چرا مهاجران به استان نوا اسکوشیا می آیند و سپس این استان را ترک می کنند؟

فهرست مطالب

چرا مهاجران به استان نوا اسکوشیا می آیند و سپس این استان را ترک می کنند؟

اخیرا در یک نظرسنجی از 2،815 مهاجر مقیم استان نوا اسکوشیا و مهاجرانی که قبلا در این استان زندگی می کردند پرسیده شد که چه عواملی در انتخاب محل زندگی آن ها اهمیت دارد. اصلی ترین عامل تعیین کننده فرصت های شغلی موجود در استان بود. حدود 46 درصد مهاجرانی که از سال 2011 تا 2018 استان نوا اسکوشیا را ترک کرده اند علت آن را کمبود فرصت های شغلی اعلام کرده اند.

این مطالعه توسط Ather Akbari از دانشگاه Saint Mary’s صورت گرفته است. به گفته اکبری اضافه بر 26 درصد شرکت کنندگان که در مدت زمان انجام این تحقیق استان را ترک کرده اند، احتمالا 10 درصد دیگر نیز در 5 سال آینده این استان را ترک کنند.

دلایل اصلی پاسخ دهندگان برای ترک نوا اسکوشیا موارد زیر است: جستجوی فرصت های شغلی بهتر، دستمزد بهتر و مالیات پایین تر، تلاش برای یافتن خدمات درمانی بهتر و برخی از پاسخ دهندگان نیز تبعیض در محل کار را گزارش کردند.

بیشتر مهاجرانی که این استان را ترک کرده اند از میان افراد جوان و مجرد هستند. سطح تحصیلات آنها تقریباً مشابه کسانی است که در استان مانده اند.

چرا مهاجران به استان نوا اسکوشیا می آیند و سپس این استان را ترک می کنند؟

چه عواملی در انتخاب محل زندگی دخیل است؟

ترکیبی از عوامل اقتصادی و غیر اقتصادی بر تصمیم مهاجران برای انتقال به نوا اسکوشیا تأثیر می گذارد. طبق این نظر سنجی وجود فرصت های شغلی، کیفیت زندگی و امنیت در اولویت قرار گرفتند. دسترسی به خدمات محلی و آموزش زبان کمترین اهمیت را داشتند.

بیش از 40 درصد افراد فاکتور اصلی را فرصت های شغلی برای خود و همسرشان و هزینه های زندگی می دانند. 60 درصد باقیمانده عوامل اجتماعی را مهم می دانند که این موارد شامل کیفیت زندگی، امنیت، مکان مناسب برای تربیت کودکان و بدون تبعیض بودن جامعه است.

اهمیت برنامه Atlantic Immigration Pilot Program

این مطالعه بیانگر آنست که استان نوا اسکوشیا باید تمرکز بیشتری بر اقتصاد مهاجرانی که با خانواده خود می آیند داشته باشد، همچنین بر اهمیت برنامه Atlantic Immigration Pilot Program تاکید می کند. این برنامه به منظور تسهیل در روند استخدام نیروی کار خارجی برای کارفرمایان در چهار استان آتلانتیک ایجاد شده است. مشارکت کارفرمایان “گام مهمی” برای اسکان مهاجران از طریق این برنامه است.

 

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

 

error: Content is protected !!