مهاجرت تحصیلی به کانادا سخت‌تر می‌شود؟ محدود شدن بیشتر استادی پرمیت

فهرست مطالب

مهاجرت تحصیلی به کانادا سخت‌تر می‌شود؟ محدود شدن بیشتر پرونده های استادی پرمیت

اگر اخیرا اخبار مهاجرت به کانادا از طریق تحصیلی 2024 را دنبال کرده باشید، حتما می‌دانید که اداره مهاجرت کانادا، برای پذیرش استادی‌پرمیت در سال 2024 سقف تعداد 360 هزار استادی‌پرمیت قبولی رو گذاشته است. البته این سقف شامل حال دانش‌آموزان تا مقطع دوازدهم و همچنین دانشجویان مقطع کارشناسی‌ارشد و دکتری نمی‌شود و برای این افراد جای نگرانی وجود ندارد.

به تازگی اداره مهاجرت کانادا اعلام کرده که در سال 2024 قصد دارد تنها 606,250 درخواست استادی‌پرمیت برای تحصیل در کانادا را بررسی کند و فقط از این تعداد به سقف 360 هزار استادی‌پرمیت قبولی برسد! این به این معنی است که هر تعداد درخواست ویزای تحصیلی کانادا که از این رقم بیشتر باشد، در سال 2024 بررسی نخواهد شد.

اداره مهاجرت کانادا اعلام کرده که تنها در صورتی سقف بررسی درخواست ویزای تحصیلی کانادا را افزایش خواهد داد که پس از بررسی کامل 606,250 پرونده استادی‌پرمیت کانادا، هنوز به  سقف 360 هزار قبولی دست پیدا نکرده باشد! البته عملی شدن این مورد بعید به نظر می‌رسد، چراکه سالانه افراد بسیار زیادی از سراسر دنیا برای تحصیل در کانادا درخواست می‌دهند و در این بین تعداد زیادی از آنان با شرایط خوب هستند که در نتیجه به ویزای تحصیلی کانادا دست پیدا می‌کنند.

در سال 2023، اداره مهاجرت کانادا مجموعا تعداد 814,317 پرونده استادی‌پرمیت را که توسط متقاضیان تحصیل در کانادا ثبت شده بود بررسی کرد که در این بین تعداد 579,075 ویزای تحصیلی کانادا صادر شد. با یک حساب و کتاب ساده متوجه می‌شوید که نرخ قبولی ویزای تحصیلی کانادا در سال 2023 حدود 71 درصد بوده. با مقایسه این اعداد نسبت به سقف‌های اعلامی اداره مهاجرت کانادا برای بررسی پرونده استای‌پرمیت در سال 2024، متوجه می‌شویم که نه تنها سقف بررسی پرونده ویزای تحصیلی کانادا و سقف تعداد قبولی استای‌پرمیت کانادا پایین آمده، بلکه نرخ قبولی مورد توجه اداره مهاجرت نیز به حدود 59 درصد کاهش پیدا کرده که این مورد رو می‌توان اینطور تلقی کرد که دولت کانادا سیاست خود را برای جذب مهاجرین از طریق ویزاهای تحصیلی تغییر داده و قصد دارد روی برنامه‌های اقامت دائم و دیگر برنامه‌های مهاجرتی مانند نیروی متخصص فدرال تحت اکسپرس‌انتری و استارت‌آپ تمرکز کند.

با توجه به نگرانی‌های پیش‌آمده برای متقاضیان تحصیل در کانادا، به خصوص متقاضیان تحصیل در مقاطع کارشناسی و دوره‌های کالج، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما قبل از ورود به مسیر مهاجرت تحصیلی به کانادا، به صورت کامل در این زمینه مطالعه کنید و با افراد متخصص و با تجربه مشورت کنید. اگر تصمیم به تحصیل در کانادا گرفتید، حتما رزومه خود را قوی کنید و با توجه به ددلاین‌های دانشگاه‌ها و اداره مهاجرت کانادا، هرچه زودتر کار خودتون رو شروع کنید که در پرونده ویزای تحصیلی شما در بازه بررسی اعلامی اداره مهاجرت قرار بگیرد.

برای بالاتر بردن شانس قبولی خود نیز، حتما رزومه خود را قوی کنید، رشته مناسب با پیشینه تحصیلی و شغلیتون رو انتخاب کنید و استادی پلن قابل قبولی رو به اداره مهاجرت ارائه کنید. در بخش مالی نیز سعی کنید از مینیمم مورد قبول اداره مهاجرت مبلغ بیشتری رو روی پرونده ارائه کنید. ما در پیرسوک تمامی نکات ریز برای بالا بردن شانس قبولی پرونده‌های تحصیل در کانادا را با دقت بالا درنظر می‌گیریم و به شما کمک می‌کنیم که حتی با این محدودیت‌های جدید، به آرزوی خود برای مهاجرت به کانادا نزدیک‌تر شوید.

فرم ارزیابی کانادا

error: Content is protected !!