بهترین راه های مهاجرت به کانادا در سال 2019

فهرست مطالب

بهترین راه های مهاجرت به کانادا در سال 2019

در دهه گذشته مهاجرین بسیاری به کانادا مهاجرت کرده اند و میزان مهاجرت به این کشور روز به روز در حال افزایش است. سیاست های مفید و راه گشای دولت لیبرال کانادا در سال های گذشته نیز منجر به بازگشایی برنامه های مهاجرتی متعدد به این کشور شده است. با توجه به برنامه ها و اهداف آتی اداره مهاجرت کانادا در جذب مهاجرین متخصص از طریق برنامه های مختلف مانند برنامه های زیر مجموعه سیستم اکسپرس اینتری پیش بینی می شود به طور متوسط سالانه بیش از 300 هزار نفر به کانادا مهاجرت کنند. اما سوالی که در ذهن بسیاری متقاضیان مهاجرت به این کشور تراز اول دنیا وجود دارد این است که راه های مهاجرت به کانادا چیست؟
با توجه به تنوع زیاد برنامه های مهاجرتی کانادا می توان به این حقیقت اشاره کرد که بسیاری از متقاضیان متاسفانه آگاهی زیادی از راه های مهاجرت به کانادا و برنامه های مختلف مهاجرتی ندارند. یکی از بزرگترین مشکلاتی که بسیاری از متقاضیان مهاجرت کانادا به آن برخورد می کنند این است که نمی دانند واجد شرایط چه برنامه مهاجرتی و یا چه ویزای کانادا خواهند شد. بسیاری تصور می کنند که کانادا یک نوع ویزا دارد و درک صحیحی از گستردگی برنامه های مهاجرتی این کشور ندارند. در این زمان است که یک مشاوره تخصصی و صحیح از سمت مشاور و یا وکیل رسمی مهاجرت کانادا می تواند برای فرد متقاضی بسیار راه گشا بوده و مسیر زندگی وی را تغییر دهد.
به طور کلی نمی توان برای مهاجرت به کانادا یک نسخه کلی را برای همه متقاضیان پیچید و بایستی شرایط هر متقاضی به صورت جداگانه به طور دقیق ارزیابی و بررسی شده و با توجه به فاکتورهایی مانند سن، تحصیلات، سوابق کاری، سطح زبان و بسیاری موارد دیگر راه مناسب مهاجرت به کانادا برای وی مشخص شود.
اگر بخواهیم به طور کلی راه های مهاجرت به کانادا و ویزاهای این کشور را مورد بررسی قرار دهیم می توان در یک دسته بندی کلی، ویزاهای کانادا را به 2 دسته ویزاهای کوتاه مدت و ویزاهای بلند مدت تقسیم کرد. ویزاهای کوتاه مدت نیز به طور کلی خود به 3 دسته زیر طبقه بندی می شوند:
• ویزای ویزیتوری یا توریستی
• ویزای تحصیلی
• ویزای کار
در مورد ویزاهای بلند مدت نیز می توان به ویزای اقامت دائم کانادا اشاره کرد.

بهترین راه های مهاجرت به کانادا در سال 2019
بسیاری از راه ها و برنامه های مهاجرت کانادا به ویزاهای کوتاه مدت ختم شده و بسیاری نیز به ویزای اقامت دایم منتهی خواهد شد. به عنوان مثال شخصی که برای تحصیل به کانادا مهاجرت می کند قادر خواهد بود با داشتن مجوز تحصیلی تا اتمام تحصیلات خود در این کشور زندگی کرده و درس بخواند. در واقع شخصی که با ویزای تحصیلی وارد کانادا می شود دارای اقامت کوتاه مدت است که البته پس از تحصیل این فرصت به وی یا همسر وی داده خواهد شد که مجوز کار دریافت کند و مسیر خود را برای اقدام به منظور دریافت اقامت دایم کانادا از طریق یکی از برنامه های اقامت دایم هموارتر سازد. در برخی از برنامه های و راه های مهاجرت کانادا ابتدا متقاضی بایستی با یک نوع ویزای کوتاه مدت وارد کشور شده و سپس بایستی به تعهد خود عمل کرده تا بتواند برای اقامت دایم اقدام کند. از جمله این برنامه ها می توان به برنامه های کارآفرینی کانادا اشاره کرد که در بسیاری مواقع متقاضی بایستی با ویزای کوتاه مدت 2 ساله کار وارد کانادا شود و سرمایه گذاری خود را در کانادا انجام داده و بیزنس خود را مدیریت کند تا پس از مدتی بتواند برای اقامت دایم این کشور اقدام کند. در واقع کانادا با معرفی برنامه هایی از این قبیل به دنبال جذب مهاجران و سرمایه گذاران متخصص بوده و تلاش می کند افرادی را از سایر نقاط جهان جذب کند که برای مهاجرت به کانادا هدف دارند و دارای تخصص کافی هستند.
به طور کلی راه های مهاجرت به کانادا چه کوتاه مدت و چه بلند مدت به صورت زیر خلاصه می شوند:
• دریافت اقامت دایم از طریق برنامه های نیروی متخصص (Skilled Worker) فدرال یا استانی و برنامه های زیر مجموعه سیستم اکسپرس اینتری
• دریافت ویزای کار یا اقامت دایم از طریق برنامه های کارآفرینی و سرمایه گذاری
• دریافت اقامت دایم از طریق ایجاد استارت آپ در کانادا از طریق ایده ای نوآورانه
• دریافت مجوز تحصیلی و تحصیل در کانادا
• دریافت مجوز کار و کار در کانادا
• دریافت اقامت دایم از طریق برنامه های خویشاوندی (Sponsorship)
• اقامت کوتاه مدت کانادا و بازدید از این کشور و یا بازدید از اقوام و دوستان از طریق ویزای ویزیتوری
طبیعی است که هر کدام از برنامه های مهاجرت به کانادا و دریافت ویزاهای این کشور شرایط و نیازمندی های خود را دارد که متقاضیان با توجه به شرایط خود ممکن است واجد شرایط یک یا چند برنامه شوند. بدیهی است که هر متقاضی نخواهد توانست از تمامی برنامه های مهاجرتی کانادا و همه راه های مهاجرت به این کشور آگاهی کسب کند و بایستی با توجه به هدف، توانایی ها و شرایط خود بهترین برنامه مهاجرتی و ویزا را انتخاب کرده و برای آن اقدام کند.

نویسنده: پیام پاک مهر

error: Content is protected !!