دانشگاه (British Columbia (UBC

فهرست مطالب

دانشگاه (British Columbia (UBC یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است، که دارای سه پردیس (Campus) در Vancouver ،Kelowna و British Columbia می باشد. این دانشگاه که در سال 1908 تأسیس شده است، قدیمی ترین دانشگاه ایالت British Columbia محسوب می شود. این دانشگاه جزء 20 دانشگاه برتر دولتی جهان و سه دانشگاه برتر کانادا می باشد. دانشگاه British Columbia بودجه تحقیقاتی 600 میلیون دلاری و 8000 پروژه تحقیقاتی را در طول سال پوشش می دهد.
پردیس Vancouver Campus تقریباً در 10 کیلومتری غرب Downtown Vancouver واقع شده است. دانشگاه British Columbia میزبان TRIUMF، آزمایشگاه ملی فیزیک هسته ای و سیکلوترون می باشد. علاوه بر مؤسسه Peter Wall برای تحقیقات تخصصی و مؤسسه Stuart Blusson Quantum Matter، دانشگاه British Columbia با همراهی مؤسسه Max Plank در امریکای شمالی، به طور ویژه در حوزه کوانتوم فعالیت می کنند. یکی از بزرگترین کتابخانه های تحقیقاتی کانادا، کتابخانه British Columbia است،که بیش از 9.9 میلیون عنوان در 21 شعبه دارد. پردیس Okanagan Campus که در سال 2005 تأسیس شد، در Kelowna ایالت British Columbia واقع شده است.
تا سال 2017؛ 8 برنده جایزه نوبل، 71 برنده بورسیه، 10 عضو هیئت علمی آکادامی هنری و علمی امریکایی و عضو برجسته جامعه امریکا و همچنین 208 عضو برجسته جامعه کانادا به نوعی وابسته به British Columbia بوده اند. سه نخست وزیر کانادایی از قبیل؛ اولین نخست وزیر زن کانادایی Kim Campbell و نخست وزیر کنونی کانادا Justin Trudeau در دانشگاه British Columbia تحصیل کرده اند.

دانشگاه British Columbia (UBC)

پردیس ها Campuses
پردیس Vancouver campus
پردیس اصلی دانشگاه British Columbia در Point Grey، تقریباً در 10 کیلومتری مرکز شهر Vancouver قرار دارد. این پردیس نزدیک به چندین ساحل است، و از کوه های North Shore قابل مشاهده می باشد. منطقه 7.63 کیلومتری مربعی Pacific Spirit Regional Park، یک فضای سبز بین پردیس و شهر به حساب می آید. ساختمان ها در پردیس Vancouver حدود 1.09 میلیون مترمربع از این منطقه را اشغال کرده اند و 1.7 کیلومتر مربع از این فضا باقی مانده است. خیابان این پردیس پر از بازارچه می باشد (که بعضی از آنها فقط مخصوص پیاده رو ها می باشد). Lower Mall و West Mall در جنوبی ترین بخش این شبه جزیره و در مجاورت Main Mall ،East Mall و Westbrook Mall قرار دارد.
این پردیس محدود به شهر Vancouver نمی باشد، و در نتیجه دانشگاه British Columbia بیشتر توسط RCMP نگهداری می شود تا دپارتمان پلیس Vancouver. با این وجود، سازمان آتش نشانی Vancouver به دانشگاه British Columbia خدمت رسانی می کند. علاوه بر UBC RCMP، حراست پردیس دانشگاه British Columbia نیز، مسئول برقراری امنیت در این پردیس می باشد. سیستم پستی نیز بین ساختمان های پردیس ها، از جمله پردیس Vancouver وجود دارد.
این پردیس همچنین، دارای پردیس های راه دوری در شهر Vancouver در بیمارستان عمومی Vancouver؛ برای علوم پزشکی و میدان Robson در مرکز شهر؛ برای رشته های نیمه وقت می باشد. دانشگاه British Columbia همچنین در ائتلاف پردیس های شمالی Ltd شرکت کرده و وابسته به گروه کالج های مذهبی که شامل: کالج الهیات Vancouver، کالج Regent، کالج الهیات Carey و کالج Corpus Christti است، می باشد.

ساختمان گروه آموزشی اقتصاد UBC Vancouver، سال ساخت 1927
پردیس Vancouver پر از باغ است. باغ گیاه شناسی UBC، مرکز تحقیقات گیاهی و اولین دپارتمان UBC میزبان مجموعه ای با بیش از 8000 گونه گیاهی مختلف می باشند، که در زمینه های تحقیقات، حفظ منابع طبیعی و آموزش فعالیت می کند. محل اصلی باغ گیاه شناسی UBC“ Old Arboretum” می باشد. درخت هایی که در سال 1916 توسط John Davidson کاشته شده است، هنوز در این مجموعه قرار دارند. این مکان اکنون، میزبان ساختمان های فراوانی نظیر First Nations House of Learning می باشد. باغ Nitobe Memorial Garden که به افتخار محقق برجسته ژاپنی Inazo Nitobe ساخته شده است، بیش از 50 سال است که سوژه تحقیقات یک پروفسور UBC است. او معتقد است ساخت این ساختمان ویژگی های منحصر به فردی از قبیل: ارجاعیات به فلسفه و متافیزیک ژاپنی، پل های سایه ای که تنها در بعضی فصل های سال قابل مشاهده است و چراغ هایی که هر ساله دقیقاً در تارخ مرگ Nitobes روشن می شود. این باغ در پشت Asian Centre، که با تیرآهن های استیل از نمایشگاه های ژاپنی در Osaka Expo ساخته شده، قرار دارد.

دانشگاه British Columbia (UBC)
این پردیس همچنین میزبان Chan Centre برای هنرهای نمایشی: یک مرکز هنرهای نمایشی شامل Chan Shun Concrt Hall، استودیوی تئاتر Telus و سینمای Royal Bank است. این مجموعه همچنین، مکان برگزاری جشن های سالانه و نمایش فیلم در 4400 Centre و نمایش تلوزیونی 4400 و ورودی Madacorp در Kyle XY است. این مجموعه همچنین مکان Cloud 9 Ballroom در Battlestar Galactica است.
از نیمه دهه 1980 دانشگاه British Columbia، در حال توسعه پردیس با ساخت چندین خوابگاه جدید از قبیل؛ Chancellor Place ،Hampton Place ،Hawthorn Place و Wesbrook Village است.

Okanagan
مجتمع مهندسی در UBC Okangan
پردیس Okangan یک تحول بزرگ در مکانی که یک زمان، پردیس North Kelowana Campus در کالج دانشگاه Okanagan و در جوار فرودگاه بین المللی Kelowana در شمال شرقی Kelowana در ایالت British Columbia بود، به وجود آورد. این پردیس در مکانی قرار دارد، که قبلاً توسط قوم Okanagan اشغال شده بود.
این پردیس ارائه دهنده رشته های هنر, علوم، مهندسی، پرستاری، آموزش و مدیریت در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد. در سال 2011 پردیس Okanagan توسعه یافت و چندین خوابگاه و ساختمان تحقیقاتی و آموزشی جدید با هزینه ای بالغ بر 450 میلیون دلار به مجموعه اش افزود. این بخش های جدید شامل؛ مرکز Charles Fipke centre برای تحقیقات نوآورانه، ساختمان مهندسی، مدیریت و آموزش، ساختمان هنر و علوم و مرکز علوم سلامت می باشد. ناگفته نماند که؛ برنامه هایی برای دوبرابر کردن فضاهای علمی و تحقیقاتی این پردیس، در دو دهه پیش رو در دست اجراست.
در سال 2010، پردیس UBC Okanagan از 105 هکتار به 208.6 هکتار توسعه یافت. همانند پردیس Point Grey Campus، پردیس Okanagan Campus نیز دانشجویان کانادایی و بین المللی فراوانی را جذب می کند.

کتابخانه ها، آرشیو و گالری ها
کتابخانه UBC که دارای 7.8 میلیون عنوان کتاب، 2.1 میلیون کتاب الکترونیکی، بیش از 370000 مجله اینترنتی و بیش از 700000 عنوان دیگر در مجموعه دیجیتالی خود می باشد، دومین کتابخانه دانشگاهی بزرگ کانادا به حساب می آید. از سال 2014 تا 2015، بیشتر از 3.8 میلیون نفر از این کتابخانه و 9.5 میلیون نفر از وبسایت آن دیدن کردند.
این کتابخانه دارای 15 شعبه و بخش در پردیس های Vancouver و UBC Okanagan می باشد.
کتابخانه اصلی سابق بازسازی شد و نام جدید مرکز Irving K. Barber Learning Centre را به خود گرفته است. این مرکز که در سال 2008 افتتاح شد، با همکاری سازمان اوقاف کتابخانه قدیمی را به دو بخش جدید با منابع ماشینی و سیستم بازیابی (ASRS) تبدیل کرد، که در نوع خود در کانادا بی همتاست.
UBC مجموعه های متفاوتی دارد، که اهدا و یا خریداری شده اند. ژنرال Victor Odlum کتابخانه 10000 عنوانی خود ار به این دانشگاه اهدا کرد. این کتاب ها از سال 1963 تا کنون در کتابخانه Rockwood Centre قرار دارند. بعد از اینکه در سال 2011، Videomaticas تعطیل شد، دانشگاه های UBC و SFU مجموعه 1.7 میلیون دلاری آن را صاحب شدند. دانشگاه British Columbia، 28000 دی وی دی فیلم، 4000 عنوان VHS و 900 دیسک Blu_ray بدست آورد، که در شعبه Koerner پردیس Vancouver Campus قرار گرفتند. در سال 2014، کلکسیونر هنری و عتیقه شناسی به نام Uno Langmann، کلکسیون خانوادگی Uno Langmann را که شامل؛ بیش از 18000 عکس نایاب و منحصر به فرد از دهه 1850 تا دهه 1970 بود، به این دانشگاه اهدا کرد. این مجموعه همچنین، شامل اولین عکس ها از ایالت British Columbia و تاریخچه تصویری اولین روش های عکاسی می باشد. در سال 2016، این کتابخانه، یکی از نایاب ترین کتاب های جهان Klemscott Chaucer متعلق به سال 1896 را بدست آورد. این کتاب تنها در 438 فقره چاپ شده بود اما، در کل جهان 48 مورد از آن وجود دارد، که به نوعی آن را نایاب می کند.

دانشگاه British Columbia (UBC)

گالری هنری Morris And Helen Belkin، میزبان سه مجموعه هنرهای زیبا شامل؛ 1000 اثر هنری می باشد، که عمدتاً متعلق به دوران معاصر کانادا از سال 1960 تا کنون می باشند. این گالری همچنین میزبان؛ نمایشگاه ها، جشنواره ها، نمایشگاه کتاب، پروژه های آرشیوی، کنفرانس و نشست های ادبی و تاریخی، نقد ادبی و گردهمایی می باشد.
اداری و علمی
مدیریت UBC، که توسط تصویب نامه دانشگاه تعیین می شود، متشکل از یک رئیس، مجمع، هیئت مدیره، شورا و هیئت علمی می باشد. هیئت مدیره دانشگاه، امور و رویدادها را مدیریت می کند، در حالیکه شورا مسئول اداره بخش علمی دانشگاه است. هر دوی این بخش ها متشکل از دانشجویان و اساتیدی هستند، که برای این منصب انتخاب شده اند. مدارک تحصیلی و دیپلم ها توسط مجمعی صادر می شود، که شامل 20 نفر از فارغ التحصیلان این دانشگاه، مدیران و اساتید است. UBC همچنین رییسی دارد که، مقام اول دانشگاه به حساب می آید و عضو شورا، هیئت مدیره و مجمع است و همچنین به عنوان نائب ریئس نیز عمل می کند. رئیس دانشگاه، مسئول مدیریت بخش علمی دانشگاه مثل؛ جلسات، جلسات اساتید و استقرار انجمن ها می باشد.

دانشکده ها و گروه های آموزشی
فعالیت های علمی UBC شامل دانشکده ها و مدارس می باشد. UBC دارای 12 دانشکده در پردیس Vancouver و 7 دانشکده در پردیس Okanagan می باشد. UBC Vancouver دو کالج دارد: Interdisciplinary Studies و Health Disciplines؛ در حالیکه UBC Okanagan دارای یک کالج Graduate studies می باشد. در پردیس Vancouver Campus؛ دانشکده هنرهای زیبا وجود دارد، که در سال 1915 در پردیس Fairview قرار داشت، بزرگترین دانشکده با 12 دپارتمان و گروه آموزشی می باشد. در سال 1964 و با جدا شدن دانشکده هنر و علوم از هم، دانشکده علوم دومین دانشکده بزرگ کانادا با 9 دپارتمان تبدیل شد. مدرسه کسب و کار Sauder، دانشکده مدیریت کسب و کار و تبلیغات دانشگاه British Columbia به حساب می آید. دانشکده معماری نیز، رشته هایی را توسط هیئت نظارت معماری در سطح کارشناسی (B.Arch) و در سطح کارشناسی ارشد (M. Arch) ارائه می دهد. دسامبر سال 2012، دانشکده جدیدی تحت عنوان، مدرسه اقتصاد UBC Vancouver وابسته به مدرسه کسب و کار Sauder افتتاح شد.

دانشگاه British Columbia (UBC)

در سال 2014، UBC با تأسیس رشته های بین المللی، از بافت سنتی خود فاصله گرفت. این دانشگاه، کالج Vantage را به منظور، استفاده دانشجویان بین المللی که نیازی به گذراندن دوره زبان انگلیسی برای ورود به این دانشگاه را ندارند، افتتاح کرد.

کارشناسی دو رشته ای با Sciences Po
دانشجویان کارشناسی می توانند همزمان دو مدرک کارشناسی هنر و علوم Po را به فرانسه و UBC در چهار سال بدست اورند. پیش تر از این، دانشجویان می توانستند یک مدرک هنری و یک کارشناسی تبلیغات را همزمان بگیرند؛ با این وجود، این مدرک آخرین بار برای دانشجویان مشغول به تحصیل در سپتامبر 2017 ارائه شد. دانشجویان دو سال در هر یک از سه رشته Sciences Po که در پردیس هایی در فرانسه (Le Havre, Menton, Reims)، ارائه می شوند، تحصیل کنند. فارغ التحصیلان مدرک کارشناسی Sciences Po را بدست می آورند. دانش آموزان دبیرستان می توانند در این رشته ها پذیرش شوند.

دانشگاه British Columbia (UBC)

ثبت نام
میانگین پذیرفته شدگان سال 2013 برای دانشجویان سال اولی 89.5 درصد بود. پذیرفته شدگان درشته های داخلی در سال 2013 معادل 40.4 درصد از 57.1 درصد ثبت نامی ها بودند. در سال تحصیلی 2014، 2015، دانشگاه British Columbia حدود 3270 عضو تمام وقت، 10942 کارمند استخدام کرد و 8031 دانشجو داشت. در همین سال، گزارشی مبنی بر عدم پرداخت دستمزد به 871 نفر منتشر شد.

رده بندی

رده ­بندی دانشگاهی

رده ­بندی جهانی

43 ARWU World
47 QS World
37 Times World
40 Times Reputation
56 Times Employability
29 U.S News7 World Report Global
رده ­بندی در سطح کانادا
2 ARWU National
3 QS National
2 Times National
2 U.S News& World Report National
3 Macleans Medical/ Doctoral
3 Macleans Reputation

در سال 2019 رده بندی U.S. News& World Report Best Global University، دانشگاه British Columbia را در جایگاه 29 جهان و دوم کانادا معرفی کرد. مجله Maclean نیز به این دانشگاه، رتبه سوم دسته بندی دانشگاه های پزشکی کانادا را اعطاء کرد. دانشگاه British Columbia در چندین رده بندی سازمان های آموزش عالی شرکت کرده است. در سال 2018 رده بندی World University، رتبه 34 جهان و دوم کانادا را به این دانشگاه اختصاص داد. در سال 2019 رده بندی QS World university نیز، UBC را در جایگاه 47 جهان و سوم کانادا قرار داد. رده بندی times Higher Education World University دانشگاه British Columbia را 37 جهان و دوم کانادا معرفی کرد. این دانشگاه همچنین با دیگر دانشگاه های کانادا در بررسی های سال 2006 مجله Maclean به رقابت پرداخته است. بر اساس رده بندی Newsweek سال 2011، این دانشگاه هشتمین مؤسسه برتر خارج از ایالت متحده و دومین دانشگاه برتر کانادا شد.
بر اساس رده بندی هایی که بر پایه تحقیقات و بار علمی انجام می گیرند، ، این دانشگاه به خاطر نشریات خود مورد ارزیابی قرار گرفت. در رده بندی Times Higher Education سال 2018 که بر اساس میزان استخدامی دانشجویان انجام می گیرد، این دانشگاه رتبه 56 جهان و 4 کانادا را بدست آورد. رده بندی QS نیز در سال 2019، بر اساس میزان استخدام دانشجویان رتبه 38 جهان و 3 کانادا را به دانشگاه British Columbia اختصاص داد.

دانشگاه British Columbia (UBC)

تحقیقات
مرکز Chan برای هنرهای نمایشی، با طراحی Bing Thom ,B.Arch.66
دانشگاه british Columbia عضو Universities 21؛ که یک انجمن بین المللی مؤسسات تحقیقاتی است و همچنین تنها عضو کانادایی انجمن Pacific Rim Universities؛ ائتلاف 42 دانشگاه تحقیقاتی در Pacific Rim می باشد. در سال 2017، این دانشگاه دومین حمایت مالی تحقیقاتی کانادا (با سرمایه خارجی)، که معادل 577 میلیون دلار بود را دریافت کرد. در همان سال، دانشگاه مبلغی معادل 249900 دلار درآمد تحقیقاتی داشت، که بیشترین مبلغ در کل کشور بود؛ در حالیکه به ازای هر دانشجوی کارشناسی این مبلغ معادل 55200 دلار می باشد.
این دانشگاه در رده بندی دانشگاه ها بر اساس کتاب شناسی و میزان نشریات خود نیز شرکت کرده است. در سال 2018، رده بندی که بر اساس مقالات علمی انجام گرفت؛ این دانشگاه رتبه 25 جهان و دوم کانادا را بدست آورد. رده بندی دانشگاهی Academic Performance سال 2018-2019 نیز، این دانشگاه را در رده 27 جهان و 2 کانادا قرار داد.
این دانشگاه چندین مرکز تحقیقاتی را مدیریت می کند:
• در سال 2017، یک ائتلاف دانشگاهی بین دانشگاه British Columbia و چهار دانشگاه دیگر از Alberta و British Columbia مرکز Bamfield Marine Sciences را تأسیس کردند. این مرکز در جزیره Vancouver قرار دارد و دوره های یکساله تحقیقاتی برای زیست شناسان، بوم شناسان و اقیانوس شناسان ارائه می دهد.
• مؤسسه Peter Wall برای تحقیقات گسترده در زمینه علوم، علوم اجتماعی و انسان شناسی.
• UBC Farm، یک مزرعه آموزشی و تحقیقاتی 24 هکتاری در پردیس جنوبی UBC. این مزرعه دارای شنبه بازارهایی است، که از اول ژوئن تا اوایل اکتبر برگذار می شود و محصولات ارگانیک کشاورزی و دامداری در آن به فروش می رسد.
• TRIUMF، یک آزمایشگاه فیزیک هسته ای. نام سابق این آزمایشگاه Tri-University Meson Facility بود. اما TRIUMF اکنون اشاره به ائتلاف 11 دانشگاه کانادایی دارد. این مرکز حمایت مالی از شورای ملی تحقیقات کانادا دریافت کرده و در اختیار دانشمندانی از سراسر جهان می گذارد.

زندگی دانشجویی
انجمن Alma Mater در دانشگاه British Columbia یا AMS، دانشجویان کارشناسی را در پردیس Vancouver پوشش می دهد. این انجمن مسئول افزایش کیفیت آموزش، زندگی اجتماعی و شخصی دانشجویان UBC می باشد. AMS از طریق لابی با مدیران UBC خدماتی نظیر AMS/GSS، خدمات پزشکی و دندان پزشکی، باشگاه های دانشجویی و انجمن های دانشجویی (SUB) و خوابگاه را برای دانشجویان فراهم می کند.
انجمن دانشجویان کارشناسی (GSS) که به طور مستقل فعالیت می کند، به دانشجویان مقطع کارشناسی خدمت رسانی می کند.
یک شورا برای مدیریت برنامه های کارشناسی وجود دارد، که اعضایش توسط دانشجویان کارشناسی انتخاب شده و کل امور GSS را اداره می کند.
دانشگاه همچنین به دانشجویان نیز اجازه شرکت در انتخابات هیئت مدیره و شوراهای دانشجویی را می دهد. اگرچه دانشگاه دانشجویان را انتخاب می کند، اما پذیرش آنها را به AMS می سپارد.

امکانات دانشجویی
انجمن جدید دانشجویی، تاریخ افتتاح 2015
مرکز فعالیت های دانشجویی در UBC Vancouver در (Student Union Building (SUB است، که مکان قرارگیری بسیاری از باشگاه های دانشجویی، چندین رستوران و کافه، یک گالری، یک باشگاه شبانه، یک سالن تئاتر 425 نفره به نام Norman Bounchard Memorial، چند فروشگاه و یک اداره پست می باشد.با این وجود، سرویس غذایی UBC جدیداً افتتاح شده است. گالری هنری SUB نیز، دربرگیرنده آثار هنری دانشجویان می باشد. قرار بود که یک سیستم اتوبوس زیرزمینی جایگزین Grassy Knoll شود، که البته توسط Translink حمایت مالی نشد. در نتیجه، این پروژه کنسل شد؛ اما بازسازی University Boulevard Neighbourhood هنوز به عنوان گزینه روی میز به حساب می آید.
در ژوئن سال 2015، SUB این AMS دانشجویی را Nest نامید و در واقع آن را گسترش داده، جایگزین SUB کرد. Nest با بودجه ای معادل 107 میلیون دلار ساخته شد. این مجموعه خیلی بزرگتر از قبلی است و شامل نمایشگاه هنری، سالن رقص، یک دیوار صخره نوردی سه سطحی، ایستگاه رادیویی، یک مهد کودک و یک باغ و فضای سبز عمومی به مساحت 1074 متر مربع می باشد. خیلی از رستوران های این مجموعه مانند Pit Pub با همان نام قبلی یا یک نام جدید به Nest نقل مکان کردند.
به غیر از کتابفروشی اصلی UBC دیگر تأسیسات دانشجویی در این پردیس شامل؛ مرکز دانشجویی Ladha Science (که سرمایه اش توسط Abdul Ladha بود، شهریه دانشجویان کارشناسی علوم، دانشجویان VP و دانشکده علوم تأمین شد) و مجموعه دانشجویی Meekison Arts در دانشکده هنر Buchanan D می باشد. مکان های قرارگیری کتابفروشی UBC در پردیس Vancouver: فروشگاه اصلی در 6200 University Boulevard و یک فروشگاه کتاب در مدرسه کسب و کار Sauder که به فروشگاه های Okanagan و Robson Square وابسته است و طیف وسیعی از خدمات و محصولات را ارائه می دهند. بازده مالی این کتابفروشی ها هر ساله به دانشگاه British Columbia تعلق می گیرد، که دانشگاه نیز آن را صرف سازمان ها و انجمن های دانشجویی می کند.

دانشگاه British Columbia (UBC)

 

نویسنده: پیام پاک مهر

 

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

error: Content is protected !!