بهترین کارفرماهای کانادا در سال 2024

فهرست مطالب

بهترین کارفرماهای کانادا در سال 2024

کارفرمایان برتر کانادا هر ساله توسط موسسه “مدیاکورپ” معرفی می‌شوند. این 100 شرکت، سازمان‌ها و موسساتی هستند که بیشترین تلاش را برای ایجاد محیط کاری عالی و جذب و حفظ نیروی کار متخصص انجام می‌دهند. در سال 2024 نیز فهرستی از 100 کارفرمای برتر کانادا منتشر شده است که شامل شرکت‌هایی از صنایع مختلف از جمله فناوری، بانکداری، حمل و نقل ، بهداشت و درمان و موسسات آموزشی می‌شود.

این کمپانی‌ها، با توجه به شرایط ورک‌پرمیت هرشخص بسته به Close یا Open بودن ورک‌پرمیت، میتوانند مسیر افراد و کارمندان خود را برای دریافت اقامت دائم از طریق کار در کانادا، با استفاده از یکی از روش‌های نامزدی استانی (PNP) یا اکسپرس‌انتری تسهیل نمایند. در مقاله‌های مختلف در وبسایت به این موضوع اشاره کردیم که برای رسیدن به اقامت دائم از روش‌های مختلف کاری، به حداقل یک سال پیوسته کار تمام وقت در کانادا احتیاج دارید. پیش از پرداختن به ادامه مقاله، ازتون دعوت میکنیم که حتما سری به دیگر مقالات وبسایت پیرسوک در این زمینه بزنید.

این رده‌بندی براساس فاکتورهای زیر انجام شده است:

  • محیط فیزیکی کار
  • جو محیط کار و فاکتورهای اجتماعی
  • پشتیبانی‌های درمانی و مزایای خانواده
  • مدت زمان مرخصی سالانه
  • جو ارتباطی کارکنان
  • مدیریت عملکرد کارکنان
  • آموزش‌های ضمن خدمت
  • مشارکت‌های اجتماعی

در این مقاله به بررسی اجمالی چند کارفرمای برتر کانادا در سال 2024، که در یک بخش خاص مورد توجه بوده‌اند و ویژگی‌های شغلی آن‌ها می‌پردازیم تا علاقه‌مندان به مهاجرت کاری به کانادا بتوانند گزینه‌های شغلی مناسبی را شناسایی کنند.

پاداش‌های مالی: اولین و مهم‌ترین موردی که برای هر کارجو مدنظر است، بخش مزایای مالی یک کارفرما و شغل است. کارفرمایان برای اینکه در این بخش پیشتاز باشند، باید مواردی از جمله سیستم حقوقی شفاف، مزایای بلندمدت مانند بازنشستگی و صندوق‌های پس‌انداز، پاداش‌های دوره‌ای و سالانه و دیگر موارد مشابه رو در سیستم خود پیاده کنند. 8 کارفرمای کانادایی زیر در این بخش پیشتاز بوده‌اند:

  • بانک BDC (Business Development Bank of Canada)
  • شرکت الکترونیک هوایی کانادا (Canadian Aviation Electronics Inc.)
  • بانک CIBC (Canadian Imperial Bank of Commerce)
  • شرکت انبریج (Enbridge Inc.)
  • اتحادیه اعتبار استانی (Provincial Credit Union Ltd.)
  • بانک RBC (Royal Bank of Canada)
  • شرکت اشنایدر الکتریک کانادا (Schneider Electric Canada Inc.)
  • بانک TD (Toronto-Dominion Bank Group)

موسسات آموزشی:  پیدا کردن کار برای دانشجویان بین‌المللی در کانادا که به تازگی تحصیل خودشون رو تمام کردند، می‌تواند چالش قابل‌ توجهی باشد. این چالش مخصوصا از نظر زمان کار کردن در کانادا، می‌تواند بعدا در مرحله اقدام برای اقامت دائم تاثیرگذار باشد. پس از فارغ‌التحصیلی در کانادا هرچه زودتر بتوانید کار پیدا کنید، راحت‌تر و زودتر می‌توانید واجد شرایط اقدام برای اقامت دائم شوید. به همین علت، خود موسسات آموزشی که دانشجویان در آن‌ها درس خوانده‌اند، می‌تواند یکی از جذاب‌ترین محل‌های کار برای دانشجویان فارغ‌التحصیل باشد. لیست زیر، موسسات آموزشی هستند که از نظر ارائه فرصت‌های شغلی در کانادا در بین 100 کارفرمای برتر 2024 قرار دارند:

  • دانشگاه کارلتون؛ این موسسه کارلتون به خاطر برنامه‌های گسترده بهداشتی برای کارمندانش بسیار معروف است، این برنامه‌ها شامل پوشش بیمه درمانی 100 درصد برای تمام کارمندان (شامل بازنشستگان) می‌شود، و یک طرح گسترده به نام “محیط کار سالم” که به ترویج سلامت جسمی و روانی می‌پردازد. علاوه بر این، به کارمندان زمان تعطیلات بلندمدت در مقایسه با دیگر کارفرمایان کانادایی و مرخصی‌های با حقوق در انتهای سال اختصاص می‌دهد.
  • کالج پزشکان و جراحان بریتیش کلمبیا؛ این موسسه یک سیاست تعطیلات رسمی انعطاف‌پذیر ارائه می‌دهد که به کارمندان این امکان را می‌دهد که تا سه تعطیلی رسمی در تقویم را با روزهای دیگری که برای آنان از اهمیت شخصی، فرهنگی یا مذهبی برخوادار است تعویض کنند. علاوه بر این، کالج اقدام به پرداخت مزایای مرتبط با مرخصی زایمان و مرخصی والدین می‌کند و این اجازه را به کارمندان می‌دهد که تا به 75 درصد حقوق خود را برای مدت 52 یا 37 هفته به ترتیب دریافت کنند.
  • دانشگاه سایمون فریزر؛ علاوه بر اینکه کارمندان دانشگاه سایمون فریزر چهار هفته مرخصی با حقوق دارند ،آن‌ها همچنین دسترسی به امکانات بهداشتی و تفریحی گسترده در یکی از منحصر به فردترین محیط‌های کشور، در بالای کوه برنابی را دارند. این امکانات شامل استخر، زمین‌های تنیس و بدمینتون، سالن فوتبال، دیوار صخره‌نوردی، مشاوره فیتنس شخصی و دوره‌های مختلف برای رقص، یوگا و هنرهای رزمی با اساتید مربوط به هر بخش می‌شود.
  • دانشگاه مونترال؛ علاوه بر ارائه گزینه‌های کار دورکاری و حضوری (کار هیبرید) و فواید بهداشتی گسترده، که شامل عدم انتظار برای پوشش بیمه، برنامه‌ریزی تغذیه و پوشش‌های قوی برای سلامت روان است، دانشگاه مونترال امکانات گسترده‌ای برای توسعه مهارت‌ها برای کارمندان فراهم کرده است. این امکانات شامل یک سیستم آنلاین برای ثبت مهارت‌ها، برنامه‌های مشاوره و آموزش داخلی، و حمایت‌های شهریه برای دوره‌های مرتبط و غیرمرتبط با زمینه شغلی کارمندان می‌شود.
  • دانشگاه نیوبرانزویک؛ این دانشگاه برای مزایای مالی قوی و جبران خسارات مالی، شامل مزایای بازنشستگی بلندمدت و حتی پاداش‌ها برای برخی از سمت‌ها شناخته شده است. با این حال، جایی که دانشگاه نیوبرانزویک امتیاز بالایی را در رتبه‌بندی سال جاری به دست آورده است، در حمایت از آموزش و توسعه مهارت قرار دارد، که شامل حمایت از شهریه، مرخصی آموزشی، و حتی پاداش‌های مالی برای کسانی است که دوره‌های آموزشی را با موفقیت به پایان می‌رسانند.

دورکاری و کار خارج از کشور: یکی از مواردی که برای تازه‌واردان به کانادا و مهاجرین بسیار جذاب و مورد اهمیت است، امکان دورکاری بلندمدت و کار در خارج از کانادا و برای مثال در وطن مهاجرین است. در این بخش به 4 شرکت که این امر رو برای کارکنانشان فراهم کردند و توانستند در لیست 100 کارفرمای برتر 2024 قرار بگیرند رو لیست کردیم.

  • شرکت Proctor & Gamble Canada (P&G): P&G یک برنامه کار انعطاف‌پذیر به نام “Work-Ways” را به کارمندان خود ارائه می‌کند. طبق این سیاست، کارمندان، به همکاری با مدیران خود برای طراحی گزینه‌های کاری هیبریدی و راه دور تشویق می‌شوند که نیازهای آن‌ها را برآورده کند در حالی که با نیازهای شرکت هماهنگ باشد و وظایف شغلی به خوبی انجام شوند. این سیاست امکان کار از خانه و قابلیت کار در خارج از کشور را برای کارمندان فراهم می‌کند.
  • شرکت BCI (British Columbia Investment Management Corp.): BCI یک سیاست به نام “Work from Anywhere” را به کارمندان خود ارائه می‌دهد که این امکان را به آنان می‌دهد تا تا یک ماه در سال به صورت راه دور از هر نقطه‌ای در جهان کار کنند (که می‌تواند به دوره‌های کوچکتری در طول سال تقسیم شود). به طور منحصر به فرد، شرکت همچنین یک برنامه به نام “Talking to Strangers” دارد که اطمینان حاصل کند که کارمندان حتی هنگام کار از راه دور هم باهم در ارتباط می‌مانند.
  • شرکت FBM (Fowler Bauld & Mitchell Ltd.): FBM همواره سیاست طولانی‌مدتی برای کار از راه دور برای کارمندان خود داشته است که شامل گزینه‌های کاری هیبرید، ساعات کار انعطاف‌پذیر و حتی هفته‌ کاری فشرده که چهار روز کاری و آخر هفته‌های طولانی‌تر را به آنان ارائه می‌دهد.
  • بانک کانادا (Bank of Canada): این بانک، با ساعات کار انعطاف‌پذیر، گزینه‌های دورکاری برای کارمندان خود طراحی کرده تا به کاهش فشارهای خانوادگی یا اجتماعی کمک کنند. علاوه بر این، BoC همچنین یک سیاست به نام “Work from Away” دارد که به کارمندان این امکان را می‌دهد که تا شش هفته در سال از خارج از کشور، در مکان‌های تایید شده کانادایی یا بین‌المللی، کار کنند.

همان‌طور که مشاهده شد، کارفرمایان برتر کانادا در سال 2024 شامل شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگی از صنایع مختلف هستند که فرصت‌های شغلی زیادی را برای متقاضیان از سراسر دنیا فراهم کرده‌اند. علاقمندان به مهاجرت کاری به کانادا می‌توانند با توجه به تخصص و علاقه خود، گزینه‌های شغلی مناسب را از میان این شرکت‌ها شناسایی و اقدامات لازم برای اخذ ویزای کار و ورک پرمیت کانادا را انجام دهند. داشتن مدرک تحصیلی، تجربه کاری و تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه از مزایای اصلی برای پذیرش در این شرکت‌ها محسوب می‌شود.

موفقیت و پیشرفت در کانادا بستگی زیادی به انتخاب صحیح شغل و شرکت متناسب با استعدادها و علایق فرد دارد. ما در پیرسوک، با بررسی دقیق شرایط هر متقاضی، بهترین روش مهاجرت با توجه به شرایط هرشخص را ارائه می‌دهیم.

error: Content is protected !!