مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

فهرست مطالب

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل 

کشور کانادا هر ساله پذیرای دانشجویان و دانش آموزان بین المللی از سراسر دنیاست که برای بهره گیری از نظام آموزشی بسیار خوب کانادا به این کشور وارد شده و در مدارس، کالج ها و دانشگاه ها تحصیل می کنند. بر اساس گفته وزیر مهاجرت کانادا (مارکو مندیچینو)، دانشجویان و دانش آموزان بین المللی هر ساله بیش از 21 میلیارد دلار به اقتصاد کانادا کمک می کنند. بر اساس آمار جدید اداره مهاجرت کانادا در سال 2019 بیش از 650 هزار دانشجوی بین المللی به کانادا وارد شده و تحصیل خود را در این کشور شروع کرده اند. همچنین بیش از 58 هزار دانشجوی بین المللی نیز موفق شدند پس از تحصیل به اقامت دایم (PR) کانادا دست یابند که این رقم بسیار خوبی است.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

مهاجرت به کانادا در سن مناسب، بهره گیری از امکانات عالی دانشگاه ها و کالج های کانادا، یادگیری آسان زبان انگلیسی و یا فرانسوی، آشنایی و آمیختگی راحت تر با فرهنگ کانادایی و همچنین ایجاد کانکشن های کاری فراوان باعث شده است تا دانشجویان بین المللی همواره نقش بسیار مهمی را در تصمیم گیری ها و اهداف بلند مدت اداره مهاجرت کانادا بازی کنند و همیشه جزو اولویت های کانادا برای مهاجرت باشند.

تحصیل در بهترین دانشگاه ها و کالج ها به زبان انگلیسی، شهریه کمتر نسبت به سایر کشورهای انگلیسی زبان مانند آمریکا و انگلیس، کیفیت زندگی بسیار بالا در کنار رفاه و امنیت اجتماعی و از همه مهمتر وجود برنامه های متعدد برای دریافت مجوز کار و اقامت دایم پس از تحصیل باعث شده تا کانادا به عنوان مقصد اصلی بسیاری از دانشجویان بین المللی در سراسر دنیا انتخاب شود. دانشجویان پس از تحصیل علاوه بر اینکه واجد شرایط دریافت مجوز کار تا حداکثر 3 سال خواهند بود، این امکان را نیز دارند که از برنامه های متعدد برای دریافت اقامت دایم خود و همسر و فرزندان خود اقدام کنند. برنامه هایی نظیر سیستم اکسپرس اینتری و برنامه های استانی (PNP) از جمله مسیرهای مهاجرتی هستند که دانشجو می تواند پس از تحصیل برای دریافت اقامت دایم طی کند. بنابراین مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل می تواند اولین انتخاب متقاضی برای ورود به این کشور و ساختن آینده ای روشن برای خود و خانواده باشد.

در سال 2020 همه گیری ویروس کرونا باعث شد تا همه کشورها محدودیت های بسیاری را برای سفر در نظر گیرند. در این میان کانادا از جمله معدود کشورهایی بود که در کنار وضع محدودیت های زیاد به منظور حفظ سلامتی و امنیت شهروندان، همچنان تلاش کرد تا با وضع قوانین موقت و جدید راه را برای تحصیل دانشجویان بین المللی در ترم های پیش رو مانند ترم پاییز 2020 امکان پذیر کند.

از جمله این قوانین موثر و مفید می توان به امکان شروع دوره تحصیلی به صورت آنلاین برای دانشجویان در ترم پاییز 2020 و عدم نیاز به ارایه بایومتریک برای متقاضیان ویزای تحصیلی کانادا به منظور شروع دوره خود در پاییز را اشاره کرد. خبر بهتر آنکه تحصیل دانشجو به صورت آنلاین نیز خللی را در مدت اعتبار مجوز کار پس از تحصیل او (PGWP) ایجاد نخواهد کرد.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

به طور کلی دانشجویان برای دریافت ویزای تحصیلی و ادامه تحصیل در کانادا بایستی شرایط زیر را داشته باشند:

  • دریافت پذیرش تحصیلی از کالج یا دانشگاه مورد قبول اداره مهاجرت (DLI)
  • مدارک لازم و کافی در اثبات توانایی مالی
  • مدارک لازم و کافی در اثبات هدف متقاضی از ترک کانادا پس از اتمام تحصیل
  • مدارک لازم و کافی در اثبات وابستگی های مختلف به کشور محل اقامت و کانادا (وابستگی شغلی، خانوادگی و مالی)

پس از اینکه متقاضی (یا وکیل یا مشاور رسمی مهاجرت کانادا از طرف متقاضی) پرونده ویزای تحصیلی را سابمیت کند، افسرهای اداره مهاجرت کانادا اپلیکشن وی را دقیقا بررسی کرده و سپس نتیجه را به اطلاع متقاضی یا وکیل او قرار می دهند.

به طور کلی اگر مجموعه شرایط کلی پرونده متقاضی برای دریافت ویزای تحصیلی مناسب باشد، شانس قبولی ویزای او بالاتر خواهد بود. بر خلاف تصور بسیاری از افراد، نمره زبان متقاضی جزو مدارک لازم برای دریافت ویزا و مجوز تحصیلی کانادا نیست، گرچه که اگر متقاضی مدرک زبان آکادمیک با نمره مناسبی را ارایه دهد شانس قبولی ویزای خود را بالاتر خواهد برد. اما اینکه صرفا پرونده متقاضی به دلیل عدم ارایه مدرک زبان و یا مثلا بالا بودن سن او ریجکت شود، تصور صحیحی نیست. افسرهای اداره مهاجرت کانادا در بررسی پرونده متقاضی، فاکتورهای مثبت او را در کنار فاکتورهای منفی پرونده وی قرار خواهند داد. از مهمترین فاکتورهای مثبت پرونده متقاضی می توان به ارایه مدارک مناسب در جهت اثبات هدف از تحصیل در کانادا و اثبات هدف خود از ترک کانادا پس از تحصیل، دارا بودن منابع مالی کافی برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی و همچنین ارایه مدارک مناسب در اثبات سوابق کاری و سفرهای خارجی را اشاره کرد.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

در مقابل، فاکتورهای منفی متقاضی قرار دارد که از آن ها می توان به عدم داشتن سوابق شغلی مناسب، عدم توانایی در اثبات توانایی مالی، عدم ارایه مدرک زبان و ارایه نامه اهداف تحصیل (Study Plan) ضعیف و رویاپردازانه اشاره کرد. اگر متقاضی دارای فاکتورهای مثبت زیادی در پرونده خود باشد، حتی با سن بالاتر و بدون ارایه مدرک زبان نیز می تواند شانس بسیار خوبی برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا را داشته باشد.

نویسنده: پیام پاک مهر

آیا تصمیم دارید ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کرده و سپس به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی ادامه تحصیل در کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

error: Content is protected !!