نرخ اشتغال در استان های کانادا چگونه است ؟!

فهرست مطالب

نرخ اشتغال در استان های کانادا – آمار کانادا گزارش می دهد که اشتغال در کانادا در ماه آگوست به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

براساس بررسی نیروی کار StatsCan، پنج استان کانادا شاهد افزایش نرخ اشتغال بوده اند در حالی که بقیه کشور ثابت نگه داشته شده بودند، و سه بخش صنعتی، افزایش قابل توجهی را ثبت کردند.

انتاریو: کار نیمه وقت در عمده فروشی و خرده فروشی

انتاریو ماه گذشته با افزایش 58،000 شغل خالص جدید در ماه آگوست، بخش عمده ای از افزایش نرخ اشتغال در استان های کانادا را در ماه آگوست ثبت کرد، همگی در کار پاره وقت. میزان اشتغال در انتاریو در مقایسه با آگوست سال 2018 250،000 افزایش یافته است و این رقم در سال گذشته 3.5 درصد افزایش داشته است.

برنامه مهاجرت  انتاریو (OINP) گزینه های مهاجرتی متنوعی را برای کارگران ماهر خارجی ارائه می دهد. OINP دارای سه جریان است که به سیستم فدرال اکسپرس اینتری مرتبط هستند و معمولاً نیازی به پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای انتاریو برای واجد شرایط بودن ندارند.

کبک: امور مالی، بیمه، املاک و مستغلات، لیزینگ

نرخ اشتغال کبک نسبت به نرخ اشتغال در استان های کانادا برای دومین ماه پیاپی با 20،000 شغل خالص جدید دیگر در ماه آگوست افزایش یافت، که اکثر این دستاوردها در صنایع مالی، بیمه، املاک و مستغلات، اجاره و لیزینگ رخ می دهد. نرخ بیکاری 4.7 درصد کمترین میزان در بین استانهای کانادا ماه گذشته بود. در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، اشتغال 112 هزار نفر یا 2.6 درصد رشد داشته است.
کارگران خارجی علاقمند به مهاجرت به کبک ابتدا باید برای سیستم انتخاب کبک (CSQ) دعوت شوند. برنامه های مهاجرت شامل برنامه تجربه کبک (PEQ) است که برای افرادی که دارای شغل و تحصیل واجد شرایط در استان هستند، و برنامه ماهر کارگر کبک (QSWP) باز است.

مانیتوبا : خدمات تخصصی، علمی و فنی

تعداد افراد شاغل در  مانیتوبا در ماه آگوست 5 هزار و 200 نفر رشد کرد که آمار کانادا اعلام کرد این نخستین افزایش قابل توجه استان در سال 2019 است. بخش خدمات حرفه ای، علمی و فنی استان بیشترین سود را از ماه گذشته با افزایش 5.5 درصدی کسب کرده است. این میزان بیشتر از ماه ژوئیه و 8.5 درصد نسبت به آگوست 2018 افزایش یافته است. بیکاری در  مانیتوبا با 5.6 ​​درصد نسبتاً بدون تغییر بوده است.
برنامه مهاجرتی استانی مانیتوبا (MPNP) مسیرهای مشخصی را برای نامزدهای واجد شرایط مهاجرت به استان ارائه می دهد. کارگران خارجی با تجربه کار در زمینه های مورد نیاز و یا داشتن افراد خانواده در استان مانیتوبا ممکن است واجد شرایط برای کارگران ماهر MPNP در خارج از شوند.

ساسکاچوان: صنایع مختلف تولیدکننده خدمات

ساسکاچوان شاهد افزایش 2 هزار و 800 شغل در ماه گذشته بود که به پایین آمدن نرخ بیکاری به 5.1 درصد کمک کرد. در مقایسه با آگوست سال 2018، اشتغال در استان با 2.2 درصد یا 13 هزار شغل افزایش یافته است. كارگران خارجي كه علاقه مند به مهاجرت به ساسكچوان هستند ممكن است واجد شرايط برنامه مهاجرتی ساسكاتچوان (SINP) باشند.

نیوبرانزویک: اطلاعات، فرهنگ و تفریح

نیوبرانزویک 2300 شغل بیشتر در مقایسه با ژوئیه 2019 داشت. نرخ بیکاری در حدود 8.6 درصد ماند. صنعت اطلاعات، فرهنگ و تفریح ​​در یک ماه 9 درصد و در طی 12 ماه گذشته 22 درصد رشد داشته است.
از طریق برنامه مهاجرتی استانی نیوبرانزویک (NBPNP) روش های مختلفی برای مهاجرت به نیوبرانزویک وجود دارد. از ماه ژوئیه، ممکن است از افرادی که در استخر ورود فدرال اکسپرس فدرال حضور دارند برای سیستم انتخاب این استان دعوت شود.

منبع : cicnews

error: Content is protected !!