ورک پرمیت ایرانیان توسط دولت کانادا تمدید شد

فهرست مطالب

ورک پرمیت ایرانیان توسط دولت کانادا تمدید شد

احتمالا سال گذشته، شما هم در مورد شرایط موقت خاصی که دولت کانادا برای ایرانیان در نظر گرفت خبرهای متعددی شنیده بودید و شاید هم تصمیم داشتید که از این شرایط خاص به نفع خود بهره ببرید. خیلی از افراد این شرایط خاص را به اسم قانون ورک‌پرمیت ایرانیان می‌شناختند. اکثر علاقمندان به مهاجرت به کانادا از طریق ورک پرمیت هم قصد داشتند که با ورود به کانادا به عنوان توریست یا ویزیتور، از این قانون به نفع خود بهره ببرند و مسیر آسان‌تری را برای مهاجرت خود و افراد خانواده به کانادا پیش بگیرند. ما نیز در پیرسوک به تعداد بسیار زیادی از متقاضیان کمک کردیم که به کانادا برسند و با این روش مسیر هموارتری برای مهاجرت به کانادا داشته باشند. اگر به هر دلیلی شما هم تصمیم به استفاده از این روش داشتید و موفق نشدید به زمان کوتاه آن برسید، خبر خوبی برای شما داریم و آن هم تمدید شدن این قانون موقت تا یکسال دیگر، یعنی تا 28 فوریه 2024 است. تمامی موکلین گذشته ما نیز برای ورود به این مسیر از پرکردن فرم ارزیابی ما شروع کردند. شما هم می‌توانید با پرکردن فرم ارزیابی رایگان پیرسوک از فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا ، برای این مسیر مشاوره رایگان بگیرید و اگر مایل بودید کارتان را به ما بسپارید. تا پایان این مقاله همراه ما باشید چراکه در طول این متن اطلاعات بسیار مفیدی کسب خواهید کرد.

اوایل مارچ سال 2023 و درست پس از اعتراضات سراسری در ایران بود که دولت کانادا شرایط ویژه‌ای برای ایرانیان در نظر گرفت. این شرایط ویژه بنا بود که تا 28 فوریه سال 2024 برقرار باشد. اما درست در تاریخ 29 فوریه 2024، دولت کانادا این شرایط ویژه را برای یک سال دیگر و تا تاریخ 28 فوریه 2025 تمدید کرد و باعث شد که خیلی از متقاضیان مهاجرت به کانادا که از این روش نا‌امید شده بودند، امیدی دوباره بگیرند.

این قانون بین عموم به قانون ورک‌پرمیت ایرانیان معروف است. اما شرایطی که فراهم می‌کند تنها محدود به ویزای کار کانادا نیست. این شرایط ویژه به متقاضیان ایرانی این اجازه را می‌دهد که اگر با هریک از ویزاهای موقت داخل خاک کانادا هستند، ویزای خود را تمدید کنند و یا به دیگر ویزاهای موقت تبدیل کنند. منظور از ویزاهای موقت، هرگونه از ویزاهای ویزیتور، مجوز کار (ورک‌پرمیت) و یا مجوز تحصیل (استادی‌پرمیت) است. متقاضیان این تبدیل یا تمدید ویزاها از پرداخت هزینه‌های بررسی پرونده به اداره مهاجرت کانادا معاف هستند و به رایگان می‌توانند برای این خدمات اقدام کنند.

سال گذشته در بین ایرانیانی که ویزای ویزیتور و یا ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کردند، مشاهده شد که مجوزکاری (ورک‌پرمیت) که برای آنان صادر شده اعتبار 3 ساله داشته. با تمدید این قانون انتظار می‌رود که ورک‌پرمیت‌های جدیدی هم که صادر می‌شود 3 ساله باشد. متقاضیان زیادی با در دست داشتن این مجوز کار می‌توانند با راحتی بیشتری خود را در مسیر دریافت اقامت دائم قرار دهند اما این به معنی تضمین شده بودن دریافت اقامت دائم نیست و با توجه به فاکتورهای مهمی مانند سن، میزان تحصیلات، تخصص و تمکن مالی، باید مسیر رسیدن به اقامت دائم به درستی انتخاب شود. در بین موکلین متعدد پیرسوک که موفق شدیم برایشان ورک‌پرمیت را دریافت کنیم، تعداد زیادی از آنان را با توجه به شرایطشان راهنمایی کردیم و در مسیر دریافت اقامت دائم قدم گذاشتند و امید داریم که طی سال‌های آینده به اقامت دائم دست پیدا کنند.

اما مزایای این قانون به همینجا ختم نمی‌شود؛ با توجه به محدودیت‌هایی که دولت کانادا در ماه گذشته برای همسران دانشجویان برخی از مقاطع تحصیلی ایجاد کرده، این قانون می‌تواند به کمک خیلی از محصلین در کانادا بیاید و همسران آن‌ها را واجد شرایط دریافت ورک‌پرمیت نماید. این خبر خوبیست که فقط برای ایرانیان وجود دارد اما با توجه به زمان محدود آن، باید با دقت از آن استفاده کرد که موجب هزینه‌های سنگین ریجکتی و از دست دادن زمان نشود.

قبل از هر اقدامی برای مهاجرت به کانادا به یاد داشته باشید که مسیرهای مهاجرتی متعددی در بین برنامه‌های مهاجرتی کانادا وجود دارد و باید با توجه به شرایط خودتان بهترین را انتخاب کنید. برای اینکه متحمل هزینه‌های اضافه نشوید، حتما از تجربیات دیگران به خصوص افراد متخصص در امر مهاجرت به کانادا کمک بگیرید و با آن‌ها مشورت کنید. اگر مایل به داشتن مشاوره از سمت مشاوران پیرسوک و یا وکیل رسمی مهاجرت به کانادا، آقای پیام پاک‌مهر دارید، فرم ارزیابی رایگان پیرسوک را از اینجا پر کنید و منتظر تماس متخصصین پیرسوک باشید.

فرم ارزیابی کانادا

error: Content is protected !!