دانشگاه پلی تکنیک Kwantlen

فهرست مطالب

دانشگاه پلی تکنیک Kwantlen که به KPU معروف است، یک دانشگاه پلی تکنیک دولتی است، که در ایالت British Columbia واقع شده است و دارای پردیس های در؛ Newton، Richmond، Cloverdale، Whalley و Langley می باشد. این دانشگاه یکی از بزرگترین مؤسسات این ایالت است، که بیش از 20000 دانشجو و 1400 عضو هیئت علمی دارد. دانشگاه پلی تکنیک Kwantlen ارائه دهنده مدرک در مقاطع کارشناسی، کاردانی، دیپلم، گواهینامه، کارآموزی و تقدیر نام می باشد. این دانشگاه به صورت گسترده ای در رشته های کارشناسی و همینطور ارائه دوره های کارآموزی در رشته های وابسته به شغل و تکنیکی از قبیل؛ آموزش وابسته به شغل برای متخصصان و نیروی کار حیطه مهندسی، مدیریت کسب و کار، پرستاری، داروسازی، معماری و جرم شناسی فعالیت می کند.

 

دانشگاه پلی تکنیک Kwantlen

دانشگاه پلی تکنیک Kwantlen، در سال 1981 و به عنوان کالج Kwantlen به منظور پاسخ به نیاز شهر Fraser Valley به توسعه آموزش وابسته به شغل تأسیس شد. در سال 1995، این مؤسسه تبدیل به کالج_دانشگاه شد. در سال 2008، دولت ایالتی اعلام کرد، که تصویب نامه دانشگاهی این مؤسسه را به عنوان دانشگاه پلی تکنیک معرفی کرده است. در می سال 2008 قانون این ایالت نام Kwantlen را از کالج_دانشگاه به دانشگاه پلی تکنیک تغییر داد و در 1 سپتامبر 2008 این مؤسسه کارش را به عنوان دانشگاه پلی تکنیک Kwantlen شروع کرد.
در 24 اکتبر سال 2008، دانشگاه پلی تکنیک Kwantlen عضو اتحادیه دانشگاه ها و کالج های کانادا (AUCC) شد. این دانشگاه همچنین عضو انجمن بین المللی دانشگاه ها (IAU)، کالج ها و مؤسسات کانادا (CLCan)، انجمن دانشگاه های مشترک المنافع (ACU)، نمایندگان کانادا در آموزش بین المللی (CBIE) و جمعیت دانشگاه های کانادا (CUP) می باشد.
رده بندی The Global and Mail Canadian University Report، دانشگاه پلی تکنیک Kwantlen را در میان مؤسسات اموزش عالی کانادا و براساس آموزش و یادگیری، شرایط اشتغال به کار و رضایت دانشجویان در رتبه A تا B قرار داد. همچنین National Survey of Student Engagement این دانشگاه را، بر اساس فعالیت های مشارکتی دانشجویان، آموزش تجربی و کیفیت آموزش جزء بهترین های کانادا معرفی کرد.

تاریخچه تأسیس
کالج Kwantlen در سال 1981 از کالج Douglas جدا شد. 200 پیشنهاد برای نامگذاری این مؤسسه جدید در منطقه Fraser وجود داشت. عنوان Kwantlen با تصمیم Stan McKinnon برنده شد. این نام از روی قبیله Kwantlen که در مکان استقرار دانشگاه زندگی می کرده اند، گرفته شده است. از رئیس این قبیله Joe Gabriel برای این نامگذاری اجازه گرفته شد.
دولت ایالتی تمام تلاشش را برای افزایش رشته های تحصیلی که در British Columbia ارائه می شدند، می کرد. از این رو، از سال 1988 به بعد 5 کالج این ایالت اجازه ارائه مدرک کارشناسی را دریافت کردند. این 5 کالج؛ Cariboo، Fraser Valley، Kwantlen، Malaspina و Okannagan بودند، که بعدها کالج_دانشگاه نام گرفتند. این کالج ها در ابتدا زیر نظر دانشگاه های ایالت فعالیت می-کردند. در سال 1995، این 5 کالج اجازه ارائه مدرک به طور مستقل را پیدا کردند. همچنین در سال 1995 تصویب نامه دانشگاهی ایالت British Columbia، مؤسسه Kwantlen را دانشگاه_کالج Kwantlen نامید.

دانشگاه پلی تکنیک Kwantlen

توسعه و رشد
تبدیل شدن به دانشگاه
در سال 2005، دانشگاه_کالج Kwantlen وارد چالشی برای متقاعد کردن سران ایالت، مقامات مهم و مدیران ارشد به منظور تبدیل شدن به دانشگاه شد. برداشتن لغت کالج از نام این مؤسسه، نیازمند اثبات مواردی به ایالت British Columbia بود. به این منظور، Kwantlen ملزم به ایجاد تغییرات زیر می بود:
• افزایش قابلیت دانشگاه برای ارتقاء سطح آموزشی و علمی ایالت در محدوده امریکای شمال
• داشتن منافع علمی و اموزشی برای منطقه رو به رشد Fraser و کمک به ایالت در رشد و توسعه طولانی مدت
در سال 2007، Murray Coell وزیر آموزش عالی و فناوری و تحقیقات، با راهنمایی مشاور مخصوص خود Geiff Plant و در گزارشی که در Campus 2020 منتشر شد، توصیه کرد که Kwantlen قابلیت تبدیل شدن به دانشگاه را دارد.
در 22 آپریل سال 2008 استاندار British Columbia، آقای Gordon Campbell اعلام کرد که Kwantlen به دانشگاه پلی تکنیک Kwantlen تبدیل می شود. در 22 آپریل 2008، دولت ایالتی نیز اطلاع داد که دلیل تبدیل Kwantlen به دانشگاه پلی تکنیک، قابلیت این مؤسسه در ارائه دوره های علمی و آموزشی متنوع می باشد. در 29 می 2008 این مؤسسه رسماً به دانشگاه پلی تکنیک Kwantlen تغییر نام داد.

عضویت AUCC
در 24 اکتبر سال 2008، KPU رسماً عضو انجمن دانشگاه ها و کالج های کانادا (AUCC) شد.
اگرچه AUCC یک انجمن مورد تأیید رسمی دولت نیست، اما استانداردهای عضویت و شرایط برای عضویت در آن، دانشجویان را قادر به ادامه تحصیل در مقاطع بالا در کلیه دانشگاه های کانادا و جهان می کند.

پردیس ها (campus)
پردیس های دانشگاه پلی تکنیک Kwantlen همگی در منطقه Lower Mainland ایالت British Columbia قرار داردند:
• Surrey در مرکز Newton Town Centre، Cloveradale و City Centre
• Richmond
• و Langley

(KPU Tech (Cloverdale
KPU Tech که پیش تر KPU Cloverdale نامیده می شد، دومین پردیس جدید از میان 5 پردیس Kwantlen است، که در آپریل سال 2007 تأسیس شده است. این پردیس جدید جایگزین پردیس قدیمی Newton شد که، میزبان رشته های کارآموزی بود. ساختمان این پردیس به عنوان LEED Gold شناخته می شود و میزبان رشته های کارورزی و تکنیکی؛ خدمات کاربردی، خدمات اتوماتیک، قالیبافی، نعلبندی، قطعات یدکی سازی، ساختمان سازی، انبارداری، جوشکاری، لوله کشی، ارتباطات و امنیت اجتماعی و فناوری CADD می باشد.

KPU Langley
پردیس Langley میزبان دانشکده باغداری دانشگاه است، که رشته های آزمایشگاهی، فضای سبز و باغ داری را پوشش می دهد. این پردیس همچنین، میزبان رشته موسیقی و فضاهای اجرایی و سالن اجرا می باشد. همچنین رشته های علمی نظیر؛ زیست شناسی، آبجوسازی، شیمی، فیزیک و آزمایشگاه های زمین شناسی با تجهیزات کامل و استاندارد در این پردیس قرار دارند.

KPU Richmond
این پردیس اولین پردیس رسمی دانشگاه پلی تکنیک Kwantlen بود؛ که در سال 1981 زمانیکه Kwantlen از کالج Douglas جدا شد، تأسیس گردید. در سال 2018، این پردیس تغییراتی عمده ای کرد که افزودن دانشکده طراحی Chip & Shannon یک از این تغییرات بود. این پردیس اینک میزبان رشته های طراحی و مد، کسب وکار و هنر می باشد. در ژانویه سال 2018، دانشکده طراحی جدید Wilson به تشکیلات پردیس Richmond اضافه شد. این دانشکده هنری دارای آزمایشگاه ها و استودیوهای آموزشی، گالری ها، پرینترهای سه بعدی و … می باشد.
KPU Surrey
این پردیس معمولاً پردیس اصلی نامیده می شود، و با ارائه طیف گسترده ای از رشته ها بزرگترین پردیس این دانشگاه به حساب می آید. این پردیس مکان اصلی ستقرار دانشکده کسب وکار و دفتر ریاست است. همه تأسیسات ورزشی و تفریحی دانشگاه، سالن های ژیمناستیک و فیتنس و خیلی امکانات تفریحی و سرگرمی در این مکان قرار دارند.

KPU Civic Plaza
این پردیس جدیدترین و کوچکترین پردیس دانشگاه پلی تکنیک Kwantlen می-باشد، که در بهار سال 2019 در 3 Civil Plaza، آسمان خراش جدید مرکز شهر تأسیس شد. این پردیس 5 طبقه اول این ساختمان را در اختیار دارد. تمرکز این پردیس بر روی تحصیلات تکمیلی دانشجویان بزرگسال در رشته های حیطه کسب و کار می باشد. این پردیس قرار بود در اوایل سال 2016 افتتاح شود، ولی به علت ساخت-وساز طولانی مدت این ساختمان به تأخیر افتاد.

دانشگاه پلی تکنیک Kwantlen

علمی
دانشگاه پلی تکنیک Kwantlen بیش از 120 رشته متفاوت در 7 دانشکده مشاغل پیشرفته، هنر، کسب و کار، طراحی، سلامت، علوم، باغداری و کسب و کار و تکنولوژی در مقاطع دیپلم، گواهینامه پایان دوره، کارورزی و کارآموزی را ارئه می دهد.

آموزش مزرعه داری ارگانیک
دانشگاه پلی تکنیک Kwantlen دارای دو مزرعه است، که دوره های “Farm School” یا همان “مزرعه مدرسه” را به عنوان رشته های تحصیلات تکمیلی ارائه می دهند. این مؤسسات که در Richmond و Tsawwassen واقع شده اند، دانشجویان را برای کسب تجربه باغداری آموزش داده و به فارغ التحصیلان این رشته فرصت شغلی مناسب می دهد.

دانشگاه پلی تکنیک Kwantlen

کتابخانه ها
دانشگاه پلی تکنیک Kwantlen در همه پردیس هایش کتابخانه دارد. بزرگترین کتابخانه در پردیس Surrey قرار دارد، با مجموعه کتاب هایی که برای Richmond، Langley و Cloverdale در دسترس است. دانشجویان این دانشگاه به میلیون ها عنوان کتاب کاغذی و دیجیتالی، مجله، روزنامه، مدیا و … دسترسی دارند. منابع کتابخانه ای کانادا و سراسر جهان نیز از طریق خدمات بین کتابخانه ای در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.

پذیرش دانشجویان
هر ساله بیش از 20000 دانجو که 12000 تای آنها تمام وقت هستند، در این دانشگاه ثبت نام می کنند. مجموعه Kwantlen، Richmond, Delta, Surrey, White Rock, Langley روی هم رفته بیش از 800000 نفر جمعیت دارد.

اساتید و کارمندان
تا پاییز سال 2016، اساتید و کارمندان Kwantlen به بیش از 1400 نفر می-رسیدند. در حالیکه دانشکده ها در برنامه های تحقیقاتی شرکت می کنند، اما نقش اصلیشان آموزش در مقطع کارشناسی می باشد. این دانشگاه در سال 2017 برای دهمین سال پیاپی، جزء 50 دانشگاه برتر ایالت از نظر به کارگیری دانشجویانش شد.

آموزش مشارکتی
دانشگاه پلی تکنیک Kwantlen در دوره های کارشناسی هنر، کارشناسی مدیریت کسب و کار، کارشناسی فناوری و چندین مقطع دیپلم با دانشگاه های دیگر همکاری می کند. بعضی رشته ها دارای ترم کارآموزی هستند، که مطابق با رشته تحصلیلشان به طول دوره تحصیلشان اضافه می شود.

قابلیت انتقال رشته ها
خیلی از رشته های تحصیلی Kwantlen قابلیت انتقال را به مؤسسات دیگر دارد. بدین منظورف این دانشگاه عضو BC Transfer Guide Website که یک منبع انلاین برای برنامه های انتقال در سیستم اموزشی ایالت است، می باشد.

توسعه رشته های جدید
رشته های اصلی و فرعی جدید و دوره های خاصی در این دانشگاه در حال توسعه هستند. این دانشگاه اولین دانشگاه ایالت British Columbia می باشد، که رشته داروسازی سنتی چین را ارائه می دهد. دانشکده هنر این دانشگاه نیز، دو رشته جدید: زبان و فرهنگ (فرعی) و جغرافیای کاربردی (اصلی) را ارائه می دهد. در سال 2016، دانشگاه پلی تکنیک Kwantlen رشته جدید Bhangra را معرفی کرد. آموزش عالی برای این دوره، آموزش آنلاین را نیز ارائه می داد.
در سال 2017، دانشگاه پلی تکنیک Kwantlen رشته فرعی شیمی درمانی و عدالت اجتماعات بومی را نیز به لیست رشته هایش افزود. دانشکده کسب و کار سه رشته در حیطه خدمات و مدیریت فناوری، مدیریت زنجیره غذایی و حسابداری نیز ارائه داد.
در سپتامبر سال 2018، دانشگاه پلی تکنیک Kwantlen رشته جدید به نام فناوری ساخت پیشرفته در مقطع دیپلم به رشته هایش افزود.

زندگی دانشجویی
ورزش
دانشگاه پلی تکنیک Kwantlen قبلاً عضو انجمن ورزش (Pacific Western (PacWest، که با انجمن ورزش کالج های کانادا همکاری می کرد، بود. این دانشگاه شش تیم ورزشی داشت، که در 4 رشته (فوتبال دختران و پسران، بسکتبال دختران و پسران، بدمینتون و گلف) به رقابت می پرداختند.
تیم های ورزشی این دانشگاه که با عنوان Kwantlen Eagles یا عقاب های Kwantlen شناخته می شوند، نشان Kwinten را به عنوان نماد خوش شانسی خود در نظر گرفته اند.
ورزش Kwantlen نتایج قابل توجهی در رشته های زیر بدست آورده است:
لیگ قهرمانی فوتبال درون ایالتی PacWest 2009&2010، مدال برنز فوتبالCCAA National سال 2009
مدال برنز مسابقات بدمینتون درون ایالتی PacWest سال 2009&2010، مدال طلای National Mixed سال 2011 بدمینتون، مدال برنز National Doubles Bronze بدمینتون سال 2012، مدال نقره National Mens Double بدمینتون سال 2013.
برنامه های ورزشی عقاب های Kwantlen بعد از سال تحصیلی 2015-2016 متوقف شد.

ورزش و سرگرمی (2016 تا کنون)
مرکز ورزش و سرگرمی دانشگاه پلی تکنیک Kwantlen دارای؛ سالن فیتنس و استودیوهایی در همه پردیس هاست. عضویت در این مجموعه ها به صورت رایگان در اختیار کلیه دانشجویان، کارمندان و فارغ التحصیلان می باشد.
لیگ های ورزشی، تورنومترها و بسیاری فعالیت های ورزشی درون دانشگاهی دیگر در مجموعه ورزشی این دانشگاه انجام می گیرد.

انجمن دانشجویی Kwantlen
انجمن دانشجویی (Kwantlen (KSA، یک انجمن دانشجویی است، که زندگی اجتماعی و دیگر رویدادهای اجتماعی و فرهنگی را برای دانشجویان مدیریت می کند. در آگوست ستا 1981، انجمن دانشجویی کالج Kwantlen تحت قوانین British Columbia مجوز گرفت.

دانشگاه پلی تکنیک Kwantlen

از دهه 1980 این انجمن با بنیاد دانشجویی کانادا و به عنوان یکی از اعضای مؤسسین همکاری داشته است. برای یک دوره کوتاه در اواخر دهه 1990، این انجمن تنها انجمن دانشجویی در کانادا بود که با بنیاد دانشجویی کانادا و انجمن دانشجویی کانادایی Alliance در یک زمان همکاری می کرد. در مارچ سال 2008، انجمن دانشجویی Kwantlen یک رأی گیری برای قطع همکاری با CFC برگزار کرد. یکی از دلایل این اقدام، پوشش رسانه ای سال 2007 و تحریف واقعیت CFC توسط انجمن دانشجویی دانشگاه Douglas بود. KSA همچنین امور مالی CFS_BC را انتقاد می کرد و به نظرش این سازمان در مورد دانشجویان کوتاهی کرده بود. تا اینکه در ژانویه سال 2013، KSA از CFS جدا شد و به “Alliance of BC Student” پیوست.
در جلسه عمومی که در 30 نوامبر سال 2011 برگزار شد، دانشجویان Kwantlen با رأی 352 به صفر به جدایی از KSA بدلیل شرایط بد رضایت دادند. تضاد شرایط با ادعاهای این انجمن، همکاری در اختلاس 2 میلیون دلاری از کمک هزینه دانشجویان و افزایش 40 درصدی دستمزد مدیران در همان ابتدای کار؛ از دلایل قطع این همکاری بود.

عضویت
مهم ترین اعتبار در انجمن دانشجویی Kwantlen، حق عضویت (که شامل همه دانشجویان این دانشگاه می باشد) است. عضویت در این انجمن الزامی است. عضویت در این انجمن، اجازه شرکت در انتخاب شورای انجمن یا همان هیئت رئیسه را در پی دارد، که البته باید مطابق با قانون اساسی و تصویب نامه دانشگاه باشد.

شورا
هر ساله در ماه فوریه دانشگاه پلی تکنیک Kwantlen، اقدام به انتخاب شورایی برای یک سال تحصیلی یعنی از 1 آپریل تا 31 مارچ می کند. این شورا مسئول اداره امور اجتماعی مجموعه می باشد در حالیکه، مدیران اجرایی مدیریت روز به روز اجتماع دانشگاه را به عهده دارند. شورای دانشگاه به صورت منظم و حداقل هر دو ماه یکبار به جزء ماه های جولای، آگوست و دسامبر جلسه برگزار می کنند.

خدمات عضویت
انجمن KSA دارای یک کافه رستوران، سالن فیتنس و مرکز امور اجتماعی در پردیس می باشد. شخصی در این انجمن مسئول برنامه ریزی روزانه می باشد و خدماتی نظیر باشگاه ها، رویدادها، کنفرانس ها و گروه های علاقمند به مسائل سیاسی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. همه اعضای این انجمن که عمده دانشجویان دانشگاه پلی-تکنیک Kwantlen هستند، خدمات دیگری نظیر بلیط رایگان اتوبوس و مترو، بلیط سینما و مواردی از این قبیل را دریافت می کنند. در نهایت، دانشجویان تمام وقتی که تحت پوشش بیمه نیستند، خدمات سلامت و دندانپزشکی رایگان دریافت می کنند.

مکان ها
اداره اصلی دانشگاه پلی کنیک Kwantlen در پردیس Surrey قرار دارد. ادارات و خدمات اداری دیگری نیز در سه پردیس Cloverdale، Langley و Richmond واقع شده است. انجمن KSA ساختمان مجزایی ندارد.

نویسنده: پیام پاک مهر

<p style=”text-align:center”>
<a class=”btBtn btBtn btnFilledStyle btnAccentColor btnMedium btnNormalWidth btnRightPosition btnNoIcon” href=”https://pirsookgroup.com/forms/”>
<span class=”btnInnerText” style=”padding: 8px 40px; font-size: 15px;”>فرم های ارزیابی رایگان</span>
</a>
</p>
</div>

error: Content is protected !!