باز کردن حساب بانکی در کانادا

فهرست مطالب

 باز کردن حساب بانکی در کانادا

در کانادا 5 بانک مهم و اصلی برای  باز کردن حساب بانکی در کانادا وجود دارد:

  • (Royal Bank of Canada (RBC
  • (Toronto-Dominion Bank (TD
  • Bank of Nova Scotia
  • Bank of Montreal
  • (Canadian Imperial Bank of Commerce (CIBC

به غیر از این 5 بانک بزرگ تعداد زیادی بانک های خارجی و موسسات مالی نیز در کانادا وجود دارند که خدمات مالی و اعتباری را به همه افراد حقیقی و شرکت ها ارایه می کنند. تقریبا همه افرادی که با ویزاهای مختلف در کانادا حضور دارند می توانند حساب بانکی باز کرده و پول خود را در حساب خود قرار دهند. حتی افرادی که با ویزاهای ویزیتوری وارد کانادا شده اند نیز می توانند در این بانک ها حساب باز کنند. مهمترین تفاوت بازکردن حساب در کانادا نسبت به ایران این است که در کانادا برای هر حساب باز شده بایستی هزینه ای را به عنوان هزینه ماهانه Monthly Fee پرداخت کنید.

باز کردن حساب بانکی در کانادا

معمولا در بانک های کانادا 2 نوع حساب عمده و مهم وجود دارد:

1 – Chequing Account

2 – Savings Account

حساب Chequing معمولا اولین و مهمترین حسابی است که هر فردی در ابتدا در باز کردن حساب بانکی در  کانادا به آن احتیاج دارد. شما در این حساب می توانید وجوه خود را روزانه واریز و برداشت کنید و همچنین تقاضای دسته چک کنید. انواع مختلفی از حساب Chequing در بانک های کانادا عرضه می شوند که با توجه به تعداد تراکنش های درخواستی و مورد نیاز هر فرد متفاوت است.

حساب Savings نیز معمولا برای پس انداز کردن سرمایه به کار می رود و از آن استفاده روزانه نمی شود (گرچه که این امکان برای شما وجود دارد که خرید های خود را با حساب Savings هم پرداخت کنید). در این نوع حساب برای پولی که در آن قرار داده اید مقداری سود در نظر گرفته می شود البته که میزان آن بسیار کم است. این نوع حساب هم انواع مختلفی دارد و بر حسب میزان پولی که فرد قصد دارد در آن پس انداز کند مقدار سود در نظر گرفته شده نیز متفاوت خواهد بود.

البته در کانادا و در همه بانک ها امکان باز کردن حساب به دلار آمریکا هم وجود دارد که معمولا به این حساب ها U.S. Dollar Account  گفته می شود.

 

باز کردن حساب بانکی در کانادا:

برای باز کردن حساب بانکی می توانید ابتدا از شعبه بانک مورد نظر قرار ملاقات دریافت کنید و در زمان تعیین شده با داشتن مدارک اقامتی و شناسایی مانند پاسپورت، ویزا، مجوز تحصیلی یا کار و یا برگه لندینگ (مخصوص افراد تازه وارد دارای اقامت دایم) به بانک رفته و حساب خود را باز کنید. معمولا برای افراد تازه وارد هر 2 حساب Chequing و Savings به صورت همزمان افتتاح می شود و برای فرد Debit Card یا همان کارت بانکی نیز صادر شده و رمز بانکداری اینترنتی Online Banking  نیز در اختیار وی قرار می گیرد. شما می توانید در روز افتتاح حساب، برای دریافت کردیت کارت نیز درخواست خود را ثبت نمایید.

با توجه به محرمانه بودن اطلاعات شخصی و حفظ حریم خصوصی اشخاص در کانادا، باز کردن حساب بانکی در اتاق های خصوصی و با حضور شخص متقاضی و Bank Advisor انجام خواهد شد.

 

انتقال وجه از یک حساب به حساب دیگران در کانادا:

در کانادا انتقال برای انتقال وجه از حساب خودتان به حساب های دیگران بایستی یکی از راه های زیر را به کار گیرید:

1- انتقال از طریق ایمیل e-Transfer (این راحت ترین روش انتقال وجه در کاناداست. در این روش فقط به ایمیل شخص دریافت کننده وجه نیاز خواهید داشت. البته بانک ممکن است برای هر انتقال مبلغی را از حساب شما کم کند)

2- انتقال آنلاین از حساب خود با معرفی شخص یا شرکت دریافت کننده وجه (Payee)

3- انتقال از طریق مراجعه به بانک  

4- برای انتقال وجه از کانادا به حسابی در کشوری دیگر (به جز کشورهایی که با کانادا مبادلات بانکی ندارند) نیز معمولا از Wire Transfer استفاده می شود. 

برای دریافت اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنم فایل PDF زیر که متعلق به بانک RBC هست را مطالعه کنید:

http://www.rbc.com/newcomers/_assets-custom/pdfs/understanding_banking_EN.pdf

نویسنده: پیام پاک مهر

 

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

error: Content is protected !!