برنامه خود اشتغالی فدرال کانادا

فهرست مطالب

برنامه خود اشتغالی کانادا (Federal Self-employed Program) 

متقاضیانی که قصد مهاجرت به کانادا دارند و دارای ۲ سال سابقه کار حرفه ای World Class در 5 سال گذشته و یا ۲ سال سابقه مدیریت بیزنس خود در 5 سال گذشته و در حوزه های ورزش و هنر هستند می توانند از طریق برنامه خود اشتغالی کانادا 2024 به این کشور مهاجرت کنند. دوستان توجه کنند که در این روش متقاضی بایستی از مجموع ۱۰۰ امتیاز لازم حداقل ۳۵ امتیاز را داشته باشد که خوشبختانه اکثر افراد با سطح تحصیلات و سابقه کار خود ۳۵ امتیاز لازم و حتی بیشتر را می آورند و نیازی به ارایه مدرک زبان ندارند‌.

  • در روش خود اشتغالی کانادا 2024 سرمایه گذاری و اختصاص دادن سرمایه لازم نیست.
  • متقاضیان این روش بایستی بتوانند ثابت کنند که ۲ سال مدیر و صاحب بیزنس خود بوده اند و یا ۲ سال سابقه حرفه ای در حوزه های گفته شده داشته اند و این اثبات می تواند از طریق ارایه مدارک بین المللی، حضور در نمایشگاه ها و یا مسابقات خارج از کشوری، ارایه سرتیفیکیت های معتبر و بین المللی باشد.
  • متقاضیانی که در حوزه های هنر و ورزش فعالیت دارند هم به اثبات توانایی مالی نیاز دارند که از طریق ارایه اسنادی مانند ارایه اسناد درآمد بیزنس، اسناد ملک و ….این موضوع قابل اثبات می باشد.

تصویر برنامه خود اشتغالی کانادا

نکات مفید در بحث واجد شرایط شدن برنامه خوداشتغالی کانادا 2019

1- در برنامه خوداشتغالی کانادا چندین گروه از متقاضیان هدف قرار داده شده اند:

1– افرادی که هنرمند هستند و فعالیت های هنری و فرهنگی می کنند مانند گرافیست ها، موسیقی دانان، نویسندگان، شاعران، نقاشان، طراحان لباس، روزنامه نگاران و….

2- افرادی که به صورت حرفه ای فعالیت های ورزشی می کنند مانند ورزشکاران حرفه ای و مربیان حرفه ای

بایستی این موضوع را یاد آور شوم که به منظور واجد شرایط شدن در این برنامه، متقاضی بایستی در دو دسته قرار گیرند:

  • متقاضی در زمینه خود بسیار حرفه ای بوده و در سطح بین المللی شناخته شده باشد. در این دسته متقاضی بایستی قادر به اثبات ۲ سال فعالیت در ۵ سال گذشته و در سطح بین المللی بوده و نشان دهد هنرمند و یا ورزشکاری بین المللیست.
  • در این دسته فرد خوداشتغال بایستی ثابت کند در ۵ سال گذشته ۲ سال را به عنوان خوداشتغال فعالیت کرده و درآمد وی نیز از این راه به دست آمده است. در واقع در این دسته فرد بایستی اداره مهاجرت کانادا را متقاعد نماید که قصد دارد پس از ورود به کانادا به عنوان فردی خوداشتغال مشغول به کار شده و کسب درآمد کند. بنابراین فرد بایستی بتواند اثبات کند در مدت زمانی که در ایران خوداشتغال بوده، درآمد قابل قبولی را ازین راه کسب کرده است.

اگر متقاضی در ۵ سال گذشته، یکسال به عنوان هنرمند و ورزشکار بین المللی فعالیت داشته و یکسال نیز به عنوان خود اشتغال و برای خود فعالیت کرده باشد، می تواند واجد شرایط این برنامه شود.

در برنامه خود اشتغالی کانادا لازم نیست متقاضی ودیعه و پولی را به اداره مهاجرت جهت راه اندازی بیزنس پرداخت نماید. اما ایشان بایستی نشان دهد که دارایی لازم برای راه اندازی بیزنسی هر چند کوچک در کانادا را دارد. مثلا اگر متقاضی ملکی را در ایران داشته باشد می توان همان را به عنوان دارایی متقاضی در نظر گرفت.

2- از نگاه اداره مهاجرت کانادا هنرمند چه شخصی است؟

بر اساس تعریف فعالیت های فرهنگی و هنری در برنامه خود اشتغالی فدرال کانادا، شخصی که به مدت ۲ سال در 5 سال گذشته در فعالیت های فرهنگی تجربه کاری داشته باشد و فعالیت های وی نیز در سطح جهانی باشد، و یا شخصی که به مدت ۲ سال در 5 سال گذشته در فعالیت های فرهنگی خود اشتغال بوده باشد، می تواند از طریق این روش به کانادا مهاجرت کند.

بر اساس لینک زیر فعالیت های فرهنگی طیف وسیعی از حوزه های شغلی را شامل می شود:

http://noc.esdc.gc.ca/English/NOC/Occupations.aspx?val=5

به عنوان مثال ناک ۵۲۴۵ که با عنوان Patternmaker و Dress Patternmaker شناخته می شوند هم جزیی از این فعالیت ها قرار می گیرند. بنابراین افرادی که دارای آموزشگاه یا کارگاه خیاطی هستند هم ممکن است با در نظر گرفتن بقیه شرایط، واجد شرایط اقدام از طریق برنامه خوداشتغالی کانادا باشند.

3- برای اثبات شرایط در برنامه خود اشتغالی کانادا بایستی به چه سوالاتی در ذهن خود پاسخ دهم؟

افرادی که درصدد اقدام برای برنامه خود اشتغالی کانادا 2024 هستند بایستی برای اثبات خود اشتغالی خویش به سوالات زیر پاسخ دهند. اگر پاسخ آن ها به سوالات زیر مثبت بود ممکن است واجد شرایط این برنامه شوند. قطعا این سوالات تمامی سوالاتی نیست که فرد بایستی در اثبات خوداشتغالی و یا حرفه ای بودن در حوزه های شغلی مورد نیاز در نظر گیرد اما می تواند تمامی چهارچوب های کلی این برنامه برای انتخاب و قبولی متقاضی را به زبان ساده بیان کند. 

1- آیا در 5 سال گذشته حداقل به مدت 2 سال و در حوزه های شغلی مورد نظر این برنامه به صورت حرفه ای و در سطح بین المللی فعالیت کرده ام؟ و یا به مدت 2 سال در این حوزه های شغلی خود اشتغال بوده و درآمد کسب کرده ام و مخارج زندگی خود را نیز ازین طریق پرداخته ام؟

2- آیا به عنوان خود اشتغال دارای بیزنس ثبت شده هستم؟ آیا برای خود بیمه پرداخت کرده ام؟ 

3- آیا مدارکی در اثبات پرداخت مالیات سالیانه در اختیار دارم؟ و یا اگر از پرداخت مالیات معاف بوده ام، مدارکی در اثبات آن دارم؟

4- آیا در سازمان ها و بنیادهای کاری و مربوط به حوزه شغلی خود ثبت شده ام؟

5- آیا درآمد سالیانه من از خود اشتغالی، مخارج زندگی در شهر محل زندگی ام را جبران خواهد کرد؟

6- اگر هنرمند و یا ورزشکار حرفه ای هستم، آیا دارای مقام یا افتخارات کشوری و یا جهانی می باشم؟

7- آیا به عنوان خود اشتغال در حوزه های هنری و یا ورزشی، دارای وبسایت اینترنتی و شبکه های اجتماعی هستم؟

8- آیا به عنوان خود اشتغال، در مورد زمینه خود اشتغالی خود در کانادا تحقیق کرده ام؟ آیا توانایی مالی راه اندازی و تاسیس شرکت و ادامه خود اشتغالی خود را در کانادا دارم؟

گروه مهاجرتی پیرسوک آماده ی ارائه ی تخصصی ترین خدمات مهاجرت سرمایه گذاری در کشور کانادا می باشد. برای ارتباط با ما

فرم های ارزیابی ما را تکمیل نمایید.

error: Content is protected !!