کالج Conestoga

فهرست مطالب

 کالج (Conestoga (Conestoga College Institute of Technology and Advanced Learning یک کالج دولتی در شهر Kitchener استان انتاریوی کانادا است؛ که حدود 11000 دانشجوی تمام ­وقت، 30000 دانشجوی نیمه­ وقت و 3300 کارآموز دارد.

یک کالج دولتی در شهر Kitchener

تاریخچه

کالج Conestoga در سال 1967 با عنوان “کالج هنرهای کاربردی و فناوری Conestoga” و مانند خیلی دیگر از کالج­های آن زمان، با حکم دولتی و به منظور ارائه مدرک دیپلم و گواهینامه­ فنی­ و حرفه­ ای تأسیس شد. در سال 2002 زمانیکه دولت تصمیم به گسترش فضای آموزش کرد، رشته­ های فناوری محور به رشته ­های این کالج اضافه شد.

همچنین در طی این سال­ها رشته­ هایی مانند کارشناسی مدیریت بازرگانی به صورت اشتراکی با دانشگاه Windsor به آن اضافه شده­است. علاوه بر این، کالج Conestoga رشته پرستاری جدیدی تحت عنوان “علوم پرستاری” (B.Sc.N.) را نیز به مجموعه رشته­ هایش اضافه کرده ­است. دانشجویان رشته علوم پرستاری 4 سال کارشناسی خود را در پردیس “دون” (Doon) در شهر Kitchener می­گذرانند. فارغ­ التحصیلان این رشته مدرک دانشگاه McMaster را دریافت می­کنند.

در آغاز آگوست 2003، دو رشته تحصیلی جدید در حالی شروع به پذیرش دانشجو کردند، که اولین رشته ­های تحصیلی بودند که دانشجویانش مدرکشان را به طور کامل از خود کالج دریافت می­کردند. یکی از این دو رشته؛ مهندسی سیستم­های مکانیکی B.Eng بود که عمدتاً توسط سازمان مهندسی کانادا اعتبار یافته بود، و دیگری مدیریت پروژه- معماری و تأسیسات B.A.Tech بود. در سال 2007 سومین رشته تحصیلی B.A.Tech یعنی فناوری مخابراتی مجتمع و کامپیوتر و به دنبال آن رشته­ طراحی و تولید سخت ­افزار و نرم­ افزار به رشته­ های این کالج افزوده ­شد. دانشجویان این سه مورد تحت عنوان “کارشناس فناوری ­کاربردی” فارغ­ التحصیل می­شدند. در آغاز سال 2005، شاخه ­ای از “کارشناسی علوم سلامت” با نام “مدیریت فناوری اطلاعات سلامت”، در دانشکده علوم سلامت، خدمات­ اجتماعی و فناوری­ زیستی افتتاح شد.

در سال 2006، کالج Conestoga اقدام به خرید دانشکده Heights Secondary متعلق به Waterloo به مبلغ 6000000 دلار کرد، و در اواخر همان سال پردیس ­های Waterloo به مکان جدیدی انتقال پیدا کردند. مالکیت این منطقه به قدری بزرگتر از پردیس­ های قبلی واترلو بود، که کالج Conestoga به خاطر تأمین هزینه­ این خرید، مجبور به فروش بخشی از آن شد.

کتابخانه و دریاچه پردیس Doon

رشته ­های دانشگاهی

کالج Conestoga دارای دوره ­های تحصیلی یک، دو، سه و چهار ساله و همچنین دوره ­های کارآموزی است. به علاوه، گزینه­ های بسیاری مانند دوره چهارساله مهندسی سیستم­های­ مکانیکی، فناوری­ مخابراتی مجتمع و کامپیوتر، معماری، فناوری اطلاعات سلامت و یا مدیریت بازرگانی بین­ المللی که همگی در پاییز 2006 افتتاح شده­اند، در اختیار دانشجویان قرار دارد. کالج Conestoga همچنین چندین قرارداد با دانشگاه­های Waterloo مانند: Wilfrid Laurier، Windsor و McMaster و چندین دانشگاه و مؤسسه بین ­المللی دیگر در سطح کانادا دارد.

پردیس­ها

کتابخانه و دریاچه پردیس Doon

پیاده­روی پردیس Doon

ساختمان پردیس Cambridge

مسیر دوچرخه­ سواری Cambridge

پردیس Cambridge

پردیس Doon، پردیس اصلی کالج Conestoga است. این پردیس در بخش جنوبی شهر Kitchener واقع شده­است؛ و میزبان دفتر مدیریت، ادارات و کلاس­های اصلی کالج است. پردیس  دیگر گزیده­ای از رشته­ های تحصیلی را دارد.

پردیس Doon؛

پردیس اصلی؛ آدرس: 299 doon Valley Drive, Kitchener, Ontario N2G 4M4

پردیس Waterloo؛

آدرس: 108 University Avenue EastT Waterloo, Ontario N2w2

پردیس Cambridge؛

آدرس: 850 Fountain street South, Cambridge, Ontario N3H 0A8

پردیس Guelph؛

آدرس: 460 Speedvale Avenue West, Guelph, Ontario N1H 6N6

پردیس Stratford؛ آدرس: 130 Youngs Street, Stratford, Ontario N5A 1j7

مرکز آموزش مهارت­های “رابرت اینگرسول”: 420 Thomas street, Ingersoll, Ontario N5C 3J7

 پردیسی با طراحی Milton

شهرهای Milton، انتاریو و Wilfrid Laurier University از سال 2008 با همکاری یکدیگر شهرک دانشگاهی میلتون (MEV) در زمینی 150 هکتاری که اهدایی شهرداری بود، تأسیس کردند. این دانشگاه بعداً با مشارکت کالج Conestoga، یک پردیس خارج از کالج در این مکان به راه ­انداخت. در آپریل 2018، دولت ایالتی 90 میلیون دلار برای ساخت این پروژه در نظر گرفته­ بود. تخمین زده­ شد، که ساخت ­و ­ساز پردیس 150 هکتاری تا سال 2021 به پایان برسد؛ تا آن زمان، کالج Conestoga پیشنهاد داد که کلاس­ها در ساختمانی که سپتامبر 2019 اجاره می­شود برگزار شود.

با این وجود؛ در اکتبر 2018، دولت ایالتی جدید (که در ژوئن 2018 انتخاب شد)،  سرمایه خود را قبل از شروع ساخت­ و ساز بیرون کشید و این کار را با استناد بر کسری بودجه ایالتی انجام داد.

این قضیه امکان همکاری با پروژه Laurier را کنسل کرد. Mayor Gord Krantz می­گوید که  به دنبال حامی مالی دیگری برای انجام پروژه “شهرک دانشگاهی میلتون” هستند. البته شنیده­ ها حاکی از آن است که؛ همکاری با Laurier ادامه دارد، تا جاییکه شرکای دولتی، صنعتی و اجتماعی به مدل کم­ هزینه ­تری برای ارتقاء بخش آموزش عالی در Milton فکر می­کنند.

 ساختمان­های دیگر

  • مرکز تفریحی
  • مرکز ATS
  • مرکز کار با چوب انتاریو

برنامه­ های آتی

دانشکده مهندسی و فناوری اطلاعات در سال 2011 به مکان جدیدی در مقابل پردیس Doon منتقل شد، که درواقع از بزرگراه 401 می­گذرد. این شهر که Cambridge نام­دارد، 100000  مترمربع مساحت دارد.

مرحله اول ساخت پردیس جدید Cambridge به پایان رسید، و در شروع پاییز 2011 در ماه سپتامبر افتتاح شد. این اولین ساختمان 26000 مترمربعی میزبان دانشکده مهندسی و فناوری ­اطلاعات و همچنین فناوری تولید غذا است. دانشکده مهندسی رشته ­هایی دارد که بیشتر به تولید، رباتیک، انرژی تجدیدپذیر، مخابرات و فناوری اطلاعات می­پردازد. صنعت تولید غذا اکنون به شدت در حال رشد است، و باید نیاز به نیروی کارآمد در این شاخه برطرف شود. این بخش ظرفیت جذب دانشجویان تمام وقت را تا 2350 نفر اضافه کرده ­است و 800 فضای جدید برای کارآموزی نیز به آن افزوده ­شده ­است.

مرکز زندگی دانشجویی

رسانه دانشجویی

ایستگاه رادیویی 88.3 CJIQ متعلق به کالج Conestoga است. این رادیو بخشی از  رادیوی عمومی است: دوره­های آموزش رادیو و نشریات نیز در این کالج ارائه می­شود. رادیوی محلی DJ Jeremy James کارش را از همینجا آغاز کرده ­است.

ورژن اینترنتی روزنامه اصلی کالج Conestoga، Spoke On_Line می­باشد. دانشجویان رشته روزنامه­ نگاری کالج Conestoga، اخبار و محتویات دیگر را به صورت روزنامه کاغذی به چاپ می­رسانند و همچنین مسئول انتشار مجلات هفتگی کالج نیز هستند.

اتاق­ خبر آنلاین 519 Online News در منطقه Waterloo توسط دانشجویان فارغ ­التحصیل ­شده رشته روزنامه­ نگاری، مستند­سازی و خبرگذاری_ویدئورسانه دانشکده رسانه و طراحی کالج Conestoga اداره می­شود.

مجله خبری “Conestoga Connected” نیز یک مجله صوتی سی ­دقیقه ­ای است که به صورت هفتگی منتشر می­شود؛ و حاوی اخبار، رویدادها، نوآوری­ها، اخبار ورزشی، اخبار زندگی دانشجو­ها خارج از پردیس و فارغ ­التحصیلان است. این مجله توسط دانشجویان سال دوم رشته­ های خبرگذاری و تلوزیون در کالج Conestoga منتشر می­شود.

 ورزش دانشجویی

تیم ورزشی کالج Conestoga “ Condor” نام ­دارد. این تیم در مسابقات ورزشی دانشگاهی با سایر دانشگاه­ها به رقابت می­پردازد. این تیم همچنین در برنامه­ های درون دانشگاهی و حتی برنامه­ های ورزشی خارج از دانشگاه شرکت می­کند.

ورزش دانشگاهی

پذیرش

برای پذیرش در کالج Conestoga شما باید:

  1. مدارک لازم برای پذیرش در رشته موردنظر خود در کالج Conestoga را فراهم کنید.
  2. مدارک مورد نیاز را به انگلیسی ترجمه کنید.
  3. در صورتیکه مهارت کافی در زبان انگلیسی ندارید، حتما باید ابتدا دوره زبان انگلیسی کالج Conestoga را انتخاب کنید.

فرم ارزیابی رایگان: https://pirsookgroup.com/forms/

نویسنده: پیام پاک مهر

error: Content is protected !!