تحصیل در مدارس کانادا + اخذ پذیرش + هزینه ها [2024]

فهرست مطالب

تحصیل در مدارس کانادا 2024 + لیست بهترین مدارس کانادا + هزینه ها :

تحصیل در مدارس کانادا و مهاجرت به این کشور همواره از بهترین مقاصد برای مهاجرین بوده و هست. چه برای افراد مجرد و چه برای افرادی که متاهل هستند و چند فرزند دارند، کانادا با ارائه برنامه‌های مهاجرتی متنوع و مختلف با توجه به نیازهای کشور، همواره توانسته افراد بسیار زیادی رو به خود جذب کند. حتی در این روزها که سیستم اقتصاد، مسکن و درمان کانادا با توجه به جمعیت زیاد مهاجران با مشکل روبرو شده، همچنان مقصد پرطرفداری برای ایرانیان در سنین مختلف است. یکی از راه‌های قدم گذاشتن در مسیر مهاجرت به کانادا، تحصیل در مدارس کانادا است. تحصیل در مدارس این کشور که عموما از سطح آموزشی بسیار بالایی برخوردار هستند، علاوه بر تربیت دانش‌آموزان با مهارت‌های تحصیلی و زندگی بالا، می‌تواند آینده روشنی را برای فارغ‌التحصیلان خود رغم بزند. این امر، هم برای والدینی که می‌خواهند با تحصیل فرزندشان در خارج از کشور آینده بهتری برایشان رقم بزنند و هم برای تازه مهاجرینی که فرزندانشان را با خود به کانادا آورده‌اند، بسیار حائز اهمیت است. از آنجایی که کانادا به داشتن یک فرهنگ رنگارنگ، با توجه به مهاجرپذیر بودنش، معروف است، مدارس کانادا هم از این قاعده مستثنی نیستند و دانش‌آموزانی که در آن تحصیل می‌کنند از فرهنگ‌ها و کشورهای مختلف هستند. همین مورد نیز یکی دیگر از جذابیت‌های تحصیل در مدارس کانادا برای افرادی که به رشد مهارت تعاملات اجتماعی در فرزندانشان اهمیت می‌دهند، می‌باشد. حال آنکه برای شروع تحصیل در مدارس کانادا، باید موارد مهمی از جمله هزینه تحصیل در مدارس کانادا ، شهر محل زندگی و مدرسه انتخابی را در نظر گرفت. همچنین باید بدانید که به چه قصد و هدفی می‌خواهید در مدارس کانادا تحصیل کنید. ما در این مقاله، به شما کمک می‌کنیم که پاسخ عموم سوالات خود درباره تحصیل در کانادا دریافت کنید. جدا از آن، شما همواره می‌توانید سوالات خود را از کارشناسان با تجربه پیرسوک بپرسید و برای آینده خود یا فرزندتان، با دید باز تصمیم بگیرید. برای مشورت با مشاوران با تجربه موسسه مهاجرتی پیرسوک، تنها کافیست که فرم ارزیابی رایگان ما را تکمیل کنید و منتظر تماس از سمت ما در کوتاه‌ترین باشید. (فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا)

تحصیل در مدارس ابتدایی و دبیرستان های کانادا

تحصیل در مدارس ابتدایی کانادا و دبیرستان های کانادا برای مهاجران :

در ابتدا به شرایط تحصیل برای فرزندان تازه مهاجرین به کانادا می‌پردازیم. مهم‌ترین و اولین چیزی که باید بدانید این است هزینه تحصیل در مدارس کانادا برای فرزندان تازه مهاجرین و یا دانشجویان و کارگرانی که با استادی‌پرمیت و ورک‌پرمیت در کانادا هستند رایگان است. این مورد شاید جذاب‌ترین بخش برای افرادی که با خانواده قصد مهاجرت دارند باشد، چراکه هزینه‌های آنان را در بسیاری از بخش‌ها کاهش می‌دهد. دومین مورد حائز اهمین این است که عموم مدارس کانادا، مانند برخی از مدارس دولتی ایران، از طرح آدرس پیروی می‌کنند و این به این معنی است که با توجه به محل سکونتتان، باید مدرسه فرزند خود را انتخاب کنید. مدارس کانادا با توجه به محلشان، زیر نظر یک ناحیه خاص هستند و اگر محل زندگی شما، در محدوده تحت‌ نظر آن ناحیه قرار داشته باشد، شما می‌توانید فرزند خود را در مدارس آن ناحیه ثبت‌نام کنید. برای مثال اگر شما در مناطق شمالی و مرکزی تورنتو بزرگ (GTA) زندگی می‌کنید، احتمالا در منطقه York Region یا به اختصار YRDSB قرار دارید و می‌توانید فرزند خود را در مدارس با کیفیت این محدوده ثبت‌نام کنید. اما ممکن است محل سکونت شما واجد شرایط ثبت‌نام در کل مدارس یک ناحیه نباشد، چراکه فاکتور دیگری که دارای اهمیت در انتخاب مدرسه است، فاصله محل سکونت از مدرسه است که در ناحیه‌های مختلف متفاوت است. برای دانستن این شرایط شما باید به وبسایت هر ناحیه با توجه به محل زندگی خود مراجعه کنید و از شرایط دقیق آن مطلع بشید. مورد بعدی که در نواحی مختلف متفاوت است، وضعیت محصل در کاناداست. اگر با برنامه‌های PR و با در دست داشتن کارت اقامت دائم کانادا وارد کشور شده‌اید، این مورد برای شما سختی ایجاد نمی‌کند. اما اگر با ویزای تحصیلی (استادی‌ پرمیت) و یا ویزای کار (ورک پرمیت) وارد کانادا شده‌اید، احتمالا فرزندتان با ویزای توریستی کانادا وارد کشور شده و تنها مدرکی که دارد برچسب ویزا و یا بعد از 6 ماه دارای ویزیتور رکورد است. نکته مورد اهمیت در این باره این است که در برخی از نواحی مدارس در کانادا شامل نواحی مدارس استان انتاریو، فرزندان دانشجویان و افرادی که با ویزای کار و ورک پرمیت کانادا مشغول به کار هستند، تنها با استناد به استادی‌پرمیت یا ورک‌پرمیت والدینشان می‌توانند در مدارس دولتی به رایگان مشغول به تحصیل شوند. اما در برخی نواحی دیگر، مانند نواحی استان بریتیش کلمبیا، فرزندان دارندگان استادی‌پرمیت یا ورک‌پرمیت، باید ابتدا استادی‌پرمیت مرا دریافت کنند تا واجد شرایط تحصیل در مدارس آن ناحیه شوند. این مورد متاسفانه در وبسایت نواحی دیده نمی‌شود و حتی ممکن است که شرایط یک ناحیه در یک استان، با شرایط ناحیه مجاور خود در همان استان متفاوت باشد و شما باید با مکاتبه با مسئولین ناحیه این مورد را متوجه شوید که فرزندتان با چه مدرکی می‌تواند در مدارس مشغول به تحصیل شود.

هزینه تحصیل در مدارس ابتدایی و دبیرستان ها در کانادا :

هزینه تحصیل در مدارس کانادا، از ابتدایی تا دبیرستان، برای تازه مهاجرینی که با PR، استادی‌پرمیت و یا ورک‌پرمیت در خاک کانادا هستند رایگان است. همین تحصیل رایگان در مدارس کانادا یکی از فاکتورهای مهم کانادا محسوب می شود. اما اگر قصد دارید که فرزند خود را به تنهایی و به عنوان یک دانش‌آموز بین المللی به کانادا بفرستید، باید هزینه‌های تحصیل در مدارس کانادا به عنوان یک دانش‌آموز را به طور کامل پرداخت کنید. بخش اول هزینه‌ها شامل شهریه مدارس کانادا است که با توجه به خصوصی و دولتی بودن مدرسه و امکانات ارائه شده در مدرسه بسیار متفاوت است. به طور کلی شهریه مدارس دولتی در کانادا حدودا بین ۱۵ تا ۱۸ هزار دلار کانادا در سال است. از طرفی شهریه مدارس خصوصی کانادا را می‌توان بین ۱۰ تا 30 هزار دلار کانادا در سال برآورد کرد و بسته به خدمات و امکاناتی که مدرسه خصوصی در اختیار دانش آموز می گذارد این شهریه متفاوت است. اگرچه در برخی مدارس خاص خصوصی و یا شبانه‌روزی هزینه شهریه سالانه می‌تواند بالغ بر 50 هزار دلار کانادا شود. بخش بعدی هزینه‌ها شامل هزینه‌های زندگی دانش آموزی در کانادا می‌شود که در شهرهای بزرگ مانند تورنتو و ونکوور با درنظر گرفتن هزینه مسکن بالاتر نسبت به دیگر نقاط کانادا، می‌تواند بین 25 تا 35 هزار دلار کانادا درنظر گرفته شود. این هزینه‌ها در دید اول شاید بالا به نظر برسد. اما با مقایسه‌ هزینه‌های زندگی و تحصیل در دیگر کشورهای برتر دنیا، مانند آمریکا، انگلستان و یا استرالیا، متوجه می‌شوید که هزینه‌ تحصیل در مدارس کانادا می‌تواند بسیار کمتر باشد و در عین حال، کیفیت تحصیل و زندگی همسان و بعضا بالاتری نسبت به دیگر کشورها ارائه دهد. مهم‌تر از آن این است که با تحصیل در مدارس کانادا، شانس گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های برتر جهان برای فرزند شما بسیار بالاتر می‌رود و آینده زندگی وی روشن خواهد بود.

همه چیز درباره مدارس دولتی کشور کانادا

همه چیز در مورد مدارس دولتی کشور کانادا :

مدارس دولتی کانادا، عموما برترین مدارس کانادا هستند و بعضا برخی از مدارس خصوصی  کانادا که مدعی ارائه سطح آموزش بالا هستند همواره در رقابت و عقب‌تر از برخی مدارس دولتی قرار می‌گیرند. عموم شهروندان کانادا نیز همیشه تلاش دارند که فرزندشان در مدارس دولتی این کشور مشغول به تحصیل شوند. در تمامی شهرهای کانادا، در اقصی نقاط شهر، مدارس دولتی وجود دارند که تمامی شهروندان و افراد بتوانند از خدمات آموزشی با کیفیت دولتی برای فرزندان خود بهره‌مند شوند. مانند تمامی مدارس کانادا، مدارس دولتی نیز باید تحت نظر اداره ناحیه مدارس هر منطقه فعالیت‌ کنند و از قوانین آن ناحیه برای ثبت‌نام دانش‌آموزان پیروی کنند. در بین مدارس دولتی کانادا، علاوه بر مدارس عادی، مدارس مذهبی نیز به چشم می‌خورند که عموما مدارس کاتولیک هستند و علاوه بر آموزش موارد علمی به دانش‌آموزان، آموزه‌هایی در مورد اخلاقیات و مهارت‌های اجتماعی بر پایه آموزه‌های مذهبی نیز در ساعات فوق برنامه و یا در بین ساعات درسی به آنان ارائه می‌شود. نکته قابل توجه این است که نام برخی از این مدارس کاتولیک در لیست مدارس برتر کانادا به چشم می‌خورد که این از سطح بالای آموزشی آنان خبر می‌دهد. مورد دیگر اینکه برای ثبت‌نام در برخی از مدارس کاتولیک، احتیاجی به کاتولیک بودن شما نیست!

نحوه ثبت نام در مدرسه های دولتی کانادا :

برای تحصیل مدارس در کانادا و ثبت‌نام در مدارس دولتی کانادا، درست مانند دیگر مدارس، باید از قوانین مدرسه و ناحیه برای ثبت‌نام پیروی کنید. مهم‌ترین این قوانین، رعایت قوانین آدرس و فاصله از مدرسه هست. اگر در کانادا حضور دارید، باید فرزندان خود را در مدارس اطراف محل زندگی خودتان ثبت‌نام کنید و یا اگر متقاضی ثبت‌نام در مدرسه‌ای خاص هستید، محل زندگی خود را تغییر دهید و به نزدیکی آن مدرسه نقل مکان کنید!

اگر قصد دارید فرزندتان را برای تحصیل در مدارس خارج از ایران، به کانادا بفرستید، همچنان باید از این قاعده پیروی کنید، اما چطور؟! در ادامه به شما می‌گوییم.

برای ثبت‌نام فرزندتان در مدارس کانادا به عنوان یک دانش‌آموز بین‌المللی، شما باید یک قیم یا کاستدین (Custodian) در کانادا برای فرزندتان معرفی کنید. اگر دارای اقوام در کانادا هستید میتوانید از افرادی که دارای کارت اقامت دائم و یا شهروندی کانادا هستند استفاده کنید و در صورت موافقت آنان، به عنوان قیم فرزندتان معرفی کنید. اما این قیم حتما احتیاج نیست که از اقوام شما باشد و هر فرد که مقیم دائم یا شهروند کانادا باشد، می‌تواند به عنوان قیم فرزند شما به مدرسه، ناحیه و اداره مهاجرت کانادا معرفی شود. توجه داشته باشید که این روند باید به صورت قانونی طی شود و یک سری از مدارک رسمی توسط فرد معرفی شده به عنوان قیم ارائه شود. حال که قیم فرزندتان را انتخاب کردید، می‌توانید با توجه به آدرس محل سکونت وی، از بین مدارس آن ناحیه برای فرزند خود مدرسه‌ای انتخاب کنید و اقدامات ثبت‌نام را انجام دهید. ثبت‌نام در مدارس کانادا عموما توسط سیستم مکاتبات ایمیلی و وبسایت مدرسه یا ناحیه انجام می‌گیرد و نیازی به مراجعه حضوری قیم به مدرسه یا ناحیه نیست. مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام فرزندتان در مدارس کانادا شامل مدارک هویتی دانش‌آموز، مدارک تحصیلی سال‌های گذشته وی و مدارک تاییدیه قانونی معین کردن قیم است که باید به امضا والدین دانش‌آموز در ایران و قیم در کانادا برسد و در کانادا محضری شود. مورد بعدی این است که برخی مدارس در مقاطع بالاتر مانند مقطع 11 یا 12، نیازمند ارائه مدرک زبان از طرف دانش‌آموزان بین‌المللی هستند اما خیلی از مدارس این مدرک را درخواست نمی‌کنند. همچنین برای واجد شرایط شدن برای ثبت‌نام در برخی از مدارس بالارده، نیازمند داشتن سوابق تحصیلی و نمرات درخشان در سال‌های گذشته تحصیل دانش‌آموز است و در مقابل خیلی از مدارس کانادا سخت‌گیری کمتری نسبت به این مسئله دارند. همین سخت‌گیری کمتر نیز باعث شده که گرفتن پذیرش از مدارس کانادا به عنوان یک دانش‌آموز بین‌المللی در مقایسه با گرفتن پذیرش از مدارس کشورهایی مانند آمریکا، انگلستان و استرالیا راحت‌تر باشد و کانادا را گزینه ایده‌آل‌تری برای متقاضیان تحصیل در مدارس خارج از کشور کند.

هزینه تحصیل در مدارس دولتی کانادا :

هزینه‌ تحصیل در مدارس دولتی کانادا با توجه به استان‌ها و شهرهای مختلف، متفاوت است. به طور کلی، هزینه‌ی ثبت‌نام برای یک دوره تحصیلی در مدارس دولتی ابتدایی و متوسطه کانادا به طور میانگین، از ۱۵۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰ دلار کانادا متغیر است. این مبلغ معمولا پایین‌تر از ثبت‌نام در مدارس خصوصی کانادا به عنوان یک دانش‌آموز بین‌المللی هست که اکثرا دارای شهریه های بالاتری هستند.

علاوه بر هزینه شهریه سالانه مدارس دولتی کانادا، هزینه‌های دیگری نیز وجود دارد که باید مدنظر قرار دهید، از جمله مخارج مربوط به اقامت و محل سکونت مناسب، غذا، کتب درسی، لوازم تحریر، پوشاک، بیمه و هزینه‌های حمل و نقل. البته برخی از افراد که اقوام نزدیک مانند خاله یا عموی دانش‌آموز را به عنوان قیم معرفی می‌کنند و آن قیم شرایط اسکان دانش‌آموز را دارد، هزینه‌های کمتری متحمل برای برخی از این موارد بخصوص هزینه محل سکونت متحمل می‌شوند؛ اما به طور کلی، هزینه‌های زندگی و تحصیلی در کانادا برای یک دانش‌آموز خارجی در حدود ۲۵۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ دلار در سال تخمین زده می‌شود. با انتخاب مدارس خصوصی برتر و خاص، این مبلغ ممکن است به بالای ۶۰۰۰۰ دلار و بعضا به ۱۰۰ هزار دلار در سال افزایش یابد. از آنجایی که موضوع این مقاله نمی‌تواند به بررسی بیشتر هزینه‌ها بپردازد، به شما پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه‌های زندگی و تحصیل در کانادا، روی لینک کلیک کنید.

لیست بهترین مدارس کانادا

لیست بهترین مدرسه های کانادا :

در مورد بهترین مدارس کانادا باید بگوییم که بیشتر مدارس کانادا، چه مدارس دولتی و چه مدارس خصوصی، به علت نظارت‌های مداوم و با استانداردهای بالا که از سمت ناحیه، دولت و وزارت آموزش کانادا وجود دارد، دارای سیستم آموزشی بسیار با کیفیتی هستند. اما با رقابت سالمی که در بین مدارس وجود دارد، بالاخره نام برخی از مدارس بسیار بیشتر به گوش می‌خورد. در ادامه نام برخی از بهترین مدارس کانادا در شهرهای مختلف پرجمعیت کانادا را برایتان نوشته‌ایم:

  • Eastview Public School, Toronto, ON
  • Bear Creek Public School, Toronto, ON
  • Collingwood Public School, Toronto, ON
  • Bishop Strachan School, Toronto, ON
  • Bayview Secondary School, Richmond Hill, ON
  • London Central Secondary School, London, ON
  • Columbia International College, Hamilton, ON
  • Selwyn House School, Montreal, QC
  • College Jean-de-Brebeuf, Montreal, QC
  • Rundle College, Calgary, AB
  • West Point Grey Academy, Vancouver, BC
  • George’s Senior School, Vancouver, BC
  • Southridge School, Surrey, BC
  • Michaels University School, Victoria, BC
  • Patrick Elementary School, Victoria, BC
  • Tyee Elementary School, Vancouver, BC
  • Mulgrave School, Vancouver, BC
  • Erskine Johnston Public School, Ottawa, ON
  • Owen Public School, Toronto, ON
  • The York School, Toronto, ON
  • Rundle College, Calgary, AB

برای پیدا کردن بهترین مدرسه، شما باید علاوه بر معروف بودن مدرسه در بین عوام و نامدار بودن آن مدرسه، موارد دیگری مانند نزدیک بودن سیستم آموزشی مدرسه به چهارچوب‌های آموزشی شما برای فرزندتان و سطح آموزش‌های روش زندگی و دیگر مسائل مربوط به آموزش‌های مهارت‌های زندگی را در نظر بگیرید. ممکن است یک مدرسه بسیار نامدار و معروف، با توجه به سختی‌های آموزشی که دارد برای فرزند شما، بخصوص در ابتدای مهاجرت، مناسب نباشد و یا با چهارچوب‌های آموزشی شما مطابقت نداشته باشد. مورد حائز اهمیت بعدی که باید در نظر بگیرید نیز، لیست دروس ارائه شده در مدرسه هست. در کانادا، مدارس مختلف، ممکن است درس‌های متفاوتی را ارائه دهند و حتی کتب متفاوتی را استفاده کنند. البته توجه کنید که این به معنی سازمان نیافته بودن سیستم آموزشی نیست و همه مدارس موظف‌اند دروس خاص و اصلی را زیرنظر ناحیه ارائه دهند، اما این آزادی را هم دارند که با روش‌های متفاوتی این آموزش‌ها را به دانش‌آموزان ارائه کنند. به بیان دیگر، بهترین مدرسه باید با توجه به شرایط افراد انتخاب شود و نمی‌توان تنها به سوابق مدرسه اتکا کرد.

لیست مدارس ایرانی در کانادا + هزینه ها و شرایط :

بسیاری از تازه مهاجرین ایرانی که به کانادا مهاجرت کردند و یا ایرانیانی که در کانادا صاحب فرزند شده‌اند، تمایل دارند که فرزندشان علاوه بر داشتن تحصیل با کیفیت در کانادا، در محیطی رشد پیدا کند که بتواند با فرهنگ غنی ایران خو بگیرد و از آموزه‌های آداب و رسوم اصیل ایرانی بهره‌مند شود. به همین خاطر، در اکثر شهرهای بزرگ و مهاجرپذیر کانادا که جمعیت ایرانی قابل قبولی دارند، یک یا چند مدرسه ایرانی تاسیس شده است. این مدارس علاوه بر دروس اصلی، آموزش زبان پارسی و فرهنگ ایرانی را در دستور کار خود قرار داده‌اند و این آموزش‌ها را به دانش‌آموزان با اصالت ایرانی ارائه می‌کنند. مدارس ایرانی در کانادا بیشتر خصوصی هستند برای تحصیل در آن‌ها، مانند دیگر مدارس خصوصی کانادا، فارغ از داشتن یا نداشتن شهروندی یا اقامت دائم کانادا، باید شهریه پرداخت شود. شهریه مدارس خصوصی در کانادا بین 10 تا 40 هزار دلار کانادا در سال است و از دانش‌آموزان بین‌المللی هزینه‌های بالاتری دریافت می‌شود. این موضوع را هم در نظر بگیرید که مدارس ایرانی در همه شهرهای کانادا موجود نیست و فقط در برخی شهرها امکان تحصیل در چنین مدارسی موجود است. در ادامه نام چند مدرسه ایرانی در کانادا به همراه شهر محل حضور این مدارس را برای شما نوشته‌ایم:

  • مدرسه فارسی تورنتو، تورنتو، انتاریو
  • مدرسه فارسی سینا، تورنتو، انتاریو
  • مدرسه سهراب سپهری، ریچموندهیل، انتاریو
  • مدرسه ابرار، نپین، انتاریو (محدوده اتاوا)
  • مدرسه ایرانی فردوسی، منترال، کبک
  • مدرسه ایرانی دهخدا، منترال، کبک
  • مدرسه ایرانی ادمونتون، ادمنتون، آلبرتا
  • مدرسه روشنا، ونکوور، بریتیش کلمبیا
  • مدرسه وندا، نورث ونکوور، بریتیش کلمبیا

آیا تحصیل در مدارس دولتی کانادا رایگان است؟

برای بررسی تحصیل رایگان در مدارس کانادا ، باید به وضعیت خود در کانادا رجوع کنید، اگر شهروند و یا مقیم دائم کانادا (دارای کارت PR) هستید، می توانید روی تحصیل رایگان در مدارس کشور کانادا حساب کنید اما برای تحصیل در مدارس خصوصی کانادا همچنان باید پول شهریه را پرداخت کنید. همچنین اگر دارنده ورک‌پرمیت یا استادی‌پرمیت هستید و در کانادا مشغول کار یا تحصیل تمام وقت هستید، تحصیل در مدارس دولتی کانادا برای فرزندانتان رایگان خواهد بود. اما اگر قصد دارید فرزندتان به عنوان یک دانش‌آموز بین‌المللی به تحصیل در مدارس کانادا بپردازد، فارغ از دولتی یا خصوصی بودن مدرسه، باید هزینه شهریه را بپردازید. حال آنکه شهریه مدارس دولتی برای دانش‌آموزان بین‌المللی بسیار کمتر و مقرون به صرفه‌تر از هزینه شهریه مدارس خصوصی است.

مزایای تحصیل در مدرسه های کانادا

سخن پایانی درباره مزایای تحصیل در مدرسه های کانادا :

با توجه به اهمیت بالای کیفیت آموزش فرزندان، همه والدین دوست دارند تحصیل در مدرسه های کانادا را برای فرزندانشان انتخاب کنند. فرزندان تازه مهاجرینی که به کانادا آمده‌اند شانس این را دارند که به صورت کاملا رایگان در مدارس دولتی کانادا که کیفیت آموزشی بالایی دارند تحصیل کنند و از حق تحصیل با کیفیت، به طور کامل برخوردارند. آن‌ها همچنین این شانس را دارند که با تحصیل در مدارس کانادا مسیر آینده خود برای پذیرش در دانشگاه‌های سراسر جهان را حتی با بورسیه تحصیلی هموارتر کنند. در مقابل، برای والدینی که در ایران زندگی می‌کنند و قصد مهاجرت ندارند، اما همچنان علاقه‌مندند که فرزندشان در مدارس با سطح کیفیت بین‌المللی تحصیل کنند و آینده روشنی داشته باشند، کانادا میتواند از بهترین گزینه‌ها در بین کشورهای درجه یک دنیا مانند آمریکا، انگلیس و استرالیا باشد. چراکه تحصیل در مدارس کانادا نسبت به این کشورها بسیار کم هزینه‌تر است، چه از نظر هزینه شهریه سالانه تحصیل و چه از نظر هزینه‌های زندگی. همچنین گرفتن پذیرش و دریافت ویزای تحصیلی برای تحصیل در مدارس کانادا بسیار ساده‌تر از این سه کشور دیگر است. از سوی دیگر، با تحصیل در مدارس کانادا بخصوص در مقاطع پایانی مانند مقطع یازده و دوازده، می‌تواند شانس دانشجو را برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های بالا رده سراسر دنیا بالاتر ببرد و در صورت داشتن نمرات ممتاز وی را واجد شرایط دریافت بورسیه‌های تحصیلی کند. به علاوه اگر دانش‌آموز علاقه‌مند به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا باشد، علاوه بر سهولت گرفتن پذیرش از دانشگاه با دیپلم کانادایی، می‌تواند در مسیر دریافت اقامت دائم کانادا قرار گیرد و پس از اتمام تحصیل در دانشگاه‌های کانادا و با مدتی کار در بازار کار کانادا، واجد شرایط اقامت دائم شود. هرچند که این مسیر پیش‌پا افتاده نیست و نیازمند بررسی و انتخاب دقیق دانشگاه و رشته است، اما کانادا همچنان جز معدود کشورهایی است که مسیر مستقیم دریافت اقامت دائم را از طریق تحصیل به متقاضیان بین‌المللی ارائه می‌دهد. از همین رو کانادا همچنان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تحصیل فرزندان شما در مدارس این کشور باقی می‌ماند.

پیرسوک در طول این برنامه چه خدماتی به من ارائه می دهد؟

اگر متقاضی دریافت پذیرش از مدارس کانادا هستید، پیرسوک می‌تواند شما را در این مسیر همراهی و از مشاوره تا انجام صفر تا صد خدمات دریافت پذیرش از مدارس کانادا در کنار شما باشد. خدمات پیرسوک در این بخش از انجام مکاتبات لازم و پیگیری‌های ضروری تا ارائه قیم (یا کاستدین) کانادایی برای دریافت پذیرش از مدارس کانادا را شامل می‌شود. در قدم بعدی و اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی هم پیرسوک همراه شماست و تمامی خدمات را از مشاوره تا تکمیل پرونده برای ارائه به اداره مهاجرت کانادا را به شما ارائه می‌دهد. با توجه به قوانین جدید اداره مهاجرت کانادا و سختگیرانه‌تر شدن شرایط، بهتون پیشنهاد می‌کنیم که همیشه و قبل از هر اقدامی برای مهاجرت به کانادا، با یک متخصص مطمئن و با تجربه مشورت کنید تا متحمل هزینه‌های ناخواسته و اشتباهات نشوید. اگر مایل هستید که با متخصصین پیرسوک مشورت کنید و یا مستقیما با آقای پیام پاک‌مهر، مشاور رسمی و قانونی مهاجرت کانادا، مشاوره داشته باشید، تنها کافیست که فرم ارزیابی رایگان پیرسوک را تکمیل کنید و تا مشاوران ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند و شما را راهنمایی کنند.

سوالات متداول تحصیل در مدرسه های کانادا :

آیا ایرانی ها امکان تحصیل آنلاین در مدارس کانادا را دارند؟

اگر به عنوان دانش‌آموز بین‌المللی قصد تحصیل آنلاین در مدارس کانادا را دارید این امکان فراهم نیست و مدارس کانادا، دانش‌آموزان بین‌المللی را فقط به صورت حضوری و تمام‌وقت پذیرش می‌کنند.

امکان تحصیل رایگان در مدارس کانادا برای ایرانی‌ها وجود دارد؟

همانطور که در جای‌جای این مقاله اشاره شد، دانش‌آموزان ایرانی تنها در صورتی امکان تحصیل رایگان در مدارس دولتی کانادا را دارند که شهروند و یا مقیم دائم کانادا باشند و یا اینکه یکی از والدینشان به صورت تمام‌وقت در کانادا مشغول به کار (با ورک‌پرمیت) یا تحصیل (با استادی‌پرمیت) باشد. در غیر اینصورت و به عنوان یک دانش‌آموز بین‌المللی امکان تحصیل رایگان برای ایرانیان در کانادا وجود ندارد، مگر اینکه در شرایط بسیار خاص و سخت، دانش‌آموز موفق به دریافت بورسیه تحصیلی شود. اگر مایل هستید درباره بورسیه تحصیلی در کانادا بیشتر بدانید، روی لینک کلیک کنید.

error: Content is protected !!