مهاجرت به کانادا پس از ویروس کرونا چگونه خواهد بود؟

فهرست مطالب

مهاجرت به کانادا پس از ویروس کرونا چگونه خواهد بود؟

وجود و همه گیری کرونا همچنان همه پیش بینی ها دشوار می کند. آنچه مسلم است، نیاز کانادا به مهاجران و تمایل افراد خارجی برای مهاجرت به کانادا است. آینده سیستم مهاجرت کانادا پس از همه گیری ویروس کرونا به عوامل داخلی و خارجی وابسته خواهد بود. مهاجرت به کانادا به عوامل جمعیتی، اقتصادی، سیاسی، ظرفیت پردازش و ظرفیت ادغام مهاجران در کانادا وابسته است. از جمله عوامل خارجی، سطح مهاجرت است که تحت تأثیر شرایط جهانی باقی خواهد ماند.

عوامل داخلی مؤثر بر مهاجرت کانادا

کانادا به مهاجرت وابسته است تا بهبود اقتصادی پس از ویروس کرونا را به دنبال داشته باشد. وزیر مهاجرت کانادا قول داد که مهاجرت پس از همه گیری ویروس کرونا، “یک ارزش پایدار” باقی خواهد ماند. وی اخیراً با وزیران مهاجرت استان ها برای گفتگو در مورد میزان مهاجرت تا سال 2023، اهمیت دانشجویان بین المللی و موضوعات مربوط به آینده مهاجرت در کانادا، دیدار کرده است. براساس آخرین نظرسنجی انجمن مطالعات کانادا، ساکنین کانادا به ویژه نسل جوان، نگرش کلی مثبت نسبت به مهاجرت دارند. حدود 61 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اظهار داشتند که مهاجرت به بهبود اقتصادی طولانی مدت کانادا کمک می کند.

عوامل جمعیتی که نیاز کانادا را به سمت مهاجرت سوق می دهد نیز تغییر نکرده اند. کانادا جمعیت پیر و نرخ زاد و ولد کمی دارد. بیش از 9 میلیون نفر تا سال 2030 به سن بازنشستگی می رسند و میزان تولد در کانادا در حدود 1.6 کودک برای هر زوج است درحالی که میزان تولد 2.1 به منظور حفظ جمعیت مورد نیاز است. نرخ تولد در کانادا به دلیل عدم اطمینان اقتصادی ناشی از COVID-19 ممکن است حتی بیشتر سقوط کند.

تا سال 2034، انتظار می رود که مهاجران مسئول 100 درصد رشد جمعیت کانادا و سهم زیادی در رشد اقتصادی داشته باشند. مهاجران در ایجاد شغل و موفقیت در بازار کار به خوبی عمل می کنند. آمار کانادا اخیراً نشان داده است که بیزنس های متعلق به مهاجران احتمالاً می توانند محصولات جدیدی را تولید یا در روش های موجود نوآوری کنند. مهاجراني كه از طريق برنامه های استاني يا برنامه تجربه كانادایی وارد کانادا می شوند نسبت به ساير برنامه هاي مهاجرت، بهتر در بازار کار فعالیت مي کنند.

در همین زمان، مهاجران که تحت برنامه نیروی متخصص فدرال وارد کانادا می شوند نیز با موفقیت در بازار کار ادغام می شوند و تمایل دارند پس از پنج سال یا بیشتر حضور در کانادا از نیروی کار متولد کانادا پیشی بگیرند.

مهاجرت به کانادا پس از ویروس کرونا چگونه خواهد بود؟

عوامل جهانی مؤثر بر مهاجرت کانادا

وقتی کانادا میزان مهاجرت خود را تعیین می کند، به علاقه افراد خارجی که می خواهند به کانادا مهاجرت کنند توجه ویژه می کند. علاوه بر این، کانادا بر اساس شرایط جهانی مانند بحرانها، اهداف مهاجرتی را تنظیم می کند. به عنوان مثال، جنگ داخلی در سوریه، دولت کانادا را وادار کرد اهداف مهاجرت طبقه اقتصادی خود را متناسب کند تا فضای بیشتری برای پناهندگان سوری در سال های 2015-و 2016 ایجاد کند.

در سال 2020، کانادا به دلیل بیماری همه گیر ویروس کرونا، کاهش زیادی در سطح مهاجرت خود مشاهده کرده است. مهاجرت در ماه ژوئن بهبود یافته و حدود 19 هزار نفر مقیم دایم جدید در کانادا پذیرش شدند. اگرچه این میزان از 34 هزار نفر پذیرفته شده در ژوئن 2019 خیلی پایین تر است. بررسی جدید سازمان WES نشان می دهد که همه گیری ویروس کرونا باعث افزایش علاقه جهانی به مهاجرت به کانادا شده است، زیرا بسیاری از افراد خارجی پیش بینی می کنند که کانادا در مقایسه با کشور خود رکود اقتصادی کمتری را شاهد خواهد بود.

اطمینان بیشتر در پاییز 2020

چالش های اقتصادی در خارج از کشور بسیار بحث برانگیز است. اگرچه تقاضا برای مهاجرت به کانادا را در میان برخی از مهاجران بالقوه افزایش می دهند، همچنین باعث می شود که مهاجرت را در بین سایر افرادی که تحت تأثیر عواملی منفی مانند از دست دادن شغل خود و یا کاهش ارزش ارز قرار می گیرند، افزایش دهد.

هزینه مهاجرت به کانادا در ماه آوریل افزایش یافت، در حالی که برخی از ارزهای جهانی کاهش یافته است. نیجریه، که یکی از کشورهای اصلی مهاجران کانادایی است، با کاهش قیمت نفت، ارز آن کاهش یافته است. سایر کشورهای نفت خیز با همان تهدید برای ارز خود مواجه هستند، بدین معنی که درآمد کمتر برای برخی از مهاجران وجود دارد. آینده مهاجرت کانادا در سال 2021 و بعد از آن همچنان مبهم خواهد ماند تا زمانی که همه گیری ویروس کرونا تهدید کننده سلامت و اقتصاد جهان باشد. اقتصاد کانادا در حال بهبود است و 55 درصد از مشاغل از دست رفته به دلیل بهبودی شرایط از ماه ژوئن دوباره برقرار شده اند. علاوه بر این، نگرش ها نسبت به مهاجرت هنوز هم نسبتاً مثبت است و خارجی ها هنوز هم می خواهند به کانادا بیایند. این فاكتورها هنگام اعلام برنامه مهاجرتی 2021-2023 كانادا تا اول نوامبر 2020 اعلام خواهد شد.

مهاجرت به کانادا پس از ویروس کرونا چگونه خواهد بود؟

منبع: CIC NEWS

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

error: Content is protected !!