پیش بینی روند برنامه های مهاجرتی کانادا طی 6 ماه آینده سال 2020

فهرست مطالب

پیش بینی روند برنامه های مهاجرتی کانادا طی 6 ماه آینده سال 2020

سال 2020 برای همه سالی چالش برانگیز بوده است. بیماری همه گیر ویروس کرونا تأثیر عمده ای بر سیستم مهاجرت کانادا داشته است. مهاجران نیز در این مدت تحت تاثیر وقفه های بیشماری قرار گرفته اند که می توان به عدم برگزاری آزمون های زبان، خدمات ارزیابی، انگشت نگاری و دیگر خدمات دولتی اشاره کرد. خبر خوب این است که احتمالا اوضاع در نیمه دوم سال 2020 بهبود یافته و تا سال 2021 عادی می شود. به عنوان مثال اکنون آزمون های زبان برگزار شده و همچنین متقاضیان می توانند برای ارزیابی مدارک تحصیلی خود اقدام کنند. شاید بزرگترین دلیلی که باعث خوش بینی همه شده است، این است که همچنان پیام ها و سیگنال های مثبت از دولت فدرال و وزیر مهاجرت کانادا دریافت می شود. دولت فدرال در حال حاضر برای کمک به متقاضیان مهاجرت، انعطاف پذیری زیادی نشان داده است. به عنوان مثال، متقاضیان زمان بیشتری برای ارائه پرونده های خود دارند و اگر نتوانند مدارک کامل خود را به دلیل شیوع ویروس COVID-19 ارسال کنند، ریجکت نخواهند شد.

پیش بینی روند برنامه های مهاجرتی کانادا طی 6 ماه آینده سال 2020

وزیر مهاجرت، Marco Mendicino، پیوسته اعلام کرده است که کانادا مثل همیشه از مهاجران برای حمایت از اقتصاد خود استقبال خواهد کرد.

محدودیت های سفر

بزرگترین مسئله ای که ذهن همه را به خود مشغول کرده، این است که چه زمانی کانادا محدودیت های سفر خود را برای ایالات متحده و سایر نقاط جهان برطرف می کند. پاسخ این است که هیچ کس واقعاً نمی داند و به موفقیت کانادا و سایر کشورها در مهار COVID-19 بستگی دارد. سوال مهم دیگر این است که آیا کانادا برای ترم پاییز به دانشجویان بین المللی اجازه ورود خواهد داد. اداراه مهاجرت کانادا اعلام کرده است که اپلیکیشن های استادی پرمیت را به بهترین نحو ممکن پردازش خواهد کرد، اما طبق قوانین سفر فعلی، تنها دانشجویانی اجازه ورود به کانادا دارند که قبل از 18 مارس مجوز تحصیل آنها صادر شده باشد.

از این رو، به نظر می رسد که در اواخرتابستان امسال، کانادا به افرادی که مجوز تحصیل برای شروع دوره خود در ماه سپتامبر دریافت کرده اند، اجازه ورود بدهد.

برنامه نیروی متخصص فدرال FSWP

FSWP برنامه اصلی سیستم اکسپرس اینتری برای دریافت اقامت دائم کانادا می باشد. با این وجود، از زمان شروع بیماری همه گیر، سیستم اکسپرس اینتری بیشتر بر روی برنامه های CEC و PNP متمرکز شده است. دلیل این امر این است که دعوتنامه برای افرادی که در کانادا هستند صادر شده و کم تر تحت تاثیر اختلالات پیش آمده هستند.

یادآوری این نکته حائز اهمیت است که برخی از متقاضیان برنامه های CEC و PNP که اکنون ITA را دریافت می کنند نیز در خارج از کشور هستند. علاوه بر این، تا زمانی كه متقاضیان اپلیکیشن اقامت دائم خود را ثبت کنند و IRCC آنها را پردازش كند، احتمالا تا سال 2021 طول خواهد کشید و انتظار می ورد که در آن زمان قوانین مرزهای کانادا بهبود یافته باشد.

پیش بینی روند برنامه های مهاجرتی کانادا طی 6 ماه آینده سال 2020

Family Class

در حال حاضر یک سوال رایج این است که آیا IRCC ،Open Work Permit Pilot را قبل از انقضا در تاریخ 31 جولای تمدید خواهد کرد یا خیر. این برنامه به همسران و شریک زندگی شهروندان کانادایی و افراد دارای اقامت دایم که منتظر هستند تا اپلیکیشن Sponsorship آنها بررسی شود، اجازه کار تمام وقت می دهد. با توجه به اینکه این برنامه برای خانواده های کانادایی و اقتصاد کانادا مفید است، انتظار می رود که تمدید شود. یکی دیگر از سؤالات مهم مربوط به برنامه
(Parents and Grandparents Program (PGP است که به تعویق افتاده است. IRCC اظهار داشته است که جزییات درباره برنامه در ادامه سال 2020 اعلام خواهد شد.

سطح برنامه های مهاجرتی در سال های 2021-2023

سومین موضوع مهم در شش ماه آینده سال 2020، اطلاعیه جدید در مورد برنامه های مهاجرتی سال 2021-2023 توسط وزیر Mendicino خواهد بود. تا اول نوامبر سال 2020، Mendicino اعلام خواهد کرد که تا چه میزان COVID-19 بر اهداف برنامه های مهاجرتی کوتاه مدت و میان مدت کانادا تأثیر خواهد گذاشت. مهاجرت برای اقتصاد و جامعه کانادا بسیار مهم است، اما در عین حال، COVID-19 عدم اطمینان بسیاری ایجاد کرده است.

درنهایت شیوع ویروس COVID-19 تأثیری برروی نیاز کانادا به مهاجران متخصص نگذاشته است، بنابراین احتمال افزایش سطح مهاجرت در سال 2021 و بعد از آن بسیار زیاد است.

پیش بینی روند برنامه های مهاجرتی کانادا طی 6 ماه آینده سال 2020

منبع:  cicnews

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

error: Content is protected !!