مؤسسه فناوری British Columbia

فهرست مطالب

مؤسسه فناوری British Columbia یا به اختصار BCIT، یک مؤسسه آموزش عالی پلی تکنیک است. این مؤسسه دارای 5 پردیس (Campus) در منطقه Metro Vancouver است و پردیس اصلی اش در Burnaby ایالت British Columbia واقع شده است. همچنین یک پردیس فناوری هوا فضا در Richmond، پردیس Marine Campus در شهری در Vancouver شمالی، پردیس مرکز شهر در Vancouver و پردیس Annacis Island Campus در Delta وجود دارد. این مؤسسه ارائه دهنده دوره های کارورزی و تخصصی، دیپلم و آموزش وابسته به شغل و تکنسینی در رشته های مهندسی، حسابداری، مدیریت کسب و کار، پرستاری، داروسازی، معماری و حقوق می باشد.
BCIT در سال 1960 و در ابتدا به عنوان، کالج رشته های وابسته به شغل British Columbia تأسیس شد. زمانیکه BCIT پردیس Burnaby Campus خود را در سال 1964 افتتاح کرد، تعداد دانشجویان ورودی آن 498 نفر بودند. تا سال 2017، این تعداد به 18755 دانشجوی تمام وقت و 30593 دانشجوی نیمه وقت رسید. تا کنون این مؤسسه 125000 نفر را فارغ التحصیل کرده است.

 

مؤسسه فناوری British Columbia

تاریخچه تأسیس
در سال 1960 کالج (British Columbia Vocational (BCVS، در Burnaby راهش را به Willingdon و کانادا باز کرد. این کالج در نوع خود، اولین مؤسسه آموزشی دائمی در British Columbia بود و رشته های قالیبافی، تعمیر و نگهداری هواپیما و جوشکاری را ارائه می داد. این کالج همچنین، اولین مؤسسه آموزش عالی و فناوری طور ایالتی British Columbia به حساب می آمد و در سال 1962 نامگذاری شد. در سال 1966، BCIT با رشته هایی در شاخه مهندسی، کسب وکار و سلامت و با تعداد 498 دانشجو شروع به کار کرد. در سال 1966 اولین جشن سالگرد افتتاح این دانشگاه برگزار شد.
توسعه و پیشرفت
در سال 1975 تعداد دانشجویان BCIT، 3200 نفر بود. اولین هیئت رئیسه این مؤسسه در سال 1974 تأسیس شد و در سال 1977، BCIT پردیسی در Sea Island در Richmond بنا کرد. در سال 1979 انجمن فارغ التحصیلان BCIT تشکیل شد. یک سال بعد، BCVS و مرکز آموزشی Haney، مؤسسه (Pacific Vocational Institute (PVI  را پایه گذاری کردند.
در سال 1986، PVI با همراهی BCIT تأسیساتی مانند؛ مرکز تمیر و نگهداری هواپیما را در فرودگاه بین المللی Vancouver را افتتاح کردند. تغییراتی که در سال 1989 در تصویب نامه مؤسسه ایجاد شد، عامل افتتاح مرکز فناوری و تحقیقات کاربردی، دانشکده تحقیقات و توسعه میان رشته ای شد. BCIT کانون فناوری کاربردی در ایالت به حساب می آید.

تاریخچه اخیر
در سال 1994 مؤسسه Pacific Training Institute با همکاری BCIT، رشته های مهندسی را ارائه داد. اولین مدرک کارشناسی فناوری در رشته مهندسی محیط زیست در سال 1996 ارائه شد. سال 1997، سال افتتاح پردیس Doentown Vancouver Campus به منظور توسعه رشته های نیمه وقت BCIT می باشد.
در 29 فوریه سال 1996 نیروی ارتش، نیروهای پشتیبانی و پرچم و نشان BCIT رسماً توسط Canadian Heralic Authority افتتاح شد.
BCIT، UBC، SFU و ECUAD در سال 2002 پردیس Great Northen Way Campus را بازگشایی کردند. در سال 2004، شمار دانشجویان به بیش از 48000 نفر رسید و عنوان پلی تکنیک توسط قانون ایالتی به نام مؤسسه اضافه شد. یک سال بعد، اداره خدمات تحقیقاتی برای حمایت از تحقیقات کاربردی پایه گذاری شد.
BCIT در سال 2007 نیز، یک پردیس فناوری هوافضا به مساحت 30000 متر مربع در فرودگاه بین المللی Vancouver و به منظور ارائه رشته های حیطه هوافضا، تأسیس کرد.

مؤسسه فناوری British Columbia

پردیس Campus
پردیس Burnaby campus
مؤسسه فناوری British Columbia دارای شش پردیس در منطقه Metro Vancouver می باشد. پردیس اصلی BCIT در شهر Burnaby واقع شده است. پردیس فناوری هوافضا در شهر Richmond، پردیس Marine Campus در شهر North Vancouver و پردیس کسب و کار در Annacis Island شهر Delta واقع شده است. BCIT همچنین دو پردیس دیگر شامل؛ Downtown Vancouver Campus و Great Northern Way campus در East Vancouver دارد. علاوه بر آن، 8310 دانشجوی در سیستم آموزش از راه دور این مؤسسه تحصیل می کنند.

پردیس Burnaby campus
پردیس اصلی BCIT در خیابان Willingdon در شهر Burnaby واقع شده است. این پردیس دارای؛ یک کتابخانه، یک باشگاه و سالن ورزشی، سالن کنفرانس، آزمایشگاه های کامپیوتری، خدمات دانشجویی و دفاتر مدیریت می باشد. مرکز نوآوری و تحقیقات کاربردی نیز، اخیراً به این مجموعه اضافه شده است. این مجموعه به عنوان دارنده بیشترین رشته های تحصیلی در زمینه ساخت و ساز و کسب و کار، کالج کسب و کار و کالج مهندسی شناخته می شود.

پردیس فناوری هوافضا
پردیس هوافضای مؤسسه فناوری (British Columbia (ATC، در نزدیکی فرودگاه بین المللی (Vancouver (YVR در Richmond واقع شده است. این پردیس رشته هایی در زمینه تعمیر و نگهداری هواپیما و آشنایی با ساختار سیستم های ایرکرافت ارائه می دهد.
BCIT همچنین دوره خلبانی را نیز برای علاقمندان تحصیل و کار در این زمینه ارائه می دهد. پردیس فناوری هوافضا 28500 متر مربع مساخت دارد و در سپتامبر سال 2007 افتتاح شده است.
بنیاد کتابخانه فضانوردی این پردیس، یکی از بزرگترین منابع علمی این رشته است و به مرکزی برای مطالعه و یادگیری دانشجویان فضانوردی، کارمندان و تمام وابستگان به صنعت هوافضا تبدیل شده است.

مؤسسه فناوری British Columbia

پردیس Marine Campus
این پردیس که قبلاً با عنوان PMTI شناخته می شد، در حال حاضر BMC نامیده می شود. این پردیس رشته هایی از قبیل علوم طبیعی و آموزش مهندسی را در دوره های چهار ساله ارائه می دهد. این پردیس در North Vancouver در فاصله کمی با Lonsdale Quay تأسیس شده است. این مجموعه کل طول سال به غیر از تعطیلات رسمی باز است.

پردیس Downtown Vancouver Campus
زمینه غعالیت این پردیس محاسبات و اطلاعات و رشته های بین المللی می-باشد. این پردیس برای فعالیت دانشجویان نیمه وقت در نظر گرفته شده است.

پردیس Great Northern Way Campus
رشته های دارای تجهیزات سنگشین این پردیس که به اختصار GNWC نامیده می شود، به Annacis Island منتقل شده و مکان قبلی آن به دانشگاه Emily Carr فروخته شد.

پردیس Annacis Island Campus
این پردیس که در شهر Delta واقع شده است، 14200 متر مربع مساحت دارد و میزبان رشته های مؤسسه BCIT و Vancouver Community College می باشد. رشته های این پردیس مجهز به ماشین های سنگین، ماشین های یدک کش، ماشین های دیزلی، ماشین های تجاری، ترن و جرثقیل چنگک دار می باشد.

مشخصات
BCIT دارای شش کالج تمام وقت و نیمه وقت با ارائه رشته های متنوع می باشد.
• کالج کسب و کار
• کالج مطالعات علمی و حسابداری
• کالج انرژی
• کالج علوم پزشکی
• کالج وسایل نقلیه
BCIT همچنین دارای یک مرکز فناوری است، که به فعالیت در زیمنه تحقیقات کاربردی، فناوری و دستیاری تجاری سازی می پردازد.

BCIT دارای یک شاخه دکترا می باشد که به صورت مجزا از مؤسسه آموزش عالی فعالیت می کند. BCIT بر روی جنبه های عملی آموزش تمرکز دارد. بنابراین دانشجویان تجربیات عملی و فعالیت های دستی فراوانی را فرا می-گیرند. برای مثال این مؤسسه دارای موارد زیر می باشد:
• یک رادیوی مجهز و استودیوی تلوزیونی استاندارد و خبرگذاری در موجEvolution 107.9 FM
• یک آزمایشگاه رباتیک با تولید اتوماتیک
• یک مرکز فناوری برای تحقیقات در زمینه توسعه فناوری پیشرو
• تنها سالن شبیه ساز مهندسی Marine، که دوره های True-to-Life را برای مهندسان Marine ارائه می دهد.
• شبیه ساز Thermal Power Plant (با ظرفیت تولید 250 MW) برای دانشجویان دوره آموزش مهندسی
• یک سالن شبیه ساز تعاملی حریق
• یک ماشین خردکن کاربردی
• مرکز Telus Call Centre با تجهیزات مخابراتی برای دوره های آموزشی در این صنعت

جوایز و اعتبار
در ژوئن سال 2010، هیئت مشارکتی مهندسی کانادا (CEAB)، امتیاز رشته کارشناسی مهندسی شهری را به مؤسسه BCIT اعطاء کرد. این اولین مشارکت یک مؤسسه غیردانشگاهی در رشته مهندسی شهری درکانادا بود.
در سال 2011، هیئت مشارکت مهندسی کانادا با رشته کارشناسی مهندسی الکترونیک مشارکت و کالج کارشناسی مهندسی مکانیک را در سال 2014 افتتاح کرد.

انجمن های دانشجویی
انجمن های دانشجویی مؤسسه فناوری (British Columbia (BCITSA، یک جامعه دانشجویی است که به دانشجویان خدمت رسانی می کند. این انجمن ها دارای حامیانی از سطح جامعه و فضاهای علمی می باشد و خود از فعالیت های کلیه دانشجویان BCIT حمایت می کند. BCITSA در پنج پردیس فعالیت می کند، اما جایگاه اصلی اش در پردیس Burnaby Campus می باشد.

برای اطلاع از نحوه پذیرش فرم ارزیابی پر نموده و با ما در ارتباط باشید.

نویسنده: پیام پاک مهر


فرم های ارزیابی رایگان

error: Content is protected !!