بازگشایی کلاس‌های حضوری پاییز 2021 در کانادا

فهرست مطالب

بازگشایی کلاس‌های حضوری پاییز 2021 در کانادا

با تکمیل واکسینه شدن کانادایی‌ها در پایان ماه سپتامبر سال جاری‌، موسسات آموزشی خود را برای کلاس های حضوری ترم پاییز آماده می‌کنند. فعالیت‌های آموزشی حضوری تا حدودی به مقامات بهداشتی و همچنین مدیریت هر موسسه بستگی دارد. در این مرحله‌، دانشگاه‌هایی که رسما اعلام کرده‌اند به سیستم کلاس‌های حضوری باز می‌گردند، خطر ویروس کرونا را هم در نظر می گیرند و برای برای ایمن سازی دانشجویان و کارکنان اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

تحت محدودیت‌های فعلی سفر‌، دانشجویان بین المللی مجاز هستند به کانادا بیایند در صورتی که موسسه آموزشی آن ها برنامه آمادگی در برابر COVID-19 داشته باشد. انتظار می‌رود، محدودیت های سفر کانادا در اواخر این ماه برای ساکنان ایالات متحده و برای سایر کشورها در اواسط آوریل آپدیت شود.

گزارش آماری کانادا در نوامبر 2020 نشان می‌دهد که تقریباً دو سوم ثبت نام‌های جدید بین‌المللی در موسسات آموزش عالی کانادا در سال تحصیلی 19-2018 در دانشگاه‌ها بوده است. در ادامه نگاهی داریم به بعضی از دانشگاه‌های کانادا که برنامه‌هایی برای استقبال از بازگشت دانشجویان به دانشگاه دارند و برخی دیگر که به زودی برنامه خود را به صورت رسمی ارائه خواهند داد.

بریتیش کلمبیا

در 8 مارس‌، وزیر بهداشت این استان به دانشجویان موسسات آموزش عالی توصیه کرد که برای بازگشت کامل به فعالیت‌های دانشگاهی آماده شوند. به دنبال این اعلامیه‌، بسیاری از دانشگاه‌های بریتیش کلمبیا اعلام کردند که قصد دارند به برنامه کلاس‌های حضوری بازگردند‌، اما بهداشت و ایمنی دانشجو و کارکنان در راس برنامه هاست.

دانشگاه بریتیش کلمبیا تأیید کرده که قصد دارد کلاس‌ها و تحقیقات حضوری در ترم پاییز را بازگشایی کند. این دانشگاه در تلاش است تا در صورت لزوم، برای قرنطینه دانشجویان بین‌المللی و ایمن‌سازی در محل‌، اقدامات لازم را انجام دهد.

دانشگاه ویکتوریا نیز در نظر دارد در ماه سپتامبر کلاس‌های حضوری را بازگشایی کند. همچنین موسسات زیر برنامه‌هایی را برای برگزاری کلاس‌های حضوری اعلام داشته‌اند: Vancouver Island University، Thompson Rivers University، Simon Fraser University، University of Northern British Columbia، Capilano University و Trinity Western University.

آلبرتا

دانشگاه آلبرتا قصد دارد با اتکا به الگوی ترکیبی یادگیری حضوری و غیرحضوری، از دانشجویان و کارمندان بیشتری در پاییز استقبال کند. سخنگوی دانشگاه کلگری می‌گوید: “دانشگاه کلگری هنوز تصمیمی در مورد روش برگزاری (حضوری یا آنلاین) کلاس‌ها در ترم پاییز 2021 اتخاذ نکرده است. این تصمیم در آوریل 2021 نهایی و سپس به دانشجویان و جامعه دانشگاه اعلام خواهد شد.”

University of Lethbridge در حال برنامه‌ریزی برای “بازگشتی قابل توجه” در پاییز امسال است‌، اما می‌گوید به احتمال زیاد برخی از دستورالعمل‌های بهداشتی مربوط به استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری فیزیکی همچنان پابرجا خواهند بود.

ساسکاچوان

دانشگاه ساسکاچوان در نظر دارد پاییز امسال برخی از سطوح آموزش‌های حضوری را بازگشایی کند. رئیس دانشگاه‌، پیتر استویچف‌، می‌گوید به دلیل عدم اطمینان در مورد واکسیناسیون عمومی‌، اظهار نظر قطعی در مورد آنچه در دانشگاه ارائه می‌شود خیلی زود است. با این حال انتظار دارد که ترم زمستان 2022 به صورت حضوری برگزار شود.

مانیتوبا

دانشگاه براندون جزئیاتی درباره بازگشت به کلاس‌های حضوری منتشر نکرده است. آندره مک دانیل‌، مسئول ثبت‌نام دانشگاه‌، می‌گوید، “هدف ما این است که دوره ای عملیاتی را برای پاییز 2021 اعلام کنیم که بتوانیم به آن متعهد باشیم‌، بدون اینکه نیازی به عقب نشینی یا چرخش در اواسط دوره داشته باشیم.”

اعلامیه رسمی از طرف دانشگاه منیتوبا یا دانشگاه وینیپگ اعلام نشده است.

انتاریو

دانشگاه تورنتو قصد دارد آموزش حضوری را برای ترم پاییز مجددا دایر کند. انتظار می‌رود کارکنان دانشکده‌، کارمندان و کتابداران به دانشگاه برگردند. پژوهش‌های دانشجویی می‌تواند با اقدامات ایمنی خاص انجام گیرد.

بر اساس اعلامیه رسمی منتشر شده، دانشگاه بروک در نظر دارد تا آنجا که ممکن است دوره‌های بیشتری را در دانشگاه ارائه دهد، از جمله آزمایشگاه‌ها و آموزش‌های تجربی‌، سمینارهای تحصیلات تکمیلی و کلاس‌های کارشناسی.

دانشگاه اتاوا دوره‌های بیشتری به صورت حضوری یا در “قالب‌های ترکیبی”‌ ارائه خواهد داد. این دانشگاه کلاس‌های درس را مجهز‌سازی می‌کند تا امکان آموزش همزمان حضوری و کنفرانس ویدیویی فراهم گردد.

Western University در حال برنامه‌ریزی برای بازگشت به آموزش‌های حضوری و ارائه فعالیت‌های بیشتر در دانشگاه است. University of Windsor نیز در نظر دارد، برنامه‌ها و فعالیت‌های حضوری در دانشگاه برای پاییز 2021 ارائه دهد.

کبک

کبک پیش از این اعلام کرده بود که دانشگاه ها و CEGEP ها می توانند به تدریج و به صورت یک روز در هفته به صورت حضوری تشکیل شوند. اقدامات فاصله‌گذاری باید در کلاس و همچنین خارج از آن رعایت شود و دانشجویان و کارمندان باید همواره از ماسک استفاده کنند.

دانشگاه مک‌گیل در ماه سپتامبر کلاس‌های حضوری را برگزار خواهد کرد. برخی از دوره‌ها شامل آموزش آنلاین هستند‌، اما دانشگاه می‌گوید دانشجویان و کارکنان باید آماده شوند تا به “ریتم‌های منظم‌تر” فعالیت در دانشگاه بازگردند.

دانشگاه کنکوردیا در حال برنامه‌ریزی برای اعلام نظر قطعی در مورد دوره پاییزی است‌، اما احتمالا برنامه نهایی ترکیبی از کلاس‌های حضوری و آنلاین خواهد بود.

نیوبرانزویک

دانشگاه سنت توماس در نظر دارد کلاس‌های حضوری را برای پاییز 2021 مجددا دایر کند. این دانشگاه نظر قطعی را بین ماه می و ژوئن اعلام خواهد کرد.

نوا اسکوشیا

دانشگاه آکادیا انتظار داد بازگشت کامل دانشگاه به حالت حضوری در پاییز امسال محقق گردد. از کارمندان و دانشجویان درخواست می‌‌گردد که برای آموزش حضوری آمادگی داشته باشند. برخی از دوره‌ها ممکن است ترم را در قالب مجازی یا ترکیبی شروع کنند و در دوره بعد کلاس‌های کاملا حضوری برگزار گردد.

Dalhousie University انتظار دارد با توجه به محدودیت‌های اندازه کلاس درس، کلاس‌های پرجمعیت‌تر را همچنان به صورت آنلاین برگزار کند. این دانشگاه اظهار امیدواری کرده که فعالیت‌های آموزشی حضوری را که شامل 100 دانشجو یا کمتر هستند، مانند تدریس و آزمایشگاه‌ها به صورت حضوری ارائه دهد.

جزیره پرنس ادوارد

دانشگاه جزیره پرنس ادوارد انتظار دارد در پاییز امسال به یک محیط آموزشی و یادگیری “عادی‌تر” بازگردد.

نیوفاندلند و لابرادور

دانشگاه مموریال پس از تغییر تصمیم خود مبنی بر بازگشت کامل به آموزش حضوری در فوریه گذشته، در حال از سرگیری کارهای تحقیقاتی حضوری است. این دانشگاه انتظار دارد به زودی در مورد تشکیل یا عدم تشکیل کلاس‌های حضوری، اعلامیه‌ای ارائه دهد.

مجوز کار بعد از تحصیل در کانادا حتی برای کسانی که آنلاین دوره خود را گذراندند

آیا تصمیم دارید ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کرده و سپس به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی ادامه تحصیل در کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی ادامه تحصیل در کانادا

 

 

error: Content is protected !!