سقف برنامه ی جدید ویزای فارغ التحصیلان بین المللی به حد نصاب رسید

فهرست مطالب

سقف برنامه ی جدید ویزای فارغ التحصیلان بین المللی به حد نصاب رسید

اداره ی مهاجرت کانادا اعلام کرد که دیگر هیچ پرونده ای برای برنامه ی جدید اقامت دائم مختص فارغ التحصیلان بین المللی دریافت نمیکند.

برنامه اقامتی جدید کانادا برای فارغ التحصیلان انگلیسی زبان، روز 7 می، یک روز پس از شروع، به سقف 40،000 نفر رسید. این برنامه به همراه 5 شاخه ی دیگر برای کارکنان مشاغل کلیدی و فارغ التحصیلان فرانسوی زبان، روز ششم می شروع شد.

اداره ی مهاجرت کانادا IRCC اعلام کرده بود که قصد دارد 6 برنامه ی مهاجرتی جدید را با قصد فراهم کردن مسیر های مهاجرتی جدید را برای فارغ التحصیلان و کارکنان بخش های کلیدی که در زمان پاندمی در کانادا زندگی میکنند، شروع کند. اداره ی مهاجرت در نظر دارد از طریق این برنامه، به حدود 90،000 نفر اقامت دائم اعطا کند. دلیل فراهم کردن این مسیر های مهاجرتی، تسهیل پروسه ی مهاجرت برای افراد واجد شرایطی که در خاک کانادا حضور دارند میباشد، تا با موانعی که اینگونه افراد برای اقدام به مهاجرت از خارج از کانادا روبرو شده اند، مواجه نشوند. اداره ی مهاجرت کانادا در نظر دارد تعداد 40،000 پرونده از این دست را امسال بررسی کند. این دپارتمان بر آن شده که تا پایان سال میلادی، 401،000 مهاجر جدید را وارد خاک کانادا کند.

بیشتر از 5000 پرونده (از سقف کلی 50،000 پرونده) تحت شاخه ی شاغلین انگلیسی زبان در کانادا ثبت شده است. ثبت پرونده در شاخه ای که برای فرانسوی زبانان ارائه شده تا کنون کم بوده است و دلیل آن نداشتن محدودیت در تعداد پذیرش و همچنین مهلت ثبت پرونده سخاوتمندانه تا 5 نوامبر 2021 تخمین زده شده است. شاخه های ارائه شده برای انگلیسی زبانان هم تا 5 نوامبر مهلت ارسال دارند، اما اگر زودتر از آن تاریخ، سقف محدودیتشان تکمیل شود، بسته میشوند.

چرا تقاضا برای شاخه ی فارغ التحصیلان بین المللی انگلیسی زبان انقدر زیاد بود؟

تقاضای زیاد برای شاخه ی فارغ التحصیلان، به علت تعداد زیاد دارندگان ویزای موقت در کانادا و همچنین معیار های گزینش آسانتر (به نسبت سایر برنامه ها از جمله تجربه کانادایی و اکسپرس انتری) بوده است. یکی از معیارهای واجد شرایط بودن برای کاندیداها، داشتن مدرک زبان انگیسی 5 CLB بود، که در مقایسه با اکثر کاندیداها در زیرشاخه ی تجربه ی کانادایی (CEC) نیاز به داشتن 7 CLB دارند. به علاوه، فارغ التحصیلان برای واجد شرایط بودن برای برنامه ای که روز گذشته به حد نصاب رسید، نیاز به یکسال سابقه ی کار نداشتند. بطور کلی، کاندیداها برای شرکت در سایر برنامه های مهاجرتی مثل تجربه ی کانادایی به حداقل یکسال سابقه ی کار نیاز دارند.

 

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

error: Content is protected !!