آیا مهاجران در اقتصاد کانادا موفق هستند؟

فهرست مطالب

آیا مهاجران در اقتصاد کانادا موفق هستند؟

رویکرد سنتی و معیار اندازه گیری عملکرد مهاجران در اقتصاد کانادا می تواند گمراه کننده باشد. کانادا بسیار به موفقیت مهاجران در اقتصاد خود اهمیت می دهد و برنامه های مهاجرتی طبقه اقتصادی خود را به گونه ای تنظیم می کند که نامزدهای انتخاب شده بیشترین شانس برای یافتن شغل مناسب در بازار کار کانادا را داشته باشند. تحقیقات گسترده دولت فدرال نشان می دهد مهاجرانی که در سنین جوانی با سطح بالایی از تحصیلات و مهارت انگلیسی یا فرانسوی به کانادا می آیند، شانس موفقیت بیشتری دارند.

کانادا برای یکپارچگی اقتصادی، حدود 1.5 میلیارد دلار بودجه سالیانه برای حمایت از مهاجران اختصاص داده است. این حمایت ها به مهاجران کمک می کند تا شغل پیدا کنند و مهارت های زبانی خود را بهبود بخشند. وقتی نوبت به ارزیابی عملکرد مهاجران در بازار کار کانادا می رسد، تمرکز بر روی مقایسه درآمد آنها با افراد متولد کانادا است. این مقایسه تا حدی منطقی به نظر می رسد، اما چنین مقایسه هایی می تواند گمراه کننده نیز باشد. دولت کانادا در تلاش است تا مهاجران با دریافت حقوق و مزایای مشابه شهروندان کانادایی، استانداردهای زندگی یکسانی داشته باشند.

 

یکپارچگی اقتصادی مهاجران بسیار ارزشمند می باشد

  • یکی از معیار های مهم جهت ارزیابی میزان مشارکت مهاجران در بازار مسکن می باشد. مهم ترین خرید افراد کانادایی و مهاجران خرید مسکن می باشد. تحقیقات آماری در کانادا نشان می دهد که میزان مالکیت مسکن در بین کانادایی ها و مهاجران یکسان است (69 درصد از هر دو گروه دارای خانه هستند). ارزش خانه مهاجران در تورنتو و ونکوور مشابه افراد متولد کانادا می باشد. این نشان می دهد که مهاجران پس انداز قابل توجهی با خود به همراه دارند که باعث افزایش قدرت خرید آنها در کانادا می شود.
  • درآمد مهاجران تقریبا مشابه شهروندان کانادایی می باشد. متوسط حقوق مهاجران 85 هزار دلار در سال است که در مقایسه با 90 هزاردلار متوسط حقوق شهروندان کانادایی تقریبا یکسان می باشد. این نشان می دهد که حتی اگر یک مهاجردرآمد کمتری نسبت به شهروند کانادایی داشته باشد، این واقعیت که مهاجران دارای چندین درآمد هستند، خانواده های مهاجر را قادر می سازد تا تقریباً همان قدرت خرید خانواده های کانادایی را داشته باشند.

یافته های اول و دوم همچنین به درک اهمیت مهاجرت خانوادگی (family class immigration) کمک می کند. تلاش کانادا برای اتحاد خانواده ها یک سیاست مناسبی می باشد زیرا خانواده ها می توانند از لحاظ اقتصادی از یکدیگر حمایت کنند و سطح زندگی کلی خود را بهبود دهند.

  • یک روش مناسب برای سنجش عملکرد مهاجران، مقایسه گروه های فعلی با گروه های قبلی است. با توجه به اینکه مهاجران در بازارکار کانادا دارای امتیاز یکسان در مقایسه با نیروی کار کانادایی نیستند پس مقایسه این دو گروه منطقی نمی باشد. آنچه دولت کانادا باید در نظر داشته باشد این است که مهاجران فعلی نسبت به نسل های قبلی بهتر عمل کنند.
  • در آخر، عملکرد اقتصادی نسل بعدی مهاجران با عملکرد کودکان متولد کانادایی قابل مقایسه است. این نشان می دهد در حالی که مهاجران نسل اول به اندازه ای که انتظار می رود به خوبی عمل نکنند، فرزندان آنها به تقویت سهم کلی خانواده در اقتصاد کانادا کمک خواهند کرد. این واقعیت باید در نظر گرفته شود که مهاجرت یک امر طولانی مدت می بادشد.

مهاجران در کانادا موفق هستند

دولت کانادا می تواند اقدامات بیشتری برای بهبود عملکرد اقتصادی مهاجران در کانادا انجام دهد. در عین حال، معیارهای  بی شماری نشان می دهد مهاجران در کانادا در حال موفقیت هستند.

کانادا با بهبود برنامه های طبقه اقتصادی خود و سرمایه گذاری جهت حمایت و پشتیبانی از مهاجران به پیشرفت در این بخش کمک خواهد کرد. این واقعیت که نه میلیون کانادایی طی یک دهه آینده به سن بازنشستگی خواهند رسید، نشان می دهد که عملکرد اقتصادی مهاجران و همچنین درآمد آنها پیشرفت خواهد کرد.

error: Content is protected !!