دانشگاه (Simon Fraser (SFU

فهرست مطالب

دانشگاه Simon Fraser) SFU)، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در British Columbia کانادا است، که دارای سه پردیس می باشد: پردیس Burnaby (پردیس اصلی)، پردیس Surrey و پردیس Vancouver.
پردیس اصلی Burnaby که 170 هکتار مساحت دارد و در منطقه Burnaby Mountain قرار گرفته، حدود 20 کیلومتر با مرکز شهر Vancouver فاصله دارد؛ در سال 1965 با بیش از 30000 دانشجو و 950 کارمند تأسیس شده است. پردیس Burnaby در مناطق Squamish، Tsleil_Waututh ، Musqueam و Kwikwetlem قرار دارد؛ پردیس Vancouver در مناطق Squamish، Tsleil_Waututh و Musqueam قرار دارد ؛ و پردیس Surrey در مناطق Kwiketlem، Musqueam، Katzie، Kwantlen، Qayqayt و Sto:Lo قرار گرفته است.
رشته های کارشناسی و کاردانی ددانشگاه Simon Fraser در دوره های یک ساله با سه ترم تحصیلی ارائه می شوند؛ و این مورد دانشگاه را به تنها دانشگاه کانادایی تبدیل کرده است، که در رقابت های (National Collegiate Athletic Association (NCAA شرکت می کند. SFU اولین دانشگاه تحقیقاتی کانادا است که موفق به کسب اعتبارگذاری U.S (که این اعتبار را در سال 2016 بدست آورد) و اعتبارگذاری Northwest Commission کالج ها و دانشگاه ها شده است.

دانشگاه Simon Fraser (SFU)

دانشگاه امروزی
در 1 سپتامبر سال 2010، Andrew Petter به ریاست دانشگاه Simon Fraser منصوب شد. پیش از آن، دکتر Michael Stevenson از سال 2000 تا 2010 این مقام را داشت.
در سال 2009، دانشگاه Simon Fraser به اولین دانشگاه کانادایی عضو National Collegiate Athletic Association تبدیل شد. با شروع سال تحصیلی 2011-2012، این دانشگاه در NCAA Division 2 Great Northwest Athletic Conference GNAC شرکت کرد و در حال حاضر 19 تیم Simon Fraser Clan عضو NCAA هستند.
دانشگاه Simon Fraser بالاترین تعداد انتشارات را در میان دانشگاه های جامع کانادا دارد و اساتید آن در بالاترین جایگاه ها در رقابت های Natural Sciences and Engineering Research Council  NSERC و (Social Sciences and Humanities Research Council (SSHRC  قرار دارند. در سال 2007، دانشگاه برنامه Dual and Double Degree را با همکاری دانشگاه های داخلی ارائه داد؛ که شامل: مدرک علوم محاسباتی دوگانه با مشارکت دانشگاه Zhejiang در چین و کارشناسی دوگانه هنر در مشارکت با دانشگاه Monash می باشد.
در 9 سپتامبر سال 2015، دانشگاه Simon Fraser پنجاهمین سال تأسیس خود را جشن گرفت. در طی این 50 سال، دانشگاه 130000 دانشجو را پذیرفته است.

علمی
8 دانشکده در دانشگاه Simon Fraser وجود دارد:
• دانشکده علوم کاربردی
• دانشکده هنر و علوم اجتماعی
• مدرسه کسب و کار Beedie
• دانشکده ارتباطات، هنر و فناوری
• دانشکده آموزش
• دانشکده محیط زیست
• دانشکده علوم سلامت
• دانشکده علوم

دانشگاه Simon Fraser (SFU)

کارشناسی
در سال تحصیلی 2010-2011 دانشگاه Simon Fraser، 29697 دانشجوی کارشناسی داشتغ که 14911 نفر از آنها تمام وقت و 14786 نفرشان نیمه وقت بودند. در سال های اخیر این دانشگاه چنان توسعه یافته است، که جمعیت فارغ-التحصیلانش به 100000 نفر رسیده است. این دانشگاه دارای 946 مدرس و 3403 کارمند می باشد. در ترم پاییز سال 2012، تعداد 4269 دانشجوی بین المللی که حدود 17 درصد از کل دانشجویان را تشکیل می دادند، در این دانشگاه ثبت نام کردند. این رقم در میان دانشگاه های کانادا، بالاترین مقدار است. بیشتر این دانشجویان بین المللی (60 درصد) از چین، هنگ کنگ (6 درصد) و کره شمالی (6 درصد) می آیند. دانشجویان مقطع کارشناسی این دانشگاه با عنوان Simon Fraser Student Socity SFSS می آیند.

کارشناسی ارشد
دانشگاه Simon Fraser بیش از 5000 دانشجوی را در طیف رشته های تمام وقت و نیمه وقت می پذیرد. دانشجویان بین المللی 20 درصد از این تعداد را شامل می-شوند؛ که 30 تا 40 درصد آنها در رشته های علوم و تکنولوژی تحصیل می کنند. یک انجمن اجتماعی دانشجویی از این دانشجویان پشتیبانی می کند.

تحصیلات پیوسته
دانشگاه Simon Fraser دوره هایی برای دانشجویان بزرگسال نیز ارائه می دهد. در سال 2016 این دانشگاه بیش از ۳۰۰ دوره و ۲۷ گواهینامه پایان دوره و همچنین دیپلم هایی به صورت آنلاین و یا نیمه وقت به برنامه هایش اضافه کرد؛ که در پردیس-های Vancouver و surrey ارائه می شوند. تحصیلات پیوسته همچنین یک دوره تکمیلی نیمه وقت با عنوان SFU NOW or Weekend برای تشویق بزرگسالان برای اخذ مدرک کارشناسی به گزینه هایش اضافه کرد.

انجمن های کارمندی
دستیاران آموزش، متصدیان تدریس، دستورالعمل های اجلاسی و دستورالعمل های مربوط به زبان در دانشگاه Simon Fraser دارای انجمن هستند. انجمن Teaching Support Staff Union TSSU، به صورت مستقل فعالیت می کند. اساتید و مدرسان دانشگاه عضو انجمن اساتید هستند. کارمندان دانشگاه عضو (Canadian Union of Public Employees (CUPE، انجمن مدیران و کارمندان ارشد (APSA) یا Polyparty می باشند. تعدادی از منصب ها مانند کارمندان نیروی انسانی و یا مدیران رده پایین عضو این انجمن ها نیستند.
در زمان ریاست کنونی دانشگاه Andrew Petter، مدیران Simon Fraser شاهد شکایات و نظرات منفی شدند. در طول این دوره اخیر هر دوی TSSU و CUPE داخلی 3338، در دسته فعالیت های شغلی دسته بندی شدند و BC Labour Relations Board دریافت که مدیران دانشگاه Simon Fraser با CUPE Local در وضعیت بدی قرار دارند. تعدادی از شکایات در مورد حقوق های پرداخت-نشده (در پاییز سال 2013، 18 درصد از اعضای TSSU گزارش کردند که، حقوقشان را به موقع دریافت نکرده اند؛ تعدادی نیز هنوز هیچ دستمزدی نگرفته اند) و همچنین بیمه سلامت دانشجویان بین المللی که با هزینه ای دو برابر قبل و 3 ماه تأخیر در اختیارشان قرار می گرفت، بود.

دانشگاه Simon Fraser (SFU)

رده بندی
رده بندی دانشگاهی
رده بندی جهانی
301-400 ARWU World
264 QS World
251-300 Times World
288 U.S News & World Report Global
رده بندی در سطح کانادا
13-18 ARWU National
11 QS National
11-14 Times National
12 U.S News & World Report National
1 Macleans Comprehensive
9 Macleans Reputation

دانشگاه Simon Fraser در شمار بسیاری از رده بندی های سطح آموزش عالی شرکت کره است. در سال 2018، Academic Ranking of World Universities (ARWU) به این دانشگاه رتبه 301 تا 400 جهان و 13 تا 18 کانادا را اعطاء کرد. در سال 2019، رده بندی Times Higher Education World University به دانشگاه Simon Fraser رتبه 251 تا 300 جهان و 11 تا 14 کانادا را اختصاص داد. رده بندی QS World University ، این دانشگاه را در جایگاه 264 جهان و 11 کانادا قرار داد. بر اساس U.S. News & World Report سال 2019، دانشگاه Simon Fraser در رده 288 جهان و 12 کانادا قرار گرفت. رده بندی Macleans نیز در سال 2019 رتبه اول دانشگاه های جامع و رتبه نهم دانشگاه های کانادا را به این دانشگاه اختصاص داد. دانشگاه Simon Fraser با وجود اینکه از سال 2006 از شرکت در تحقیقات رده بندی Maclean انصراف داده است، اما باز هم در رده های بالا این سنجش قرار دارد.
این دانشگاه همچنین در تعدادی رده بندی که میزان استخدامی فارغ التحصیلان دانشگاه ها را ارزیابی می کنند، شرکت می کند. در رده بندی اشتغال پذیری QS سال 2019، این دانشگاه رتبه 301 تا 500 جهان و 10 تا 17 کانادا را کسب کرد.

دانشگاه Simon Fraser (SFU)

 

تحقیقات
در سال 2017، دانشگاه Simon Fraser یک سرمایه تحقیقاتی (سرمایه خارجی برای انجام تحقیقات) 138.964 میلیون دلاری دریافت کرد؛ که هفدهمین سرمایه-گذاری بزرگ کانادا به حساب می آمد. در همان سال میانگین سرمایه گذاری های خارجی بخش تحقیقات برای اساتید دانشگاه 156300 دلار بود، در حالیکه متوسط این سرمایه گذاری برای دانشجویان کارشناسی 30900 دلار بود .
تحقیقات دانشگاه Simon Fraser در چندین رده بندی دانشگاهی کتاب سنجی، که از آنالیز استشهادی برای ارزیابی تأثیر یک دانشگاه بر نشریات علمی استفاده می کند، مورد توجه قرار گرفته است. در سال 2018 رده بندی Performance Ranking of Scientific Papers for World University، دانشگاه Simon Fraser را در رده 335 جهان و 14 کانادا قرار داد. در رده بندی University Ranking by Academic Performanes سال تحصیلی 2018-2019، این دانشگاه موفق به کسب رده 362 جهان و 15 کانادا شد.
دانشگاه Simon Fraser همچنین، با دانشگاه ها و آژانس های فراوانی در زمینه تحقیقات همکاری می کند. این همکاری شامل؛ Bamfield Marine Station که مرکز اصلی آموزش و تحقیق در زمینه زیست شناسی دریایی است، TRIUMF که یک شتاب دهنده پرقدرت در زمینه فیزیک و شیمی بنیادی است، می باشد. این دانشگاه همچنین با مؤسسه Great Northern Way Campus Ltd در Vancouver و در زمینه تحقیقات مشارکت می کند. در مارچ سال 2006، دانشگاه Simon Fraser یک قرارداد همکاری با یک کالج خصوصی برای دانشجویان بین المللی امضاء کرد، تا بتوانند در پردیس Burnaby ساکن شوند. این کالج جدید Fraser International College نام گرفت، که به صورت Multi Tenant Facility (که اکنون ساختمان Discovery شماره 2 نام دارد) بود، در Discovery Parks Trust SFU قرار داشت و پس از اینکه این مکان دوباره به دانشگاه Simon Fraser تعلق گرفت، به ساختمان Discovery شماره 1 منتقل شد. گروه تحقیقاتی MODAL متعلق به این دانشگاه، با چندین دانشگاه کانادایی و سازمان های هنری در زمینه تحقیقات گسترده حیطه هنر با تأکید بر بررسی یادگیری و اشتغال هنری همکاری می کند.

دانشگاه Simon Fraser (SFU)

پردیس ها (Campus)
دانشگاه Simon Fraser سه پردیس دارد، که هرکدام از آنها در بخش های مختلف Greater Vancouver واقع شده اند. پردیس اصلی این دانشگاه در Burnaby بر فراز کوه Burnary Mountain قرار دارد. پردیس Vancouver شامل چندین ساختمان در مرکز شهر Vancouver است و پردیس Surrey نیز در مرکز Central city Shopping Centre قرار دارد.
پردیس مرکز شهر در سال های اخیر توسعه یافته است و چندین ساختمان دیگر مثل Segal Graduate School of Business به تشکیلاتش افزوده است. در سپتامبر سال 2010، دانشکده هنر دانشگاه Simon Fraser به Woodwards منتقل شد و به مرکز هنری Goldcorp لقب گرفت.
هر سه پردیس دانشگاه Simon Fraser دارای وسایل نقلیه عمومی هستند. پردیس Vancouver از ایستگاه Waterfront SkyTrain استفاده می کند، در حالیکه پردیس Surrey از پردیس Surry Central SkyTrain راه دارد. پردیس Burnaby توسط خط اتوبوس پرسرعت به Production Way_University، Burquitlam و sperling_Burnaby Lake راه دارد.

پردیس Burnaby
پردیس اصلی دانشگاه Simon Fraser بر فراز کوه Burnaby با آسانسوری به ارتفاع 365 متر قرار دارد، بطوریکه رود Burrard در شمال از این پردیس قابل مشاهده است. عمده دپارتمان های دانشگاه در این پردیس قرار گرفته اند. کتابخانه این پردیس W. A. Bennett نام دارد، که از روی یک مقام اجتماعی British Coloumbia که مؤسس آن است، نامگذاری شده است. این پردیس همچنین دارای دو مجموعه ورزشی Lorne_Davis و Chancellor می باشد. یک استخر سرپوشیده بزرگ نیز در مجموعه Lorne_Davis قرار دارد. به دلیل انتقال دانشکده هنرهای معاصر به Woodward، سالن تئاتر پردیس Burnaby خالی شد. در قلب این پردیس، موزه باستان شناسی و قوم شناسی و سه گالری هنری قرار دارد. این پردیس در طی سال های گذشته جوایز متعددی از قبیل؛ مدال طلای مسابقات Lietenant-Governor سال 2009 در باستان شناسی و جایزه Royal Architectural از Prix Du Xxe Siecle کانادای سال 2007 را کسب کرده است.
پردیس Burnaby دارای رشته ساختمان هایی در دامنه کوه Burnaby و از شرق تا غرب (جاییکه شهرک University قرار دارد) است، که 170 هکتار مساحت دارد. این پردیس شامل ساختمان های زیر می باشد:
• مجتمع WMC West Mall
• مجتمع Lorne Davies Gym
• مجتمع Chancellors Gym
• مجتمع Convocation Mall
• مرکز Halpern
• مرکز Maggie Benston MBC
• تئاتر SFU
• مرکز فیتنس، استخر و باشگاه
• Robert C. Broen Hall RCB
• Academic Quadrangle AQ
• مرکز علوم Shrum SSC
o SSC Biology B
o SSC Biomedical Physiology and Kinesiology K
o SSC Chemistry
o SSC Physics
• ساختمان علوم south SSB
• ساختمان علوم کاربردی (ASB)
• ساختمان آموزش (EB)
• مجتمع علوم و فناوری (TASC) شماره 1
• مجتمع علوم و فناوری (TASC) شماره 2
• Blusson Hall BLU
• Saywell Hall ASSC
• مجموعه علوم و ستاره شناسی Trottoer

دانشگاه Simon Fraser (SFU)

کتابخانه ها، آرشیو، موزه ها و گالری ها
از میان سه کتابخانه دانشگاه Simon Fraser، بزرگترین آنها کتابخانه W.A.C Bennett در پردیس Burnaby قرار دارد و بیش از 2 میلیون کتاب، 63000 مجله الکترونیکی و 6000 مجله چاپی دارد. بنابر تصویب نامه توسعه UniverSity، همه اعضاء می توانند از این کتابخانه استفاده کنند.
این دانشگاه همچنین یک موزه باستان شناسی و قوم شناسی دارد، که آثاری را از موزه Royal British Columbia در Victoria به امانت گرفته است. بخش از آثار این موزه نیز توسط دانشجویان خلق می شود، که به عنوان بخشی از دوره تحصیلیشان در دپارتمان باستان شناسی به حساب می آید. کلکسیون های باستانی فراوانی توسط دانشجویان، کارمندان و اساتید در این موزه قرار گرفته است.
بخش مجموعه کتاب های دیجیتالی کتابخانه های دانشگاه، با دسترسی به اینترنت آرشیو نسخه های چاپی را به دیجیتال تبدیل می کند. برای مثال، مجموعه هایی چون Harrison Browns Xian Incident و تاریخ British Columbia و کانادای غربی و همچنین اسنادی از Russion Empire که توسط John Keenlyside به Saskatchewan و سپس به British Columbia تبدیل شدند. دیگر مجموعه شاخص این دانشگاه Vancouver Punk است، که بیش از 1200 پوستر شامل؛ عکس، دستنوشته، آثار هنری، کلکسیون تمبرهای پستی British Columbia و بیش از 9800 کارتون دیجیتالی از روزنامه های کانادایی می باشد.
گالری های هنری دانشگاه Simon Fraser شامل: گالری SFU در پردیس Burnaby (سال تأسیس 1970)، گالری هنری Audain در مرکز Goldcorp پردیس Vancouver (سال تأسیس 2010) و گالری Teck در مرکز Harbour در Vancouver (سال تأسیس 1989). گالری های SFU میزبان مجموعه های هنری دانشگاه Simon Fraser هستند، که در کل شامل بیش از 5500 اثر هنری داخلی متعلق به قرن گذشته می باشد.
مرکز Bill Reid برای Northwest Coast Art Studies در دانشگاه Simon Fraser شامل 50000 شی، تصویر دیجیتالی و اسناد دیجیتالی می باشد، که تمدن، هنر و تاریخ بومیان منطقه Northwest Coast را به نمایش می گذارد. این مجموعه همچنین شامل: نقاشی، طراحی و عکس می باشد.

دانشگاه Simon Fraser (SFU)

خوابگاه ها
دانشگاه Simon Fraser برای 1766 دانشجوی SFU و FIC در 6 منطقه مختلف خوابگاه دارد، که در واقع همه آنها در نیمه غربی پردیس واقع شده اند.
• The Towers (که رسماً در سال 2004 افتتاح شد) شامل سه ساختمان می-باشد، که یکی از آنها یک هتل 14 اتاقه است و Simon Hotel نامیده می-شود.
• McTaggart_Cowan Hall (که در سال 1985 ساخته شده است)، و سک ساختمان با بافت سنتی است.
• Shell House (که در سال 1967 ساخته شده است)، و بافت سنتی دارد.
• مجتمعThe Townhouse (که در سال 1993 ساخته شده است)، دارای سه طبقه و 99 واحد است که هر واحد 4 دانشجو را در خود جای می دهد.
• Hamilton Hall (ساخت سال 1993 و بازسازی سال 2009)، یک ساختمان سبک استودیویی است و مختص دانشجویان کارشناسی می باشد.
• Louis Riel House (سال ساخت: 1969)، یک ساختمان آپارتمان طور است، که برای دانشجویان متأهل ساخته شده بود و علی رغم تلاش های فراوان در سال 2015 به علت کپک و نم تعطیل شد.

UniverSity
این مرکز در دامنه کوه های Burnaby قرار دارد و در مجاورت دانشگاه Simon Fraser می باشد. این مرکز برنده 7 جایزه به خاطر برنامه های پایداری و توسعه محیط-زیست شده است. همانطور که Arthur Erickson و Geoffrey در سال 1963 پیش بینی کردند، منطقه مجاور دانشگاه تا سی سال بعد هیچ تغییری نکرد و ساخت-وسازی در آن صورت نگرفت. تا اینکه در سال 2000، زمانیکه دانشگاه Simon Fraser شروع به ساخت یک خوابگاه جدید و مرکز تجاری 81 هکتاری در پردیس کرد. در سپتامبر 2011، تقریباً 3000 نفر در UniverSity زندگی می کردند. بخش تجاری این منطقه اینک دارای رستوران ها، فروشگاه ها و یک بازار 2000 مترمربعی به نام Nester Market می باشد. یک مدرسه ابتدایی نیز به نام University Highlands Elementary در 1 سپتامبر سال 2010 در این منطقه افتتاح شد. چندین خوابگاه جدید در این منطقه در دست ساخت هستند، که از آن میان می توان به خوابگاه 12 طبقه Highrise در قلب مجموعه UniverSity اشاره کرد.

پردیس Surrey
پردیس Surrey شامل 2 ساختمان می باشد که در Whalley/City Centre، Surrey، BC قرار گرفته اند.
ساختمان اصلی بخش از Central City می باشد و یک مجموعه باستان شناسی مجاور ایستگاه قطار Surrey Central است. این ساختمان در سال 2002 و به منظور انتقال دانشجویان و رشته های دانشگاه فناوری British Columbia که توسط دولت ایالتی تعطیل شده بود، تأسیس شد. این ساختمان بعدها توسعه یافت و میزبان رشته های تحصیلی دانشگاه Simon Fraser نیز شد. مجتمع Central City توسط Bing Thom معمار ساخته و در سال 2006 افتتاح شد. کتابخانه Fraser، یک شعبه از کتابخانه SFU است، که در این پردیس قرار دارد و تنها شعبه دارای سالن بازی و تجهیزات هنری و فناوری مورد نیاز دانشجویان می باشد.
یک ساختمان 5 طبقه مجزا نیز در 25 آپریل سال 2019 در همان خیابان مجتمع Central City افتتاح شد. این ساختمان 20458 متر مربعی محل برگزاری رشته Sustainability Energy Engineering (SEE) است و آزمایشگاه، کلاس درس، سالن کنفرانس و فضاهای اداری را در اختیار 440 دانشجو قرار می دهد.

پردیس Vancouver
این پردیس در دهه 1980 با کلاس های درس داخل شهر تأسیس شد. این اولین دانشگاه با کلاس های درسی در منطقه شهری بود. سرمایه ساخت این پردیس از بخش خصوصی تدمین شد. این پردیس 4 ساختمان دارد که عمدتاض در مرکز شهر واقع شده اند: مرکز Harbour، مرکز Morris J Wosk، دانشکده کسب و کار Segal Graduate و هنرهای معاصر SFU در ساختمان Woodward. ساختمان اصلی این پردیس یعنی Harbour Centre که در 5 می 1989 رسماً افتتاح شد، نتیجه بازسازی دپارتمانی وقفی بود. امروزه این پردیس، هر ساله به 70000 نفر خدمات می دهد. تقریباً 10000 دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد در دوره ها و رشته-های تحصیلی مختلف در مرکز شهر پذیرش می شوند. کتابخانه Belzberg نیز در این پردیس قرار دارد.
در سپتامبر سال 2010، مجموعه هنرهای معاصر SFU به ساختمان Woodward پردیس Vancouver منتقل شد و مرکز هنری Goldcorp نام گرفت. تشکیلات جدید SFU بخشی از پروژه Woodwards است که 12077 متر مربع مساحت دارد. این مجموعه امکان پذیرش دانشجویان بیشتری را در زمینه های فرهنگی و در مجموعه تئاتر Milton Wong Experimental، سالن های نظارت، استودیوهای صدا و گالری های هنری فراهم کرده است.

زندگی دانشجویی و ورزشکاران

دانشگاه Simon Fraser (SFU)

زندگی دانشجویی
روزنامه The Peak در مدت کوتاهی پس از افتتاح دانشگاه، شروع به کار کرد. ایستگاه رادیویی CJSF_FM نیز متعلق به این دانشگاه است و خبرگزاری 90.1 FM برای Burnaby و جوامع پیرامونش به صورت آنلاین در آدرس WWW.cjsf.ca و یا در موج 39.9 FM برنامه تهیه می کند. دانشجویان Simon Fraser دارای بیش از 300 انجمن و باشگاه هستند. پردیس های مختلف این دانشگاه، Terry Fox Run، Gung Haggis Fat Choy، clubs Week و رویدادهای فرهنگی دیگری را برگزار می کنند. برنامه Tau Chapter of Phrateres، که یک باشگاه خدمات اجتماعی غیر اجرایی است در سال 1966 تأسیس شده است. بین سال های 1924 و 1967، 23 شعبه از انجمن Phrateres در دانشگاه های امریکای شمالی تأسیس شد، که شعبهTheta در دانشگاه British Columbia یکی از آنهاست.

سازمان های خصوصی
شش سازمان خصوصی بازوهای دانشگاه Simon Fraser را تشکیل داده اند، که هیچکدام از آنها پیرو تصویب نامه دانشگاه که در سال 1966 تأسیس شد، نیستند.
انجمن های برادری شامل موارد زیر می باشد:
• انجمن ملی Phi Kappa، شعبه Omega Epsilon
• انجمن بین المللی Delta Kappa Epsilon، شعبه Tau Beta

انجمن های خواهری شامل موارد زیر است:
• انجمن خواهری Kappa Beta Gamma، شعبه Alpha Gamma
• انجمن خواهری ملی Delta Alpha Theta، شعبه Beta
• انجمن خواهری بین المللی Alpha Pi Phi، شعبه Eta
• انجمن خواهری بین المللی Tau Sigma Phi، شعبه Epsilon

انجمن های مشارکتی تخصصی نیز شامل موارد زیر است:
• انجمن پیش پزشکی بین المللی Phi Delta Epsilon، شعبه CAN Beta
• Alpha Kappa Psi، انجمن کسب و کار تخصصی

دانشگاه Simon Fraser (SFU)

نویسنده: پیام پاک مهر


فرم های ارزیابی رایگان

 

error: Content is protected !!