برنامه اسپانسرشیپ والدین (و پدر و مادر بزرگ)

فهرست مطالب

برنامه اسپانسرشیپ والدین و پدر و مادر بزرگ (Parents and Grandparents Sponsorship)


 

فرزندان بالای 18 سال در صورتی که یک سری شرایط را داشته باشند می توانند پدر و مادر، پدر بزرگ و مادر بزرگ خود و کلیه فرزندان وابسته (زیر 22 سال) آن ها را نیز از طریق برنامه اسپانسرشیپ والدین به کانادا بیاورند. والدین و فرزندان وابسته آن ها که از این طریق به کانادا مهاجرت می کنند اقامت دایم کانادا را گرفته و می توانند همیشه در کانادا زندگی و کار کنند. بنابراین این برنامه هم از جمله برنامه های مفید مهاجرتی در راستای حفظ بنیاد خانواده در کاناداست و هر ساله والدین زیادی از طریق این برنامه به کانادا مهاجرت می کنند. 

 

شرایطی که اسپانسر بایستی داشته باشد:

1- مقیم دایم PR یا شهروند کانادا Citizen باشد.
2- 18 سال به بالا داشته باشد.
3- بایستی درآمدی معادل یا بالاتر از جدول درآمد مشخص شده بوسیله اداره مهاجرت (LICO) بعلاوه ۳۰ درصد (%30+LICO) را در سه سال قبل از سالی که اقدام به تشکیل پرونده برای اسپانسرشیپی می کند، داشته باشد. مثلا اگر اسپانسر قصد دارد در سال ۲۰۱۷ پرونده را تشکیل دهد بایستی درآمد گفته شده را در سال های ۲۰۱۶، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۴ کسب کرده باشد.

4- اسپانسر بایستی قراردادی با اداره مهاجرت کانادا مبنی بر اینکه ایشان تعهد خواهد داد تمامی نیازهای اولیه مالی و اساسی زندگی را برای والدین یا پدر و مادربزرگ در طول ۲۰ سال پس از دریافت اقامت دایم والدین و پدر و مادر بزرگ برآورده خواهد کرد، منعقد و امضا نماید.

* از تاریخ 28 ژانویه 2019 برنامه اسپانسرشیپ والدین رسما بازگشایی خواهد شد و تعداد 20 هزار پرونده را در سال 2019 و در سیستم First Come- First Served خواهد پذیرفت. 

مراحل اقدام

1- تکمیل فرم اظهار تمایل برای شرکت در این برنامه (Interest to Sponsor Form)

2- اسپانسر بایستی در هنگام تکمیل اظهار تمایل خود برای اسپانسرشدن اطلاعات مدارک مالیاتی خود در 3 سال گذشته را وارد کند. 

3- پس از آن اداره مهاجرت کانادا افراد واجد شرایط را انتخاب کرده و سپس برای آن ها دعوت نامه برای ارسال اپلیکیشن کامل را صادر خواهد کرد. 

4- پس از آن متقاضی 60 روز فرصت دارد تا مدارک خود را به همراه اپلیکیشن اسپانسرشیپ خود ارسال کند. 

http://www.cic.gc.ca/english/immigrate/sponsor/pgp-apply-who.asp

متقاضیانی که شرایط کلی اقدام در این برنامه را دارا می باشند می توانند درخواست خود را به ایمیل [email protected] ارسال نمایند و یا از طریق لینک زیر فرم ارزیابی را تکمیل نمایند:

https://goo.gl/6bA7rX

error: Content is protected !!