مدرک زبان PTE برای مهاجرت به کانادا

فهرست مطالب

آزمون زبان جدید مورد قبول اداره مهاجرت کانادا برای برنامه‌های اقامت دائم کانادا PTE

اگر در فکر مهاجرت به کانادا و اقامت دائم کانادا هستید، حتما می‌دانید که باید در یکی از زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی مهارت داشته باشید و مهارتتان را در آن زبان‌ها با ارائه نتیجه یک آزمون مورد تایید اداره مهاجرت کانادا، ثابت کنید. البته اگر برای برنامه‌های خاصی مثل اکسپرس‌انتری اقدام می‌کنید، داشتن هردو مدرک زبان هم میتواند بیشتر به شما کمک کند و امتیاز بالاتری را برایتان کسب کند.

تا چند وقت گذشته، در مجموع چهار آزمون زبان انگلیسی و فرانسوی برای برنامه‌های اقامت دائم کانادا، مورد تایید اداره مهاجرت کانادا بود. اما اداره مهاجرت به تازگی اعلام کرده که آزمون زبان انگلیسی PTE Core که توسط موسسه Pearson برگذار  می‌شود را به لیست آزمون‌های مورد قبول خود اضافه کرده و لیست جدید آزمون‌های مورد قبول این سازمان به شرح زیر است:

  • CELPIP General (زبان انگلیسی)
  • IELTS General Training (زبان انگلیسی)
  • PTE Core (زبان انگلیسی)
  • TEF Canada (زبان فرانسوی)
  • TCF Canada (زبان فرانسوی)

این پنج آزمون همگی برای برنامه‌های مهاجرت به کانادا و شهروندی کانادا، مانند برنامه‌های استانی و برنامه‌های تحت سیستم اکسپرس‌انتری مورد قبول هستند. باید توجه داشته باشید که مهاجرت تحصیلی در این بین وجود ندارد و برای تحصیل در کانادا و مهاجرت تحصیلی به این کشور، در آزمون‌های دیگری مانند IELTS Academic،  TOEFLو … شرکت کنید.

در ادامه این مقاله، توضیحات بیشتری در مورد آزمون جدید PTE می‌پردازیم و آن‌ را با آزمون محبوب ایرانیان، یعنیIELTS General Training ، مقایسه می‌کنیم.

آزمون PTE به گونه‌ای طراحی شده است که مهارت‌های متقاضی را در چهار بخش اصلی، نوشتن (Writing)، صحبت کردن (Speaking)، خواندن (Reading) و شنیدن (Listening) محک بزند. آزمون PTE Core که مورد قبول اداره مهاجرت کانادا برای برنامه‌های اقامت دائم و شهروندی است، کاملا به صورت کامپیوتری برگزار می‌شود و متقاضی حتی در بخش Speaking نیز نیازی به رویارویی با ممتحن نخواهد داشت. این آزمون کاملا به صورت کامپیوتری و توسط هوش مصنوعی آموزش دیده موسسه Pearson تصحیح می‌شود و توسط انسان بررسی نهایی می‌شود. موسسه Pearson معتقد است که این رویه باعث کاهش چشم‌گیر اشتباهات نمره‌دهی شده است.

مزایا و معایب PTE نسبت به آزمون IELTS General Training:

  • مدت زمان: آزمون PTE مجموعا دو ساعت زمان خواهد برد که نسبت به آزمون IELTS چهار ساعته یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود. این آزمون برای بخش‌های Speaking و Writing مجموعا 50 دقیقه، برای بخش‌های Reading و Listening هرکدام 30 دقیقه در نظر می‌گیرد.
  • سطح آزمون: به طور کلی متخصصان معتقدند که آزمون PTE، علاوه بر اینکه بسیار دقیق سطح زبان متقاضی را بررسی می‌کند؛ اما برخلاف آزمون IELTS از پیچیدگی‌های بیهوده در طراحی آزمون استفاده نکرده و PTE را با توجه به زمان کوتاه‌تر و دیگر موارد، ساده‌تر از IELTS ارزیابی می‌کنند
  • روند برگذاری و تصحیح آزمون: PTE توسط کامپیوتر اجرا و توسط هوش مصنوعی تصحیح می‌شود. این مورد باعث شده که علاوه بر سادگی اجرای آزمون و خطای کمتر در تصحیح آن، نتایج را ظرف مدت 2 روز پس از آزمون به متقاضی ارائه دهد. این مورد نسبت به IELTS که حداقل 6 روز زمان برای ارائه نتایج لازم دارد، یک مزیت رقابتی است.
  • آمادگی: موسسه Pearson در وبسایت آزمون PTE شبیه‌سازها و آموزش‌های رایگان را در اختیار متقاضیان قرار داده که به راحتی قابل دانلود هستند و به متقاضی این امکان را می‌دهد که به راحتی و با صرف کمترین هزینه خود را برای آزمون آماده سازد.
  • قیمت: آزمون PTE در کشورهای مختلف هزینه متفاوتی را برای آزمون دریافت می‎کند. با نرخ تبدیل زمان نگارش این مقاله، هزینه ثبت‌نام آزمون PTE در ترکیه، تقریبا یکسان با ثبت‌نام در آزمون IELTS General Training کامپیوتری در ایران است.
  • محل برگذاری: متاسفانه موسسه Pearson در ایران نمایندگی ندارد و این آزمون در ایران برگذار نمی‌شود و متقاضیان برای شرکت در این آزمون مجبور به سفر به دیگر کشورها هستند. PTE در کشورهای همسایه ایران مانند امارات متحده عربی، ترکیه، ارمنستان، عراق و دیگر کشورها برگذار می‌شود.

در ادامه جدول تبدیل نمرات آزمون PTE به CLB رو مشاهده می‌کنید که برای محاسبه نمره خود در سیستم‌های تحت اکسپرس‌انتری و برنامه‌های استانی می‌توانید از آن کمک بگیرید:

همانطور که خواندید، آزمون PTE نسبت به آزمون IELTS ساده‌تر بوده و همین امر باعث خوشحالی خیلی از متقاضیان برنامه‌های مهاجرتی کانادا، پس از تایید این آزمون توسط اداره مهاجرت کانادا شده. اگر شما هم متقاضی این برنامه‌ها هستید، حتما به شرکت این آزمون به جای شرکت در IELTS فکر کنید.

برای ارزیابی شرایط خود برای برنامه‌های مهاجرتی کانادا، حتما از متخصصین مشورت بگیرید و قبل از هر اقدامی به خوبی در این زمینه مطالعه و تحقیق کنید. ما در پیرسوک تمامی خدمات برنامه‌های مهاجرتی کانادا رو ارائه می‌دهیم و از ابتدا تا انتهای مسیر مهاجرتتان به کانادا، در کنار شما هستیم.

error: Content is protected !!