کالج Fleming

فهرست مطالب

کالج Fleming که با عنوان Sir Sanford Fleming College نیز شناخته می شود؛ در واقع کالج هنرهای کاربردی و فناوری انتاریوست، که در شهر Peterborough ایالت انتاریو در کانادا واقع شده است. این کالج در حال حاضر بیش از 5800 دانشجوی تمام وقت و 10000 دانشجوی پاره وقت دارد.

تاریخچه Sir Sanford Fleming
کالج Fleming از روی مهندس و مخترع اسکاتلندی الاصل Sanford Fleming، که عمده شهرتش را مدیون شراکت در ابداع “ساعت استاندارد جهانی” است و به همین دلیل در سال 1897 از “ملکه ویکتوریا نشان شوالیه گرفته است، نامگذاری شده است. در 21 می سال 1965، لایحه قانونی مبنی بر تأسیس “کالج های هنرهای کاربردی و فناوری” توسط استاد دانشگاه William G. Davis در انتاریو مطرح شد. این نقطه آغازی برای رویداد بود، که 50 سال بعد در انتاریو اتفاق افتاد؛ تأسیس 21 “کالج هنرهای کاربردی و تکنولوژی” و 3 “بنیاد کالج فناوری و آموزش پیشرفته”. کالج Sir Sanford Fleming در سال 1967 توسط اولین رئیس این کالج David B. Sutherland تأسیس شد. آقای Sutherland همسر Sylvia Sutherland بود، که باثبات ترین شهردار Peterborough بود.

کالج Fleming

سازماندهی
این کالج توسط هیات رئیسه ای اداره می شود، که در رأس آن ریاست کالج و کادر اجرایی قرار دارد.

پردیس ها Campuses
پردیس Peterborough
پردیس اصلی کالج Fleming پردیس Sutherland در Peterborough است. باقی پردیس ها در cobourg، Halliburton (مدرسه هنر و طراحی Halliburton) و Lindsay (پردیس Frost) هستند. معماری مدرن این کالج توسط Ronald Thom طراحی شده است.

کالج Fleming

پردیس Sutherland
پردیس sutherland، ورودی اصلی
در سال 1876 مزرعه Dobbin برای چیزی که بعداً پردیس Brealey نامیده شده انتخاب شد. در سال 1973 اولین فاز این پردیس افتتاح شد و در سال 1983 این پردیس به افتخار اولین رئیس و مؤسس کالج Fleming، پردیس sutherland نام گرفت. پردیس Sutherland گسترش پیدا کرد و یک خوابگاه داخل پردیس در سال 2002 و یک بخش جدید فناوری در سال 2003 به آن اضافه شد.
St. joseph در Fleming، گروهی از هشت خوابگاه است که 200 نفر را در خورد می پذیرد. این مجتمع در سال 2004 افتتاح شده و می توان گفت اولین مرکز مراقبتی بلند مدت است که در کالج یا پردیس دانشگاه ساخته شده است.
در سال 2005، مرکز ورزش و تندرستی Peterborough به منظور برآوردن نیازهای ورزشی کالج ساخته شد. این مرکز که با شهر Peterborough مشارکت و همکاری دارد، مرکزی است که امکانات و تجهیزات ورزشی را برای دانشجویان و حتی کل جامعه ورزشی شهر فراهم می کند. به همین منظور، در اکتبر سال 2013 دو زمین چمن مصنوعی با تجهیزات کامل با عنوان Fleming Sport Complex افتتاح شد.
این پردیس میزبان Kawartha Trades and Technology Centre یا به اختصار (KTTC) است که در سال 2014 افتتاح شد و به مرکزی برای انجام برنامه هایی با زمینه فناوری و سرگرمی تبدیل شد.

ساختمان McRae
این پردیس در سال 1967 و در یک کارخانه نساجی بازسازی شده در خیابان McDonnell افتتاح شد و در سال 1968، ساختمان Stewart W. Daniel نام گرفت. ساختمان McRae نیز در سال 1976 به همین ترتیب شاخته شد. این پردیس محل برگزاری رشته های بازرگانی کالج Fleming بود، اما به محض افتتاح KTTC در سال 2014، تعطیل شد.

پردیس Cobourg
پردیس Cobourg در سال 1971 افتتاح شد. امروزه این پردیس دوره های کارآموزی تحصیلات پیوسته و تکمیلی را برای متقاضیان ارائه می دهد.

کالج Fleming

پردیس Halliburton
در سال 1969، مدرسه هنرهای زیبای Halliburton، بخشی از کالج Sir Sanford Fleming شد. در سال 2004، این پردیس به مکان جدیدش در پارک Glebe در Head Lake واقع در Village of Halliburtonمنتقل شد؛ و امروزه به عنوان کالج هنر و طراحی Halliburton شناخته می شود. این پردیس گواهینامه هنر تمام وقت را در 14 هفته و در شاخه های آهنگری هنری، طراحی و نقاشی، هنر عکاسی، طراحی عکس دیجیتال، مجسمه سازی، سرامیک سازی، شیشه سازی، جواهرات و هنر پارچه بافی ارائه می شود. دانشجویان می توانند در یک برنامه یک ساله همزمان چند مورد از این دوره ها را بگذرانند، تا دیپلم هنرهای خلاق و تصویری را بدست آورند. دیگر رشته هایی که در این پردس ارائه می شوند، عبارتند از: هنرهای تأثیرگذار، طراحی ساختمان زیست پایشی، آموزش پیوسته و ارتقاء علمی.
کالج هنر و طراحی Halliburtonدوره های کوتاه مدت تابستانی خود را از ماه می تا آگوست، در بیش از 300 شاخه و برای همه در هر سطحی از مهارت ارائه می دهد.
Halliburton Sculpture Forest در منطقه جنگلی این پردیس واقع شده است. در Sculpture Forest بیش از 25 مجسمه که توسط هنرمندان کانادایی و بین المللی ساخته شده است، قرار گرفته است.

پردیس Forest
در سال 1967، محل اولیه پردیس Lindsay در St. Josephs Convent بود. اما این کالج در سال 1973 استقلال خود را و نامش را (به افتخار Leslie Forest) به پردیس Forest تغییر داد. پردیس Forest میزبان کالج علوم منابع طبیعی و محیط زیست است، که به آموز حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست (منابعی مانند: آبزیان، حیات وحش و GIS) می پردازد. در سال 2004، این پردیس توسعه یافت و رشته جدید فناوری محیط زیست را به رشته هایش افزود.
پردیس Forest دارای یک “دیوار زندگی” است، که در نوع خود اولین کالجی است که؛ یک سقف پوشیده از گیاه، یک مزرعه درون پردیس و یک باغ پروانه دارد. در این پردیس دو حوض پرورش ماهی وجود دارد که، ماهی های مانند سالمون اقیانوس و ماهی ماسکی را پرورش می دهد.
مرکزی برای فناوری پیشرفته آب و پساب (CAWT) نیز در پردیس Forest وجود دارد. CAWT یک مؤسسه بین المللی است که تحقیقاتی در زمینه اصلاح منابع آب و پساب انجام می دهد. این مؤسسه شامل دانشمندان، اساتید دانشگاه، محققان، کارشناسان و به طور کل مجموعه ای از نیروهای دانشگاهی، صنعتی و بخش های خصوصی است.
در سپتامبر 2008، پردیس Forest مدرک دیپلمی را در زمینه “تجدید اکوسیستم” با همکاری دانشگاه Trent افتتاح کرد. دانشجویان در این رشته دوسال تحصیلی را در کالج Fleming و دو سال دیگر را دانشگاه Trent می گذرانند. آنها پس از گذراندن این دوره مدرک افتخاری B.Sc و دیپلم کالج انتاریو را در رشته “تجدید اکوسیستم” کسب می کنند.

مشارکت
کالج Fleming راهی برای ورود به دانشگاه از طریق همکاری با شماری از مؤسسات تحصیلات تکمیلی خصوصی، دولتی و بین المللی در اختیار متقاضیان قرار می دهد. برنامه ویژه ای نیز برای دانشجویانی که قصد انتقال به دانشگاه Trent را دارند، وجود دارد.

بورسیه
دسترسی به بیمه و کمک هزینه دانشجویی در کالج Fleming در بالاترین سطحش قرار دارد. این کالج تا کنون بیش از 3.3 میلیون دلار، با عنوان بورسیه و کمک هزینه دانشجویی در اختیار دانشجویان قرار داده است. حامی مالی Donor به این کالج اجازه حمایت مالی دانشجویان در زمینه ایجاد فرصت های تحصیلی پویا را می دهد.

رشته های تحصیلی
کالج Fleming بیش از 100 رشته تمام وقت در زمینه های هنر و پیشینه، بازرگانی، دانش منابع طبیعی و محیط زیست، دانش و هنر عمومی، سلامت و بهزیستی، عدالت و بهبود جامععه، فناوری و مشاغل مهارتی و تحصیلات پیوسته ارائه می دهد.
کالج Fleming به خاطر برتری اش در دانش منابع طبیعی و محیط زیست، بازرگانی، مدیریت موزه وم میراث فرهنگی و همچنین خدمات اجتماعی شناخته شده است. این کالج همچنین مدرک کارشناسی ارشد در رشته های سیستم های اطلاعاتی جغرافیایی (GIS)، آب ورزی و نظارت بر محیط زیست ارائه می دهد. این کالج همچنین یکی از سه مؤسسه کاناداییست، که رشته امنیت کامپیوتر و تحقیقات را ارائه می دهد.

مشارکت عمومی
دانشجویان اغلب در انجمن های Fleming شرکت می کنند؛ چه به صورت داوطلبانه باشد، چه به صورت پروژه های کاربردی. اخیراً دانشجویان این کالج در پروژه Fleming College Police Foundation Outstanding Police Officer Service Award که بخشی از پروژه Yellow Umbrella و Bell Lets Talk Day است، و Big Brother Big Sister Come to Fleming day را سازماندهی کرده است، شرکت کرده-اند.

اداره دانشجویان
نیازهای اجتماعی و سیاسی دانشجویان از طریق شورای مدیریت دانشجویی (SAC) در پردیس Sutherland و انجمن دانشجویی (SA) در پردیس Forest برآورده می شود. این انجمن ها توسط دانشجویان اداره می شود.

درخواست پذیرش در کالج Fleming
درخواست پذیرش در یک رشته تمام وقت در کالج Fleming، به صورت آنلاین در وبسایت (Ontario college Application service (ontariocolleges.ca صورت می گیرد. 1 فوریه تاریخ بسیار مهمی برای ارسال درخواست است. درخواست هایی که 1 فوریه یا پیش از این تاریخ دریافت شوند، با موفقیت ثبت می شوند. این بدان معنی است که، درخواست هایی که پیش از 1 فوریه ارسال می شوند یک پوین مثبت دارند. درخواست هایی که بعد از 2 فوریه ارسال می شوند، به عنوان قدم اولیه ای در این انجام فرایند به حساب می آید.
1 فوریه همچنین تاریخ اعلام پذیرش رشته هاییست، که در 1 سپتامبر برگزار می شوند. تکمیل ظرفیت این رشته ها در نیمه فوریه اعلام می شود. پذیرش در رشته های تحصیلی این دانشگاه تا جایی ادامه می یابد، که طرفیت تکمیل شود و یا لیست انتظار همگی پذیرفته شوند.

نویسنده: پیام پاک مهر

error: Content is protected !!