)
هریک از PSO های بالا صاحب اعتبار هستند و بنابراین به طور رسمی، انجمن-ها و گروه های دانشجویی به حساب می آیند. امروزه CSA بیشتر گروه های دانشجویی را اعتبار می بخشد، با تقریبا 70 درصد اعتبار. به طور کلی، گروه-های CSA اعتبار داده شده، شامل گروه های جالبی مانند CHAT ( گروه چندزبانه)، سازمان دانشجویی JSO Jewish، یا انجمن دانشجویی Muslim، می باشند. این گروه ها برای کسانی است، که علاقمند به ایجاد انجمن های جدید و خاص در پردیس ها هستند. ریاست کالج (CA_SU, CBS_SC, CME_SA, CPES_SC, CSAHS_SA, SF_OAC و CVSA) به گروه-های ذکر شده اعتبار دانشگاهی می دهند، درحالیکه IHC به 14 گروه (شامل خوابگاه موقتی Brock House برای سال تحصیلی 2011-2012) به عنوان شورای خوابگاه، به ازای هر خوابگاه در پردیس، اعتبار می بخشد.
در پردیس دانشگاهی، اعضای اداره دانشجویی خوابگاه که با عنوان Internall Council و یا شورای داخلی شناخته می شود، مسئول برنامه-ریزی در هر خوابگاه هستند. این گروه 62 عضو انتخابی دارد، که با دانجشویان همان خوابگاه همکاری کرده و همچنین مسئول تسهیل امور خوابگاه برای شورای خوابگاه و اعضای آن هستند. در طول سال تحصیلی 2011-2012، یک شورا تحت عنوان West Residence Family Housing و خوابگاه موقتی Brock House، تمام اعضای شورا را به 14 نفر رساندند. شورای درون خوابگاهی همچنین به عنوان یک رابط بین دانشجویان و سرویس های خوابگاهی دانشجویان، ریاست دانشگاه و دیگر سازمان های یک پردیس عمل می کند.
ریاست دانشگاه Guelph یک سیستم دومجلسی دارد، که شامل شورا و هیئت رئیسه می شود.

قوانین پردیس
Old Jeremiah نام یک توپ جنگی عتیقه متعلق به نیروی دریایی قدیمی برتانیا است، که در پیاده روی Winegard Walk در Branion Plaza در قلب پردیس دانشگاه Guelph قرار گرفته است. گفته می شود که در جنگ سال 1812، Old Jeremiah برای آخرین بار در آپریل سال 1913 شلیک کرده است. بعد از جنگ جهانی اول، لوله این توپ بسته شد و پس از آن به این پردیس منتقل شد، تا به عنوان نمادی از یادبود کشته شدگان جنگ، در معرض دید دانشجویان قرار گیرد. این توپ جنگی معمولاً با عنوان The Cannon نیز نام برده می-شود. Old Jeremiahخلاصه Johnson Green است و پس از نامگذاری مجدد Big Johnson نام گرفت.
در نتیجه رقابتی که بین دانشجویان علوم کشاورزی و فیزیک قرار داشت، این توپ جنگی مدام به اطرف پردیس در حرکت بود، تا پایه جک هایی باشد که بین دانشجویان این دو رشته وجود دارد. اگرچه تعیین جایگاه اولیه این توپ جنگی غیرممکن است، اما شایعه شده که این توپ دورتادور پردیس را گشته است و حتی زمانی در بالای MacNaughton ( ساختمان مشهور دانشگاه که دارای کتاب فروشی نیز بود) قرار داشته است. تا اینکه یک روز ناپدید و روز بعد در پردیس دانشگاه Western Ontario مشاهده می شود. در نهایت، با حرکت Old Jermiah ریاست دانشگاه این توپ جنگی را در مکانی که سایت امروزی است قرار داد. ناگفته نماند، گروهی از دانشجویان از این توپ جنگی برای آدرس دادن استفاده می کنند. در حال حاضر، این توپ جنگی در طبقه چهارم مرکز دانشگاه، که مکان مدیریت ارشد مؤسسه است، قرار دارد.
برخلاف اینکه Old Jeremiah مدام در حال تغییر مکان بود، اما ظاهر آن به شکل خود باقی مانده بود، تا اینکه در دهه 1950، یک دانشجوی کارآموزی مشتاق ایده ای را مبنی بر نوشتن یک پیام بر روی لوله بلند و چشمگیر این توپ جنگی مطرح کرد. جنبش “نقاشی بر روی توپ جنگی” در پردیس به یک سنت برای دانشجویان، تیم های ورزشی، انجمن ها و افراد دیگری که صبح زود و پیش از دیگران موفق به کشیدن نقاشی بر روی آن می شدند، تبدیل شد. اکثر این پیام ها شامل شرح رویدادها و یا آگهی تولد، تاریخ جشن عروسی ها و حتی گاهی فحاشی می شد. این جنبش در واقع غیررسمی بود، اما قوانینی داشت که شامل موارد زیر می شد: 1. نوشتن پیام باید قبل از طلوع خورشید آغاز می شد. 2. این کار باید تا قبل از ورود اولین دانشجو برای شرکت در کلاس های صبح پایان می یافت. 3. نوشتن هر گرونه توهین به مقدسات و یا جملاتی که لحن بی ادبانه داشت، ممنوع بود. وضع این قوانین، یک روش خوب برای حفظ پیام روی توپ جنگی تا قبل از صبح فردا بود. چراکه کسی نمی توانست پیام شخص یا گروه دیگر را از بین ببرد.
در پاییز سال 2011، دانشجویان کارشناسی ارشد هنرهای زیبا و Dawn Johnson استاد هنر اقدام به تمیز کردن Old Jeremiah از لایه های رنگی کردند که از دهه 1950 بر روی آن جمع شده بود. Johnson این پروژه را بعد از یک هفته به پایان رساند و یک حصار چوبی دور آن کشید تا یادبود دانشجویان از دست رفته در جنگ را حفظ کند. بعضی دانشجویان از این جریان ناراحت شدند. حصار چوبی برداشته شد و توپ جنگی آزاد شد. با این وجود سنت نقاشی بر روی Old Jeremiah هنوز ادامه دارد.

Pep Rally
در طول برنامه معارفه دانشجویان که هر ساله در آغاز هفته معارفه صورت می گیرد، همه دانشجویان در مراسم رقصی که در سالن Hall Boogie با آهنگ های متنوعی در آن اجرا می شود، شرکت می کنند. جایزه ای نیز به تأثیرگذارترین، خلاقانه ترین و هماهنگ ترین مورد تعلق می گیرد. خیلی از رقص هابه شدت تأثیرگذارتر از این هستند که بتوان در یک ساعت یا کمتر به آنها پرداخت.
جنبش رقص دانشگاه Guelph، Winding Your Toy تقریباً همیشه با اجرای موسیق راک و ترک های سنگین همراه است. یک حرکت مارپیچ با دست چپ درحالیکه زانوها خم می شوند، با ریتم درست جزئی از این حرکت است. اصل رقص “Winding the toy” معلوم نیست از کجا می آید، اما همچنان در بین دانشجویان و دوستانشان محبوب است.

یک تیم از Aggies در مسابقه طناب کشی
Rally نقطه آغاز بقیه فعالیت های ورزشی است. دانشگاه Guelph برای ایجاد صداهایی که تا مایل ها شنیده می شود، مجوز گرفته است.
در سال 2004، “Student Power” به عنوان یک فعالیت جایگزین که در درجه دوم اهمیت است، به Pep Rally و برای هرکسی است، که ممکن است انرژی بالایی نداشته باشد که بتواند جزئی از Pep Rally باشد.
در طول بازسازی، مکان برگزاری Pep Rally در سال 2012، این مسابقات در زمین مدرسه فوتبال برگزار شد و نام این رویداد Rally for Change نام گرفت، که در آن صدها دانشجوی دانشگاه guelph شرکت کردند و حتی اجراهای خیابانی داشتند که پول آن را به تحقیقات در مورد سرطان اختصاص دادند. این رویداد به یک سنت دیرینه در برنامه های گروهی در سال 2013 تبدیل شد.

دانشگاه Guelph

کالج Royal
یکی از رویدادهای سالانه در این دانشگاه در مکانی عمومی به نام College Royal برگزار می شود. یک آخر هفته در ماه مارچ هر سال، رشته های تحصیلی توسط اعضایشان به نمایش عموم درمی آید. نتیجه این نمایش از انبار غله دانشکده کشاورزی گرفته تا بوته های شکر در مزارع است. این نمایشگاه از هر سنی بازدیدکننده دارد و بسیار مورد استقبال قرار می گیرد؛ به خصوص خانواده هایی که بچه دارند و می خواهند از تعطیلات ماه مارچ (تعطیلات معمول مدارس انتاریو) استفاده کنند و به گردش بروند به شدت از این رویداد استقبال می کنند.
ناگفته نماند، در سال 2006 College Royal توسط Rick Mercer بازدید شد و قسمتی از برنامه اش Rick Mercer Report را در آنجا ضبط کرد.

 

نویسنده: پیام پاک مهر

error: Content is protected !!