پس از Coronavirus مهاجرت نقش مهمی برای بهبود اقتصادی کانادا خواهد داشت

فهرست مطالب

پس از Coronavirus مهاجرت نقش مهمی برای بهبود اقتصادی کانادا خواهد داشت

بیماری همه گیر کرونا تأثیر مخربی بر اقتصادهای جهانی دارد. صندوق بین المللی پول IMF پیش بینی می کند که اقتصاد جهانی در سال 2020 با 3 درصد رکود مواجه شود، و این چشمگیرترین رکود اقتصادی از زمان رکود بزرگ می باشد. مدت کوتاهی قبل از اعلام محدودیت های سفر برای کنترل گسترش COVID-19، کانادا اعلام کرد که از بیش از یک میلیون مهاجر برای رشد اقتصادی این کشور بین سال های 2020-2022 استقبال خواهد کرد. بدون شک مقامات دولت کانادا در زمان اعلام این خبر، چنین رکود بی سابقه ای در اقتصاد جهانی را پیش بینی نکرده بودند.

آیا کانادا باید از مهاجران بیشتری استقبال کند؟

وضعیت کنونی باعث این سوال شده است که آیا کانادا به برنامه های مهاجرتی خود ادامه خواهد داد یا آنها را به تعویق خواهد انداخت. شکی نیست که به دلیل بحران ایجاد شده توسط ویروس کرونا کانادا باید به تنظیم برنامه های مهاجرتی خود بپردازد. با این حال، این یک سیاست اقتصادی صحیح نخواهد بود که میزان مهاجرت کانادا پس از بحران COVID-19 کاهش یابد. دلیل این امر این است که کانادا بیش از گذشته در تاریخ کشور خود به مهاجران نیاز دارد تا رشد اقتصادی را ارتقا بخشد.

چرا کانادا به مهاجران بیشتری احتیاج دارد

تمایل کانادا برای استقبال از بیش از 300 هزار مهاجر در هر سال به منظور کاهش مشکلات جمعیتی این کشور است. کانادا کشوری با نرخ پایین تولد در جهان و یکی از قدیمی ترین جمعیت جهان است. هرچه بیشتر کانادایی ها بازنشسته شوند، از آنجایی که این کشور صاحب نیروی جوان کافی نیست، برای جایگزینی آنها در بازار کار مشکلاتی به وجود خواهد آمد و اینجاست که مهاجرت اهمیت پیدا می کند.

مهاجرت از دهه 1990 عامل اصلی رشد جمعیت کانادا بوده و تا اوایل دهه 2030 تنها دلیل آن خواهد بود. رشد جمعیت بسیار مهم است زیرا باعث رشد نیروی کار می شود. دو راه برای رشد اقتصادی، افزودن نیروی کار بیشتر و استفاده بهینه از آنها است. امروز مهاجرت عامل اصلی رشد نیروی کار در کانادا می باشد این بدان معنی است که کانادا با پذیرش کمتر مهاجران، پتانسیل رشد اقتصادی خود را محدود می کند.

کانادا شاهد بهبود اقتصادی خواهد بود

کانادا پس از پایان فاصله گذاری اجتماعی باید به سرعت به بهبود شرایط اقتصادی خود بپردازد، این بدان معناست که بیشتر کانادایی ها دوباره به سر کار خود باز می گردند و همچنین فرصت های شغلی بیشتری برای مهاجران فراهم می شود. پیش از وقوع بیماری کرونا نرخ بیکاری در کانادا بسیار کاهش یافته و پس از بحران مالی جهانی در سال 2008، کانادا با رشد بی سابقه ای در اقتصاد خود مواجه بود. کانادا حتی پس از بحران مالی، سطح بالای مهاجرت را حفظ کرد و این بهترین تصمیم از نظر اقتصادی برای این کشور بود. یکی از دلایل پایین بودن نرخ بیکاری در کانادا پیش از شیوع ویروس کرونا، بازنشستگی بیش از 9 میلیون کانادایی بود که باعث کمبود نیروی کار درشرایط رشد اقتصادی بود و اهمیت مهاجرت را افزایش می داد.

انتظار می رود که پس از ویروس COVID-19 کانادا با کمبود نیروی کار مواجه شده و بنابراین این موضوع به نفع مهاجران و نیروهای کار متولد کانادا خواهد بود. سیاست مهاجرت همیشه پیامدهای اقتصادی طولانی مدت دارد و نباید در سایه بحران کرونا ویروس از آن غافل شد.

پس از Coronavirus مهاجرت نقش مهمی برای بهبود اقتصادی کانادا خواهد داشت

مهاجران به ایجاد مشاغل بیشتر پس از COVID-19 کمک می کنند

اقتصاد کانادا با شرایط دشواری روبرو خواهد بود، اما مهاجرت نقش مهمی در حمایت از بهبود اقتصادی کانادا خواهد داشت زیرا مهاجران به پر کردن شغل های تازه ایجاد شده و همچنین حمایت از اشتغال زایی از راه های دیگر کمک می کنند.

تحقیقات آماری در کانادا نشان می دهد که مهاجران تمایل بالایی به راه اندازی بیزنس دارند. در یکی از مطالعات، اداره آمار کانادا نشان داد که کارآفرینان مهاجر بین سالهای 2003 تا 2013، 25 درصد مشاغل جدید در بخش خصوصی ایجاد کرده اند. بنابراین کارآفرینان مهاجر پس از پایان بحران کرونا با راه اندازی بیزنس به ایجاد مشاغل جدید برای کانادایی ها کمک می کنند. مهاجران سرمایه قابل توجهی با خود به همراه دارند كه این امر با تقویت فعالیت های اقتصادی باعث افزایش اشتغال در كانادا خواهد شد.

طبق اعلام دولت فدال، بیش از 600 هزار دانشجو بین المللی درکانادا به بیش از 22 میلیارد دلار هر ساله در فعالیت های اقتصادی کمک می کنند که از 200 هزار شغل کانادایی پشتیبانی می کند.

مرجع: CICNEWS

 

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

error: Content is protected !!