در خانه بمانید: تمامی مسافران ورودی به کانادا باید به مدت دو هفته در قرنطینه شخصی باشند

فهرست مطالب

در خانه بمانید: تمامی مسافران ورودی به کانادا باید به مدت دو هفته در قرنطینه شخصی باشند

الزامات کانادا برای مسافرانی که با یا بدون علائم کرونا وارد کشور می شوند:

در حال حاضر کانادا برای مسافرانی که در طول شیوع ویروس کرونا وارد این کشور می شوند الزامات قرنطینه اجباری را قرار داده است. این الزامات باتوجه به اینکه مسافر دارای علائم COVID-19 باشد یا خیر، متفاوت است. افراد دارای علائم، مجاز به سوار شدن هواپیما برای ورود به کانادا نیستند، اگرچه هنوز هم اجازه عبور از طریق مرزهای زمینی را دارند.

کانادا سفر به این کشور را برای بسیاری از افراد خارجی محدود کرده است، با این وجود استثنائاتی نیز وجود دارد. شهروندان، افراد مقیم دائم، نیروی کار موقت خارجی، اعضای نزدیک خانواده و تعدادی دیگر هنوز مجاز به ورود به کانادا هستند. دانشجویان بین المللی که مجوز تحصیل آنها قبل از 18 مارس صادر شده باشد، می توانند وارد کانادا شوند. برای خروج از کانادا هم محدودیت هایی اعمال شده است، تعداد پروازها کاهش یافته و از سفرهای غیر ضروری به کشورهای دیگر جلوگیری می شود.

طبق قانون، همه افرادی که مجاز به ورود به کشور کانادا هستند باید بلافاصله پس از ورود به خانه های خود یا مکانی که برای 14 روز بتوانند خود را قرنطینه کنند، بروند. توقف در فروشگاه های مواد غذایی یا رفتن به خانه یک دوست کاملا ممنوع است و در صورت مشاهده جریمه یا زندان در انتظار افراد خواهد بود. بازدید کنندگان، دارندگان مجوز کار و تحصیل ممکن است حتی در صورت عدم بروز علائم بیماری لازم باشد که خود را قرنطینه کنند.

در صورت بروز علائم بیماری کرونا چه باید کرد؟

اگر فرد هریک از علائم بیماری جدید کروناویروس مانند تب، سرفه یا مشکلات تنفسی را داشته باشد به محض رسیدن به کانادا باید خود را قرنطینه کند. طبق اظهارات دولت نقض دستورالعمل های ارائه شده هنگام ورود به کانادا می تواند به معنای شش ماه زندان، 750 هزار دلار جریمه یا هر دو باشد. در صورت لزوم، کانادا به مسافران مشکوک به بیماری کمک های پزشکی ارائه خواهد کرد.

قرنطینه (isolation) به این معنی است که فرد باید مستقیم به مکانی که در آن اقامت دارد رفته و به مدت 14 روز در آنجا بماند. همچنین فرد باید از حمل و نقل خصوصی استفاده کند زیرا استفاده از تاکسی یا حمل و نقل عمومی ممنوع است. ترانزیت توسط دولت فدرال برای کسانی که فاقد وسیله نقلیه هستند تنظیم می شود. اگر فرد جایی برای قرنطینه نداشته باشد، باید به مراکز تعیین شده توسط رئیس بهداشت عمومی کانادا برود.

دولت توصیه می کند افرادی که دارای اقامتگاه زندگی مشترک هستند، در صورت امکان از حمام مشترک، تماس با دیگر افراد خانه از جمله کودکان و همچنین پذیرش مهمان خودداری کنند. همچنین توصیه می شود که افراد در محلی خود را ایزوله کنند که با سالمندان یا افراد دارای بیماری های زمینه ای و خاص در تماس نباشند.

افرادی که در قرنطینه به سر می برند، باید به سلامت خود رسیدگی کرده و در صورت تشدید علائم با ارائه دهندگان خدمات درمانی تماس گرفته و دستورالعمل های آنها را دنبال کنند.

در صورت عدم بروز علائم بیماری کرونا چه باید کرد؟

حتی اگر فرد علائمی را نشان ندهد، هنوز هم در معرض ابتلا به ویروس و آلوده کردن دیگران است. سخت گیری ها برای این افراد به مراتب کم تر می باشد، با این وجود عواقب نقض دستورالعمل های ارائه شده به هنگام رسیدن یکسان است، شش ماه زندان، 750 هزار دلار جریمه یا هر دو.

مسافران بدون علامت باید مستقیم از فرودگاه یا مرز به محل قرنطینه خود بروند و 14 روز در آنجا بمانند. برخلاف افرادی که مجبور به isolation هستند، این افراد بدون علائم بیماری می توانند از حمل و نقل عمومی برای رسیدن به محل اقامت خود استفاده کنند مشروط بر این که توقفی نداشته باشند. دولت همچنین توصیه می کند که فاصله خود را با دیگر افراد حفظ کنند. در طول دوره قرنطینه فرد می تواند از حیاط یا بالکن خود استفاده کند. اما اجازه ورود به مکان های عمومی را نداشته و باید فرد دیگری برای او مواد غذایی یا دارو تهیه کند. فرد باید مدام سلامتی خود را کنترل کند و اگر ظرف دو هفته از تاریخ ورود، علائم بیماری را مشاهده کرد باید بلافاصله خود را از دیگران جدا کرده و سریعاً با یک متخصص مراقبت های بهداشتی تماس بگیرد.

دولت کانادا لیستی از مکانهایی را که ممکن است افراد در معرض COVID-19 قرار بگیرند، تهیه کرده است. افراد با مراجعه به وب سایت دولت می توانند بررسی کنند که آیا از یکی از این مکان ها بازدید کرده اند یا خیر.

error: Content is protected !!