کاهش رشد جمعیت کانادا به دوران جنگ جهانی اول رسید!

فهرست مطالب

کاهش رشد جمعیت کانادا به دوران جنگ جهانی اول رسید!

با افزایش مرگ و میر و کاهش مهاجران جدید، کانادا کمترین میزان رشد جمعیت را از سال 1916 تاکنون تجربه کرد.

طبق آمار رسمی کانادا، در سال 2020 جمعیت کانادا تنها 0.4 درصد افزایش یافته است. رشد جمعیت از اولین سال جنگ جهانی اول که فقط 0.3 درصد بود تاکنون هیچوقت تا این حد پایین نبوده است. در پایان سال 2021، جمعیت کانادا تنها حدود 149000 نفر افزایش یافت و نهایتا جمعیت کل به 38 میلیون نفر رسید.

در سال گذشته تعداد مرگ و میرها افزایش یافته است که حدود 5 درصد آن به علت COVID-19 بوده است. همچنین اولین بار در تاریخ ثبت شده کانادا تعداد مرگ و میر این کشور از 300000 نفر گذشت.

مهاجرت، منشا 58 درصد از رشد جمعیت در سال 2020 بود. معمولاً حدود 80 درصد از رشد جمعیت کانادا مربوط به مهاجران است، به دلیل محدودیت های سفر و سایر اقدامات مرتبط با ویروس کرونا، تعداد مهاجران جدید در سال 2020 به کمترین میزان از سال 1998 رسید. در سال 2019، تقریباً 86 درصد از رشد جمعیت کانادا به دلیل ورود مهاجران بوده است. با این حال، در سال 2020 این میزان تقریبا به نصف افت کرد.

کانادا سال گذشته بیش از 86،000 نفر از ساکنان موقت خود را از دست داد که بزرگترین خسارت خالص ثبت شده است و تقریباً به طور کامل مربوط به کاهش تعداد محصلان و نیروی کار موقت می شود.

 

افزایش سطح مهاجرتی برای جبران کمبود های سال 2020

وزیر مهاجرت مارکو مندیچینو اعلام کرد که کانادا طی سه سال آینده هدف مهاجرت خود را به 1.2 میلیون نفر افزایش خواهد داد. فقط در سال 2021 کانادا قصد دارد تا 401،000 مهاجر بپذیرد.

افزایش اهداف مهاجرت پاسخی به تعداد پایین مهاجران پذیرفته شده در سال 2020 است. مهاجرت همچنان اولویت کاناداست، زیرا به رفع چالش های جمعیتی کشور کمک می کند. چالش هایی مثل نیروی کار مسن و نرخ زاد و ولد پایین.

با توجه به محدودیت های فعلی سفر که مانع ورود مهاجران است، دولت افرادی که در حال حاضر در کانادا هستند را در اولویت قرار می دهد تا هدف مهاجرتی خود را در سال 2021 محقق کند. مندیچینو اخیراً به بلومبرگ گفته است كه با تثبیت سطح مهاجرت در ژانویه، كانادا در حال دستیابی به این هدف است.

یکی از استراتژی های دولت دعوت از متقاضیانی است که برای اقامت دائم از طریق سیستم Express Entry درخواست دادند. Express Entry یک برنامه مهاجرتی نیست، اما سیستمی الکترونیکی است که برنامه های مهاجرتی کانادا را مدیریت می کند. افرادی که می خواهند به کانادا مهاجرت کنند، مشخصات خود را در سیستم ثبت و طبق آن امتیازات CRS دریافت می کنند. سپس ممکن است از آن ها دعوت شود تا برای اقامت دائم اقدام کنند.

 

 

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

error: Content is protected !!