کالج Mohawk

فهرست مطالب

کالج هنرهای کاربردی و فناوری Mohawk ؛ یک کالج دولتی در زمینه هنرهای کاربردی و فناوری است، که در شهر Hamilton ایالت انتاریوی کانادا واقع شده است. این کالج شامل سه پردیس اصلی است؛ پردیس fennel درمنطقه ی کوهستانی Hamilton، پردیس Stoney Creek در منطقه ی Stoney Creek و مؤسسه ی علوم سلامت کاربردی Mohawk-McMaster در دانشگاه McMaster می باشد. این کالج تا سال 2014 میزبان بیش از 12500 دانشجوی تمام وقت، 4000 کارآموز، 46000 دانشجوی آموزش پیوسته و 1800 دانشجوی بین المللی در بیش از 130 رشته تحصیلات تکمیلی و کارآموزی تحصیل کرده اند. از زمان تأسیس این کالج در سال 1996، بیش از 115.000 دانشجو از این کالج فارغ التحصیل شده اند.

تاریخچه

کالج Mohawk در سال 1996 و طی شکل گیری سیستم کالج های انتاریو تأسیس شد.این کالج ابتدا در سال 1967، به عنوان بخشی از مجموعه ی ایالتی جهت افتتاح و توسعه مؤسسات شغل گرا به ارائه ی مدارک دیپلم و گواهینامه پایان دوره همچنین، دوره های تحصیلی پیوسته در انتاریو پرداخت.

جوایز
دانشگاه Mohawk تا به حال سه جایزه ی ملی Yves Landry را دریافت کرده است.
دوره کارشناسی فناوری که بین دانشگاه مک مستر و کالج Mohawk مشترک است، موفق به دریافت جایزه یYves Landry 2006 برای رشته فناوری تولید نوآور شد. این جایزه در سال 2001 نیز به مؤسسه Modern Foundry Technology و در سال 2004 به رشته ی کارآموزی تکنسینی منسجم تعلق گرفت. کالج های انتاریو همچنین جایزه ی همکاری مشترک با تنها دانشگاه هیدرو (سیستم برقاب) را در سال 2008 را به دست آورد. برای اولین بار در انتاریو، چهار مجموعه کالج (Mohawk، Algonquin، Georgian و کالج های شمالی) به صورت مشترک با کارفرمای ایالتی در زمینه آموزش نیروی کار جهت جایگزینی با 30 درصد از نیروی کار ماهر که طی 5 سال آینده بازنشسته می شوند همکاری کردند. دانشجویان بازرگانی دانشگاه Mohawk نیز برنده بیش از 30 جایزه ملی شرکت های بازرگانی کانادایی و همچنین مدال طلای مسابقات دانشجویان خلاق به مدت هفت سال پیاپی شده اند. Mohawk هرساله دستآورد های شغلی و اجتماعی فارغ التحصیلان برجسته اش را جشن می گیرد. فارغ التحصیلان ممتاز از طریق کالج برای دریافت جایزه ی اصلی نامزد می شوند. در سال 2007، نائب رئیس دانشگاه Mohawk (که اکنون بازنشسته شده است) Rosemary Knechtel موفق به دریافت جایزه ی خدمات برجسته ی مجموعه دانشگاه های هنرهای کاربردی و فناوری انتاریو شد. در سال 2008 یک فارغ التحصیل رشته آموزش ابتدایی کالج Mohawk به نام؛ Debbie Crickmore و پروفسور Karyan Callaghan برنده ی جایزه ی YWCA Hamilton Woman Of Distinction Award شدند. در سال 2011، مجله Print و خبرگذاری در همکاری با تلویزیون و سایر رسانه های جمعی کالج Mohawk ، برنده ی جایزه ی ملی بهترین استودیورسانه خبری شدند. بخش Ignite News که برنده شد، تماماً توسط دانشجویان سال دومی ورودی 2012 تهیه می شد. این جایزه به Owen Thomas، نماینده نشریات دانشگاهی و Thomas Raike نماینده برنامه های تلویزیون اعطاء شد.

دانشگاه موهاک

رشته های تحصیلی
Mohawk ارائه ی دهنده رشته های تحصیلی مختلف در مقطع دیپلم های دوساله، دیپلم های سه ساله فوق دیپلم، گواهینامه پایان دوره و مدرک دوره چهارساله که به صورت اشتراکی با دانشگاه McMaster اعطاء می شود، است. Mohawk همچنین بیش از 130 رشته تمام وقت، دوره های کارآموزی و بیش از 1000 دوره آموزشی پیوسته ارائه می دهد. Mohawk بویژه در علوم سلامت و آموزش فناوری مهندسی فعال است؛ و بزرگترین مرکز کارآموزی در انتاریو به حساب می آید. کالج Mohawk به منظور رفاه حال جمعیت روبه رشد مهاجران شهر Hamilton، آموزش زبان انگلیسی و ارتباطات را برای مربیان برجسته خارجی در زمینه علوم سلامت و فناوری مهندسی ارائه می دهد.

رسانه
کالج Mohawk یک ایستگاه رادیویی در پردیس خود با طول موج 101.5 به نام Hawk و یک روزنامه ی آنلاین دانشجویی به نام ignitenews.ca دارد.

کمک هزینه ی دانشجویی
در نوانبر 2009 کالج Mohawk به پروژه ی کمک هزینه ی دانشجویی Hero که توسط ژنرال Rick Hillier برای خانواده های نیروهای کشته شده ی کانادایی کلید خورد، پیوست.

کتابخانه
کالج Mohawk 5 کتابخانه دارد؛ که یکی از آنها کتابخانه ی الکترونیکی است. کتابخانه ی پردیس Fennell به خاطر کمک 4 میلیون دلاری Harold Cummings، پدر کتابخانه ی Mohawk به آن، توسط کارکنانش به نام او “Harold Cummings” نام گرفت. در زمان اهدای این کمک هزینه در سال 2009، این بیشترین مبلغ اهدایی شخصی و خصوصی در تاریخ Mohawk بود.

تأسیسات
تأسیسات این دانشگاه شامل مدرسه ی بازرگانی مک کیل، مجتمع رسانه و سرگرمی، دانشکده فناوری مهندسی، دانشکده علوم سلامت و دانشکده مطالعات اجتماعی و شهری است.

دانشگاه موهاک

پردیس ها
پردیس Fennell در Hamilton پردیس اصلی کالج Mohawk است؛ که میزبان برنامه-هایی از جانب دانشکده بازرگانی مک کیل، هنرهای ارتباطی، فناوری و رشته های مربوط به خدمات اجتماعی می باشد. مرکز Joyce که در سال 2018 افتتاح شده است؛ جهت شرکت و نوآوری در تأسیس و بازسازی آزمایشگاه های فناوری و کلاس های درس از کمک هزینه ی 57.25 میلیونی بهره بود. این مرکز 5 سطحی همچنین، در پایداری محیط زیست به عنوان اولین سازمان انرژی صفر خالص منطقه به حساب می آید. کمک هزینه 20 میلیون دلاری دولت کانادا به این مرکز، تنها و بزرگترین بودجه ی زیرسازی در تاریخ 50 ساله ی Mohawk است. کالج Mohawk در طی این پروژه نوسازی شد. ثبت نام در رشته های حوزه ی فناوری با رشد 3.500 تا 4.500 دانشجو و فعالیت های تحقیقاتی کاربردی، افزایشی 50 درصدی داشته است. پردیس Fennell میزبان دانشکده بازرگانی مک کیل است؛ که به افتخار Blair و Kathy McKeil نامگذاری شده است. خانواده ی MvKeil و شرکت آنها، یکی از حامیان این دانشکده هستند. دانشکده بازرگانی McKeil نیز میزبان دانشجویانی در رشته های بازرگانی، تبلیغات، بازاریابی، روابط عمومی و مدیریت اداری است. این دانشکده نیز عضو انجمن ورزشی دانشکده های انتاریوست. در سپتامبر 2013 این کالج محوطه ورزشی 64.000 متر مربعی Davi Braley و یک مرکز تفریحی سرگرمی افتتاح کرد. مرکز 35 میلیون دلاری به روی تمام دانشجویان برای تیم های ورزشی دانشگاهی و بدنسازی فردی باز است. مرکز هنرهای نمایشی Mclntyre می تواند پذیرای 1039 نفر باشد و دومین مکانی است که با این ابعاد و ظرفیت در منطقه ی انتاریو وجود دارد.

پردیس Stoney Creek
Mohawk مدعیست که با 4000 کارآموز، بزرگترین مرکز آموزش کارورزان می باشد. جدیدترین دانشکده ی اضافه شده به این مجموعه، یک ساختمان 12.000 متر مربعی زیر نظر ساختمان Gerald Marshal جهت حمل و نقل است. نیمی از این ساختمان 3 میلیونی جهت همکاری دانشجویان سراسر پردیس با یک پروژه ی اجتماعی به یک کارگاه عمومی اختصاص یافته است. این ساختمان نیز شامل کلاس درس و آزمایشگاه های کنترلی برنامه-پذیر است.

IAHS در دانشگاه McMaster در شهر Hamilton
بیش از 1.700 دانشجوی تمام وقت در مؤسسه ی علوم بهداشت و سلامت کاربردی (IAHS (Mohawk -مک مستر با همکاری مراکز آموزشی و پژوهش علوم پزشکی دانشگاه های McMaster و Mohawk در زیر یک سقف گرد هم آمدند. IAHS میزبان رشته های پرستاری مشترک و علوم پزشکی رادیولوژی است، که در بالاترین سطح اعتبار قرار دارند. این مجموعه شامل یک آزمایشگاه شبیه ساز بالینی بعد از بخش بیمارستان و یک آزمایشگاه رادیویی پرتوپزشکی است؛ جاییکه دانشجویان در دوره ی تجربی نیز می توانند به آزمایشگاه بالینی دسترسی داشته باشند. در سال 2016 این مکان با مبلغی بیش از 3 میلیون دلار بازسازی و به یک بیمارستان و یک مرکز مراقبت و پزشکی تبدیل شد. دانشجویان Mohawk در رشته های پرستاری، کمک پرستاری، علوم پرتو درمانی، تکنسینی داروسازی، در تیم و گروه های مختلف اما در کنار هم آموزش می بینند و چگونگی کیفیت کار آنها در تعیین سطح و شغلشان نمود دارد.

مدرسه شهر Mohawk
مدرسه شهر Mohawk در پاییز 2015 در منطقه Eva Rothwell در شمال Hamilton افتتاح شد. از آن زمان تا کنون، این مدرسه میزبان دانشجویان منطقه ی Keith بوده است است. این مدرسه در تابستان 2017 به کلاس های سیار جهت تشویق ساکنین Hamilton برای شرکت در دوره های آزاد و ادامه تحصیلات متوسطه مجهز شد. این پروژه، بخشی از سرمایه گذاری 1.6 میلیون دلاری توسط دولت انتاریو برای راه اندازی مدرسه ی شهری Mohawk بود. این کلاس های سیار، دسترسی به دوره ها و کارگاه های آموزشی را به مناطق و محله های مختلف Hamilton بسیار راحت کرده است؛ که نتیجه اش آموزش افراد بیشتر از هر زمان دیگر است.

پردیس Brantford
کالج Mohawk ، پردیس خود در خیابان Elgin را در Brantford در تابستان 2013 تعطیل و تمامی رشته های آن را به پردیس Fennell شهر Hamilton انتقال داد. پردیس قبلی با مشکلات زیادی از جمله رانش زمین و… مواجه بود. بازسازی آن نیز طبق برنامه پیش نرفت.

پذیرش
دانشجویانی از 80 کشور دنیا در Mohawk تحصیل می کنند. رشته های تحصیلی که به دانشجویان بین المللی ارائه می شود شامل موارد زیر است:
بازرگانی، هنرهای جمعی، خدمات اجتماعی، مطالعات تحصیلی، سلامت، مطالعات آماده-سازی، دوره های مهارت و فناوری

هر چیزی که برای گرفتن پذیرش از Mohawk لازم دارید
زبان انگلیسی
یادگیری زبان انگلیسی در سطح بالا یک بخش مهم در روند پذیرش است.
خدمات برای دانشجویان بین المللی
Mohawk دارای خدمات گسترده ای جهت کمک به متقاضیان بین المللی پذیرش است. به این منظور شما می توانید به سایت کالج Mohawk به آدرس www.mohawkcollege.ca مراجعه کنید.

فرم ارزیابی رایگان: https://pirsookgroup.com/forms/

نویسنده: پیام پاک مهر

error: Content is protected !!