کالج Durham

فهرست مطالب

کالج هنرهای کاربردی و فناوری (Durham (Durham College of Applied Arts and Technology در منطقه Durham ایالت انتاریو، در کانادا واقع شده­ است. و دارای پردیس ­هایی در Oshawa و Whitby، مرکز آموزشی درPickering  و همچنین خدمات استخدامی عمومی در Uxbridge، Port، Perry، Beaverton، Oshawa و Bowmanville است.

کالج Durham در سال 1967 تأسیس شده و تا کنون 56000 نفر را فارغ­ التحصیل کرده ­است.

این کالج در 18 سپتامبر سال 1967 با 16 کلاس درس، 14 کارمند و 205 دانشجو شروع به کار کرد؛ در حالیکه رشته­ هایی مانند هنرهای کاربردی، بازرگانی و فناوری را ارائه می­داد. کالج Durham به سرعت رشته­ های علوم سلامت و آموزش بزرگسالان را به رشته­ هایش اضافه­ کرد؛ و در دهمین سالگرد افتتاحش 1250 دانشجو داشت.

در دهه 1980 این کالج بازهم توسعه یافت؛ تا جاییکه در سال 1987، حدود 2700 دانشجو در آن تحصیل می­کردند، و آزمایشگاه روباتیک و همچنین مرکز تولید منسجم در پردیس آن افتتاح شد.

در اوایل دهه 1990، پردیس Whitby که در واقع مرکز آموزشی مهارت است و هزاران نفر در آن تحصیل می­کنند، تأسیس شد.

کالج Durham، در همکاری با دانشگاه ­های York و Trent داشت؛ ابتدا دوره­ هایش را در پردیس Oshawa برگزار می­کرد و سپس در “مؤسسه دانشگاهی فناوری انتاریو” (UOIT) که در سال 2003 به این منظورافتتاح شده ­بود. کالج Durham و UOIT یک بخش آموزش عالی و یک پردیس مشترک ساختند و چندین دانشکده و خدمات اختصاصی نیز تأسیس کردند.

Durham College of Applied Arts and Technology

زندگی دانشجویی

در کالج Durham تعامل دانشجویی میان مؤسسه دانشگاهی فناوری انتاریو و کالج Durham در سال 2017، باعث کمبود فعالیت­ های زندگی دانشجویی، کلوب­ ها و برنامه­ های توسعه هوشمند شد. در پردیس­ها، امکانات رفاهی فراوانی برای دانشجویان در دسترس است که شامل: اقامت دانشجویان، امکانات ورزشی و تفریحی، فروشگاه، وسایل نقلیه، پارکینگ، امکانات پزشکی و سلامت، امنیت پردیس­ ها و غذاخوری­ های متنوع می­باشد.

در کالج Durham فضاهای آموزشی چندمنظوره برای پروسه­ های آموزشی طراحی شده­ است. در این فضای 6800 مترمربعی کتابخانه پردیس که 4 طبقه فضای آموزشی دارد و یک ساختمان گرد که محل برگزاری نمایشگاه­های دوره­ ای است، قرار گرفته­اند. این ساختمان سه دیوار شیشه ای دارد که مشرف به Polonsky Commons است. فضاهای آموزشی دیگر شامل کلاس­های آموزش همگانی کامپیوتر، ساختمان خدماتی دانشجویان، مرکز امور دانشجویی و مکان پردیس­ مانندی که  امکان رزرو دارد، می­باشد.

کالج Durham برنامه­ هایی مانند: اطلاعات برای سال اولی­ ها، منابع ورزشی آکادمیک، خدمات شغلی و خدمات آموزش دانشگاهی (SALS) را ارائه می­دهد. دفتر امور دانشجویی و مجمع دانشجویی (SA)، رویدادها و برنامه­هایی برای دانشجویان در کل سال در نظر گرفته ­اند. همچنین مرکز رسانه دانشجویی که روزنامه The Chronicle و شبکه رادیویی Riot Radio و The Water Buffalo را منتشر می­کنند، در این کالج قرار دارد. دانشجویان ورزشکار در طیفی از ورزش­ها از بدمینتون گرفته تا بسکتبال و همچنین قایقرانی تا دو­میدانی و … فعالیت می­کنند.

 مشارکت

کالج Durham یک پردیس مشترک با تأسیسات UOIT دارد. این کالج همچنین، در همکاری با UOIT و مؤسسه بازرگانی تجاری به تقویت زیرساخت­ های شبکه اینترنتی برای پشتیبانی آموزش از طریق شبکه لب­تاب را در دو مؤسسه انجام داد. این مورد شامل وجود خدمات بی­سیم در پردیس مانند: آموزش محتوای اینترنتی و توسعه طرح دوره آموزشی می­باشد.

رشته ­های تحصیلی

کالج Durham طیف گسترده­ای از رشته­ های تحصیلی را در زمینه­ های بازرگانی، فناوری اطلاعات، رسانه، هنر، طراحی، هنر عمومی، علوم، دوره ­های مهارت، قضاوت، خدمات اورژانس، فناوری مهندسی و سلامت ارائه می­دهد.

پردیس­ها و تأسیسات

کالج Durham دو پردیس اصلی دارد که در ایالت انتاریو و شهرهای Oshawa و Whitby واقع شده­ است و یک مرکز آموزشی که در Pickering واقع شده ­است. پردیس­های Uxbridge کلاس­ درس ­های به منظور به روزرسانی مهارت­ های دانشگاهی برای ورود به کالج برگزار می­کند.

کالج Durham

پیش از ارسال درخواست پذیرش خود، اطلاعات مورد نیاز در مورد رشته ­های موجود در این کالج، ملزومات پذیرش و موارد موردنیاز در خواست پذیرش را مرور کنید.

اگر قصد ارسال درخواست پذیرش را دارید؛ باید فرم آنلاین درخواست را که متعلق به مرکز درخواست کالج­ های انتاریوست، به این آدرس: Ontariocolleges.ca بفرستید. شما می­توانید برای 5 رشته منتخب خود درخواست بفرستید؛ و البته هر کالجی حداکثر سه رشته را به شما پیشنهاد می­دهد. هزینه ثبت هر درخواست 95 دلار است.

برای اطمینان از اینکه درخواست پذیرش­تان به درستی ثبت شود؛ تا 1 فوریه برای ترم پاییز، 1 اکتبر برای ترم زمستان و 1 فوریه برای ترم بهار فرصت دارید. بعد از این تاریخ ­ها، متقاضیان واجدشرایط در اولویت هستند و بنا به ظرفیت رشته ­ها، پذیرفته صورت می­گیرد. برای رشته ­هایی که متقاضی زیادی دارند، ارسال درخواست پذیرش در موعد مقرر بسیار مهم است. رشته­ هایی که پرمتقاضی هستند، درخواست بیشتری دارند و نسبت به ظرفیت خود رشته پذیرش می­شوند.

درخواست پذیرش تا زمانیکه ظرفیت رشته تکمیل شود، ثبت می­شود. کالج Durham درخواست­ها را تا دهمین روز برگزاری کلاس­ها و تا جاییکه ظرفیت باقی باشد، قبول می­کند.

 

کالج Durham

الویت پذیرش

در رشته­ های پرمتقاضی، دانشجویان براساس اولویت­های زیر پذیرفته می­شوند:

  • اقامت دائم در انتاریو
  • اقامت دائم در استان­ها و مناطق دیگر کانادا
  • متقاضیان از دیگر کشورها

رشته ­های پرمتقاضی در سال تحصیلی 2019-2020

  • مراقبت از حیوانات
  • فناوری معماری
  • دستیاری اختلالات مخابراتی
  • اعتیاد و سلامت روان
  • مراقبت کودک و نوجوان
  • تکنسین مهندسی شهری
  • فناوری مهندسی شهری
  • فناوری و مدیریت زیباسازی
  • اتحاد جامعه از طریق آموزش جمعی
  • بهداشت دندان
  • تکنسین مهندسی برق
  • تکنسین برق
  • فناوری مهندسی الکترومکانیک
  • مدیریت باشگاهی
  • آتش­نشانی_ خدمات اولیه، آموزش و پرورش
  • باغداری_ غذا و مزرعه­داری
  • تکنسین باغداری
  • پیراپزشکی
  • تکنسین مهندسی قدرت_ کلاس چهارم
  • پرستاری کاربردی
  • پرستاری کاربردی_ رشته Flex
  • نیروی کار خدمات اجتماعی
  • دستیار کار درمانی/ دستیار فیزیوتراپیست

لطفاً توجه کنید که: اداره خدمات پذیرش و استخدامی اجازه حذف و یا اضافه کردن هر موردی را از این لیست دارد. چرا که تغییرات در رشته ­های تحصیلی و درخواست متقاضیان بر اساس این لیست است، اما محدود  به آن نیست.

روند انتخاب برای رشته­ های پرمتقاضی

گزینش بر اساس معدل چهار آزمون­ سطح پیش­نیاز سال آخر (نمره 11 یا 12 یا مدرک تحصیلات تکمیلی) صورت می­گیرد.

اگر آزمون­هایی غیر از زبان انگلیسی برای پذیرش لازم باشد؛ در صورت وجود، سه نمره دیگر در معدل آزمون در نظر گرفته می­شود. درصورتیکه نمره ­ها برای گزینش پیش­نیاز در دسترس نباشد، شما باید در گزینش­ های مورد نیاز ثبت نام کنید و نمره میان­ترم باید تا قبل از تاریخ 1 فوریه برای ترم پاییز، 1 اکتبر برای ترم زمستان و 1 فوریه برای ترم بهار اعلام شود. نمره­ها برای دوره­ های بعدی به صورت زیر جایگزین می­شود:

  • نمره 11 انگلیسی جایگزین نمره 12 انگلیسی (C، M یا U)
  • نمره 11 ریاضی جایگزین نمره 12 ریاضی
  • نمره 11 زیست­شناسی جایگزین نمره 12 زیست­شناسی
  • نمره 11 شیمی جایگزین نمره 12 شیمی
  • نمره 11 فیزیک جایگزین نمره 12 فیزیک

اگر نمره­ های چندین واحد درسی گزینش در دسترس باشند، بالاترین نمره در نظر گرفته می­شود.

روند گزینش برای بقیه رشته­ ها

اگر گزینشی غیر از زبان انگلیسی برای ورودی رشته تحصیلی موردنیاز است، در صورت در دسترس بودن، بخشی از سه نمره دیگر در گزینش در نظر گرفته می­شود. اگر نمره­ها برای گزینش پیش­نیاز در دسترس نباشد، شما باید در گزینش مورد نظر شرکت کنید. این وضعیت یک “پیشنهاد مشروط است.

دانشجویان بزرگسال

اگر شما 19 سال یا بیشتر سن دارید و هنوز موفق به کسب دیپلم از دبیرستان نشده­اید، دانشجوی بزرگسال به حساب می­آیید. شما باید درخواست پذیرش و ریز نمرات خود را به آدرس بفرستید. برای متقاضیانی که آزمون تکمیل ظرفیت دوره ­های پیش­نیاز یا فرصت تمدیدی را از دست داده­ اند، فراهم کردن ملزومات پذیرش ضروری است.

 آزمون ورودی زبان انگلیسی

شما می­توانید اینجا در کالج Durham در آزمون Admissions Eligibility COMM شرکت کنید. مرکز برگزاری گزینش می­تواند، آزمونی مطابق با سنجش پذیرش انگلیسی برگزار کند و اشخاصی که این آزمون را قبول شدند، نمره 12 انگلیسی را دریافت می­کنند، که 50 درصد از روند پذیرش است.

دانشجویانی که علاقمندند خود را ارزیابی کنند، می­توانند با شماره تلفن 905-721-3000 تماس بگیرند، و نمره خود را اعلام کنند. درخواست پذیرش باید به مرکز سنجش ارسال شود، تا یک تاریخ مشخص برایش تعیین شود. لطفاً از سایت Test Center برای اطلاعات تعیین وقت آزمون­ها دیدن کنید.

 ارتقاء علمی

ارتقاء رتبه اینجا در کالج Durham برای متقاضیان بزرگسال که بعضی از پیش­نیازهای ثبت نام در یک رشته را از دست داده ­اند، فراهم است. برای اطلاعات بیشتر لطفاً به آدرس اینترنتی Academic Upgrading مراجعه کنید.

لطفاً توجه کنید: به منظور شرکت در آزمون پذیرش رشته ­های پرمتقاضی کالج Durham؛ همه ریز نمرات باید تا تاریخ 1 فوریه برای ترم پاییز، 1 اکتبر برای ترم زمستان و 1 فوریه برای ترم بهار، به سایت ontariocolleges.ca ارسال شود. 

فرم ارزیابی رایگان: https://pirsookgroup.com/forms/

نویسنده: پیام پاک مهر

error: Content is protected !!