آیا واجد شرایط ثبت نام در اکسپرس اینتری هستم؟

فهرست مطالب

مراحل ثبت نام در سیستم آنلاین اکسپرس اینتری

1- ابتدا بایستی از طریق صفحه ی ” محاسبه ی امتیاز اکسپرس اینتری ” ، امتیازات خود را محاسبه کنید. در صورتی که موفق به دریافت 67 امتیاز از مجموع 100 امتیاز شوید واجد شرایط ساخت پروفایل خواهید بود.

 

ثبت نام در سیستم اکسپرس اینتری کانادا

 

2- سپس در این مرحله بایستی مدارک تحصیلی شما بوسیله سازمان های ارزیابی کننده مدارک تحصیلی در کانادا (مانند WES) ارزیابی شوند. در این مطلب  می توانید با جزییات ارزیابی مدارک تحصیلی بیشتر آشنا شوید.

3- پس از آن که مدارک شما ارزیابی شد، شما می توانید نسبت به ساخت پروفایل و ثبت نام خود در سیستم آنلاین اکسپرس اینتری اقدام کنید. پس از ثبت نام و تشکیل پروفایل و بر اساس فاکتورهایی مانند سن، تحصیلات، نمره زبان و دیگر فاکتورها، متقاضی موفق به دریافت امتیاز کل خواهد شد. سپس سیستم اکسپرس اینتری کلیه متقاضیان را در رده بندی و بر اساس امتیاز کل قرار خواهد داد.

4- برای محاسبه امتیاز کل خود در سیستم اکسپرس اینتری می توانید از لینک زیر استفاده کنید:

http://www.cic.gc.ca/english/immigrate/skilled/crs-tool.asp

5- پس از اینکه پروفایل خود را ایجاد کردید می توانید آن را همواره آپدیت نمایید. مثلا اگر نمره زبان (آیلتس جنرال یا TEF فرانسه) خود را ارتقا دادید می توانید آن را در پروفایل خود وارد کرده و امتیاز کل خود را افزایش دهید. پروفایل اکسپرس اینتری متقاضی تا 1 سال پس از تاریخ تشکیل معتبر خواهد بود.

6- اداره مهاجرت فدرال کانادا تقریبا هر 2 هفته یکبار اقدام به صدور دعوتنامه (Invitation to Apply) برای متقاضیان با بالاترین امتیازات در سیستم اکسپرس اینتری می کند. متقاضیانی که موفق به دریافت این دعوتنامه می شوند 90 روز فرصت دارند تا کلیه مدارک خود را در پروفایل اکسپرس اینتری خود آپلود کرده و اپلیکیشن کامل خود را سابمیت کنند.

نکته مهم: توجه داشته باشید که حتی اگر متقاضی واجد شرایط اقدام در برنامه اکسپرس اینتری هم باشد و قادر به ثبت نام در سیستم اکسپرس اینتری هم باشند به این معنا نیست که فرد حتما از اداره مهاجرت فدرال کانادا دعوتنامه را دریافت خواهد کرد.

 

گروه مهاجرتی پیرسوک آماده ی ارائه ی تخصصی ترین خدمات ادامه تحصیل در کانادا می باشد. برای ارتباط با ما

فرم های ارزیابی ما را تکمیل نمایید.

 

error: Content is protected !!