شرایط و اقدامات سفر به کانادا برای دانشجویان بین المللی

فهرست مطالب

شرایط و اقدامات سفر به کانادا برای دانشجویان بین المللی

از تاریخ 20 اکتبر 2020، دانشجویان بین المللی که Study Permit معتبر دارند یا Letter of Introduction از اداره مهاجرت کانادا دریافت کرده اند، مجاز به ورود به کانادا هستند، در صورتی که محل تحصیل آن ها یکی از موسسات آموزشی معتبر (DLI) باشد که برنامه ی آمادگی COVID-19 آن توسط مقامات استانی تایید شده باشد.

IRCC برای متقاضیان اصلی که Study Permit آنها تأیید شده است یا نمایندگان مجاز آن ها هر 2 هفته در نامه ای توصیه هایی در خصوص موارد زیر می فرستد:

  • اقدامات بهداشت عمومی در جهت محدود کردن شیوع COVID-19 در کانادا
  • آنچه در بدو ورود انتظار می رود، به ویژه دستورالعمل های قرنطینه اجباری 14 روزه
  • معافیت از محدودیت های سفر در صورتی که هدف غیر اختیاری باشد و مقصد تحصیل برنامه آمادگی COVID-19 تأیید شده توسط مراجع استانی را داشته باشد
  • این نامه همچنین به دانشجویان تاکید می کند که از DLI خود تأیید بگیرند و مطمئن شوند که دوره تحصیلی آن ها همچنان برگزار می شود.

مدارک و اقدامات مورد نیاز دانشجویان به هنگام ورود به کانادا

  1. Study Permit یا letter of introduction
  2. نامه پذیرش از دانشگاه یا کالج (letter of acceptance)
  3. مدرک اثبات کننده تمکن مالی برای هزینه های زندگی در مدت زمان اقامت دانشجو در کانادا
  4. نتیجه معاینه پزشکی معتبر برای مهاجرت
  5. قبل از سفر، همه مسافران به کانادا باید برای دوره قرنطینه اجباری 14 روزه خود که از تاریخ ورود آنها شروع می شود، برنامه ریزی کرده باشند. نمایندگان دولت به هنگام ورود به کانادا بازرسی های بهداشتی را انجام می دهند و برنامه ی قرنطینه ی افراد را تأیید می کنند.
  6. همچنین از دانش آموزان پرسیده می شود که آیا مکان مناسبی برای قرنطینه دارند یا خیر

مکان مناسب قرنطینه باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • به نیازهای اساسی از جمله آب، غذا، دارو و گرما در زمستان دسترسی داشته باشید
  • با افراد زیر در تماس نباشید: افراد 65 سال به بالا، افراد با شرایط پزشکی خاص، افراد با بیماری های نقص ایمنی
  • در محیطی به صورت گروهی یا جمعی اقامت نداشته باشید.

شدیدا به دانشجویان توصیه می شود که قبل از ورود به کانادا، برای قرنطینه مکانی را در نظر بگیرند. همچنین دستورالعمل های اصلی در خصوص اقداماتی که باید تحت دستور اضطراری انجام دهند و جریمه های عدم رعایت آن به دانشجویان ارائه می شود.

شرایط و اقدامات سفر به کانادا برای دانشجویان بین المللی

تصمیم نهایی در مورد صلاحیت اتباع خارجی برای ورود به کانادا به عهده افسران مرزی است.

اتباع خارجی از سفر و ورود به کانادا در صورت داشتن نشانه های بیماری منع شده اند. شرکت های هواپیمایی نیز امکان دارد از سوار شدن مسافران در صورت داشتن بیماری جلوگیری کنند.

شرط ارائه نتیجه ی آزمایش COVID-19 قبل از شروع سفر به کانادا برای افراد 5 سال به بالا همچنان پابرجا است. با این حال، شهروندان کانادایی و افراد دارای اقامت دائم حتی با داشتن علائم COVID-19 می توانند به کانادا بازگردند.

به دانشجویان توصیه می شود که از مستقیم ترین مسیر ممکن سفر کنند و در غیر این صورت از قوانین و تدابیر مربوط به کرونا آگاه باشید. وبسایت انجمن حمل و نقل هوایی بین المللی راهی عالی برای دیدن محدودیت ها و تدابیر بین المللی مربوط به کرونا است.

علاوه بر این، کلیه مسافران هنگام ورود به کانادا ملزم به ارائه اطلاعات مشخصی هستند و باید قبل از سوار شدن به پرواز خود به کانادا از اپلیکیشن ArriveCAN استفاده کنند. تا 365 روز قبل از پرواز می توان از این اپلیکیشن استفاده کرد. ArriveCAN برای iOS یا Android در دسترس است. هنگامی که اطلاعات خود را از طریق ArriveCAN ارسال کنید، رسیدی برای شما نمایش داده می شود، که باید آن را یا از داخل اپلیکیشن و یا به صورت چاپی به افسر مرزی کانادا نشان دهید.

 

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

error: Content is protected !!