کالج هنرهای کاربردی و فناوری Centennial

فهرست مطالب

کالج هنرهای کاربردی و فناوری Centennial، یک کالج ارائه دهنده مدرک دیپلم است، که در شهر تورنتوی ایالت انتاریو در کانادا واقع شده است. این کالج، قدیمی ترین کالج دولتی در انتاریو به حساب می آید. پردیس های این کالج عمدتاً در بخش شرقی شهر، بویژه در ناحیه Scarborough واقع شده اند. در حال حاضر یک مرکز هوافضا نیز در منطقه Downtown در دست ساخت است. این مرکز دارای مجوز وزارت آموزش و تصویبنامه کالج ها و دانشگاه ها -می باشد. کالج Centennial دارای بالاترین تنوع فرهنگی در میان مؤسسات آموزش عالی انتاریو است، و با این عنوان شناخته می شود. بیش از 100 قومیت فرهنگی در این کالج مشاهده می شود، که به 80 زبان مختلف در پردیس صحبت می کنند. در سال 2016، کالج Centennial به عنوان یکی از 10 کالج تحقیقاتی برتر کانادا معرفی شد، که البته این موفقیت برای اولین بار در سابقه این کالج ثبت شد. بخش اصلی تحقیقاتی این کالج مرکز wearable, Interactive and Mobile Technologies Access centre در (Healthcare (WIMTACH است، که در سال 2015 با سرمایه 1.75 میلیون دلار تأسیس شده است. این کانون جدید نوآوری هوافضا نیز که در دست ساخت در محل سابق مزرعه Havilland در غرب تورنتو است، به زودی به این مجموعه اضافه می شود.

کالج هنرهای کاربردی و فناوری Centennial

تاریخچه
کالج Centennial در آغاز، طی دوران شکل گیری سیستم کالج های دولتی در دهه 1960 در تورنتو افتتاح شد. سازمان Ontario Colleges of Applied Arts and Technology در می سال 1965 و تحت نظارت Hon. William Davis، وزیر آموزش تأسیس شد. این سیستم چنان رشدی کرد، که اکنون 24 کالج دولتی و 200 مؤسسه خصوصی را دربرمی گیرد.
اولین بخش کالج Centennial پردیس Warden Woods (در خیابان 651 Warden) بود، که در 17 اکتبر 1966 درش را به روی 514 دانشجوی پذیرفته شده در 16 رشته تحصیلی شغل گرا شامل: روزنامه نگاری، دانش منشی گری و آموزش ابتدایی، باز کرد. این پردیس یک ساختمان دولتی متروکه را بازسازی و به مؤسسه ای آموزشی تبدیل کرد. بعد از سال ها بی استفاده بودن، این ساختمان محل برگزاری رشته های سلامت و موادغذایی، مهمانداری، مطالعات کودک و خدمات اجتماعی شد. در سال 1973، دولت انتاریو رشته پرستاری را از بیمارستان خصوی شهر به این کالج منتقل کرد. پس از آن مدارس پرستاری Scarborough Regional و Toronto East General به کالج Centennial پیوستند، تا مدرسه دانش سلامت را در پردیس Warden wood به وجود آورند.
در سال 1992، Scarborough Board of Education و کالج Centennial پیمانی مبنی بر تأسیس مرکز آموزش بزرگسالان، Scarborough Career Planning در کالج Centennial امضاء کردند. در سال 1994 با آغاز تأسیس این مرکز در پاییز همان سال موافقت شد.
کالج Centennial به سرعت رشد می کرد، تا جاییکه پردیس هایی در شرق تورنتو برای رشته ها و دانشجویان جدید تأسیس کرد. پردیس Warden Wood در پاییز سال 2004 تعطیل شد، و پس از تخریب به منطقه مسکونی تبدیل شد.

رشته های تحصیلی
کالج Centennial بیش از 260 رشته تحصیلی دارد، که مدارکی چون: دیپلم، گواهینامه پایان دوره، مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و کارآموزی در رشته های متنوع ارائه می دهند.
رشته های دوره 4 ساله کارشناسی به این قرار است:
• کارشناسی فناوری اطلاعات (کامپیوتر و شبکه ارتباطات جهانی)
• کارشناسی دانش پرستاری (BScN)، با مدرک پرستاری مشارکتی
• کارشناسی مدیریت روابط عمومی
در سال 1966 رشته های تحصیلی: کسب و کار، هنرهای ارتباطی، خدمات جامعه و مصرف کننده، حسابداری کاربردی، فناوری مهندسی، دانش سلامت، انیمیشن، تئاتر، فیلم و طراحی به این کالج اضافه شد.
این کالج ظرفیت پذیرش 22000 دانشجوی تمام وقت و 19000 دانشجوی نیمه-وقت را دارد.
بیشتر رشته های تحصیلی این دانشگاه در مرکز جدید دانش و فناوری Centennial که در همان سال افتتاح شد(و اکنون پردیس Morningside نام دارد) برگزار می شوند.

کالج هنرهای کاربردی و فناوری Centennial

پردیس هاCampuses
پردیس Morningside
این پردیس که در خیابان Morningside در Scarborough قرار دارد، به پردیس Morningside معروف است (قبلاً مرکز دانش فناوری Centennial نام داشت). پردیس Centennial در تابستان سال 2004 و به منظور پیوستن رشته های اشتراکی با دانشگاه Toronto Scarborough به آن تأسیس شد. این پردیس میزبان رشته های حیطه سلامت و دانش محیط زیست می باشد. رشته های تحصیلی موجود در این پردیس عبارتند از: فناوری معماری، فناوری زیستی، مددکاری خصوصی، پیراپزشکی، فناوری داروسازی، فناوری محیط زیست، ماساژ درمانی و … .

پردیس Progress
این پردیس که در Scarborough واقع شده است، بزرگترین پردیس این کالج به حساب می آید. رشته هایی که در این مکان (به آدرس: 941 Progress Avenue، نزدیک به جاده Markham و بزرگراه 401) ارائه می شوند، عبارتند از: دانش کامپیوتر و فناوری، کسب و کار و هنرهای آشپزی و مهمانداری. اغلب دانشجویان به عنوان سرآشپز یا نیروی کار در رستوران دانشجویی این پردیس و یا در آشپزخانه مرکزی دانشجویی زیر نظر CCSAI کار می کنند. پردیس Progress مجهز به یک کتابخانه و مرکز علمی و همچنین مرکز ورزش و تندرستی می باشد، که هر دوی آنها در سپتامبر 2011 افتتاح شده اند. این پردیس همچنین میزبان مرکز Centennial Event است، که جایی برای رویدادهای خاص، جلسات عمومی و کارکردهای اجتماعی به حساب می آید. این مرکز در بالاترین طبقه خوابگاه دانشجویی جدید Centennial قرار دارد، که در آگوست سال 2016 افتتاح و جایگزین یک دانشکده قدیمی شده است.

پردیس Ashtonbee
این پردیس در جاده 75 Ashtonbee در شهر Scarborough قرار دارد، و میزبان رشته های چون: تکنسینی خدمات اتوموبیل سازی، انتقال کالج و حرفه، تکنسینی قدرت موتور، تکنسینی تعمیر بدنه خودرو، هنر و دانش عمومی و … می باشد. این پردیس به عنوان بزرگترین مرکز آموزش فناوری وسایل نقلیه در امریکای شمالی شناخته می شود.
در سال 2017 پروژه بازسازی کتابخانه پردیس Ashtonbee جزء 10 برنده جایزه اتحادیه معمار ی انتاریو در بخش طراحی برتر شد.

کالج هنرهای کاربردی و فناوری Centennial

مرکز هنرهای داستانی
این مرکز که در نزدیکی Danforth در خیابان 951 Carlaw در East York قرار دارد، در سال 1994 و با میزبانی مدرسه ارتباطات، رسانه، هنر و طراحی، مرکز آموزش هنرهای تصویری و رسانه برتر که تحت نظر East York Foundation می باشد. در این مجموعه رشته های حیطه ارتباطات خلاق نظیر، تبلیغات و ارتباطات جمعی و همچنین رشته های شغل گرای حیطه هنر چون: انیمیشن دیجیتال و طراحی بازی های دیجیتالی ارائه می شوند. مدرسه ارتباطات، رسانه، هنر و طراحی همچنین 4 رشته نمایشی شامل: هنر نمایشی تئاتر، هنرهای نمایشی صنعت موسیقی، هنر نمایشی رقص و هنرهای نمایشی بنیادی را نیز در اختیار متقاضیان قرار می دهد. این رشته های نمایشی در یک مکان اجاره ای در مرکز شهر تورنتو به نام Daniels Spectrum ارائه می-شوند.
این ساختمان در سال 1955 و برای کالج Toronto Teachers ساخته شده-است، و مردم آنرا از اوایل دهه 1990 که محل ضبط درام تلوزیونی نوجوان به نام Degrassi High بوده؛ می شناسند، اکنون مرکز هنرهای داستانی است. تا زمانیکه کالج فرانسوی زبان College des grand_Lacs در سال 2002 بسته شد، کالج فرانسوی زبان College Boreal که ابتدا در منطقه Sudbury بود، چندین رشته تحصیلی خود را به زبان فرانسه و در این پردیس برگزار می کرد. تا اینکه در سال 2012، به پردیس جدید خود در خیابان One Yonge نقل مکان کرد.

کانون Downsview Aerospace
در نوامبر سال 2016، کار بر روی پردیس Downsview Park Aerospac رسماً طی مراسم تشریفاتی کلنگ زنی که توسط استاندار انتاریو، Kathleen Wynne و مقام های دولتی مثل وزیر علوم kristy Duncan صورت گرفت، آغاز شد. پردیس هوافضا با جذب سرمایه از حامیان دولتی و خصوصی در مکان سابق کارخانه de Havilland Aircraft Company Ltd. در Downsview Park در تورنتو ساخته شد. کالج Centennial به نوع متحد کنسرسیوم هوافضای Downtown، DAIR، دانشگاه تورنتو، دانشگاه York، دانشگاه Ryerson و 8 کمپانی؛ Pratt و Whitney Canada، Flightsafety، Canadensys، UTC Aerospace، MDA، Safran Landing Systems، Honeywell و Bombardier Aerospace می باشد.
در می سال 2017، کالج Centennial سرمایه ای معادل 2.3 میلیون دلار از Natural Sciences and Engineering Research Council of Canada یا همان “شورای تحقیقات مهندسی و علوم طبیعی کانادا (NSERC)، برای انجام تحقیقات در زمینه تجهیزات الکترونیکی فرود هواپیماهای کم-مصرف دریافت کرد.

کالج SCC  Suzhou Centennial
این کالج در سال 2016 به طور رسمی شروع به کار کرد. این اولین کالج کانادایی است که توسط دولت چین، و به منظور ایجاد فضای آموزشی کانادایی در چین فعالیت می کند. این کالج 18 رشته تحصیلی که شامل؛ 4 رشته تحصیلی کالج Centennial با اعتبارنامه رسمی از این کالج از قبیل: حسابداری، مدیریت مالی، مهندسی نرم افزار و مؤسسات کسب و کار را ارائه می دهد.

خوابگاه، مدرسه مهمانداری، هنرهای آشپزی و توریست و Event Centre
به علت کمبود اقامتگاه های اجاره ای در تورنتوی آن زمان، در ژوئن 2001 کالج Centennial اقدام به خرید هتل Howard Johnson Plaza در شرق تورنتو و تقاطع خیابان پردیس Progress کرد. کالج Centennial برای ترم پاییز همان سال، این هتل را تبدیل به خوابگاه دانشجویی کرد. امکانات رفاهی این هتل خیلی بیشتر از ساختمان هایی بود، که مشخصاً برای خوابگاه دانشجویی ساخته شده بودند. این امکانات رفاهی شامل: استخر سرپوشیده، آسانسور شیشه ای، تالار سخنرانی چهار طبقه و اتاق هایی با فضای گرم و صمیمی می-شد. خوابگاه و سالن کنفرانس 380 نفر ظرفیت دارد، که به صورت اتاق های دونفره که بعداً به اتاق های یک نفره تبدیل شدند، در اختیار دانشجویان قرار گرفت. رشد سریع پذیرش دانشجویان بین المللی در کالج Centennial منتج به ساخت یک خوابگاه جدید در پردیس Prograss شد. این ساختمان 4 طبقه ظرفیت اسکان 740 دانشجو را در سوییت های دو و چهار تخته با اتاق خواب، حمام و آشپزخانه مجزا دارد. این ساختمان جدید دومنظوره می باشد: طبقه همکف مختص مدرسه هنرهای آشپزی، مهمانداری و توریست با 7 آشپزخانه آزمایشی، 8 کلاس درس و یک رستوران و کافه است، که به روی عموم باز می-باشد. در طبقه بالاتر مرکز رویدادها و سالن کنفرانسی با ظرفیت 450 نفر وجود دارد. ساخت این ساختمان در سال 2014 آغاز شد، و آگوست 2016 شروع به پذیرش دانشجویان کرد. مدیریت مرکزی Knightstone مدیریت، حمایت مالی و برنامه ریزی پروژه پردیس Diamond Schimitt Architects و گروه ساختمان های FRAM را به عهده گرفت.

کالج هنرهای کاربردی و فناوری Centennial

علمی
کالج Centennial رشته هایی در 100 زمینه مختلف ارائه می دهد. این رشته های تحصیلی بر آموزش تجربی، فرصت های آموزشی شراکتی و نیروی کار برای مؤسسات و صنایع مورد نظر تمرکز دارد. همه رشته های کالج Centennial توسط کمیته های مشاوره ای رشته های تحصیلی (PACs) توسعه یافته اند، تا به کارفرمایان و مشاوران تحصیلی ارائه شوند. این عملکرد، دانشجویان را برای ورود به صنایع مربوط و بازار کار آماده کرده، پذیرش آنها را در این حیطه تضمین می کند.
کالج Centennial رشته های تحصیلی جدید و متنوعی را ارائه می دهد. 5 رشته تحصیلی پیوسته در حیطه داروسازی، روزنامه نگاری، مطالعات رسانه-های جدید، دانش محیط زیست، میکروبیولوژی کاربردی و فناوری، که با دانشگاه Toronto of Scarborough مشترک هستند؛ و رشته کارشناسی دانش پرستاری که با دانشگاه Ryerson ائتلاف کرده است. کالج Centennial جزء اولین دانشگاه های انتاریو بود که مجوز ارائه مدرک کاربردی در رشته های کامپیوتر و شبکه جهانی ارتباطات و سیستم های نرم افزاری طراحی، توسعه و مدیریت را دریافت کرد.

مدارس کالج Centennial
• مدرسه پیشرو
• مدرسه ارتباطات، رسانهف هنر و طراحی
• مدرسه دانش سلامت و جامعه
• مدرسه مطالعات حوزه سلامت
• مدرسهفناوری مهندسی و علوم کاربردی
• مدرسه مهمانداری، توریست و هنر آشپزی
• مدرسه وسائل نقلیه

انجمن ها و رویدادهای خاص
در جولای سال 2010، دانشجویان مدرسه مهمانداری، توریست و فرهنگ؛ برای اولین بار در بزرگترین فستیوال فرهنگی امریکای شمالی Scotiabank Caribana یا همان SBCCT شرکت کردند. کمیته مدیریت و Tribal Knight با همراهی Dexter Senshukai یک دست لباس ملکه ای با تم “Tropical Amazon” درست کرده و آنرا به تن Salome Odney که از دانشجویان رشته مهمانداری بود پوشاندند، تا در رقابت سالانه King and Queen شرکت کند. در تاریخ کالج های انتاریو، اولین بار بود که کالجی موفق به شرکت در این فستیوال می شد. این رویداد دستاورد بزرگی به حساب می آ مد، تا جاییکه روزنامه های داخلی این خبر را به همراه چند تصویر از آن تیتر روز خود کردند. دانشجویی که لباس ملکه را پوشیده بود، با CP24 و چندین برنامه تلوزیونی و رسانه دیگر مصاحبه کرد.
در جولای سال 2011، دانشجویان این کالج بار دیگر در بخش King and Queen این فستیوال و با تم جدید “LEGENDS” که توسط کمیته فستیوال و Tribal Knight به منظور استفاده از دانشجویان بین المللی چینی و ژاپنی (Legends of Orient) با فرهنگ های مختلف انتخاب شده بود؛ شرکت کردند. این سال کمی متفاوت بود، چرا که شرکت در فستیوال برای کارمندان، اساتید، مدیران و دیگر اعضاء انجمن دانشجویی کالج (Centennial (CCSAI  آزاد بود. در این سال دانشجویی که لباس جشنواره را پوشید، Annakay MvCalla بود، و برای اولین بار مدرسه مهمانداری، توریست و فرهنگ را وارد رقابت های Grand Parade کرده است، که توسط گروه Tribal Knight داوری می شوند. و در تاریخ ثبت شد که، این لباس چهارمین رتبه را از Tribal Knight کسب کرد. رسانه هایی چون: Rogers cable، Global TV، مجله SWAY، CTV، WOW TV و … با این دانشجو مصاحبه کردند. بزرگترین رسانه ای که این خبر را پوشش داد CTV/CP24 بود، که چندین تصویر از Parade Day نیز نشان داد. این تصاویر هنوز هم در Facebook، YouTube و flicker موجود است.
در می سال 2012 برای اولین بار، دانشجویان رشته مهمانداری، توریست و فرهنگ به عنوان کارآموز و با همکاری انجمن مدیریت (Scotiabank Carnival Toronto (SCCT این فستیوال، شرکت کردند. در این برنامه، Fabia Morgan دانشجوی رشته مدیریت جشنواره (به عنوان دستیار مدیر و دستیار هماهنگی جشنواره)، Shemmie Bayne دانشجوی رشته مدیریت کسب و کار (به عنوان دستیار مدیر جشنواره و Steven McKinnon دانشجوی رشته مدیریت کلاس/هتل و تفرجگاه (به عنوان دستیار امور اداری و هماهنگی بازار) شرکت کردند.
در آپریل سال 2017، کالج Centennial در جشنواره “Paint The Town Green” یا “شهر را سبز کن” برنده جایزه “Best Event Produced for a Corporation by In_House Team”، از Canadian Event Industry Awards Gala که در شهر Vaughan ایالت انتاریو برگزار می شود، شد. طی این رویداد، هزاران داوطلب به 11 شهر بزرگ تورنتو می روند، و با کاشتن درخت، کوددهی به گیاهان و جمع آوری زباله از مسیرها و آبراه های طبیعی در این جشنواره شرکت می کنند.

نویسنده: پیام پاک مهر

error: Content is protected !!