توضیحات کامل انگشت نگاری برای ویزای کانادا

فهرست مطالب

نکات مفید در مورد انگشت نگاری برای ویزای کانادا

از تاریخ 31 جولای 2018 کلیه متقاضیان دریافت ویزاهای کوتاه مدت مانند ویزای ویزیتوری/توریستی، ویزای تحصیلی یا ویزای کار، و متقاضیان دریافت ویزاهای بلند مدت مانند ویزای اقامت دایم کانادا که سن آن ها بین 14 تا 79 سال است بایستی انگشت نگاری و عکس برداری (Biometrics) را انجام دهند. متقاضیان می توانند در کلیه دفاتر VAC در کشورهای اطراف ایران (مثلا این دفتر در استانبول ترکیه) انگشت نگاری را انجام دهند.

نکات بسیار مهمی در مورد انگشت نگاری برای ویزای کانادا وجود دارد که در زیر به برخی از آن ها اشاره شده است:

  • مدت زمان اعتبار انگشت نگاری برای متقاضیان ویزاهای ویزیتوری/توریستی، تحصیلی و کار 10 سال خواهد بود.
  • متقاضیانی که انگشت نگاری را انجام داده باشند حتی اگر پرونده آن ها ریجکت شود هم به مدت 10 سال نیازی به انگشت نگاری مجدد نخواهند داشت.
  • متقاضیان ویزای اقامت دایم بایستی حتما انگشت نگاری را انجام دهند. حتی اگر متقاضی قبلا انگشت نگاری را برای دریافت ویزای تحصیلی و یا توریستی کانادا انجام داده باشد نیز بایستی برای دریافت ویزای اقامت دایم مجددا انگشت نگاری را انجام دهد.
  • متقاضیانی که اپلیکیشن خود برای دریافت ویزاهای توریستی/ویزیتوری، تحصیلی و کار را در تاریخ 31 جولای 2018 و یا پس از این تاریخ سابمیت کرده باشد و قبلا هم انگشت نگاری را انجام داده باشد، اگر کمتر از 10 سال از تاریخ انگشت نگاری وی گذشته باشد نیازی به انجام انگشت نگاری مجدد نخواهد داشت.
  • هزینه انگشت نگاری برای هر نفر 85 دلار کانادا و برای خانواده هایی که همگی با هم برای دریافت ویزا اقدام می کنند 170 دلار کانادا می باشد.

* این خبر بسیار خوبی برای بسیاری از متقاضیان است زیرا که آن ها دیگر مجبور نخواهند بود با هزینه های بالا به کشورهای همسایه سفر کرده و مجددا انگشت نگاری را انجام دهند. همچنین بسیاری از پدر و مادرهایی که در بازه 10 سال گذشته انگشت نگاری را انجام داده باشند نیز اگر مجددا نیاز به درخواست مجدد ویزای ویزیتوری داشته باشند، معاف از انجام انگشت نگاری خواهند بود.

همچنین متقاضیان زیر لازم نیست جهت ورود به کانادا انگشت نگاری را انجام دهند:

  • شهروندان کانادا، افراد دارای اقامت دایم و افرادی که برای دریافت شهروندی این کشور اقدام کرده اند.
  • افرادی که برای ورود به کانادا با عنوان توریست نیازی به ویزا ندارند و eTA را دریافت کردند.
  • افراد زیر 14 سال و بالای 79 سال (اگر فرد دقیقا 14 سال و یا 79 سال دارد لازم است انگشت نگاری را انجام دهد)
  • سران دولت فدرال و دولت های استانی
  • دیپلمات های سیاسی و وزرای کشورهای دیگر که برای مقاصد سیاسی به کانادا سفر می کنند.
  • افرادی که ویزای آمریکا را دارند و فقط در کانادا به عنوان مسافر ترانزیت هستند.
  • افرادی که در کانادا حضور دارند و از داخل خاک کانادا قصد دارند برای ویزاهای موقت یا دایم اقدام کنند.
  • افرادی که برای درخواست ویزای اقامت دایم کانادا انگشت نگاری را انجام داده اند، پرونده دریافت ویزای اقامت دایم آن ها در حال بررسی بوده و قصد دارند برای دریافت ویزاهای کوتاه مدت کانادا مانند ویزای توریستی/ویزیتوری یا تحصیلی را اقدام کنند.

می توانید اطلاعات تکمیلی را در زیر مطالعه کنید.

https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/campaigns/biometrics/facts.html#countries

در لینک زیر نیز می توانید با وارد کردن اطلاعات خود از معتبر بودن انگشت نگاری قدیمی خود مطلع شوید:

https://onlineservices-servicesenligne.cic.gc.ca/extapp/bioStatusQuery

دریافت نوبت انگشت نگاری از دفاتر VAC در کشورهای اطراف ایران برای درخواست ویزای کانادا

متقاضیان دریافت انواع ویزاهای کانادا باید قبل از سفر به کشورهایی که دفاتر VAC دارند (مانند ترکیه، امارات، گرجستان و….)، از این دفاتر در این کشورها نوبت انگشت نگاری دریافت کنند.

شیوه دریافت نوبت انگشت نگاری:

1- وارد وبسایت زیر شده و کشور محل انگشت نگاری را انتخاب کنید.

https://www.vfsglobal.ca

2- پس از انتخاب کشور شما می توانید به سادگی بر روی گزینه Biometric Enrollment کلیک کرده و شهر مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

سپس می توانید در سیستم آنلاین رزرو نوبت انگشت نگاری یک پروفایل ساخته و اطلاعات خود را ثبت کنید و سپس نوبت خود را رزرو نمایید. در لینک زیر به طور پیش فرض کشور ترکیه و شهر استانبول انتخاب شده و شما می توانید لینک ثبت نام را ملاحظه کنید. در پایین گزینه Continue می توانید روی گزینه New User کلیک کرده و پروفایل خود را ایجاد کنید. 

در قسمت انتخاب نوع بیومتریک، اگر قبلا به صورت آنلاین برای ویزا درخواست داده اید گزینه Biometric Enrollment را انتخاب نمایید. 

error: Content is protected !!