مهاجرت به کدام استان کانادا آسان تر است؟

فهرست مطالب

مهاجرت به کدام استان کانادا آسان تر است؟

هر یک از استان های شرکت کننده در برنامه های استانی (PNP) برنامه های مهاجرتی منحصر به فرد خود را دارند که به طور خاص برای تأمین نیازهای بازارکار آنها و هدف قرار دادن دسته خاصی از مهاجران طراحی شده است. یک تصور غلط در مورد مهاجرت به کانادا این است که مهاجرت به برخی از استان ها “راحت تر” از سایر استان ها است.

فرد متقاضی با داشتن تمام معیارهای برنامه استانی (PNP) که متقاضی آن است، برای مهاجرت به هر استان می تواند به راحتی اقدام کند. با داشتن پیشنهاد شغلی معتبر در یک استان خاص فرد شانس بالاتری خواهد داشت نسبت به افرادی که هیچ وقت در کانادا حضور نداشته اند.

یافتن برنامه استانی مناسب، شبیه یافتن کلید متناسب برای قفل است. هر برنامه استانی به شرایط متقاضی، مهارت ها و تجربیاتی که می تواند به نیازهای بازار کار منطقه ای ارائه دهد، بستگی دارد. بیشتر مناطق کانادا، به استثنای Nunavut و Quebec، برنامه های مهاجرتی خاص خود را دارند. این برنامه های مهاجرتی متناسب با نیازهای خاص هر استان طراحی شده و برای گروه خاصی از مهاجران اعم از افراد متخصص، غیر متخصص، کارآفرین یا دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده اند. به غیر از برنامه های فدرال و استان کبک، در حال حاضر تقریباً 80 برنامه منحصر به فرد در سراسر استان ها و مناطق شرکت کننده در PNP وجود دارد.

دریافت Nomination استانی از یک برنامه PNP که وابسته به سیستم اکسپرس اینتری کانادا می باشد، 600 امتیاز اضافی به امتیازات پروفایل اکسپرس اینتری متقاضی اضافه می کند. با دریافت این امتیاز اضافی، تضمین می شود که متقاضی برای درخواست اقامت دائم کانادا خود، دعوت نامه ای از دولت کانادا دریافت خواهد کرد.

بسته به شرایط متقاضی گزینه های زیادی امکان پذیر است:

  • در صورت نداشتن پیشنهاد کاری (Job Offer)

برنامه Human Capital Priorities مربوط به استان انتاریو (OINP) یکی از محبوب ترین گزینه ها برای کسانی است که پیشنهاد کاری ندارند. این برنامه دارای سه زیرشاخه مرتبط با سیستم اکسپرس اینتری است و به طور فعال در سال 2020 دعوتنامه هایی را برای متقاضیان مهاجرت صادر می کند. اگرچه پیشنهاد شغلی مورد نیاز نیست، اما فرد باید یک پروفایل فعال در سیستم اکسپرس اینتری و سابقه کاری داشته باشد تا برای این برنامه در نظر گرفته شود.

برنامه استانی ساسکاچوان (SINP)، گزینه دیگری برای متقاضیان بین المللی بدون پیشنهاد شغلی است. برنامه نیروی متخصص استان ساسکاچوان دارای دو زیرشاخه بسیار فعال است که نیازی به پیشنهاد شغلی ندارند. یکی از این برنامه ها وابسته به سیستم اکسپرس اینتری است که فرد متقاضی باید پروفایل فعال در سیستم اکسپرس اینتری فدرال داشته باشد. برنامه مهاجرتی دوم، Occupation In-Demand استان ساسکاچوان است که این شرط را ندارد و تامین کننده نیروهای متخصصی است که قادر به رفع نیازهای نیروی کار در استان ساسکاچوان هستند. برای واجد شرایط بودن، فرد باید حداقل یک سال سابقه کار در یکی از موقعیت های ذکر شده در لیست مشاغل مورد نیاز ساسکاچوان داشته باشد.

برنامه استانی نوا اسکوشیا (NSNP) یکی از گسترده ترین و به روزترین برنامه های استانی کانادا است. NSNP از چهار برنامه برای انتخاب متقاضیان اکسپرس اینتری استفاده می کند. NSNP استخر متقاضیان اکسپرس اینتری را جستجو می کند و متقاضیان دارای تجربه کاری در مشاغل خاص را شناسایی می کند. درحالی که
برنامه Labour Market Priorities for Physicians نیاز به پیشنهاد شغلی دارد (به طور خاص، به عنوان پزشک از یک سازمان بهداشت نوا اسکوشیا)، سایر برنامه های زیر نیازی به پیشنهاد شغلی ندارند:

  • Nova Scotia Demand
  • Nova Scotia Experience
  • Nova Scotia Labour Market Priorities
    (other than Physicians)
  • تسلط به زبان فرانسوی
    مهاجرت به کدام استان کانادا آسان تر است؟

خارج از استان فرانسوی زبان کبک، PNP های دیگری نیز وجود دارد که متقاضیان دارای دانش زبان فرانسه یا دو زبانه را می پذیرند. برنامه نیروی متخصص فرانسوی زبان استان OINP وابسته به سیستم اکسپرس اینتری به این استان اجازه می دهد تا در استخر متقاضیان، نیروهای متخصص فرانسوی زبان که همچنین به زبان انگلیسی هم تسلط دارند با داشتن دیگر شرایط لازم انتخاب کند. این برنامه در شش ماه گذشته  حدود 700 دعوتنامه صادر کرده است.

  • نیروهای متخصص در زمینه فناوری و تکنولوژی (tech worker)

دو مورد از مهمترین برنامه های PNP برای نیروهای متخصص در زمینه فناوری توسط استانهای انتاریو و بریتیش کلمبیا اداره می شود.

انتاریو به طور دوره ای گزینش نیروهای متخصص در زمینه فناوری را به طور اختصاصی
در برنامه Human Capital Priority مرتبط با سیستم اکسپرس اینتری انجام می دهد. در این برنامه پروفایل افرادی که دارای تجربه کار در یکی از شش شغل فناوری مشخص شده هستند، مانند مهندسین کامپیوتر و طراحان وب مورد بررسی قرار می گیرد. در این مورد پیشنهاد کاری لازم نیست.

در عین حال، برنامه Tech Pilot استان بریتیش کلمبیا، تقریباً به صورت هفتگی، متقاضیان مهاجرت را برای نامزدی استانی انتخاب می کند. این برنامه زیر نظر برنامه BC Skills Immigration فعالیت می کند. پیشنهاد شغلی در یکی از 29 شغل فناوری تعیین شده، یکی از شروط واجد شرایط بودن این برنامه است.

  • داشتن تجربه و سابقه در یک استان

بسیاری از PNP ها برنامه هایی دارند که متناسب برای افرادی با تجربه و سابقه دریک استان یا منطقه است.

 برنامه های استانی مانیتوبا (MPNP) مانند:

  • Skilled Worker in Manitoba 
  • Skilled Worker Overseas 

برای افرادی مناسب می باشد که در استان منیتوبا سابقه کار یا تحصیل دارند.
برنامه International Education stream منیتوبا، همچنین دارای سه زیر شاخه متمایز برای افرادی است که در موسسات تحصیلات تکمیلی مانیتوبا تحصیل کرده اند.

برنامه های استانی PNP یکی از بهترین روش های دریافت اقامت دائم PR در کانادا است. اکسپرس اینتری و برنامه های استانی کانادا قرار است از هم اکنون تا سال 2022 نقش پررنگ و برجسته ای را در مهاجرت کانادا ایفا کنند. پیش بینی می شود که پذیرش های متعدد در برنامه های تحت مدیریت سیستم اکسپرس اینتری و PNP کانادا تقریباً نیمی از مهاجران جدید کانادا را شامل شود. علی رغم محدودیت های سفر موقت کانادا که توسط شیوع ویروس کرونا ایجاد شده است، اکثر PNP ها هنوز هم گزینش های خود را برگزار می کنند.

مهاجرت به کدام استان کانادا آسان تر است؟

مرجع: CICNEWS

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

error: Content is protected !!