آپدیت های جدید IRCC برای دانشجویان بین المللی

فهرست مطالب

آپدیت های جدید IRCC برای دانشجویان بین المللی

خلاصه ای از آپدیت های جدید IRCC، در طول شیوع ویروس کرونا برای دانشجویان بین المللی ارایه شده است.

با توجه به شیوع ویروس کرونا، دولت کانادا محدودیت های را برای سفر به این کشور قرارداد و همچنین تغییراتی را به صورت موقت در برنامه های مهاجرتی اعمال کرد. با این حال اداره مهاجرت کانادا (IRCC) همچنان متعهد به تامین نیازهای دانشجویان بین المللی و همچنین سایر ساکنان موقت و دائمی خود می باشد.

آپدیت های جدید IRCC برای دانشجویان بین المللی

در ادامه خلاصه ای از اقدامات مربوط به دانشجویان بین المللی و مهاجرت در طول این بیماری همه گیر را مشاهده می کنید که به صورت پرسش و پاسخ ارائه شده است.

  • مجوز تحصیل (study permit) یا مجوز کار (work permit) دارم که طی هفته های آینده منقضی می شود و قادر به اخذ پاسپورت جدید یا دسترسی به مدارک مورد نیاز نیستم. آیا به من زمان اضافی داده می شود و مدت اقدام تمدید می شود؟

دانشجویان بین المللی برای تمدید مجوز تحصیل خود باید به صورت آنلاین اقدام کنند تا وضعیت implied status دریافت کنند. این وضعیت به آنها امکان ادامه تحصیل یا کار در کانادا را می دهد، در حالی که درخواست آنها در حال پردازش است. به علاوه، افرادی که قادر به ارایه مدارک مورد نیاز و یا انجام بایومتریک نیستند باید یک نامه توضیحی (explanatory letter) در مورد جزئیات وضعیت خود ضمیمه کنند. در صورتی که اپلیکیشن ناقص باشد، متقاضی ریجکت نشده و به مدت 90 روز زمان دارد تا مدارک خود را ارسال کند.

  • آیا مجوز تحصیل من با تمام اختلالات ایجاد شده به دلیل COVID-19 با تاخیر پردازش خواهد شد؟

IRCC هنوز اپلیکیشن های مجوز تحصیل را پردازش می کند، اما ممکن است تاخیر در پردازش وجود داشته باشد.

  • پذیرش ماه May را به September دیفر کرده ام. آیا به نامه پذیرش جدید نیاز دارم؟

اگر در هنگام دیفر پذیرش در کانادا باشید، باید تحصیلات خود را حداکثر تا 150 روز از تاریخ دیفر یا ترم بعد شروع کنید، هرکدام که نزدیک تر باشد. اگر این امکان وجود ندارد، مجبورید وضعیت خود را تغییر دهید (به عنوان مثال، تقاضای Visitor Record بدهید ) یا کانادا را ترک کنید.

  • من مجوز تحصیل دارم یا نامه Approval آن را دریافت کرده ام و دوره های آنلاین را در تابستان یا پاییز 2020 آغاز می کنم. آیا این امر در آینده مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) من تأثیر می گذارد؟

در صورتی که در کانادا حضور نداشته و تحصیلات خود را به صورت آنلاین شروع کرده باشید تا 50 درصد از برنامه خود را می توانید به صورت آنلاین انجام دهید. دراین حالت شما همچنان واجد شرایط دریافت PGWP خواهید بود و تا 31 دسامبر 2020 از طول این مجوز کسر نخواهد شد.

  • من مجوز تحصیل ندارم. آیا هنوز هم می توانم تحصیلاتم را از خارج از کشور بصورت آنلاین شروع کنم؟

بله. شما می توانید بدون داشتن مجوز تحصیل، برنامه درسی خود را از خارج از کانادا شروع کنید. با این حال، در رابطه با تحصیلات شما که منجر به دریافت PGWP در آینده باشد، به یک مجوز تحصیل یا تأییدیه مجوز تحصیل نیاز دارید.

  • اگر دوره های خود را به صورت آنلاین شروع کنم، آیا برای دریافت PGWP در آینده باید یک دانشجوی تمام وقت باشم؟

بله. از شما انتظار می رود تمام وقت تحصیل کنید، مگر اینکه دانشگاه یا کالج مربوطه در حال حاضر قادر به ارائه تحصیل تمام وقت نباشد.

  • من فارغ التحصیل جدید با وضعیت implied status هستم که منتظر تصمیم گیری برای درخواست PGWP می باشم و نامه پیشنهاد شغلی هم دارم. آیا اجازه دارم به کانادا بیایم؟

اگر مجوز تحصیل دیگر معتبر نباشد، برای معافیت از محدودیت های سفر باید یک نامه معرفی (Letter of Introduction) داشته باشید. نامه معرفی، نامه ای است که شما پس از تایید PGWP از IRCC دریافت می کنید.

  • اگر دوره تحصیل من به صورت آنلاین برگزار شده و اکنون بیش از 50٪ از برنامه من را شامل شود، چه تأثیری بر صلاحیت من در دریافت PGWP خواهد داشت؟

اگر اکنون در کانادا هستید و دوره یا برنامه شما به دلیل COVID-19 به صورت آنلاین باید برگزار شود، ممکن است هنوز واجد شرایط PGWP باشید، حتی اگر تحصیل آنلاین شما اکنون بیش از 50٪ از برنامه کلی شما را تشکیل دهد.

  • اگر تحصیلات خود را از خارج از کشور و بدون مجوز تحصیلی تایید شده شروع کنم، آیا این مدت از برنامه تحصیلی در PGWP آینده لحاظ خواهد شد؟

خیر. مدت زمان تحصیل آنلاین از خارج از کشور بدون داشتن مجوز تحصیلی معتبر یا تأییدیه آن درمجوز کار یا PGWP محاسبه نخواهد شد.

  • من یک دانشجوی بین المللی هستم و به CERB دسترسی پیدا کرده ام. آیا هنوز واجد شرایط دریافت PGWP یا اقامت دائم PR هستم؟

اگر به CERB دسترسی داشته باشید، این امر بر صلاحیت شما برای PGWP یا اقامت دائم تأثیر نمی گذارد.

  • آیا در صورت تعلیق ترم می توانم تمام وقت کار کنم؟

یک ترم معلق به صورت تعطیلات در نظر گرفته نشده است. بنابراین شما فقط قادر خواهید بود به همان تعداد ساعت های مجاز که در مجوز تحصیل توضیح داده شده است، کار کنید.

منبع: www.cicnews.com

 

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

error: Content is protected !!