شانس ویزای تحصیلی کانادا

فهرست مطالب

شانس ویزای تحصیلی کانادا

کانادا همواره یکی از اصلی ترین مقاصد دانشجویان بین المللی در دنیاست. دانشجویان بین المللی به دلایلی مانند کیفیت آموزش برتر، فضای آموزشی و امکانات عالی، جامعه ای چند ملیتی و آزاد، شهریه کم نسبت به دیگر مقاصد تحصیلی انگلیسی زبان دنیا مانند آمریکا و انگلیس، اقتصاد با ثبات و قوی، رفاه  اجتماعی و امنیت بالای زندگی و مهم تر از همه وجود برنامه های گوناگون برای دریافت اقامت دایم پس از اتمام تحصیل، کانادا را در صدر انتخاب های خود قرار می دهند.

متقاضی برای تحصیل در کانادا باید ابتدا از موسسات آموزش عالی مانند کالج ها یا دانشگاه های مورد تایید اداره مهاجرت (DLI) پذیرش تحصیلی دریافت کند. پس از صدور پذیرش، متقاضی بایستی برای ورود به کانادا درخواست مجوز تحصیلی یا Study Permit دهد. برای دریافت مجوز تحصیلی، متقاضی ابتدا بایستی اپلیکیشن کامل خود را به اداره مهاجرت کانادا سابمیت کند. پس از بررسی اپلیکیشن توسط افسر های اداره مهاجرت کانادا و در صورت قبولی پرونده، برای متقاضی ویزای تحصیلی کانادا صادر خواهد شد. به همراه ویزای تحصیلی، نامه ای نیز به متقاضی ارایه خواهد شد که Letter of Introduction نام دارد و به منزله قبولی مجوز تحصیلی وی می باشد. با در دست داشتن ویزای تحصیلی و Letter of Introduction، متقاضی می تواند به کانادا سفر کرده و به محض ورود به کانادا و در فرودگاه، مجوز تحصیلی خود (Study Permit) را دریافت کند.

اما صدور ویزای تحصیلی کانادا به این سادگی ها نیز نخواهد بود. در بسیاری مواقع افسرهای اداره مهاجرت کانادا پس از بررسی اپلیکیشن متقاضی، آن را ریجکت می کنند. ریجکت شدن ویزای تحصیلی دلایل متعددی دارد. در واقع اداره مهاجرت کانادا در زمان بررسی اپلیکیشن متقاضی، پارامترهای گوناگونی را مد نظر قرار می دهد و پرونده متقاضی بر اساس این پارامترها بررسی می شود. اگر متقاضی در اپلیکیشن خود پارامترهای مثبت بیشتری داشته باشد، شانس ویزای تحصیلی کانادا برای او بالاتر خواهد رفت.

شانس ویزای تحصیلی کانادا

از جمله این پارامترها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هدف از تحصیل در کانادا
  • رشته مورد نظر برای تحصیل و هدف از تحصیل در این رشته و همچنین آینده کاری این رشته در کشور محل اقامت
  • اثبات توانایی مالی متقاضی
  • وجود مدارک کافی در اثبات هدف متقاضی برای ترک کانادا پس از اتمام تحصیل (مانند ارایه Study Plan قوی و داشتن سوابق شغلی خوب)
  • وجود مدارک کافی در اثبات وجود وابستگی های گوناگون مانند وابستگی های شغلی و مالی و خانوادگی

موارد بالا از جمله پارامترهایی هستند که افسرهای اداره مهاجرت کانادا در طول بررسی پرونده ویزای تحصیلی متقاضی در نظر خواهند گرفت. اما باید توجه داشت که فاکتورهای دیگری نیز هستند که در نتیجه بررسی افسرهای اداره مهاجرت تاثیر گذار هستند. این فاکتورها را می توان به عنوان فاکتورهای پنهان در نظر گرفت که ممکن است در خیلی مواقع شانس ویزای تحصیلی متقاضی را کاهش یا افزایش دهد. به عنوان مثال سیاست های کوتاه مدت و گذرای اداره مهاجرت کانادا در بررسی اپلیکیشن های ویزاهای کوتاه مدت مانند ویزای تحصیلی برخی ملیت ها، وضعیت سیاسی برخی کشورها در جهان و آمار درخواست های پناهندگی برخی ملیت ها در کانادا از جمله فاکتورهای پنهان هستند که ممکن است تاثیر مثبت یا منفی خود را بر روی شانس قبولی ویزای تحصیلی کانادا داشته باشد.

به طور کلی می توان گفت اگر فاکتورهای مثبت اپلیکیشن ویزای تحصیلی متقاضی بیشتر از فاکتورهای منفی پرونده او باشد، شانس قبولی ویزای تحصیلی بالاتر خواهد بود حتی اگر متقاضی سن بالا یا نمره زبان متوسط داشته باشد. همین موضوع اهمیت سابمیت پرونده ای قوی و کامل با رعایت تمامی جزییات و نکات ریز را به متقاضی گوشزد می کند.

شانس ویزای تحصیلی کانادا

نویسنده: پیام پاک مهر

آیا تصمیم دارید ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کرده و سپس به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی ادامه تحصیل در کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی تحصیل در کانادا

error: Content is protected !!