هزینه تحصیل در کانادا

فهرست مطالب

هزینه تحصیل در کانادا + توضیحات کامل 2024

یکی از مهمترین سوالاتی که در ذهن متقاضیان تحصیل در کالج‌ها یا دانشگاه‌های کانادا وجود دارد این است که هزینه تحصیل در کانادا به صورت حدودی چه میزان است وشامل چه مواردی خواهد شد. اولین موضوعی که فرد باید در نظر گیرد آن است که در کدام شهر کانادا قصد ادامه تحصیل دارد. در واقع هزینه‌های زندگی و حتی شهریه کالج‌ها و دانشگاه‌ها در شهرهای کانادا متفاوت است، بنابراین قدم نخست در تخمین هزینه‌های زندگی انتخاب شهر و استان مورد نظر برای ادامه تحصیل است. در این مقاله به مهمترین هزینه‌هایی که متقاضی برای تحصیل در کانادا باید در نظر بگیرد اشاره خواهیم کرد. به طور کلی هزینه‌هایی که متقاضی ادامه تحصیل در کانادا بایستی از ابتدای ورود به کانادا در نظر گیرد شامل موارد زیر است:

 

<yoastmark class=

 

شهریه سالانه کالج یا دانشگاه در کانادا

هزینه تحصیل در کانادا در دانشگاه ها و کالج ها در نقاط مختلف کانادا برای دوره های لیسانس بین 20 تا بالای 50 هزار دلار کانادا در سال و حدودا بین 18 تا 30 هزار دلار کانادا در سال برای دوره‌های فوق لیسانس است. این هزینه‌ها بسته به کالج یا دانشگاه محل تحصیل متفاوت می‌باشد. شهریه دوره های تحصیلات تکمیلی در کالج های معتبر کانادا نیز حدودا بین 20 تا 30 هزار دلار کانادا در سال می باشد. برای مطالعه بیشتر شرایط تحصیل در کانادا میتوانید مقاله ی برررسی کامل تحصیل در کانادا را مطالعه نمایید.

 

هزینه ی مسکن در کانادا

600 تا 1200 دلار کانادا برای اجاره ماهانه اتاق برای افراد مجرد

1000 تا 2500 دلار کانادا برای اجاره ماهانه Basement یک‌خوابه یا دوخوابه

1500 تا 2800 دلار کانادا برای اجاره ماهانه آپارتمان Rental یا Condo یک‌خوابه

2000 تا 3500 دلار کانادا برای اجاره ماهانه آپارتمان‌های Rental یا Condo دوخوابه یا Townhouse

 

هزینه ی خرید وسایل اولیه منزل در کانادا

اگر منزلی که اجاره می‌کنید مبله (Furnished) نباشد بایستی وسایل منزل و آشپزخانه را خودتان تهیه کنید. حتی اگر منزل مبله نیز باشد بایستی در ابتدا هزینه‌ای را برای خرید برخی وسایل منزل و آشپزخانه بر اساس نیاز خود در نظر بگیرید.

به صورت تخمینی می توان گفت شما با خرید از فروشگاه‌هایی مانند IKEA و از این قبیل فروشگاه‌های نسبتا ارزان می‌توانید با حدودا 2000 تا 5000 دلار کل وسایلی که لازم دارید مانند تخت خواب و ملزومات، مبل دو یا سه نفره، میز غذاخوری و صندلی‌ها و همچنین وسایل ضروری آشپزخانه را خریداری کنید. البته ممکن است با کمتر از 2000 دلار نیز بتوانید وسایل لازم و ضروری را از Kijiji  یا Facebook Marketplace تهیه کنید که این بستگی به نیاز شما خواهد داشت. پس باید این مورد را نیز به هزینه تحصیل در کانادا اضافه کنید.

 

هزینه رفت و آمد در کانادا

هزینه رفت و آمد با سیستم حمل و نقل عمومی برای یک نفر بین 100 تا 200 دلار در ماه و برای 2 نفر با در نظر گرفتن خرید 2 کارت ماهیانه سیستم حمل و نقل حداقل 200 تا 400 دلار کانادا خواهد بود. البته دانشجویان از تخفیف دانشجویی برای خرید کارت ماهیانه سیستم حمل و نقل در تمامی کانادا بهره مند خواهند شد.

 

هزینه خوراک و پوشاک در کانادا

هزینه خورد و خوراک و پوشاک در کانادا نسبت به دیگر هزینه‌ها کمتر است و می‌توان گفت برای 2 نفر با در نظر گرفتن صرفه جویی‌های لازم در دوران دانشجویی در بازه 600 تا 1000 دلار کانادا در ماه قرار دارد. البته اگر اهل رستوران رفتن هستید باید حتما این هزینه را بالاتر در نظر بگیرید.

 

هزینه اشتراک تلفن همراه در کانادا

این هزینه هم بر اساس نوع اپراتور (Provider) که انتخاب می‌کنید برای 2 نفر بین 100 تا 200 دلار کانادا در ماه بایستی نظر بگیرید. معمولا دانشجویان برای کمتر شدن هزینه تحصیل در کانادا پلن‌های ارزان‌تر را انتخاب می‌کنند و از تخفیف‌های دانشجویی نیز بهره می‌برند. اگر به صورت مداوم از شهر محل زندگی خود خارج نمی‌شوید حتما پلن‌ها و اپراتورهای ارزان را در ابتدا انتخاب کنید.

 

هزینه تفریح و سرگرمی در کانادا

این هزینه کاملا به متقاضی بستگی دارد و ممکن است از 100 دلار در ماه شروع شود و به بالای 1000 دلار نیز با توجه به نوع تفریحاتی که متقاضی انتخاب می‌کند برسد. به این علت که دانشجویان نیاز به اوغات فراغت مناسب دارند بهتر ایت این مورد را نیز در هزینه تحصیل در کانادا موثر بدانند.

 

هزینه اجاره بلندمدت خودرو (در صورت تمایل به Lease ماشین) در کانادا

اگر در مدت زمان تحصیل خود در کانادا قصد دارید ماشین را از نمایندگی Lease کنید بایستی بر اساس نوع ماشین حدودا 700 تا 1000 دلار برای خودرو نو و 500 تا 700 دلار برای خودروهای کارکرده، با احتساب هزینه‌های حداقلی بیمه و سوخت کنار بگذارید. البته به این نکته توجه کنید که هزینه بیمه در شهر تورنتو و اطراف آن بسیار گران است.

 

هزینه آب، برق و گاز (در صورتی که این هزینه ها بر عهده صاحب خانه نباشد) در کانادا

این هزینه‌ها نیز معمولا برای دانشجویان حدودا بین 150 تا 300 دلار (و اگر مسکن بزرگتر اجاره کنید بیش تر از 300 دلار) در ماه خواهد شد که در هزینه  تحصیل در کانادا تاثیر گذار است.

 

هزینه اینترنت در کانادا

هزینه اینترنت اضافه بر پلن اولیه تلفن همراه شما یا اینترنت ثابت چیزی حدود 50 تا 100 دلار کانادا خواهد بود.

 

می‌توانید از وبسایت‌های خوب زیر، هزینه‌های زندگی در شهرهای کانادا را تخمین بزنید:

https://www.numbeo.com/cost-of-living/in/Toronto

https://www.expatistan.com/cost-of-living/toronto

 

توجه کنید که در بحث مخارج زندگی، هیچ‌گاه نمی‌توان به طور دقیق هزینه تحصیل در کانادا را محاسبه و پیش‌بینی کرد و همیشه بایستی یک بازه تخمینی برای آن‌ها در نظر گرفت. هزینه‌های اشاره شده در بالا نیز فقط به صورت حدودی در نظر گرفته شده‌اند.

و نکته آخر اینکه همیشه پیشنهاد می‌شود توانایی مالی بالاتری نسبت به میزان کل هزینه‌های تخمین زده شده برای ادامه تحصیل در کانادا داشته باشید و همیشه هزینه‌های پیش‌بینی نشده را نیز محاسبات خود قرار دهید.

نویسنده: پیام پاک مهر

error: Content is protected !!