اکسپرس اینتری کانادا و نکات مفید

فهرست مطالب

هر آن چه لازم است در مورد اکسپرس اینتری کانادا بدانید

 

1- نامه سابقه کار مورد نیاز در اکسپرس اینتری کانادا

متقاضیانی که قصد اقدام از روش های فوق را دارند توجه کنند که نامه سابقه کار و محتویات آن یکی از مهمترین مدارکی است که شما بایستی تهیه و به اداره مهاجرت ارایه دهید. حال ببینیم یک نامه سابقه کار خوب از نظر اداره مهاجرت کانادا چه ویژگی هایی بایستی داشته باشد.

  • نامه سابقه کار دریافتی بایستی حتما دارای شرح وظایف مطابق با شرح وظایف نوشته شده در وبسایت NOC کانادا برای همان عنوان شغلی باشد.
  • نامه سابقه کار بایستی شامل عنوان شغلی، حقوق سالیانه و میزان ساعات کارکرد در هفته باشد.
  • در انتهای نامه سابقه کار بایستی به مدیر مستقیم، سوپروایزر و یا مدیر عامل اشاره شده باشد و ترجیحا شماره تلفن و ایمیل ایشان در نامه درج شده باشد.
  • تعداد شرح وظایف نوشته شده در نامه چندان اهمیتی ندارد ولی معمولا بین ۴ تا ۷ شرح وظیفه کفایت می کند.
  • نامه سابقه کار حتما بایستی روی سربرگ شرکت بوده و دارای شماره، تاریخ و اطلاعات شرکت از قبیل آدرس، شماره تلفن و ایمیل باشد.
  • مدیر مستقیم، سوپروایزر و مدیر عامل بایستی نامه سابقه کار را امضا کرده و مهر شرکت هم روی نامه سابقه کار خورده شود.
  • به اسم و مشخصات دقیق متقاضی بایستی در ابتدای نامه سابقه کار اشاره شود.

مدارکی از قبیل فیش های حقوقی و قراردادهای کاری نیز می توانند به همراه نامه سابقه کار به اداره مهاجرت ارایه شوند.
دوستان توجه کنند که اداره مهاجرت فعلا در بررسی سوابق کاری متقاضیان ارایه سابقه بیمه را اجباری نکرده، بنابراین دوستانی که سابقه کار بدون بیمه دارند هم می توانند در صورت داشتن شرایط لازم از روش نیروی متخصص Skilled Worker زیر شاخه اکسپرس اینتری یا استانی اقدام کنند.

 

2- نامه تمکن بانکی مورد نیاز برای اکسپرس اینتری کانادا (برنامه نیروی متخصص فدرال)

در لینک زیر می توانید جدول حداقل موجودی مورد نیاز در حساب های بانکی خود را در وبسایت اداره مهاجرت کانادا ملاحظه کنید که این مقدار برای تمامی استان های کانادا نیز یکسان می باشد:

http://www.cic.gc.ca/english/immigrate/skilled/funds.asp

 

مشخصات نامه تمکن بانکی جهت ارایه به اداره مهاجرت فدرال کانادا بعد از دریافت دعوتنامه:

1- این نامه نیز بایستی تمامی مشخصات نامه تمکن بانکی استاندارد را مانند روی سربرگ بانک، دارای مهر و امضا و ….. را داشته باشد.

2- نامه بایستی به روز باشد. در واقع بیشتر از دو تا سه هفته از تاریخ آن نگذشته باشد.

3- بایستی به همراه نامه تمکن بانکی، ریز تراکنش های ۶ ماهه که میزان موجودی روزانه را نشان می دهد هم ارسال شود (می توان به جای ریز تراکنش های شش ماهه از بانک تقاضا کرد که گردش حساب ۶ ماهه را در همان نامه تمکن بانکی لحاظ کند)

سوالی که در اینجا در ذهن بسیاری متقاضیان پیش می آید اینست که آیا باید در این مرحله نیز کل پول ۶ ماه در حساب بماند؟
پاسخ این سوال را اداره مهاجرت مشخص نکرده است. می توان گفت ترجیحا اگر این اتفاق بیفتد و موجودی ۶ ماه در حساب بماند بهتر است ولی این به منزله این نیست که اگر پول کمتر از ۶ ماه در حساب مانده باشد پرونده ریجکت خواهد شد. به طور کلی هر چه میزان موجودی مورد نظر، بیشتر در حساب مانده باشد بهتر است. متقاضیانی مشاهده شده اند که میزان موجودی مورد نیاز فقط ۱ ماه در حساب آن ها بوده و ویزا را دریافت کرده اند. بنابراین در این مورد نمیتوان مطلق نظر داد.

دوستان توجه فرمایند که در این مرحله نیز وجود حساب بلند مدت کار را بسیار آسان خواهد کرد و اگر متقاضی حساب بلند مدت ارایه دهد نیازی به ریز تراکنش نداشته. ولی نکته بسیار مهمی که بایستی به آن اشاره کنیم آنست که تاریخ افتتاح حساب بلند مدت بایستی بیشتر از ۶ ماه باشد.

 

3- نکته ای مهم در مورد انتخاب های Draw سیستم اکسپرس اینتری کانادا

دوستان ممکن است برخی از شما در آخرین انتخاب Draw سیستم اکسپرس اینتری کانادا متوجه قانونی به نام Tie-breaking شده باشید. در این مطلب قصد دارم مفهوم این قانون را بیشتر شرح دهم.

به طور کلی این قانون بر اساس تاریخ و زمان ایجاد پروفایل اکسپرس اینتری استوار است. بدین گونه که در بعضی از انتخاب های سیستم اکسپرس اینتری ممکن است چندین نفر حداقل امتیاز قبولی را داشته و در این سیستم پروفایل داشته باشند. بدین ترتیب این سیستم برای متقاضیانی دعوتنامه خواهد فرستاد که زودتر در این سیستم پروفایل ساخته و سابمیت کرده و وارد استخر متقاضیان شده اند.

مثلا فرض کنید در یک انتخاب (Draw) حداقل امتیاز قبولی ۴۵۰ باشد و اداره مهاجرت قصد دارد تعداد ۳۰۰۰ دعوتنامه ITA نیز صادر نماید. اگر سه نفر با حداقل امتیاز ۴۵۰ در استخر متقاضیان وجود داشته باشند و امتیازات و تاریخ ایجاد پروفایل به صورت زیر باشد:

✅Rank 2999 Score:450 Date:Oct. 12
✅Rank 3000 Score:450 Date:Oct. 13
✅Rank 3001 Score:450 Date:Oct. 18

همانگونه که ملاحظه میفرمایید فردی که دارای رنک ۳۰۰۱ بوده است به دلیل اینکه دیرتر پروفایل خود را ساخته است و با توجه به اینکه سیستم اکسپرس اینتری فقط
۳۰۰۰ نفر اول با امتیازات ۴۵۰ و بالاتر را دعوت می کند٬ موفق به دریافت دعوتنامه نخواهد شد و ممکن است در انتخاب های (Draw) بعدی نیز با توجه به مثلا بالارفتن حداقل امتیاز قبولی، نتواند دعوتنامه را دریافت کند.

بنابراین اگر واجد شرایط تشکیل پروفایل در سیستم آنلاین اکسپرس اینتری کانادا هستید حتما سریعتر پروفایل خود را ساخته و سابمیت کنید.

 

4- یک نکته مهم در مورد سن فرزندان وابسته

از دیدگاه اداره مهاجرت کانادا فرزند وابسته Dependent Child کیست؟

هر فرزندی که به والدین خود از لحاظ مالی و عاطفی وابسته است و شرایط زیر را دارد، فرزند وابسته گفته می شود:

زیر ۱۹ سال داشته باشد و ازدواج نکرده باشد یا پارتنر نداشته باشد.
۱۹ سال یا بالاتر داشته باشد و از قبل از ۱۹ سالگی به دلیل شرایط خاص جسمی یا روحی، به والدین وابستگی اساسی داشته است.

نکته مهم اینجاست که پس از روی کار آمدن دولت آقای ترودو این قانون تغییر کرد و از تاریخ ۲۴ اکتبر ۲۰۱۷ ،سن وابستگی فرزند از ۱۹ به ۲۲ سال تغییر خواهد کرد. بدین ترتیب از تاریخ فوق به بعد کلیه فرزندان مجرد ۲۱ ساله یا کمتر می توانند در پرونده های مهاجرتی پدر و مادر قرار گیرند.

 

5- تفاوت روش های مهاجرتی فدرال و روش های مهاجرتی استانی

دوستان عزیز در روش های مهاجرت فدرال کانادا مانند برنامه نیروی متخصص فدرال زیر مجموعه اکسپرس اینتری کانادا، متقاضی مستقیما مدارک خود را برای اداره مهاجرت ارسال و یا در پروفایل خود آپلود خواهد کرد و مستقیما از اداره مهاجرت فدرال نیز ویزای اقامت دایم را دریافت خواهد کرد.

اما در روش های مهاجرتی استانی مانند روش های استانی ساسکاچوان، انتاریو، نوااسکوشیا و ….. ابتدا متقاضی مدارک خود را برای اداره مهاجرت استان مورد نظر ارسال کرده و از اداره مهاجرت آن استان دعوتنامه استانی (Nomination) را دریافت خواهد کرد. سپس متقاضی با آن دعوتنامه می تواند از اداره مهاجرت فدرال کانادا درخواست ویزای اقامت دایم را داشته باشد. در واقع در برنامه های استانی یک مرحله (دریافت نامینیشن استانی) به مراحل درخواست ویزای اقامت دایم کانادا اضافه خواهد شد.

error: Content is protected !!