کالج هنرهای کاربردی و فناوری Algonquin

فهرست مطالب

کالج هنرهای کاربردی و فناوری Algonquin یک دانشگاه دولتی انگلیسی زبان است، که در شهر Ottawa ایالت انتاریوی کانادا قرار دارد. این کالج به National Capital Region در مناطق دورافتاده انتاریوی شرقی، Quebec غربی و بخش شمالی نیویورک خدمات می دهد. کالج Algonquin سه پردیس دارد: پردیس اصلی در Ottawa ایالت انتاریو و دو پردیس دیگر در Perth و Pembroke ایالت انتاریو. این کالج رشته های تحصیلی در مقاطع کارشناسی، دیپلم و گواهینامه دوره های آموزشی و تخصصی ارائه می دهد. این کالج در میان 50 کالج تحقیقاتی برتر کانادا و به عنوان یکی از پیشروهای عرصه نوآوری شناخته می شود. انجمن قانون گذاری وزارت آموزش؛ طبق قوانین مربوط به دانشگاه ها و کالج ها، Algonquin را عضوی از Polytechnics Canada برشمرده است.

کالج هنرهای کاربردی و فناوری Algonquin
تاریخچه
کالج Algonquin طی شکل گیری سیستم کالج های انتاریو در سال 1967 تأسیس شد. کالج های هنرهای کاربردی و فناوری در 21 می سال 1965 و زمانیکه سیستم کالج های عمومی انتاریو به وجود آمد، تأسیس شد. نهادهای اصلی در این زمینه، مؤسسه های فناوری محور انتاریوی شرقی (تأسیس در سال 1957) و مرکز کاریابی Ottawa در انتاریو (تأسیس در سال 1965 در پردیس woodroffe و معروف به OVC) بودند. مرکزی که در Woodroffe وجود دارد، با مساحتی بالغ بر 8 هکتار توسط آقا و خانم Frank Ryan به این مؤسسه اهدا شده است.
این مجتمع دانشگاهی که دارای بلوک های رو باز با فضاهای وسیع شیشه ای و سقف پوشیده از پنل های پیش ساخته است، توسط شرکت معماری Burgess، McLean و MacPhadyen ساخته شده است. پردیس مشترک یا قلعه دانشگاهی مدرن در اوایل دهه 1960 از امریکای شمالی جدا شد. در ورودی این مؤسسه، تراس های توکار با آجرهای سرامیکی و چراغ های تزیین معلق است. دیوارهایی بلند دورتادور مؤسسه را پوشانده، که البته با وجود گل و گیاه فراوان بلوک ها را از داشتن ظاهر سرد و خشن حفظ کرده است.
اولین رئیس Ontario Vocational Centre (OVC) ، Kenneh G. Shoultz بود. Shoultz ریاست OVC را در سال 1965 بعد از اینکه به عنوان معلم مطالعات فناوری و سپس به عنوان بازبین دپارتمان آموزش انتاریو فعالیت داشت، به دست آورد. در سال 1967 بعد از اینکه OVC با کالج Algonquin ادغام شد، K.G.Shoultz به عنوان اولین رئیس Technical Centre استخدام شد.
کالج Algonquin از روی اولین قومی که ساکن این منطقه بوده اند، نامگذاری شده است.

ساختمان B
در سال 1964، پردیس Rideau تأسیس شد. پردیس های راه دور Pembroke، Hawkesbury، Perth، Carleton place و Renfrew در اواخر دهه 1960 تأسیس شدند. زمانیکه رشته پرستاری به این مجموعه افزوده شد، مدرسه پرستاری Vanier به بخشی از پردیس Woodroffe تبدیل شد. در سال 1973، مدرسه Prescott_Russell به خانواده Algonquin پیوست؛ و پردیس Colonel By نیز بعد از کسب مالکیت کالج St. Patrick افتتاح شد. با تأسیس La Cite Collegiala در سال 1990، کالج Algonquin به عنوان کالج انگلیسی زبان معرفی شد. پردیس Hawkesbury به La Cite Collegiala منتقل شد، و پردیس های Renfrew، Colonel By و Carleton Place تعطیل شدند.آخرین تعطیلی در آگوست 2002 و زمانیکه پردیس Rideau بسته شد و رشته هایش به Advanced Technology Centre در پردیس Woodroffe منتقل شد، اتفاق افتاد.
با توسعه بخش علمی اسن کالج، مدارک تحصیلی فراوانی در رشته های مختلف حیطه تجربی و فناوری ارائه شد. این رشته ها شامل: کارشناسی طراحی (افتخاری)، کارشناسی سلامت عمومی (افتخاری)، کارشناسی اموزش ابتدایی و توسعه جمعی (افتخاری)، کارشناسی تبلیغات (مدیریت زنجیره E_Supply) و چندین رشته دیگر می باشد.

توسعه پردیس های (Campus (Woodroffe و Pembroke
در سال 2016، کالج Algonquin یک پروژه بازسازی 44.9 میلیون دلاری را آغاز و در بهار 2018، آنرا تکمیل کرد. این بازسازی در ساختمان C کالج صورت گرفت، که میزبان رشته های مدیریت بود.
هدف از این بازسازی بهبود وضعیت کتابخانه پردیس و افزودن فضاهای برایی تعامل دانشجویان، کارمندان و اساتید بود. ساختمان جدید DARE نام گرفت، که مخفف کلمات Discovery, Applied Research, Entrepreneurship است. DARE همچنین مرکز جدیدی برای کارآفرینی است، که هدفش فراهم کردن شرایط لازم برای دستیابی به منابع مورد نیاز ایجاد و توسعه مشاغل و به کارگیری دانشجویان و فارغ التحصیلان کالج Algonquin در آن است.

کالج هنرهای کاربردی و فناوری Algonquin

انجمن های دانشجویی ACCE و Robert C. Gillett
Centre for Construction Excellence که در سال 2011 و با مساحتی برابر با 17000 مترمربع ساخته شد، توسط Edward J. Cuhaci طراحی و میزبان 600 صندلی اضافی و فراهم کردن فضاهای بیشتری برای هزاران دانشجو در حیطه های مربوطه شد. این مجموعه که از قوانین مدیریت انرژی و طراحی محیط زیستی (LEED) پیروی می کند، به طور منحصر به فردی سبز می باشد و دارای گواهینامه Platinium است. این مجموعه همچنین دارای یک آزمایشگاه آموزشی برای انجام تخصصی ترین آزمایشات در زمینه پایداری ساخت و ساز می باشد. این تأسیسات جدید دارای ایستگاه اتوبوس و یک راه جدید ماشین رو به پردیس اصلی می باشد؛ و یک پل عبور پیاده نیز دارد، که 4 میلیون دلار هزینه برداشته است و از خیابان Woodroffe می گذرد.

انجمن دانشجویی robert C. Gillett در شب
این انجمن که در سال 2012 افتتاح شد، 10000 مترمربع مساحت دارد؛ و نتیجه تعامل میان کالج و انجمن های دانشجویی است. برخلاف بیشتر کالج های انتاریو، انجمن های دانشجویی کالج Algonquin خیلی از فعالیت های خدماتی از اداره تیم های ورزشی دانشگاه گرفته تا مدیریت Algonquin Fitness Zone را بر عهده دارند. تأمین فضاهای علمی و اجتماعی برای دانشجویان، هیئت مدیره SA طی مشاوره ای که با اعضایش داشت اعلام کرد، تخصیص دادن بخشی از درامد فعالیت های انجمن های دانشجویی مبلغی برابر با 30 میلیون دلار را برای انجمن های دانشجویی جدید فراهم کرده است. هیئت مدیره SA طی جلسه ای که با اعضایش داشت اعلام کرد که؛ به منظور تأمین فضاهای علمی و اجتماعی برای دانشجویان، بخشی از هزینه 30 میلیون دلاری را از سرمایه گذاری انجمن های جدید دانشجویی به دست آورده است. تشخیص اینگونه فرصت ها برای بهبود و تمرکز بر خدمات دانشجویی، هیئت مدیره کالج را متقاعد به افتتاح پروژه دیگری با 22 میلیون دلار سرمایه کرد.
مرکز Mobile Centre کالج Algonquin یک آزمایشگاه کامپیوتری است؛ که توسط Edward j. Cuhai طراحی شده است و در واقع یک محیط آموزشی تعاملی با فناوری پرویا و رایانش ابری به حساب می آید.

کالج هنرهای کاربردی و فناوری Algonquin
پردیس (Campus  (Waterfront Pembroke کالج Algonquin
این پردیس که در سال 2012 افتتاح شد، 9300 مترمربع مساحت دارد و فعالیت-های علمی 300 دانشجوی تمام وقت را پوشش می دهد. این مجموعه دارای یک ساختمان مدرن در منطقه Ottawa River ایالت انتاریو است. پردیس جدید waterfront به عنوان ساختمان جدید کالج و شهر Pembroke و کل منطقه Renfrew شناخته می شود. این تأسیسات جدید فرصتی برای رشد کالج و برآوردن نیاز بازارهای کاری کارفرمایان منطقه Renfrew به حساب می آید.

رشته های تحصیلی
تمرکز کالج Algonquin بر رشته های هنری، فناوری و ارتقاء تجربیات نظری و عملی دانشجویان است. بیشتر از 19000 دانشجوی تمام وقت، در بیش از 180 رشته این کالج تحصیل می کنند. 150 رشته تحصیلی، 18 برنامه کارآموزی و 16 برنامه تعاملی در این کالج ارائه می شود. بعضی از این رشته ها با دانشگاه Carleton و دانشگاه Ottawa در تعاملند.
رشته های مقطع کارشناسی کالج Algonquin از قرار زیر است:
• کارشناسی طراحی داخلی (افتخاری)
• کارشناسی تبلیغات (مدیریت زنجیره E_Supply)
• کارشناسی مهمانداری و مدیریت توریست (افتخاری)
• کارشناسی امنیت اجتماعی (افتخاری)
• کارشناسی فناوری اطلاعات – فناوری شبکه جهانی
• کارشناسی دانش پرستاری
• کارشناسی آموزش ابتدایی و توسعه جمعی (افتخاری)
• کارشناسی دانش ساختمانی (افتخاری)
پردیس Woodroffe کارکردی همه جانبه دارد؛ وجود استودیوی تلوزیونی با یک اتاق کنترل جانبی که در ساختمان N قرار دارد، این موضوع را ثابت می کند. این تشکیلات برای دانشجویان رشته خبرگذاری تلوزیونی تدارک دیده شده-است. از فارغ التحصیلان برجسته این رشته می توان به کارگردان سریال “24” و “Jon Casser” و همچنین کارگردان کمدی “Tom Green” اشاره کرد. این کالج استودیوس تلوزیونی دیگری نیز داشت، که اکنون محل برگذاری رشته تئاتر است. کالج Algonquin دارای یک ایستگاه رادیویی نیز هست، که توسط دانشجویان رشته خبرگذاری رادیویی اداره می شود. موج این رادیو CKDJ_FM می باشد. یک رادیوی اینترنتی به نام AIR_ Algonquin و همچنین AIR AM 1700 نیز که توسط گروه AM انتشار می یابد، از محصولات فرهنگی این کالج است.
پلکان شناور در ساختمان ACCE
رشته انیمیشن سازی کالج Algonquin یک دوره تخصصی سه ساله است، که بر انیمیشن سازی نمایشی چه در فرم 3D و چه نوع سنتی اش تمرکز دارد و مدرک دیپلم انیمیشن سازی ارائه می دهد. همچنین همه دانشجویان در طی این دوره کار با نرم افزار Toonbooms Harmony را فرامی گیرند. این رشته تحصیلی در سال 2009_2010، بیستمسن سالگرد افتتاحش را جشن گرفت و شعبه های خود در هند، چین، افریقای جنوبی، دبی، شیلی و … را معرفی کرد. مجموعه انیمیشن سازی کالج Algonquin در صنعت انیمیشن سازی سابقه ای طولانی دارد، و با 20 سال تجربه در این زمینه سرپرست دپارتمان انیمیشن-سازی به حساب می آید. از زمان افتتاح این رشته در کالج Algonquin، 93 درصد فارغ التحصیلان انیمیشن سازی این کالج موفق به کسب شغل در این حیطه شدند؛ که از آن جمله می توان به Trent Correy اشاره کرد، که در پروژه های انیمیشنی Zootopia با سه اسکار و Moana کار کرده است. انیمیشن های دانشجویی کالج Algonquin نیز، در انواع فستیوال های جهانی نظیر AWN TV دیده شده و در سال 2009 موفق به کسب جایزه ELAN برای بهترین فیلم شده اند.
رشته تحصیلی روابط عمومی کالج Algonquin یک دوره تخصصی دوساله با رائه مدرک دیپلم است، که دانشجویان مبلغ قابل توجهی درآمدزایی برای سازمان های داخلی John Howard Society، LiveWorkPlay و Harmony House Womens Shelter به ارمغان آورده اند. رشته روابط عمومی کالج Algonquin از سال 2009، مبلغ 300000 دلار صرف خیریه ها کرده است.
پردیس Pembroke به خاطر رشته های حیطه آموزش در فضای باز خود که از سراسر کانادا دانشجو می پذیرد، شناخته شده است. این رشته ها شامل: مکاشفه در فضای باز، مکاشفه علوم طبیعی در فضای باز و تکنسین جنگلداری می باشد. در سال 2012، یک پردیس جدید Waterfront در منطقه مرکزی Pembroke افتتاح شد.

کالج هنرهای کاربردی و فناوری Algonquin

پردیس های بین المللی
کالج Algonquin دارای 5 پردیس بین المللی در بخش اشتراکی ساحل بین-المللی است:
• دانشگاه بین المللی Manav Rachna (MRIU)- Faridabad، هند
• کالج Algonquin (Orient Education Services Co)_ AL_ Naseem, Jahra، کویت
• (Hotelski Education Centre (HEC  در Montenegro
• (Jiangsu Maritime Institute (JMI در Nanjing چین

روسای کالج Algonquin

نام دوره ریاست
Dr. Fredrick Rosser 1967-1969
Dr. Gerald Maher 1969-1973
Dr. Laurent Isabelle 1973-1982
Dr. Brian Ash 1982-1984
Philip Killeen 1984-1995
Dr. Robert Gillett 1996-2012
Dr. Kent MacDonald 2012-2014
Cheryl Jensen 2014 تا کنون

تعاملات دانشگاهی
کالج Algonquin دارای تعاملات دانشگاهی با دانشگاه های منتخب و به منظور ارائه مدارک اشتراکی است. این رشته ها شامل: کارشناسی فناوری اطلاعات – رسانه های دوجانبه و طراحی مشترک با دانشگاه Carleton، فناوری اطلاعات – فناوری شبکه جهانی مشترک با دانشگاه Carleton و کارشناسی دانش پرستاری مشترک با دانشگاه Ottawa. تحصیل در هر یک از دانشگاه های وابسته به Algonquin مورد تأیید این کالج است. این کالج همچنین با مؤسسات فراوانی جهت ارائه دوره های تخصصی کوتاه مدت به دانشجویان، در تعامل است.
در 16 فوریه سال 2017، کالج Algonquin اعلام کرد که، یک تعامل جدید با بیمارستان Ottawa در رشته تحقیقات سلامت بنیان، نوآوری و آموزش ایجاد کرده است. این تعامل توسط رئیس کالج Cheryl Jensen و معاونش مرکز تحقیقاتی بیمارستان Ottawa صورت گرفت؛ و هدفش تمرکز بر سلامت دیجیتال، آموزش کلینیکی و درمان زیستی بود. این تعامل 5 ساله در نظر گرفته شده است.
کالج Algonquin همچنین تعاملی با Shopify بویژه Shopify U با ارائه رشته طراحی گرافیکی دارد؛ که بموجب آن دانشجویان می توانند در مؤسسه Shopify در مرکز شهر Ottawa شرکت کرده و تجربیات و آموزه های جدیدی در زمینه کسب و کار داخلی کسب کنند.
کالج Algonquin چندین برنامه مشترک با کشورهای سراسر دنیا نیز برای انتقال دانشجو از طریق رشته های فنی و آموزشی دارد.

کالج هنرهای کاربردی و فناوری Algonquin

بورسیه
کالج Algonquin به پروژه Hero یا قهرمان که یک برنامه بورسیه دانشجویی با سرپرستی Rick Hillier و برای کشته شدگان نیروی ارتش کانادا است، پیوسته است.
دولت کانادا بوسیله Indigenous Bursaries Search Tool لیستی از بورسیه، سهمیه و کمک هزینه را به منظور حمایت از بخش تحصیلات تکمیلی در اختیار دانشجویان قرار می دهد. بورسیه هایی که شامل حال بومی های این منطقه، بومیان کانادایی و دورگه ها می شود، از قرار زیر است: بورسیه Peter Wintonick، کمک هزینه دانشجویی Ottawa Police Services Thomas G. Flanagan و بورسیه MKI Travel and Hospitality.

ارتش
دیپلم در رشته انلاین دانش و هنرهای رزمی (DMASc) برای غیراستخدامی های (NCMs) نیروی ارتش کانادا و به صورت تعاملی با OntarioLearn  دانشجویان کالج Algonquin، RMC و آکادمی Canadian Defence ارائه می شود. تحت پیمانی که توسط RMC و کالج Algonquin امضاء شده است، تمام دارندگان مدرک دیپلم می توانند برای کارشناسی دانش و هنرهای رزمی درخواست پذیرش بفرستند.
در سال 2006، کالج Algonquin توسط (Canadian Forces Support Training Group (CFSTG  رویکرد شرکت در رشته های آموزشی موردنیاز نیروی ارتش کانادا یا Canadian Forces Geomatics Technician را پیش گرفت. هدف از این عملکرد، افزایش تعداد فارغ التحصیلان CF از مدرسه ارتش Mapping بود. دانشجویان رشته تکنسینی Geomatics کسب گواهینامه رشته Geomatics در سطح کالج بود. کالج Algonquin همچنین دیپلم تکنسینی Geomatics را به دانشجویانی که موفق به گذراندن دوره آن شده-اند، و حداق نمره قبولی را کسب کرده اند، ارائه می دهد.

ورزش
نام تیم ورزشی کالج Algonquin، Algonquin Thunder است. Thor نماد خوش شانسی کالج Algonquin است. این کالج عضو OCAA و CCAA می باشد. تیم های ورزشی این کالج در شش رشته در سطح CCAA فعالیت می کنند. تیم-های دخترانه و پسرانه بسکتبال، فوتبال و والیبال کالج Algonquin، می توانند به عنوان عضوی از CCAA در رقابت های کشوری شرکت کنند. انجمن های دانشجویی Algonquin حامی مالی این تیم ها هستند.

کالج هنرهای کاربردی و فناوری Algonquin

نویسنده: پیام پاک مهر


فرم های ارزیابی رایگان

error: Content is protected !!