تاثیر مهاجرین بر اقتصاد کانادا

فهرست مطالب

تاثیر مهاجرین بر اقتصاد کانادا


 

بر اساس مطالعاتی که در سال ۲۰۱۶ میلادی منتشر شده است سهم مهاجرانی که از برنامه های مختلف به کانادا آمده اند در راه اندازی بیزنس شخصی بالاتر از خود کانادایی هایی بوده است که در کانادا به دنیا آمده اند‌ و این نشان دهنده این موضوع است که تاثیر مهاجرین بر اقتصاد این کشور بسیار چشم گیر بوده است.

همچنین بر اساس مطالعه دیگری که اخیرا انجام گرفته است، کودکان مهاجرین موفقیت های تحصیلی بیشتری نسبت به کودکان کانادایی کسب کرده اند به طوری که ۹۱.۶ درصد کودکانی که بین سالهای ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۰ به کانادا مهاجرت کرده اند مقطع دبیرستان را به پایان رساندند که این در مقایسه با ۸۸.۸ درصد کودکان کانادایی فارغ التحصیل از دبیرستان رقم بسیار خوبی می باشد. همچنین بر اساس این مطالعه، ۳۵.۹ درصد کودکان مهاجرین به کانادا آمده بین سالهای ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۰ از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده اند که در مقایسه با میزان ۲۴.۴ درصدی کانادایی ها، اختلاف زیادی را نشان می دهد.

در کنار این موارد بایستی به این موضوع توجه داشت که کودکان مهاجرین برای انطباق با جامعه کانادایی و هم سن و سالان خود با چالش های بسیار زیادی مواجه هستند که یکی از آن ها زبان انگلیسی می باشد. بنابراین پیشی گرفتن این کودکان از هم سن و سالان کانادایی خود با وجود این مشکلات فراوان، خود نشان دهنده این موضوع است که مهاجرین سهم عمده ای را در نظام آموزشی، اقتصادی و در سال های اخیر نظام سیاسی کانادا ایفا کرده اند.

از دیدگاه من، موضوعی که ما به عنوان مهاجرین در این کشور بایستی در نظر داشته باشیم اینست که هم ما به این کشور برای رشد و کامیابی و دستیابی به اهداف خود در زندگی نیاز داریم و هم این کشور برای بقا و رشد اقتصادی، آموزشی و سیاسی به کلیه مهاجرین نیاز دارد و این نیاز کاملا دوطرفه می باشد. بنابراین می توان با برنامه ریزی دقیق و مشخص کردن اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود، در این راه پر پیچ و خم و همچنین مملو از لحظات خوب و لحظات ناخوشایند مهاجرت قدم نهاد و ازین بابت اطمینان داشت که اگر با برنامه ریزی حساب شده و بر اساس واقعیات و با امیدواری این راه را شروع کنیم، انتهای آن همیشه خوب و خوش خواهد بود.

 

نویسنده: پیام پاک مهر

 

لینک خبر: http://www.statcan.gc.ca/pub/11f0019m/11f0019m2016375-eng.htm

error: Content is protected !!