دانشگاه مک­ گیل

فهرست مطالب

دانشگاه مک­گیل یک دانشگاه دولتی تحقیقاتی است، که در شهر Montreal (مونترال)ایالت QueBec کانادا واقع شده­ است. این دانشگاه در سال 1821 با حکم سلطنتی شاه جورج پنجم تأسیس شد. دانشگاه مک­گیل از روی نام James McGill؛ یک تاجر مونترالی اسکاتلندی­الاصل که در سال 1813 طی وصیتی ملک خود را به این دانشگاه اهدا کرد، نامگذاری شده­ است.

پردیس اصلی دانشگاه مک­گیل در منطقه  Mount Royal مونترال قرار دارد؛ و پردیس دوم در منطقه Sainte- Anne- de- Bellevue در جزیره مونترال و در 30 کیلومتری غرب پردیس اصلی واقع شده ­است. این دانشگاه یکی از دو دانشگاه خارج از ایالت متحده است، که عضو اتحادیه دانشگاه­های امریکا می­باشد و البته تنها عضو کانادایی  “مجمع برترین دانشگاه­های جهان (Forum (GULF و World Economic Forum است.

دانشگاه مک­گیل مدارک تحصیلی نظیر دیپلم­ و تحصیلات تکمیلی در 300 رشته مختلف به متقاضیان ارائه می­دهد، که میزانش از هر دانشگاه کانادایی بیشتر است. عمده دانشجویان در پنج دانشکده بزرگ مک­گیل شامل: دانشکده هنر، دانشکده علوم، دانشکده علوم­ پزشکی، دانشکده مهندسی و دانشکده مدیریت تحصیل می­کنند.

از میان فارغ­ التحصیلان دانشگاه مک­گیل، می­توان به 12 برنده جایزه نوبل و 145 برنده بورسیه Rhodes، که بیشتر از هر دانشگاهی در کانادا است، اشاره کرد. همینطور 5 فضانورد، چندین مقام­ دولتی مهم، دو نخست­ وزیر سابق کانادا و مقامات ارشد دولت کانادا، 14 قاضی دادگاه عالی کانادا و در آخر، 8 رهبر خارجی، 28 سفیر  خارجی، بیش از 96 عضو؛ پارلمان کانادا، مجلس ملی کانادا، پارلمان بریتانیا و دیگر کنگره­ های ملی، چندین بیلیونر، 9 برنده جایزه اسکار، 11 برنده جایزه گرمی، 4 برنده جایزه Pulitzer، 2 برنده مدال ریاست جمهوری، حداقل 16 برنده جایزه امی و 28 برنده مدال المپیک از این دانشگاه فارغ ­التحصیل شده ­اند. فارغ ­التحصیلان مک­گیل ، مخترع ابزارهایی مرتبط با بازی­های فوتبال، بسکتبال و هاکی روی یخ هستند. دانشگاه مک­گیل و فارغ ­التحصیلانش چندین دانشگاه مهم و دانشکده تأسیس کرده ­اند؛ که شامل دانشگاه­ های برتانیایی  Columbia Victoria و Alberta و همچنین کالج علوم پزشکی و دندان­پزشکی Schulich، کالج علوم پزشکی John Hopkins و کالج Dawson است. مک­گیل به خاطر فعالیت گسترده­ اش در زمینه علوم پزشکی و علوم سلامت شناخته شده ­است.

پردیس دانشگاهی (campus)

پردیس مرکزی

در سال 1884 و درست هفت سال پس از اینکه دانشجویان مک­گیل اولین کتاب قوانین بازی هاکی را نوشتند، یک مسابقه هاکی در ساختمان هنر، موزه Redpath و Morrice Hall (که بعداً Presbyterian نامیده­شد) برگزار شد.

پردیس مرکزی مک­گیل شب­ها از روی کوه Royal قابل مشاهده است. ساختمان مرکزی که در مرکز این پردیس قرار دارد، ساختمان علوم پزشکی McIntyre است.

پردیس اصلی این دانشگاه در مرکزشهر مونترال و در دامنه کوه Royal واقع شده­ است. بیشتر ساختمان­ها در این پردیس (معروف به پردیس پایینی)، شبیه به پارک هستند؛ که در شمال خیابان Sherbrooke و جنوب خیابان Pine و درواقع حدفاصل خیابان­های Peel و Aylmer واقع شده ­است. این پردیس همچنین خیابان Peel (معروف به پردیس بالایی) را تا چند بلوک توسعه داده ­است، که از شرق به خیابان دانشگاه، از طرف شمال به Doctor Penfield؛ و خیابان Pine؛ منطقه ­ای که شامل استادیوم Percival Molson Memorial مک­گیل و مؤسسه عصب­ شناسی مونترال و بیمارستان است، ختم می­شود. مجموعه ساختمان­های واقع در شرق خیابان دانشگاه و جنوب خیابان Pine به عنوان McGill Ghetto شناخته می­شود، که مکان اقامت شمار زیادی از دانشجویان است. این پردیس نزدیک به ایستگاه متروی Peel و McGill است. بلوار اصلی مرکز شهر، خیابان دانشگاه مک­گیل به دروازه Roddick که ورودی رسمی و اصلی دانشگاه است، می­رسد. همه ساختمان­های اصلی از سنگ­های طوسی رنگ قدیمی ساخته شده­ اند، که به نوعی شناسه این ساختمان­ها به حساب می ­آید.

در ابتدا کلاس­های دانشگاه در Burnside Place، زادگاه James McGill تشکیل می­شد. این مکان تا دهه 1840 تنها دانشکده آموزشی دانشگاه بود؛ تا وقتیکه دانشگاه اولین ساختمان­ها را در بخش مرکزی و شرقی دانشکده هنر بنا کرد. باقی پردیس­ها، همانند دیگر دانشگاه­های کانادایی و کالج­های قدیمی امریکا در اصل مزارع و چراگاه دامی بودند.

ساختمان تربیت بدنی دانشگاه که شامل استادیوم Molson می­باشد، بر روی کوه Royal واقع شده و نزدیک به مؤسسه عصب­ شناسی مونترال و اقامتگاه مسکونی است. Gymnasium    به افتخار ژنرال    Sir Arthur William Currie نامگذاری شده ­است.

در سال 2012، رده­ بندی  Travel + Leisure، پردیس مک­گیل را یکی از 17 پردیس دانشگاهی زیبا در کل جهان معرفی کرد.

 

خوابگاه

مجموعه خوابگاه­های مک­گیل تقریباً 3100 دانشجو و فارغ­ التحصیل را اسکان داده­ است. به جز دانشجویانی که به عنوان “floor fellows” یا “dons” برگشته ­اند، تعداد کمی از دانشجویان سال اولی مک­گیل در خوابگاه زندگی می­کنند، حتی آنهایی که اهل مونترال نیستند. بیشتر دانشجویان سال دومی در آپارتمان­های خارج از پردیس دانشگاهی زندگی می­کنند. خیلی از دانشجویان نیز در McGill Ghetto که با عنوان جامعه میلتون پارک شناخته می­شود و منطقه شرق پردیس مرکزی است، اقامت دارند. در سال­های اخیر، به علت بالا بودن اجاره­­ها، دانشجویان شروع به نقل مکان به دیگر مناطق مانند Mile End، The Plateo و حتی منطقه تقریبا دور Verdun کرده ­اند.

خیلی از دانشجویان سال اولی در خوابگاه Bishop Mountain (خوابگاه بالایی) که در دامنه کوه Royal ساخته شده ­است، و شامل خوابگاه­ های McConnell Hall، Molson Hall، Gardner Hall و Douglas Hall است، اقامت دارند. بزرگترین خوابگاه مک­گیل New Residence Hall  است که سابقاً هتل چهار ستاره ­ای بوده که در شرق پردیس­ ها و در خیابان Park و Arthur واقع شده ­است. این خوابگاه هر ساله چیزی حدود 700 دانشجو را در خود جای می­دهد. پردیس Solin Hall که نزدیک به ایستگاه Lional- Groulx است، دومین پردیس بزرگ دانشگاه مک­گیل است و حدود 300 دانشجو در آن اقامت دارند. خوابگاه Carrefour Sherbrooke Residence Hall که در سال 2009 در خیابان غربی Sherbrooke افتتاح شد، سابقاً هتل چهار­ستاره بوده ­است. در سال 2012، مک­گیل هتل-خوابگاه La Citadelle را افتتاح کرد که 286 دانشجو را اسکان می­دهد و در خیابان غربی Shwerbrooke در نبش Hutchinson واقع شده است.

کالج Royal Victoria  خوابگاه دخترانه­ ای بود، که در سپتامبر 2012 به خوابگاهی مختلط تبدیل شد. ساختمان این کالج در اصل توسط “Bruce Price” طراحی شده و زمانیکه توسعه یافت توسط “Percy Erskine Nobbs” و “George Taylor Hyde” بازسازی شد. در قسمت جلویی دانشکده Royal Victoria مجسمه­ ای از ملکه ویکتوریا و دخترش پرنس لوسی دوشس Argyll قرار دارد.

از میان ساختمان­های Resident Experience خارج از پردیس مک­گیل، می­توان به Presbyterian Hall که با عنوان کالج Presbyterian شناخته می­شود و همچنین University Hall با عنوان کالج Montreal Diocesan Theological  اشاره کرد. Greenbriar Hall میزبان 89 دانشجو است. دیگر ساختمان­ها شامل Residence Experience  خارج از محوطه دانشگاه در خیابان Peel، خیابان دانشگاه، خیابان Pine قرار دارند؛ با این وجود که، دانشگاه شروع به فروش این ساختمان­ها به صورت یکجا کرده ­است؛ اما تنها University Hall و بعضی از ساختمان­های خیابان Pine به فروش رفته ­اند.

پردیس مک­دونالد McDonald Campus

پردیس دوم دانشگاه، پردیس مک­ دونالد است که در Sante-Anne-de-Bellevue واقع شده است و محل استقرار دانشکده­ های کشاورزی و علوم محیط زیست، کالج Dietetics و Human Nutrition، مؤسسه انگل­شناسی و کالج محیط­ زیست مک­گیل  می­باشد. ساختمان Morgan Arboretum و J.S. Marshall Radar Observatory نیز در نزدیکی این مجموعه قرار دارند.

محوطه کشاورزی Morgan در سال 1945 با مساحت 2.5 کیلومتر مربع و با هدف انجام تحقیقات و آموزش عمومی در زمینه حفظ سلامت گیاهان و جنگل­ها و توسعه برنامه ­های جدید مرتبط به بهبود شرایط زیست­محیطی و گسترش برنامه ­های با هدف رشد جنگل­ها و همچنین افزایش گوناگونی زیستی در دو بعد ایستگاه­های طبیعی و گیاه­ شناسی افتتاح شد.

مرکز سلامت باز پروری گیاهی دانشگاه مک­گیل

در سال 2006،دولت Quebec پروژه بازپروری LEED را با هزینه 1.6 بیلیون دلار و برای مرکز سلامت دانشگاه مک­گیل (MUHC) افتتاح کرد. این پروژه تأسیسات دانشگاه را به دو پردیس جداگانه تقسیم می­کرد، و همه بیمارستان­های MUHC را به صورت متمرکز در محوطه یک منطقه قدیمی در مجاورت ایستگاه متروی Vendome قرار می­داد. این مکان که با عنوان Glen Yard شناخته می­شود، 170000 متر مربع مساحت دارد و در حدفاصل منطقه Notre-Dame-Grace مونترال و شهر Westmount قرار گرفته­است.

پروژه Glen Yard به دلیل مخالفت مردم بومی، مسائل زیست­ محیطی و هزینه زیاد آن، به یک پروژه جنجالی تبدیل شد. این پروژه در سال 2003 توسط دولت وقت پذیرفته شد، و انتظار می­رفت که تا سال 2010 تکمیل شود. پردیس جدید اکنون تکمیل شده است؛ و تلاش فراوانی برای انتقال واحدهای بیمارستان­های قدیمی نظیر Royal Victoria، Montreal Childrens و Montreal General به مرکز سلامت دانشگاه مک­گیل در جریان است.

 

پایداری  محیط­ زیست

در سال 2007، دانشگاه مک­گیل پیشگام برنامه پایداری  محیط ­زیست شد و یک جایگاه تمام وقت به این فعالیت اختصاص داد؛ Directore of Sustainability به Sustainability Officer اضافه شد. تلاش­های سال­های اخیر در جریان برنامه محیط­ زیست پایدار شامل مرکز علوم سبک جدید زندگی است، که با مجوز LEED-Silver و یک فضای سبز و همچنین افزایش وسعت فضای سبز در ژانویه 2008 برای اجرای پروژه ­های پایداری محیط­زیست دیگر انجام گرفته ­است. دیگر پروژه­ های دانشجویی شامل The Flat: Bike Collective می­شود که وسایل نقلیه جایگزین را توسعه می­دهند، و Farmers Market که در طول برداشت محصولات کشاورزی در فصل پاییز به وقوع می­پیوندد. پروژه Farmer Market و از این قبیل پروژه ­ها حاصل مجمع ­های دانشجویی در طول “کنفرانس بازاندیشی” در سال 2008 است.

دیگر تأسیسات

مؤسسه تحقیقاتی “Bellairs” مک­گیل در شهر “Saint James” در “Barbados” تنها دانشکده آموزشی و تحقیقاتی کانادایی موجود در مناطق استوایی است. این دانشکده قدمتی بیش از 50 سال دارد. دانشگاه مک­گیل همچنین پایگاه تحقیقاتی MacGill Arctic را در جزیره Axel Heiberg، Nunavut و یک پایگاه تحقیقاتی به نام Subarctic Research Station در Schefferville “ایالت Quebec” تأسیس کرده­ است. آزمایشگاه­ های مرکز علوم Hunstman Marine در St. Andrews, N.B. و به مساحت 300000 مترمربع در زمینی در کرانه رودخانه St. Croix قرار دارد. این منطقه میزبان مراکزی مانند Atlantic Reference Centre است که به خاطر Maritimes که مجموعه ­های زیست­ دریایی است، شناخته می­شود. HMS یک دانشکده تحقیقاتی است که که با هدف گسترش علوم دریایی از طریق تحقیقات تئوری و عملی پایه­ گذاری شده است، و به عنوان دانشکده­ ای برای تحقیق و آموزش توسط دانشگاه مک­گیل و سایر دانشگاه ­های عضو آن صورت می­گیرد.

McGills Gault Nature Reserve که بیش از 10 کیلومترمربع از زمین­ های جنگلی را دربرگرفته­ است، بزرگترین جنگل باقیمانده از جنگل­های اولیه دره رودخانه St. Lawrence است. اولین مطالعات علمی انجام گرفته در این مکان به سال 1859 بازمی­گردد. این مکان، محل انجام فعالیت­های تحقیقاتی مهمی نظیر: بیش از 400 مقاله علمی، 100 تز دکترا، بیش از 50 گزارش دولتی و تقریباً 30 کتاب بر پایه تحقیقات Mont St.Hilaire است.

به علاوه، مرکز سلامت دانشگاه مک­گیل دهه­ هاست که مستقیماً توسط خیلی از بیمارستان­های آموزشی حمایت می­شود و همچنین دارای تاریخچه­ ای غنی در همکاری با بیمارستان­ های مونترال می­باشد. این گونه همکاری­ها به این دانشگاه فرصت می­دهد تا هرساله حدود 1000 دانشجو را در مرکز سلامت خود فارغ­التحصیل کنند. بیمارستان­های آموزشی وابسته به مک­گیل شامل: بیمارستان کودکان مک­گیل، بیمارستان عمومی مک­گیل، بیمارستان روانی مونترال، مؤسسه Montreal Chest و بیمارستان سلطنتی ویکتوریا که همگی بخشی از مرکز سلامت دانشگاه مک­گیل هستند، می­باشد. از دیگر بیمارستان­ها که مختص سلامت دانشجویان دانشگاه مک­گیل است، می­توان به بیمارستان عمومی Jewish، بیمارستان Douglas و بیمارستان St. Marys اشاره کرد.

در سال 2019، دانشگاه مک­گیل اعلام کرد که یک پردیس پزشکی جدید در منطقه Outaouais در حال ساخت است، که رشته ­های کارشناسی پزشکی را به زبان فرانسه ارائه می­دهد و به دانشجویان فرصت تکمیل دوره­ های پزشکی را به طور کامل در Outaouais می­دهد. دانشکده جدید در بخش بالایی اورژانس بیمارستان Gatineau قرار دارد و همچنین ساختمان جدیدی نیز برای واحد پزشک خانواده برای دوره­های آموزشی تأسیس شده­است. علاوه بر دوره کارشناسی، دانشجویان می­توانند دوره CEGEP را به طور کامل که تنها در  پردیس دانشگاه مک­گیل مونترال ارائه می­شود، بگذرانند.

تا اواخر قرن 19، مک­گیل صاحب فضای سبزی به نام Westmount summit بود که به عنوان زمین کشاورزی استفاده می­شد. در اوایل قرن بیستم، مک­گیل این زمین را  به شهرداری Westmount اهدا کرد، تا به منطقه حفاظت­شده پرندگان تبدیل شود.

در سال 1998، دانشکده مدیریت رشته ژاپنی MBA را افتتاح کرد، که اولین مدرک کانادایی ارائه شده در ژاپن بوده و در Nishishinjuku توکیو ارائه می­شود.


 زندگی دانشجویان بین­المللی

دانشگاه مک­گیل میزبان بیشتر از 500 دانشجوی تبادلی از 32 کشور مختلف است. این دانشگاه فعالیت­های و رویدادهای متفاوتی را برای جامعه دانشجویان فراهم می­کند؛ تا دانشجویان را دورهم جمع کند و به نوعی آنها را با فرهنگ دانشگاهی امریکای شمالی آشنا کند.

مسائل مالی

به عنوان یک دانشگاه دولتی، مک­گیل برای صرف هزینه­ های خود وابسته به درآمد خود نیست. درآمد مک­گیل تنها حدود 10 درصد از هزینه ­های سالانه دانشجویان را فراهم می­کند. با این وجود،از نظر درآمد، دانشگاه مک­گیل جزء 10 دانشگاه برتر تحصیلات تکمیلی امریکای شمالی به حساب می ­آید. هرچند که سیاست سرمایه­گذاری مک­گیل آن را از شکست در پروژه­ های مالی مصون می­دارد، با این حال این مورد 20 درصد از درآمد دانشگاه را که از 920 میلیون دلار تا 740 میلیون دلار می­باشد، دربرمی­گیرد. درآمد دانشگاه امروزه چیزی حدود 1.65 بیلیون دلار است، که مک­گیل را به دومین دانشگاه پردرآمد کانادا تبدیل کرده ­است؛ و به ازای هر دانشجو مبلغ 41.323 دلار تخمین زده ­شده­ است، که نسبت به بزرگترین دانشگاه­ های کانادا مبلغ قابل توجهی است.

دانشگاه مک­گیل کمپینی را در اکتبر سال 2007 با هدف صرف بیش از 750 میلیون دلار برای “جذب و نگهداری نخبه­ها در Quebec” به راه انداخت، که کیفیت آموزش را افزایش داده و در قدم بعد قدرت مک­گیل را در برطرف کردن مسائل و مشکلات جهانی بهبود می­بخشید. بزرگترین هدف هر دانشگاه­ کانادایی در طول تاریخ، جذب سرمایه بوده است؛ دانشگاه مک­گیل در 6 ماه نخست موفق به جذب 400 میلیون دلار در مقابل فعالیت­ هایش شد. این کمپین در 18 ژانویه سال 2013 به طور رسمی تعطیل شد. دانشگاه  به هدف اولیه خود، 750 میلیون دلار رسید و بیش از 1 بیلیون دلار جذب کرد. مک­گیل همچنین تنها نهادی در کاناداست؛ که مبلغ 200 میلیون دلار برای تأسیس برنامه بورسیه دانشجویی McCall MacBain اهداء کرده ­است.

علمی

پذیرش

بیست و دو درصد از کل دانشجویان پذیرفته­ شده در مک­گیل در دانشکده هنر، بزرگترین واحد آموزش مک­گیل ثبت­ نام کرده­اند. از دیگر دانشکده­ های بزرگ این دانشگاه می­توان به دانشکده علوم که 15 درصد دانشجویان را پوشش می­دهد، دانشکده پزشکی که 13 درصد دانشجویان را پذیرش کرده ­است، کالج تحصیلات پیوسته که تقریباً 12 درصد از دانشجویان را شامل می­شود، دانشکده مهندسی و مدیریت که هرکدام 10 درصد از دانشجویان را پوشش می­دهند، اشاره کرد. باقی دانشجویان در کالج­ های کوچکتر مک­گیل شامل: دانشکده کشاورزی و محیط­ زیست، دانشکده دندان­پزشکی، دانشکده حقوق، دانشکده موسیقی Schulich و دانشکده علوم الهی می­باشند. از دهه 1880 مک­گیل به 3 کالج مذهبی؛ کالج مذهبی Montreal Diocesan (کلیسای Anglican کانادا)، کالج Presbyterian (کلیسای Presbyterian کانادا) و کالج مذهبی United (کلیسای United کانادا)  وابسته است. دانشکده مطالعات مذهبی همچنین با دیگر مؤسسات مذهبی و سازمان­ها مثل مدرسه الهیات مونترال در ارتباط است.

در سال 2018، دانشگاه تعداد 15986 دانشجو از تعداد کل 38320 دانشجوی کارشناسی پذیرش کرد، که در کل 6422 از آنها در این دانشگاه ثبت نام کردند. دانشجویان مک­گیل بالاترین معدل ورودی را در بین دانشگاه­های کانادا دارا می­باشند. در میان دانشجویان پذیرفته­ شده، به طور متوسط دانشجویان بومی اهل Quebec باید دارای متوسط نمره 31.9 در آزمون CEGEP R-score باشند و گرید 12 را کسب کنند و دانشجویان غیربومی موظف به کسب معدل بین 93.2 درصد تا 94.4 درصد (گرید A) می­باشند. برای دانشجویان امریکایی، کسب متوسط امتیاز SAT در دستور زبان، ریاضیات و نوشتاری زبان، به ترتیب نمره 730، 730 و 730 الزامی است. میانگین نمره در آزمون ACT نیز 32 می­باشد.

به دلیل اصالت دوزبانه، دانشکده حقوق مک­گیل نیازمند درخواست LAST که تنها به زبان انگلیسی ارائه می­شود، نیست. برای دانشجویان که امتیاز LAST را کسب می­کنند، سپتامبر 2017 کلاس­های برگزار شد که باید با امتیاز 86.8 درصد و 180 نمره گذرانده می­شد. برای دانشجویانی که با مدرک کارشناسی وارد دانشگاه شده ­اند، میانگین GPA باید 84 درصد بوده و آن دسته از دانشجویان از CEGEP باید میانگین نمره 33.8 را کسب کنند. برای دانشجویان پزشکی میانگین نمره آزمون GPA باید 3.83 باشد و کسب بیشتر از 4.0. نیاز به آزمون پذیرش در رشته پزشکی در MCAT ندارند؛ البته اگر دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه کانادا باشند. در دانشکده Desautels مدیریت MBA دانشجویان موظف به کسب میانگین نمره آزمون GMAT از 670 و میانگین آزمون GPA 3.3 دانشجویان MBA میانگین 28 و 5 سال سابقه کار. 95 درصد از دانشجویان MBA دوزبانه هستند و 60 درصد آنها سه ­زبانه می­باشند.

رده­بندی و اعتبار

رده­بندی دانشگاهی

رده­بندی جهانی

70 ARWU World
33 QS World
44 Times World
41 Times Reputation
18 Times Employability
43 U.S News& World Report Global

رده­بندی در سطح کانادا

3 ARWU National
2 QS National
3 Times National
3 U.S News& World Report national
1 Macleans Medical/Doctoral

در رده­ بندی دانشگاهی Macleans در سال 2019، دانشگاه مک­گیل در سطح کانادا، رتبه اول را در میان دانشگاه ­های پزشکی بدست آورد، که البته این جایگاه را برای 14 سال متوالی است که در اختیار دارد.

در سطح بین­ المللی، دانشگاه مک­گیل رتبه 33 جهان و 2 کانادا را در رده­بندی Q.S سال 2019 بدست آورد. این دانشگاه همچنین براساس رده ­بندی Times Higher Education World University رتبه 44 جهان و 3 کانادا را کسب کرد. رده ­بندی Academic Ranking of World University سال 2018 نیز رتبه 70 جهان و 3 کانادا را به این دانشگاه اختصاص داد. رده­بندی Times Higher Education سال 2018 همچنین، مک­گیل را براساس درصد استخدام دانشجویان در جایگاه 18 جهان و 2 کانادا قرار داد. رده ­بندی Nature سال 2018 مک­گیل را در میان مؤسسات علمی و براساس تحقیقات کاربردی 70 جهان و 2 کانادا معرفی کرد.

دانشگاه مک­گیل یکی از 26 عضو (Global University Leaders Forum (GULF است که به عنوان جامعه اندیشمند با World Economic Forum عمل کرده و به مدیران در مورد مسائل مربوط ­به آموزش عالی و تحقیقات مشاوره می­دهد. این دانشگاه تنها دانشگاه کانادایی عضو GULF است.

مجله The Global and Mails دانشگاهی کانادایی سال 2018، دانشگاه مک­گیل را براساس بورسیه­ ها و جوایز، تحقیقات، کتابخانه­ ها و منابع و همچنین سطح علمی دانشجویانش در رتبه بالایی در میان دانشگاه­ها معرفی کرده ­است.

Financial Times در رده ­بندی MBA جهانی در سال 2018، دانشکده مدیریت Desautels را در رده 78 جهان و 1 کانادا قرار داد. همچنین این دانشگاه در رده­ بندی ها براساس موضوعات مالی و درصد توصیه­ نامه فارغ ­التحصیلان به ترتیب رتبه 55 و 43 جهان را بدست آورد. رده ­بندی Eduniversal دانشکده مدیریت Desautels دانشگاه مک­گیل را در میان دانشکده­ های اقتصاد کانادا در رتبه اول قرار داد.

در رده ­بندی بهترین دانشکده­ های اقتصاد بین­ المللی BusinessWeek سال 2017، دانشکده Desautels رتبه 28 را در بین دانشکده­ های اقتصاد غیرامریکایی بدست آورد.

منبع اطلاعات تحقیقاتی در سال 2018 دانشگاه مک­گیل را در میان دانشگاه­ های کانادا دارای دانشکده پزشکی در رده 3 برای فعالیت­های تحقیقاتی هر دانشکده و رتبه 4 برای بازده کل تحقیقات قرار داد.

در سال 2017 رده ­بندی Corporate Knight، مک­گیل را دومین پردیس دانشگاهی سبز در کل کانادا معرفی کرد.

 

فرم ارزیابی رایگان: https://pirsookgroup.com/forms/

نویسنده: پیام پاک مهر

 

Photo Credit : mcgill.ca

error: Content is protected !!